W 2023 roku liczba wniosków o założenie jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o prawie 3% w porównaniu z 2022 rokiem. Biorąc pod uwagę podział na województwa, na czele zestawienia znajduje się mazowieckie, a na końcu – opolskie.
O tym jak zmienia się rynek pracy, jaką rolę odgrywają na nim przedsiębiorstwa z branży IT, a także o szkoleniach, które są korzystne dla pracowników i pracodawców rozmawiamy z Anną Michalczyk - dyrektorką Powiatowego Urzędu Pracy w Rybniku.
- 2023 rok nie obszedł się z branżą AGD łaskawie. Musieliśmy borykać się z inflacją, opóźnionym efektem covidowym, wzmożoną ostrożnością zakupową detalistów, nowymi łańcuchami dostaw i lokalnym skutkiem wojny w Ukrainie - mów prezes zarządu Związku producentów AGD, APPLiA Polska.
UOKiK nałożył blisko 2,5 mln zł kary na Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Atex z Pilchowic. Przedsiębiorca narzucał swoim partnerom handlowym ceny sprzedaży węgla. W efekcie nie mogli oni sprzedawać opału taniej. Dystrybutorzy pozornie byli związani z Atex umowami agencji, w rzeczywistości byli niezależnymi podmiotami, które powinny...
Ogromne pieniądze z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju mają zostać zainwestowane w nowe hale oraz realizację celów klimatycznych.
Odebranie zamówionego węgla w sklepie internetowym PGG S.A. od 1 marca będzie prostsze niż do tej pory. Kupujący nie będą musieli już podawać kurierowi czy obsłudze składu KDW żadnych danych osobowych, wystarczy kod odbioru.
W Rybniku z sukcesami tworzył i rozwijał swoje pierwsze biznesy. Po wyjeździe do Krakowa rozpoczął nowy rozdział w życiu. Dziś Mariusz Pokrzywa, ekspert z 26-letnim doświadczeniem w branży deweloperskiej, ma na koncie 40 inwestycji zrealizowanych na terenie Małopolski i Katowic. Spotykamy się, by porozmawiać m.in. o możliwościach mieszkaniowych...
Ponad 1,12 mln cudzoziemców podjęło legalne zatrudnienie w naszym kraju. W statystykach ZUS w województwie śląskim pracujących obcokrajowców jest ponad 99 tys. Nie tylko podejmują zatrudnienie jako pracownicy, ale sami tworzą miejsca pracy zakładając firmy. W województwie śląskim pod koniec 2023 r. ponad 3,2 tys. cudzoziemców prowadziło...
W Raciborzu dał się poznać jako świetny... gitarzysta. Jednak później wypłynął na szerokie wody, robiąc karierę w międzynarodowych organizacjach pozarządowych i biznesie.
W dzisiejszym świecie konkurencja w branży odzieżowej staje się coraz bardziej zacięta, a firmy muszą stosować coraz bardziej innowacyjne strategie, aby wyróżnić się na jej tle. Jednym z takich innowacyjnych narzędzi jest druk cyfrowy na odzieży, który otwiera zupełnie nowe możliwości w kreacji materiałów reklamowych i budowaniu świadomości marki.
Materiał partnera
Tysiąc pracowników - tyle ma wynieść zatrudnienie w centrum logistycznym Amazona w Gorzyczkach (w pierwszym roku).
Swego czasu odtrąbiono już sukces, jednak ostatecznie inwestor wycofał się z przedsięwzięcia.
Personalizacja należy do najważniejszych elementów pozwalających na tworzenie skutecznej strategii marketingowej. Nieszablonowe i spersonalizowane rozwiązania sprawiają, że firmy mogą lepiej docierać do swoich potencjalnych klientów, a także zwiększać ich zaangażowanie oraz lojalność wobec firmy. Wśród narzędzi przydatnych przy...
Materiał zewnętrzny
W 2023 r. Polacy wypili dwa miliony hektolitrów piwa mniej niż rok wcześniej. - Ten rok na długo zostanie w naszej pamięci - przyznaje Igor Tikhonov, prezes zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. Pozytywnym zjawiskiem była stabilna pozycja piw bezalkoholowych, których udział w ogólnej sprzedaży wciąż rośnie.
8 lutego w Akademii Nauk Stosowanych odbył się coroczny przegląd projektów inżynierskich. Studenci kierunków Automatyka i Robotyka oraz Zarządzanie i Inżynieria Produkcji zaprezentowali swoje osiągnięcia. Wydarzenie przyciągnęło przedstawicieli najważniejszych firm z regionu, którzy mieli okazję zapoznać się z innowacyjnymi rozwiązaniami...
Główny Urząd Statystyczny opublikował ciekawe dane dotyczące dojazdów do pracy w świetle wyników Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Sprawdziliśmy, jak wyglądają kwestie przepływu pracowników w największych miastach naszego regionu. Okazuje się, że prężnie rozwijające się strefy ekonomiczne nie zawsze powstrzymują...
W dzisiejszym zglobalizowanym świecie, skuteczny marketing jest kluczowy dla sukcesu każdego biznesu. Niezależnie od wielkości firmy czy branży, specjalista ds. marketingu odgrywa centralną rolę w kształtowaniu strategii, która może przekształcić sposób, w jaki firma komunikuje się z klientami i wyróżnia się na rynku.
Materiał partnera