Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Jak będzie wyglądał rodzinny park rozrywki – koncepcja

Ruszył przetarg na budowę Rodzinnego Parku Rozrywki. 

Jak będzie wyglądał rodzinny park rozrywki – koncepcja

Materiał wideo:

Na zagospodarowanie wodzisławskich jarów miasto zamierz wydać 14,2 mln zł. 85% tej kwoty to fundusze unijne. Park zajmie teren o powierzchni 24 hektarów pomiędzy osiedlami: Dąbrówki, Piastów i XXX-lecia. Będzie udostępniony bezpłatnie. Zapłacić będzie trzeba jedynie za wypożyczenie sprzętu, korzystanie z parku linowego (nad bezpieczeństwem użytkowników czuwać będą tutaj instruktorzy) oraz za parking przewidziany na 150 samochodów.

W parku pojawi się m.in. ogródek jordanowski, amfiteatr, ścieżki rowerowe i spacerowe, skate park i punkty małej gastronomii. Dzisiaj ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji. Roboty ruszą w przyszłym roku. – Nie zależy nam na tym aby wykonać park za jak najniższą kwotę. Zależy nam przede wszystkim na wysokiej jakości. To zadanie niebagatelne, które będzie wymagało od wykonawcy maksymalnego zaangażowania – mówi Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia.

Ile kosztować będzie utrzymanie parku po oddaniu go do użytku? – Nie będą to z pewnością drobne kwoty. Dzisiaj nikt nie jest w stanie określić o jakich wydatkach możemy mówić. Pewne jest, że przez pierwsze pięć lat, z godnie z wymogami unijnymi, nie możemy pobierać opłat za korzystanie z parku – twierdzi Mieczysław Kieca.

Jonasz Kulej z firmy zaangażowanej w przygotowanie koncepcji wstępnej parku dodaje, że jest to bardzo sensowna i przemyślana inwestycja. – To odpowiedź na zapotrzebowanie mieszkańców a nie inicjatywa robiona na siłę pod jakiś europejski projekt. Przygotowując koncepcję prowadziliśmy długie rozmowy nie tylko z fachowcami w tej dziedzinie, ale przede wszystkim z mieszkańcami Wodzisławia, od najmłodszych po tych starszych – twierdzi Jonasz Kulej.

(raj)

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

387 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~kolejny bubel (83.30. * .35) 14.03.2012 21:05
oceniono 17 razy
15
Zgłoś

Czy to kolejny dziwoląg wymyślony przez tego nieudacznika Kiece jak mały ryneczek ?. Ktos kto wydał zgodę na zabudowanie na zabudowanie otoczenia Pałacu i zdewastowania wizerunku parku pałacowego ohydnymi oszklonymi familokami na małym ryneczku przy ul. zamkowej jest kompletnym beztalenciem i tandeciarzem. Brzydota na pokaz, która szpeci miasto, kanciaste pudła ni jak mają się do Pałacu ,Parku. Efekt? Trzeci rok nie ma kto naprawić uszkodzonego budową oświetlenia. Rozjeżdżone alejki w parku z każdej strony przez betoniarki i Stettery. Dziury, kałuże i zapadające się pod ciężarem wywożonej ziemi z budowy samochodami ulicam Rynku Kubsza , Jana Piłsudskiego, To koszt dodatkowy które miasto musi ponieść za mały Kiecorynek. Inwestycja, która nie przewidywała miejsc parkingowych dla samochodów to nowość. Straż miejska skutecznie wlepia mandaty w ciągu dnia tym, którzy nie parkują samochodów w miejscach dozwolonych. Nie każe tych co rozjeździli w trakcie budowy i uszkodzili latarnie. Nie każe tych którzy za za USC za friko parkują samochody przed muszlą koncertowa i niejednokrotnie na skwerach bo są pracownikami budowy, USC lub UM którym w przeciwieństwie do mieszkańców wszystko wolno. Co sprytniejsi omijając zakorkowane ulice przez park jadą wprost do ul Witosa i nikomu to nie przeszkadza. Wodzisławska Karawana idzie dalej . Brawo kieca. Kiecojaracz w budowie. Kto pozwolił na wydawanie za publiczne pieniądza szmatławca Gazety Wodzisławskiej, w który co drugie słowo Kieca. To gazeta Kiecy a nie wodzisłąwska niech za nia płaci - naprawde redaktorzy kiecowe lizusy nie macie pomysłu na wodzisław?

~autoreklamakiecy (83.30. * .223) 13.03.2012 21:57
oceniono 20 razy
18
Zgłoś

Roboty ruszą w przyszłym roku.??? Nie zależy nam na tym, aby wykonać park za jak najniższą kwotę??? Zależy nam przede wszystkim na wysokiej jakości!!!! - od kiedy? To zadanie niebagatelne, które będzie wymagało od wykonawcy maksymalnego zaangażowania – tak mówi Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia. . . . . .. . . no właśnie jak prezydent Kieca wodzisławski picer coś powiedział to tylko powiedział i tak jest co roku od sześciu lat.
Jest to czwarta tak poważna inwestycja dla mieszkańców; pierwsza to galeria na PKS sie, druga na stadionie Odra, trzecia na Koncentratach czwarta ponoć to "Galeria kibli Regina" na Arendarskiej i teraz Rodzinny Park Rozrywki, aby mieszkaniec mógł się wreszcie rozerwać. Jednak znając skłonności do fantazji z dzieciństwa i samochwalstwa najszybciej wodzisławianie na jarach rozerwią się granatem własnej roboty. Mieszkańcy są bardzo obyci już z tymi pierwszymi galeriami. No cóż Panowie, a który to wykonawca nie angażuje się w to co robi ??? Poza prezydentem Kiecą, który jak dotąd w narastające problemy Wodzisławian nie angażuje się. Nigdy nikomu w niczym nie pomógł!!!!!, tylko picuje. - na usta samo się pcha aby powiedzieć- bruner znamy Twoje numery i odjedź Pan z Wodzisławia do cholery. Inaczej mówiąc, co to za reklama? skoro o tym co robi mówi sama ???? samochwała . Panie prezydencie najpierw zrób a później zjedz.

~przypowieść o maćku (83.30. * .223) 13.03.2012 21:06
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

jeszcze maciek w d ...pie, a już mu kaszę studzą

~swój (109.243. * .52) 13.03.2012 11:45
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Za wszystko się płaci w takiej lub innej formie.Podatki miejskie to też pewna forma płacenia.A taki areał oprócz utrzymania trzeba będzie też ochraniać 24h.

~plażowicz (83.30. * .106) 13.03.2012 08:04
oceniono 9 razy
-9
Zgłoś

a może zrobić przy okazji boisko do siatkówki plażowej. w końcu to bardzo popularny sport

~do ~swój (80.238. * .29) 12.03.2012 23:43
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Przeczytaj uważnie tekst artykułu powyżej. Dziennikarz napisał: "Pewne jest, że przez pierwsze pięć lat, z godnie z wymogami unijnymi, nie możemy pobierać opłat za korzystanie z parku – twierdzi Mieczysław Kieca". Więc pieniędzy z biletów wstępu ani z innych opłat na pewno nie będzie przez pierwsze 5 lat.

~do po co pchał (83.7. * .220) 12.03.2012 15:46
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

a po co głupcy go wybrali !!!!! mogli głosować na kogo innego, mieli wybór....... byli inni kandydaci. Ja mam ciasny mózg,a ty zjechany od bereta filcowego. Jeśli Kieca jest nieodpowiedzialny za to co robi, zgłoś się do niego za doradcę. Może to miasto odżyje......

~swój (109.243. * .163) 12.03.2012 15:18
oceniono 13 razy
-9
Zgłoś

Co do utrzymania ,to pieniądze będą na pewno z biletów wstępu.Oby tylko nie były za drogie.

~do nieudolna władza (80.238. * .29) 11.03.2012 22:40
oceniono 17 razy
17
Zgłoś

Tak, to nie jest inwestowanie tylko karykatura inwestowania. Jakiś kabaret

~nieudolna władza (80.238. * .20) 11.03.2012 16:21
oceniono 22 razy
22
Zgłoś

nie sztuka wybudować taki obiekt za unijne pieniądze,sztuką jest taki obiekt utrzymać...dlatego nasz prezydent udowodnił,że jest delikatnie mówiąc niepoważny ,nieodpowiedzialny, jak to mówią..".z motyką na księżyc",odpowiedzialny polityk nie pozwoliłby sobie na taką głupotę i nieodpowiedzialność,a w prywatnej firmie nie zagrzałby miejsca ani minutę,

~spółka (80.238. * .29) 11.03.2012 15:51
oceniono 18 razy
18
Zgłoś

Prezes prywatnej spółki, który się tak skompromituje taką wypowiedzią i niewiedzą o kosztach inwestycji - jest na drugi dzień wyrzucony przez właścicieli spółki, bo się obawiają
słusznie, że zrujnuje ich majątek

~Do poniżej (83.30. * .105) 11.03.2012 13:35
oceniono 37 razy
-33
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] Jesteście zwykłymi debilami!

~do ~ps. (80.238. * .29) 11.03.2012 12:41
oceniono 19 razy
17
Zgłoś

Wszędzie każdy inwestor, który w trakcie wywiadu w chwili rozpoczęcia inwestycji powie, że nie wie jakie będą koszty
utrzymania (eksploatacji ) tej inwestycji po jej zakończeniu - jest dożywotnio skompromitowany jako inwestor, finansista,
zarządca majątkiem. Nikt mu już nie powierzy takiej funkcji. Oprócz Wodzisławia. Niedługo będą opowiadać dowcipy o
Wodzisławiu zamiast o Marklowicach.

~ps. (80.238. * .20) 10.03.2012 16:50
oceniono 28 razy
26
Zgłoś

no i niestety tak to jest ,gdy nie ma innych inwestorów, a więc nowych miejsc pracy to funduje sie ludziom co?...rozrywkę, niech głupi naród sie cieszy i "chwali" nieudolną władzę,

~fetor (79.234. * .25) 10.03.2012 16:48
oceniono 16 razy
-6
Zgłoś

Glebojad ty osle patentowy

~po co pchał się do władzy? (80.238. * .20) 10.03.2012 16:47
oceniono 27 razy
25
Zgłoś

no przesadziłeś,obrażasz innych , a sam swoim postem zasłużyłeś na to aby Cię obrazić,ale do rzeczy,masz ciasny mózg... niestety prezydent mając w planach tę inwestycję musi wiedzieć przynajmniej szacunkowo jakie bedą w przyszłości koszty jej utrzymania,wszak dobrze wiesz,że na tym świecie nie ma nic za darmo,skoro Kieca tego nie wie to oznacza,że jest nieodpowiedzialny i tyle,a co do fotela...to musi byc bardzo przyjemna funkcja skoro prezydent niestety urzeduje już drugą kadencję, sam pchał się do władzy ,nikt go nie zmuszał,

~do tych na dole. (83.10. * .137) 10.03.2012 16:00
oceniono 30 razy
-24
Zgłoś

co cię to obchodzi, ile miasto będzie kosztować ten park, patrz swego portfela, a nie kasy w mieście. @ kpiny, jesteś taki elokwentny, zastąp pana prezydenta, na jego fotelu, porządzisz, to powiesz, jaka to przyjemna funkcja. Pisze jeden a ten sam glebojad , który woli mieć pod oknami kupska od swojego psa i cudze. Fetorek ci pachnie.........

~pytanie (80.238. * .20) 10.03.2012 09:15
oceniono 14 razy
12
Zgłoś

więc dlaczego nie odwołamy nieudolnego prezydenta?...

~kpiny (80.238. * .29) 10.03.2012 00:09
oceniono 20 razy
18
Zgłoś

To co robi Prezydent nie ma nic wspólnego z profesjonalnym zarządzaniem finansami miasta. To zwykła niekompetencja, amatorszczyzna, arogancja władzy. Czyste kpiny . Niezgodne ze zdrowym rozsądkiem, potoczną wiedzą o wydawaniu pieniędzy, przepisami. Swoimi prywatnymi pieniędzmi każdy zarządza inaczej

~nieudolna władza (80.238. * .20) 09.03.2012 17:01
oceniono 23 razy
23
Zgłoś

no cóż,taka to prawda,inwestycja powstanie a jakże ,a potem ...prezydent buja w obłokach,nie wie ile bedzie miasto kosztowało utrzymanie tego olbrzymiego obiektu,nie bedzie pieniedzy unijnych,nie bedzie pieniedzy miejskich bo kasa dawno pusta i tylko wielkie długi...a co bedzie?...RPR bedzie zaniedbany,zniszczony , zdewastowany,a może prezydent sprzeda ten obiekt prywatnemu inwestorowi i pokryje częściowo miejskie długi?...tylko watpię by znalazł sie tak naiwny inwestor,

~żenada (80.238. * .29) 09.03.2012 16:43
oceniono 18 razy
16
Zgłoś

W 100% zgadzam się z poniższymi "tanniej lepiej" i "Architekt Prokurator". Dodam tylko, że główny inicjator tej niewydarzonej i kosztownej inwestycji - Prezydent miasta nawet nie wie ile kosztować będzie utrzymanie parku po oddaniu go do użytku. I mimo to rozpoczyna inwesycję. To świadczy jak ta inwestycja jest przygotowana i jakie jest podejście Prezydenta do finansów tego miasta. Zero dbałości, pojęcia. Aby tylko dla propagandy wydać jak najwięcej pieniędzy, nie interesując się kosztami, bez konsultacji z mieszkańcami. Nie dziwne, że zaledwie w ciagu 5 lat takiego rządzenia zadłużył to miasto na maksa. Żenujące i straszne. Jaka jest przyszłość tego miasta?. Masakra

~tanniej lepiej (89.76. * .196) 08.03.2012 15:11
oceniono 20 razy
18
Zgłoś

Jakos do mnie nikt ani z ankieta ani osobiście nie dotarł,by zapytac o plany. ;-) czarowac to wy możecie słowami z góry uprzedzając zarzuty. jakies plakaty na osiedlach ? Ulotki ? Ogłoszenia na tablicach ? Jak zwykle brzydko to pachnie.
Koncepcje zabudowy powinny być wręcz wybierane przez mieszkańców w referendum ponieważ w przypadku krajobrazu i architektury mamy do czynienia z napradę masowa permammentna komunikacją. Codziennie ludzie maja na to patrzeć, a nawet z tego korzystać. Na 100 % jestem pewien ,ze to będa zmarnowane pieniądze na górnolotne plany, które tanio mozna było zrobić. Stac na to miasto i mieszkańców. Na koniec, dobrze,zże cos próbują,ale zazwyczaj tak sie to w Kiecolandzie kończy. kto i ile będzie płacił na utrzymanie całosći ?

~Architekt Prokurator (89.76. * .196) 08.03.2012 15:02
oceniono 22 razy
20
Zgłoś

Zenująca koncepcja. Powinni uwalić postępowanie. Widać,ze ktos kto to w swej chorej wyobraxni spłodził nie zna się i nie miaszka w poblizu tych jarów i wymyślił wydumane rzeczy, a trzeba tak zwykłych przyjemnych rzeczy,że naprawde byłoby i lepiej i taniej. Skoro nikt z mieszkańcami nie konsultował i nie wie, co ludzie robili i co kiedys był ow jarach to trudno. dziwactwa macie zamiast sprawdzonych solidnych tańszych rozwiązań. typowy przejaw buty i arogancji, nie liczyc sie z mieszkańcami i wymyślac na siłę zbędne rzeczy. barany wioskowe moze, by wymysliły otwarcie darmnowe bieżni w ZST ? Przeciez nigdy te fundusze nań wydane sie nie zwrócą, a krzewienie kultury fizycznej w tak biednym regionie wymaga otwarcia,a nie zamykania. Przy stadionie zniżek na korty dla emerytów nie ma !!! No tak, urzędasów miejskich rodzice to niedoółęgi stare,ale sa starsi emeryci, któzy potrafia i chcieliby sie poruszać, a nie każdy jest bogaty jak Kieca. Mógłbym tak długo,ale szkoda słów na was.tylko bata trzeba.
Miasto zadłużone, bezrobocie, syf, brak komunikacji. jak w PO - najlepiej igrzyska na pokaz urzadzic ludowi,a samemu się ustawic i ssać, najleppiej na dwóch posadach synekurach wbrew opinii prwanej z województwa.

~cvb (80.238. * .9) 06.03.2012 22:44

jak na razie to przesunęli termin skladania ofert na 19 marca, duzo pytań mieli, dość ciekawe nawet niektóre są, odpowiedzi również :D

~@ciekawy (80.238. * .20) 06.03.2012 17:22
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

ale doświadczenie ma Jego ojciec Winicjusz, naczelnik wydz.architektury UM,

~ciekawy (83.29. * .219) 06.03.2012 16:49
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Czy to prawda, że Pan Jonasz który przygotował koncepcje parku nie ukończył jeszcze studiów i nie ma żadnego doswiadczenia w tego typu planach

~masakra z wami (85.216. * .0) 06.03.2012 15:53
oceniono 18 razy
-18
Zgłoś

jak nie miala dlugow miala miala tylko kogo to obchodzilo ?kazda inwestycja w miescie wieksza czy mniejsza wiaze sie z kredytem.... tak na marginesie ale skad to moga wiedziec ci co odzywaja sie dopiero gdy dostaje sie kupe kasy z EU a sami maja dac trosze to sie oburzaja...

~Podpisz się... (79.191. * .71) 06.03.2012 09:30
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Wypowiadający się w artykule fachowiec JONASZ KULEJ przygotowujący koncepcje jest synem naczelnika architektóry UM w naszym mieście więc czy to ma znaczyć, że kolejne zamówienie w tym miescie może dostać tylko członek rodziny naczelnika z UM ?

~qwa (89.174. * .146) 06.03.2012 08:03
oceniono 8 razy
-6
Zgłoś

oczywiście, że "nie" - karkoszka została wybudowana "za gotówkę" ;-)

~do masakra z wami (80.238. * .29) 05.03.2012 23:14
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

wodzislaw nie mial wczesniej dlugów

~masakra z wami (85.216. * .0) 04.03.2012 16:15
oceniono 17 razy
-7
Zgłoś

a wodzislaw nie mial wczesniej dlugow ? a wy na kredytach nie jedziecie ? sami chyba samotni albo starzy pisza bo ktos kto ma male dzieci napewno nie protestuje ludzie wy to stoicie w miejscu komuny juz dawno nie ma

~PP (188.137. * .138) 04.03.2012 08:14
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

Proponuję oddać Wodzisław we władanie Marklowic

~partia zadba (80.238. * .20) 03.03.2012 16:32
oceniono 20 razy
16
Zgłoś

prezydent nie musi się martwić gdy przegra przyszłe wybory samorządowe,wstapił do partii PO i partia zadba o jego karierę zawodową ,o ciepłą posadkę,

~zgadzam się (80.238. * .29) 02.03.2012 21:05
oceniono 18 razy
16
Zgłoś

A te długi wszyscy będziemy spłacać do us...j śmierci. Prezydent będzie gdzie indziej robił karierę i nie będzie spłacał tych długów które narobił

~@fill (80.238. * .20) 02.03.2012 15:39
oceniono 24 razy
18
Zgłoś

nie Twoje zmartwienie,prezydent Kieca pozostawi po sobie kupę długów i z tym bedzie kojarzony,zawsze!!! i jeszcze jedno ...jestem stąd,

~do poniżej. (83.4. * .12) 02.03.2012 15:04
oceniono 20 razy
-2
Zgłoś

to mi się podoba!!!! tylko tak dalej - nie wtykać nosa tam gdzie nie trzeba.

~:-) (85.216. * .0) 02.03.2012 13:46
oceniono 24 razy
-18
Zgłoś

i beda siedziec i przez okno widziec jak powstaje piekny park jeden z najpiekniejszy w polsce:)

~fill. (83.4. * .12) 02.03.2012 11:08
oceniono 23 razy
1
Zgłoś

no to niestety jest cały Wodzisław. Prezydent nic nie robi, wyzwiska, coś chce po sobie zostawić, niezadowolenie. Nikomu nie wygodzisz....... a na dodatek jeszcze piszą tu ludzie z innych miejscowości i wtrącają swoje trzy grosze. Siedzieć w swoich "zaściankach" i nosy na szybę, czekać wiosny.

~do fill (85.216. * .0) 02.03.2012 01:44
oceniono 12 razy
-8
Zgłoś

ciekawe czego ty jestes zwolennikiem .. budek z piwem... parkingow czy super marketow...w Raciborzu ma byc Aquapark wielki protest w wodzislawiu piekny park tez protest ... mamy XXI wiek jakbys nie zauwazyl a nie sredniowiecze takie miejsca sa potrzebne.. czym wodzislaw moze sie pochwalic .. hm chyba niczym napewno jedym zacofanymi ludzmi ktorzy zamiast isc z postepem cofaja sie do epoki kamienia lupanego..

~poprostu (85.216. * .0) 02.03.2012 01:38
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

musze was rozczarowac nie posiadam czworonoga i jestem za tym zeby kazdy kto ma swojego milusinskiego sprzatal za nim a jezeli mu sie nie chce to za to ze ktos sprzata te odchody niech placi do czynszu jakies50-100 zl bo podatku i tak wiekszosc nie placi.... a jezeli uwaza ze to za duzo to kolejne rozwiazanie.. grafik sprzatania po pieskach tylko ci ktoryz pieski posiadaja.. jeden posprzata drugi ..trzeci.. az sie naucza kultury ... wiecie jaki bedzie skutek...polowy psow nie bedzie ;)