Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Będzie referendum w sprawie odwołania prezydenta Kiecy i rady?

Do Urzędu Miasta Wodzisławia wpłynęło pismo podpisane przez 17 mieszkańców, w tym dwóch radnych, informujące o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie odwołania prezydenta Mieczysława Kiecy oraz Rady Miejskiej Wodzisławia przed upływem kadencji.

Będzie referendum w sprawie odwołania prezydenta Kiecy i rady?
Mieczysław Kieca ma o czym myśleć

Dwa dni przed sesją Rady Miejskiej, na której radni mają podjąć uchwałę o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej nr 28 poprzez wygaszanie, do wodzisławskiego magistratu wpłynęły dwa pisma informujące o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum lokalnego. Zarówno prezydent jak i część radnych może odczytywać to jako próbę szantażu przed piątkową sesją. Inicjatorzy chcą odwołania ze stanowiska prezydenta Mieczysława Kiecy oraz Rady Miejskiej.

- Referendum jest demokratycznym prawem mieszkańców. Złożone do Urzędu Miasta pisma informują o zamiarze wystąpienia z inicjatywą bez podania przyczyny – podaje Barbara Chrobok, rzecznik prasowy.
Lista podpisana jest przez 17 osób, w tym dwóch radnych Rady Miejskiej. Ich pełnomocnikiem jest Danuta Krawczyk.
Jeśli powiadomienia spełniają wymogi formalne, to inicjatorzy przedsięwzięcia mają 60 dni na zebranie podpisów 10 proc. mieszkańców uprawnionych do głosowania.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

1964 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~wodzik (188.137. * .120) 04.03.2013 19:27
oceniono 15 razy
5
Zgłoś

czyli zaś paredziesiąt tysięcy poszło się.....

~Ula P (93.105. * .222) 04.03.2013 19:06
oceniono 12 razy
4
Zgłoś

albo mi się już dwoi w oczach ale dzisiaj jakby widziałam znowu wodzisławskiego ufoludka w tvn 24

~wodzik (188.137. * .120) 04.03.2013 18:39
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

mhl, a czy Twoja firma nie jest czasem dostawcą telefonów dla SM?

~do wszystkich myślących (80.238. * .20) 04.03.2013 18:14
oceniono 28 razy
12
Zgłoś

Kieca to beznadziejny przypadek na stanowisku prezydenta miasta,wielka pomyłka,nie ma pojęcia jakie potrzeby mają mieszkańcy,rodziny z dziećmi...zero doświadczenia życiowego i zawodowego nie licząc chybionej prezydentury,czas na odwołanie definitywne,rady miasta także!!!!

~domownik (89.73. * .254) 04.03.2013 18:00
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Komentarz poniżej pochodzi ze strony :
http://www.tuwodzislaw.pl/wywiady,nie-jestem-przywiazany-do-stolka,wyw4-1187.html

~domownik (89.73. * .254) 04.03.2013 18:00
oceniono 21 razy
3
Zgłoś

ehh... mhl niech wszyscy radni dadzą przykład i zrezygnują ze stołka,taki ruch pokaże,że jest naprawdę źle. A Ty chcesz po prostu pozbyć się ostatniej osoby, która jest w opozycji do prezydenta. Zgoda , prezydent został wybrany w demokratycznych wyborach przez kogoś, ale ta SAMA demokracja umożliwia jego odwołanie. Więc nie zasłaniaj się tu tym, że co 4 lata można zmieniać. Skoro jest tragicznie,to MOŻNA ODWOŁAĆ GO WCZEŚNIEJ. Nie wszyscy mają ten sam punkt widzenia co Ty.



2013-03-04 09:17:41
~mhl999

skoro nie jest pan przywiązany do stołka proszę dać przykład i zrezygnować z mandatu radnego.taki ruch przekonuje zdecydowanie bardziej, że jest naprawdę źle.póki co mamy tak coś stylu mówię A,robię B i jakoś się to nie uzupełnia. przeciwnicy nie muszą popierać obecnej władzy, po prostu myślą racjonalnie. poza tym to, że się popiera czyjeś działania nie oznacza 100% zgodności. w wodzisławiu niestety bardzo popularne jest stwierdzenie jesteś z nami albo przeciw nam. rozbawił mnie tekst "Zdaniem przeciwników obecna władza mogłaby rządzić dożywotnio". przepraszam bardzo, ale nie potrzeba referendum by zgodnie z prawem "odwołać" prezydenta. do tego wystarczą wybory, które są co 4 lata ;-) i to jest demokracja, na którą tak się pan powołuje,pozwala ona obiektywnie każdemu dokonać oceny sytuacji. wybraliśmy władzę na 4 lata i ta ma prawo się wykazać.WSZAK PRAWA DEMOKRACJI POWINNY DZIAŁAĆ W DWIE STRONY. niestety inicjatorzy referendum o tym zapominają. ktoś już napisał, że to decyzja ściśle polityczna.co za tym idzie rozbrajający jest tekst,że warto robić referendum. populizm, bo szkołę zamknięto. ironizując w wodzisławiu może dojść do sytuacji, w której każdą niepopularną decyzję będzie można przełożyć na referendum, wszak "interes" własny jest ważniejszy. zachowanie godne dzieci, którym nie kupiono zabawki.

~Marek Stypniewski (91.9. * .213) 04.03.2013 17:43
oceniono 20 razy
10
Zgłoś

W tym roku Kieca przeznaczył 54 tys. zł na klub kibola i bandyty stadionowego. Czy my w tym miescie nie mamy innych potrzeb Panie Prezydencie Kieca?

~OGCm (91.9. * .213) 04.03.2013 17:38
oceniono 22 razy
12
Zgłoś

Jestem za odwolaniem Kiecy. Kieca zamiast dbac o dobro miasta i jego mieszkancow sponsoruje kiboli. odra dostaje od miasta wielkie dotacje a w zamian nie promuje miasta tylko promuje wlasne wulgaryzmy. Banda lysych wulgarnych kiboli potrafi za pieniadze miasta tylko wydzierac przeklenstwa i robic sobie ustawki chuliganskie. A to wszystko z naszych podatkow. Dlatego niech Kieca zwolni wreszcie stolek. Dosyc mam kibolskiej bandyterki na miescie.

~deptak (80.238. * .162) 04.03.2013 17:19
oceniono 16 razy
12
Zgłoś

ciebie nie przekonują deptaki do spacerowania i mnie to nie dziwi.Przeważnie spaceruje sie z dziećmi lub ze współmałżonkiem czy jakąś panną.Samemu to może faktycznie nie sprawia to przyjemności.

~Do mhl999 (80.238. * .43) 04.03.2013 17:01
oceniono 19 razy
13
Zgłoś

A ty tu dalej mącisz.... Nie mieszaj ludziom w głowie i problemy wodzisławian zostaw do oceny wodzisławianom..... W rybniku chyba faktycznie już nikt na ciebie nie zwraca uwagi........

~kłamstwo (95.51. * .226) 04.03.2013 16:23
oceniono 17 razy
-11
Zgłoś

@mhl -istota niedziałania prawa wstecz jest trochę inna. Nowym prawem nie można objąć zdarzeń, które nastąpiły przed jego ustanowieniem. A w przypadku Kieca - MZWiK z tego co ja wiem obowiązywało jedno prawo - praca tam należała do obowiązków prezydenta a więc nie należało mu się za nią żadne dodatkowe wynagrodzenie. Mogę się mylić ale tak ja to odczytałem. A nawet gdyby nie było prawnej możliwości odebrania tej kasy to jest jeszcze coś co nazywamy honorem, uczciwością. I w tym zakresie obserwuję naszego prezydenta. Niestety on problemu nie widzi. Zresztą to nie jedyny przypadek kiedy dobra materialne przysłaniaj mu przyzwoitość. Co do rodziny to ja nie mam o nic pretensji poza tym, ze Kieca nie może reklamować swojej administracji hasłem "Wodzisław Śląski stawia na rodzinę" bo to wierutne kłamstwo. A czy powinniśmy mieć władzę która kłamie? Jeśli nie to referendum jest zasadne :).

~mhl999. (89.174. * .146) 04.03.2013 15:42
oceniono 13 razy
-11
Zgłoś

edziu zapytaj wojewody ;-)

~mhl999. (89.174. * .146) 04.03.2013 15:41
oceniono 17 razy
-7
Zgłoś

@kłamstwo zgodzę się, że rodzina 1+ może mieć równie ciężko. niestety problem w tym, że nie wszystkich da się zadowolić. poza tym wg mnie, a przynajmniej z tego co słyszałem to rodziny 3+ oczekują innego wsparcia. za telebimy wg mnie ktoś powinien stracić stanowisko, a przynajmniej dostać naganę. dla mnie to kasa wywalona w błoto nawet jeśli to kosztowało tylko 15% wkładu własnego. takich absurdów jeszcze trochę się znajdzie ;-) zalewski ma prawo tkwić na stołku, osobiście jednak gdybym był na jego miejscu i rozpoczął procedurę referendum to złożył bym mandat. kieca i mzwik? masz 100% racji, ale tak to jest, że prawo nie działa wstecz w pewnych przypadkach, bo gdybyś to był ty czy ja całkiem prywatnie to musiałbyś zwrócić kasę z odsetkami :D i to jest absurd polskiego prawa :-/

@do kłamstwo nie przesadzaj, istotą kina jest film, a nie otoczka w postaci coli czy innych dodatków. basen? znam człowieka, który korzysta z basenu na wilchwach i nie narzeka. po prostu chce popływać i basen spełnia jego wymagania. z basenem odkrytym masz rację, ale być może powstanie pewna alternatywa. park atrakcji? cokolwiek by nie stworzyć szybko się znudzi, no chyba, że będzie to coś jak centrum kopernika w warszawie :) co chcesz od lodowiska? nie przekonują mnie deptaki do spacerowania ;-)

~edek malkontent (109.197. * .3) 04.03.2013 15:27
oceniono 19 razy
5
Zgłoś

Co tam z radną Izą Kalinowską? Długo będziemy czekać na informację, czy jest nielegalnie radną czy nie?

~Henio (80.238. * .43) 04.03.2013 14:50
oceniono 20 razy
6
Zgłoś

Ja myślę że nasz prezydent będąc osobom bezdzietną nie ma pojęcia jakie potrzeby mają mieszkańcy.....

~kłamstwo (95.51. * .226) 04.03.2013 14:48
oceniono 19 razy
-11
Zgłoś

Właśnie o tym samym piszę. Zwróciłem tylko uwagę, że dla Kiecy rodzina zaczyna się od 3+ a to nieprawda. I wcale tu nie o zazdrość co do karty chodzi bo już gdzieś pisałem, że taka pomoc to tylko pod publiczkę jest robiona.

~kryśka (109.197. * .3) 04.03.2013 14:47
oceniono 22 razy
10
Zgłoś

Gnać na zieloną trawę tego patafiana! Razem z Rafciem P ;-)

~do kłamstwo (80.238. * .43) 04.03.2013 14:43
oceniono 26 razy
16
Zgłoś

Ale o czym Ty piszesz? Jakie przywileje w tym mieście ma rodzina 3+ ????? Jestem posiadaczką tej szlachetnej i tak pożądanej przez wszystkich karty i proszę nie żyj złudzeniem... nie ma czego zazdrościć ani razu tej karty nie wyciągnęłam z portfela.... Dzieci już do przedszkola nie chodzą są w wieku szkolnym i naprawdę to miasto nie ma nic do zaoferowania zarówno rodzinom wielodzietnym, 1+, czy bezdzietnym..... Do kina dzieci tu chodzić nie chcą trzeba jechać do rybnika (zresztą im się nie dziwię), basenu odkrytego nie ma, kryty (na Wilchwach) żadna rewelacja gdy się porówna do konkurencyjnych w Żorach czy Gorzycach.... porządnego placu zabaw z prawdziwego zdarzenie nie ma, parku na spacer z dzieckiem też brak ( bo to co pozostało po dawnym parku z żyjącymi tam łabędziami ciężko mi nazwać parkiem), żadnych atrakcji... Tylko górnolotne hasła (Wodzisław stawia na rodzinę, pomagamy rodzinom wielodzietnym przez program rodzina 3+ to tylko puste hasła..... którymi szczyci się Prezydent ze swoją świtą........ Żeby sięrzucać tak górnolotne hasła trzeba mieć co tym rodzinom zaoferować... Bo na starym kinie, tandetnym lodowisku, braku boisk do gry i zabawy, braku porządnych placów zabaw, parku czy deptaków do spacerowania, braku ścieżek rowerowych, basenu krytego czy otwartego daleko nie zajedziemy.... No chyba że na to liczy władza i chce by Wodzisław był już tylko umieralnią w której nic się nie dzieje a wszystkie otaczające go miasta już dawno zostawiły go w tyle.....

~XXX lecia PRL (83.144. * .194) 04.03.2013 12:50
oceniono 26 razy
10
Zgłoś

SP 28 otwierał sam Prezes Rady Ministrów Zbigniew Messner. Rozumiem,że Kieca wypowiedział wojnę wszystkim Polakom, któzy mają serce po lewej stronie ? Jakie jest rzetelne wytłumaczenie tej Politycznej decyzji ?

~kłamstwo (95.51. * .226) 04.03.2013 12:29
oceniono 27 razy
-11
Zgłoś

Wiesz mhl -nie jedna rodzina 1+ ma tak samo ciężko jak 3+. A mimo wszystko jest to rodzina i też są mieszkańcami tego miasta. Więc albo Wodzisław jest miastem przyjaznym rodzinie albo to tylko puste hasło i cała kalkulacja polega właśnie na tym żeby jak najmniej wydać na plebs. Bo przecież mieszkańcom bardziej potrzebne są telebimy - prawda? Co do Zalewskiego to dziwi mnie, że każesz mu pokazywać charakter. A czy przypadkiem nie powinno być tak, że prawdziwy charakter powinien pokazać Kieca i zwrócić pieniążki niesłusznie pobierane z MZWiK ? Przypomnij nam mhl o jaką kwotę chodzi. Dla mnie to jest próba nie tylko charakteru ale i uczciwości. Trochę za dużo wymagasz od maluczkich a zbyt mało od tych którzy obsługują koryto.

~mhl999. (83.14. * .2) 04.03.2013 12:22
oceniono 16 razy
-10
Zgłoś

z tym ostatnim to się mogę z tobą zgodzić. umiar by się przydał prezydentowi. rodzina 1+ to nie najlepszy pomysł, bo to w zasadzie większość rodzin się łapie, a skąd na to weźmiesz kasę? ;-)

~kłamstwo (95.51. * .226) 04.03.2013 12:14
oceniono 23 razy
-5
Zgłoś

A ja nie wierzę, że ktoś nowy będzie cudotwórcą. Ale mam nadzieję, że pojawi się ktoś kto kto będzie rozumiał przyziemne, codzienne potrzeby mieszkańców takie jak drogie przedszkola, żłobki, zajęcia dla dzieci, place zabaw. Ktoś dla kogo rodzina nie zaczyna się od 3+ ale także 2+ czy 1+. Ktoś komu bliżej będzie do mieszkańców a nie do politykowania. Ktoś kto potrafi zachować umiar w wydatkowaniu publicznych pieniędzy. Dla mnie na początek to wystarczy.

~kłamstwo (95.51. * .226) 04.03.2013 12:08
oceniono 15 razy
7
Zgłoś

@mhl - 1) napisałem, że nic złego się nie stanie czyli że nie spełnią się Twoje katastroficzne wizje, że miasto padnie a my razem z nim. 2) po co referendum?- bo tak chce część mieszkańców i na to zezwala prawo. Czy to dobrze czy źle tego nie wie nikt nawet Ty. 3) Nie trzeba mieć zarzutów prokuratorskich żeby kogoś ze stołka wyrzucić. Z tego co wiem w Polsce miernota nie jest karalna :).

~ok (80.238. * .234) 04.03.2013 11:42
oceniono 16 razy
8
Zgłoś

Radny Zalewski podpisał sie pod odwołaniem samego siebie bo wie że się nie nadaje na radnego

~1500 (31.175. * .194) 04.03.2013 10:35
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

1500 wpis

~mhl999. (89.174. * .146) 04.03.2013 10:25
oceniono 17 razy
-9
Zgłoś

jakoś nie zauważyłem żeby kieca podpisał się pod wnioskiem za odwołaniem siebie samego, nie zrobił też tego żaden radny poza zalewskim. jeszcze ktoś miałby zrezygnować? ;-)

~domownik (213.238. * .249) 04.03.2013 10:24
oceniono 15 razy
3
Zgłoś

Właśnie, pani Kalinowska niech pokaże,że ma charakter. Zalewski przynajmniej nie ma żadnych przeszkód w byciu radnym. A właśnie co jej sprawa tak ucichła? Czyżby ktoś szepnął komuś słówko i dano jej spokój? W tym mieście wszystko już jest możliwe....

~do@mhl999 (37.31. * .156) 04.03.2013 10:12
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

i vice versa może kilka osób z tej obecnej władzy też zrezygnuje z zajmowanych stanowisk jeszcze na razie bez zarzutów prokuratorskich ale pokazując że mają charakter;)

~mhl999. (89.174. * .146) 04.03.2013 09:52
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

jeśli zalewski zrezygnuje z mandatu to bardzo mnie zaskoczy, ale przynajmniej pokaże, że ma charakter :)

~osiedlok (193.150. * .47) 04.03.2013 09:50
oceniono 11 razy
-5
Zgłoś

Zalewski rezygnuje z mandatu radnego bo niechce aby go razem ze stołkiem wysadzili jego kolesie z grupy inicjatywnej

~Bezrobotny 2013 (94.40. * .187) 04.03.2013 09:10
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Czy był jakiś przetarg , czy konkurs na stanowisko Kierownika Mosiru. Ja jestem bezrobotny po admnistracji z niepełnym wyższym .

~Urzędnik (94.40. * .187) 04.03.2013 08:56
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

To się macie fajnie Mosirki . Jeden kierownik przypada na jednego pracownika.

~Trampek (94.40. * .187) 04.03.2013 08:52
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Widać w Wodzisławiu idzie ku lepszemu.W zeszłym roku zwolniono 10 z nas z Mosiru , a teraz przyjmuje się następnego KIEROWNIKA .

~mhl999. (89.174. * .146) 04.03.2013 08:50
oceniono 31 razy
7
Zgłoś

mnie bardzo podoba się ten komentarz -> wierzę, ze zwolennicy odwołania Prezydenta Wodzisławia mają swojego kandydata, który sprawi, ze w mieście będą dworce PKP i PKS, przybędzie miejsc pracy i rekreacji, a dzieciom w szkołach obiady będą smakować - no i oczywiście zdąży to zrobić do wyborów samorządowych w roku 2014, bo jak nie to jego też odwołają; chętnie poznam, kto jest tym supermenem. [źródło: naszemiasto.pl]

~mhl999. (89.174. * .146) 04.03.2013 08:50
oceniono 31 razy
3
Zgłoś

widzę, że doczekałem się własnego rzecznika prasowego, który cytuje moje wypowiedzi ;-) co mnie obchodzą koszta referendum? po prostu zwykła ciekawość ile kosztuje głupota inicjatorów tego posunięcia. w życiu nie będę kandydował do RM, nie mam takiego ciśnienia, a czasy w sztabie wyborczym kiecy mile wspominam :) darujcie już sobie te jazdy na nauczycieli bo obawiam się, że dowalacie komuś kogo referendum nie do końca interesuje. chcecie winić za coś nauczycieli to wincie ich za to, że podręczniki do każdej klasy nawet w tej samej szkole są inne. nie mówiąc już o całym mieście. dla mnie zwykła głupota, która generuje niepotrzebne koszty. gdyby prezydent miał zarzuty prokuratorskie to mógłbym zrozumieć ideę referendum, a tak to zwykłe bicie piany. @Macant gdyby tak bardzo uwielbiał prezydenta na pozwoliłbym sobie napisać o wodzisławskim kabarecie na dzielnicy. @kłamstwo skoro nic się nie stanie to po co referendum? ;-)

~ok. (37.30. * .79) 04.03.2013 07:56
oceniono 12 razy
4
Zgłoś

entelegencje to pokazuje kieca ZE SWOJĄ SWITĄ

~ok (80.238. * .234) 03.03.2013 23:18
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

entelegencja

~Podpisz się... (83.30. * .230) 03.03.2013 21:12
oceniono 11 razy
-11
Zgłoś

poco wogule oźfiata dziź wrzystkiego sie naóczydź idzie w internesie ja do szkoly nie hodze i co !!! muwie i pirze bes proplemu !!!

~hey (193.150. * .66) 03.03.2013 21:02
oceniono 15 razy
3
Zgłoś

Wolę, żeby moim dzieckiem zajmował się tłusty zad niż chuda wywłoka!!!

~hey (193.150. * .66) 03.03.2013 21:01
oceniono 16 razy
-6
Zgłoś

Coraz bardziej tłuste zady???!!! Chamko, licz się ze słowami!