Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Pikieta przeciwko stowarzyszeniu Ślązaków

17 stycznia Liga Obrony Suwerenności organizuje pikietę przeciwko zarejestrowaniu Stowarzyszenia Osób Narodowości Śląskiej.

Pikieta przeciwko stowarzyszeniu Ślązaków

Protest rozpocznie się o godz. 14.00 w Opolu przed Urzędem Wojewódzkim przy ul. Piastowskiej 14. Przedstawiciele Ligi Obrony Suwerenności tłumaczą: "Działalność separatystów jest wyjątkowym zagrożeniem dla integralności i suwerenności Polski, dlatego, kontynuując wcześniej rozpoczętą walkę z separatyzmem ślązakowskim, organizujemy tę pikietę".

598 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 17:11
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

:)-Wiesz co to są niskie podatki i wolność gospodarcza? Mam kumpla w USA, on mi mówi jak sobie dorabiał, jak prowadził biznezs w garażu. W Polsce było by to niemożliwe. Załóż sobie małą knajpkę, wiesz ile to kosztuje? Ale nie dlatego że jest to drogie, tylko dlatego że to Polska i buirokracja powoduje ogromne, niepotrzebne koszty. Widać że chyba raczej firmy nigdy nie miałeś. Wiesz czemu inwestorzy omijają Polskę? Bo jest biurokracja, bo są wysokie podatki, bo są związki zawodowe. Żaden normalny inwestor nie zainwestuje w Polski kraj. W tym wszystkim kółko się zamyka. Niemcy zainwestowali w Skodę i ciągną. Niemiec zadowolony i Czech zadowolony, w Polsce taka współpraca była by niemożliwa. Bez wolności gospodarczej i z tą biurokracją oraz z zwiazkami zawodowymi nie będzie ani rozwoju ani przyszłości na Śląsku. Śląsk pod Polską zwyczajnie padnie

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 17:06
oceniono 18 razy
-16
Zgłoś

ALE PRZYNAJMNIEJ TO POLACY POTRAFIĄ . A CO HANYSY? JAK BABY POD SKLEPEM: BO CHŁOP MNIE BIJE, PIJE, PIENIĘDZY NIE DAJAE. WIECZNY PŁACZ I LAMENT.

~do ~:) (10.0. * .29) 21.01.2012 17:03
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Taaak..SPIER...LIĆ! TO NASZA POLSKA SPECJALNOŚĆ!!! KU CHWALE OJCZYZNY!

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 17:01
oceniono 17 razy
-17
Zgłoś

1/z tym "pierdzeniem" widzę że drównujecie. 2/ co zrobiliście do tej pory by zmienić cokolwiek? Ględzicie tylko i potaficie wyzywać. 3/ Czekam na autonomie lub jakiekolwiek zmiany. Bedziecie dalej ględzić farmazony oderwane od rzczywistości i w tle nieustający płacz. BO NIC NIE POTRAFICIE SAMI ZROBIĆ TYLKO: JAK ODERWIEMY, JAK BĘDZIEMY, JAK KTOŚ ZA NAS ZROBI, I TAK WKOŁO. POKAŻCIE W KOŃCU CO POTRAFICIE! BO POLACY PRZYNAJMNIEJ POTRAFIĄ SPIER...LIĆ! WY NAWET TEGO NIE POTRAFICIE! :)

~Hi hi hi hi hi hi (10.0. * .29) 21.01.2012 16:56
oceniono 12 razy
0
Zgłoś

Poloki i przemysł?Jaja se robisz?Ci to nawet kulkę z łożyska zepsują gołymi rękami...Kiedyś taki premier powiedział coś o Polsce,zegarku i .....nie będę ubliżał niewinnemu zwierzęciu.Nie dokończę,bo by tu mnie zjedli ci waleczni Polacy.

~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 16:54
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

:)- Dlaczego Śląsk opierasz na węglu? Węgla na świecie jest bardzo dużo, choćby w Rosji. Era węgla na śląsku już się skończyła, bo opłacalność wydobycia jest coraz mniejsza, a do tego coraz to większe straty po przez szkody górnicze, powodują że opłacalność jest mała. Do emerytur górniczych co roku dopłaca się 4 miliardy złotych, jest to różnica pomiędzy tym, co górnicy płacą a tym co emeryci górniczy otrzymują. Dlatego era węgla na Śląsku się skończyła i nie powróci, taniej jest kupywać wegiel od Rosji, niż go wydobywać . Dlatego ja Śląsk absolutnie nie widzę pod pryzmatem węgla. Ja go widzę pod pryzmatem nowoczesności i wolnorynkowości. Mamy bogactwa, jak choćby Hutę łabędy, która produkuje ciężki sprzęt wojskowy, do tego możemy wybudować kanał Odra-Dunaj, która spowoduje drogę do Niemiec, co się wiąże z gospodarką. Śląsk ma wszystko, co do życia potrzeba, mamy przemysł, fabryki i rolnictwo, mamy nawet stocznię i dostęp do morza za pomocą rzeki, bo Odra świetnie się nadaje na żeglugę. Możemy mieć dobrą ifrastruktrę z Niemcami. Nasz region naprawdę idzie rozwinąć na ogromną skalę. Więc powiedź mi w czym na Polska jest potrzebna? Jak na razie to Polska zamknęła nasze Huty i zniszczyła nasz przemysł. Więc za cholerę nie rozumiem do czego ci Polska. Co ma takiego Polska, z czego śląsk korzysta? Nasz węgiel powinien być przeznaczony na energytykę i paliwo, które napędzi nasze fabryki i nasz przemysł. Niskie podatki i wolność gospodarcza, oraz brak biurokracji spowodowało by, że za 5 lat prześcigniemy zachód, z całą Unią. A tak to z Polska za 10 lat zbliżymy się do poziomu życia w Afryce.....

~Freistaat Oberchlesien (109.197. * .189) 21.01.2012 16:48
oceniono 7 razy
-3
Zgłoś

najpierw trzeba mieć pieniądze, żeby ten gaz wydobyć. A z tego co wiem, już wszystko sprzedaliście Amerykanom. Jak to Polacy, I to mnie w was najbardziej przeraża, że gdaczecie o tej swojej ojczyźnie, a wszystko robicie , żeby ją zniszczyć. Polska biadoli, że przy miliardowych zyskach z kopalń musi do nich dopłacać, i ty się łudzisz gazem? Proszę bardzo, niech wam przekopią Polskę. Wzdłuż i wszerz, rujnując domy, tak jak na Śląsku. Czy wy oprócz gdakania o o tej swojej ojczyźnie, umiecie coś dla niej zrobić? Czy tylko pierdzisz w komputerowy stołek i nawracasz Ślązaków na polskość, marny twój trud,

~do ~:) (10.0. * .29) 21.01.2012 16:46
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

Zapominasz o czymś tak ważnym jak zachodnie inwestycje.Ślązacy nie pałają nienawiścią do reszty świata jak Polska.Będziemy zapraszać,upraszczać procedury budów i modernizacji obiektów o charakterze przemysłowym.Wreszcie zacznie się coś dziać.Najważniejsze,że złodzieje z W-wy nic więcej nie dostaną.My,Ślązacy wiemy,że Śląsk jest opóźniony o te 60 lat za Europą.Jednak będziemy to nadrabiać.Z kamieniem u nogi(czytaj Polską)nie damy rady nawet na kolana wstać.A o gaz łupkowy się nie martw.Polacy wszystko spieprzą i to w bohaterskim stylu.Im się jeszcze nic nie udało.Nawet wolność po wojnie dostali z łaską.Więc nie bój nic!Pozdrawiam

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 16:24
oceniono 17 razy
-13
Zgłoś

1/ co do chin to poszukaj dobrze tego czego chińska cezura jeszcze nie wyłowiła i nie usunęła. Kup pakiet programów TV tak byś miał dostę dp "Planette". Warto sprawdzać dokumenty na TVP3, niestety w późnych godzinach, ale od czego nagrywarka. Ponadto jak masz satelite, pogrzeb po ogólnodostępnych kanałach np. niemieckich. Ponadto polecam niezależne portale gospodarcze. 2/Obecna sytucja geopolityczna i gospodarcza nie daje szans na próby oderwania śląska od polski. Dyskutowanie na ten temat, pikiety jednostek to strata czasu. Powróce do początku tych dyskusji. Jeżeli nie ma szans na autonomie to należy wypracować takie wzorce, aby nigdy nie reprezentował nas ktoś, kto nie jest nami zainteresowany. Napiszę to ostatni raz, bo powtarzam: oderwanie śląska od polski na dzień dzisiejszy jest nie możliwy. Trzeba nadmienić bardzo ważną sprawę. Gaz łupkowy. Oczywiście zaraz polecą gromy i razy, ale zwróćcie uwagę na intensywność poszukiwań. Co może się stać śląskowi jeżeli gaz okazałby się tańszy od węgla? Nic jeżeli gaz będzie droższy. Natomiast cała energetyka może przechodzić na gaz. Wtedy autonomiczny śląsk to autonomiczna czarna dziura. Paranoja? USA do niedawna było tylko i wyłącznie importerem ropy i gazu. Już dzisiaj na wysokim pozimie przygotowań jest produkcja ropy z łupków. A co do gazu, trwa przebudowa dwóch gazoportów które były dostosowane do odbioru, na gazoporty eksportowe. Już wg danych departamentu handlu ,USA już więcej sprzedaje niż kupuje paliw! BP podpisało kilkunastoletnie kontrakty na gaz skroplony i dostawy do GB i eurpy. I co? Jedyny argument dla śląska czyli węgiel, za chwilę może zostać jedynie kopaliną nieopłacalną w wydobyciu.

~Freistaat Oberschlesien (109.197. * .189) 21.01.2012 16:02
oceniono 13 razy
-1
Zgłoś

nareszcie Ślązacy zaczynają myśleć i widzieć, bardzo mnie to cieszy! Górny Śląsk upomni się o swoje, Pyrsk!

~obiektyw 01 (10.0. * .29) 21.01.2012 15:12
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Taka pikieta tylko dobrze służy sprawom Śląska.Podobnie było ze stwierdzeniem "prezia" o "zakamuflowanej opcji niemieckiej".Jest problem i jest to nagłaśniane.Niech polska Warszawka widzi,że tu się coś dzieje,że nastroje ludzi na Śląsku sięgają zenitu.Jeśli Śląsk się nie odezwie na bałagan panujący w naszym kraju to kto to zrobi.Polakom jest dobrze z flagami,zajechanym przemysłem,brakiem rodzimej motoryzacji,chorą służbą zdrowia,dziurawymi drogami i wreszcie emigracją.Im tylko ich sprzedajny honor służy.My,Ślązacy widzimy te problemy i nie będziemy siedzieć cicho.Już nie!Pozdrawiam Ślązaków,którzy mają dość polskiej rzeczywistości.

~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 14:57
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

:)- Chiny znam z internetu a nie z osobistych wycieczek, natomiast biedy tam nie widziałem, za to ogromny rozwój dróg, miast itp. Wiem jedno, pańśtwo Polskie mi zabiera 70% dochodu, daje zarabiać innym, to co kupuję to jakiś 10% moich zarobków, bo pośrednicy dużo zabierają, a zabierają dlatego że państwo Polskie ma taką biurokrację, że pośredniki sa potrzebni. Taka jest niestety prawda, koło biedy zawsze się zamyka.Tam gdzie są bogaci i gdzie jest wolność gospodarcza, to tam bogactwo się mnoży, a tam gdzie bieda i ograniczenia gospodarcze, to ta bieda też się mnoży. W Polsce mamy teraz kryzys, zamiast obniżać podatki, aby ceny spadły i gospodarka wzrosła to Tusk podatki podwyższa, aby jeszcze bardziej zatrzymać gospodarkę. PIS i SLD zrobiło by zresztą to samo. Więc jedyna szansa to normalne oi wolne pańśtwo Slonsk na wzór Liechtensteinu

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 14:38
oceniono 14 razy
-14
Zgłoś

mam wrażenie ze twoje postrzeganie świata to selektywny wybór tego co ci pasuje. Jest nawet medyczne określenia na tę przypadłość, ale nie pamiętam nazwy. Podobają ci się miasta i zurbanizowane tereny w których mieszka ok 300mln chińczyków. Chiny mają ok 1 miliarda 300mln mieszkańców. To co z tym miliardem?

~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 14:32
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

:)-Ja jestem za likwidacją służby zdrowia, bo chce być leczony profesjonalnie a nie jak na "wojnie". Mój pies ma lepszą opiekę, bo prywatną i jak weterynarz nie był by dobry, to idę do innego, podobnie jak mam z dentystą. Uważam że skoro płacimy za składki, to rzeczywiście dopłacanie nie ma większego sensu, mimo że z pewnością zmniejszyła by się ilość pacjentów, bo do darmowego lekarza "szybciej" się chodzi. Zauważ że w Chinach ich poziiom życia drastycznie się podniósł i to że Chińczyk pracuje na miskę ryżu, jest mitem. Spójrz na Chińckie miasta, te wszystkie reustaracje, sklepy, galeruie itp, przecież ktoś tam musi kupować, żeby to nie zbankrociło, gdyby nie mieli kasy to by nikt takich biznesów nie otwierał. Jeśli ty coś kupisz w sklepie za 100zł, to znaczy że produkt tak naprawdę jest warty 5 zł, reszta to marże i podatki, oraz koszty transportu. Spójrz na rope, są kraje gdzie za litr bęnzyny płaci się 20 groszy, a w polsce ponad 5 zł. Więc tu nie o wysokość zarobków chodzi, a o wysokość cen, w Chinach jest wszystko tanie, więc i ludzie mogą mniej zarabiać, bo i tak żyją na wyżeszej stopie niż my.

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 14:05
oceniono 16 razy
-12
Zgłoś

a chcesz zarabieć tyle co chińczyk? Nie ten chińczyk który jest właścicielem fabryk tylko ten który jest robotnikiem. Bez ubezpieczeń, emerytury , urlopów ani żadnych świadczeń socjalnych. Co do czechów to jest inna mentalność. Czy ślązak zapłacilby 5 zł za wizytę u lekarza rodzinnego gdyby istniał taki obowiązek? Zaraz byłby ryczał że płaci składki podatki i inne akcyzy. A w czechach bez szemrania na to przystano i tyle.

~Mądry Dolnoślązak . (195.254. * .33) 21.01.2012 14:04
oceniono 28 razy
4
Zgłoś

To tyś jest ciulu najgłupszy antygorylu w całej Polsce ! Nie znasz wcale dziejów ! Coś ostatnio czytał ?! Toś ciulu nic nie wiesz o ZPŚ ?!

~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 13:26
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

:)-Mylisz się i głupoty gadasz że do teraz rachunek płacimy. Spójrz na Czechy, tam też była komna i ich zakłady działają,. Spójrz na ich Zetora a na Polskiego Ursusa, zobacz jak Skoda pracuje a jak Polski FSO. Tak bym mógł wymieniać w nieskączoność, a w Czechach był ten sam komunizm co w Polsce, więc zobacz bezrobocie w Czechcch a w Polsce. Ale tam dobrze gospodarowali i prywatyzowali zakłady, w Polsce to prywatyzacje były wtedy, jak coś już było bankrutem i wykradzione, to było po prostu chore, bo sprzedaje się coś, co ma wartość a nie coś, co jest zniszczone i zbankrutowane, a tak właśnie robiono w polsce, w Czechcach to inaczej postępowano i ich zakłady z komunizmu przeżyły, rozwnięły się i idą do przodu, a Polskie to popadły po prostu w ruinę. Taka jest prawda bo fakty za nią przemawiają

~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 13:19
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

:)-Prywatyzacja kopalń, będzie oznaczać że węgiel będzie tańszy, a wraz z nim energia a tym samym produkcja będzie tańsza i więkisza, co oznacza zmniejszenie bezrobocia i wzrost płac, oczywiście podatki muszą iść w dół. Ale właśnie Polska nie chce dać rozwinąć się Ślaskowi, bo umie kupować głosy górników. Z tym że kupuje ich kosztem pozostałych Ślazoków. Właśnie tak się powoduje zastój gospodarczy.Spójrzmy ile jest towarów w sklepach, ale to nie myśmy te towary wyprodukowali, bo nas się nie opłaca z względu na drogą energię. Te towary są z Chin, gdzie się opłaca produkować, bo jest wolność gospodarcza. Dopóki Śląsk będzie pod Polską, to u nas wolność gospodarcza nigdy nie nastąpi

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 13:14
oceniono 14 razy
-14
Zgłoś

do "prawdy" : Nie znam twojego wieku ale zapytaj starszych jak to w latach 70 i 80.tych tysiące autobusów i pociągów zwoziły rolników którzy pracowali na kopalniach. Wiecznie przmęczeni , zero wydajności, bo ważniejsze było to co wyprodukowło się i sprzedało z rolnictwa. Urlopy na prace wiosenne, urlopy na prace letnie i na zbiory. Pomiędzy zwolnienia lekarskie. Więc policz nie tylko wartość dolara, ale dolicz to wszystko do kosztów wydobycia. Tak pracowł komunizm. Nie ważne jakim kosztem się wydobywa, byleby więcej bo potrzeba dewiz. A rachunek płacimy teraz.

~miało pisać.... (10.0. * .29) 21.01.2012 12:47

Śląsk Opolski zawsze polski i zbankrutowany-tak miało brzmieć to hasło na transparencie.

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 12:39
oceniono 14 razy
-14
Zgłoś

1/Informacje o uwczesnych cenach węgla, a także kosztach jego eksportu nie są wyssane z palca. Moi znajomi pracowali w "Weglokoksie". I co z tego że eksport na zachód przynosił dolary? Tymi dolarami pokrywano wysyłki do ZSRR. Bo to co otrzymywaliśmy w zamian to uzbrojenie i przestarzałe technologie. Żeby pozyskać jakiekolwiek nowe technologie trzeba było płacić w dewizach. Pamiętaj że na dostarczanie jakichkolwiek najnowszych technologi do bloku komunistycznego były nałożone embarga. Więc pomyśl!: co kupowano i jak przestarzałe! Nie zaprzeczam. Węgiel był doskonałym paliwem podtrzymującym motor komunistów. Ale do komunistów miej pretensje. Tylko jeden górnik w latach '70. który był posłem, miał odwagę podczas obrad sejmu zapytać: gdzie jest węgiel skoro wydobywa się go coraz więcej i go nie ma. Uciszono go szybciutko, a reszta była zadowolona z rolady i flaszki w niedzielny obiad. 2/ Co do uwolnienia się od polski napiszę później. 3/Jeżeli myślsz że prywatyzacja przyniesie korzyści, to możesz mieć rację. Pod warunkiem pełnego prywatnego nadzoru. A to przyniesie wypieprzenie wszystkich związkowców, masowe zwolnienia i likwidację wszystkiego co jest na granicy rachunku ekonomicznego. Jestem całkowicie za, ale pomyśl ilu będzie przeciw i czy tobie lub twojej rodzinie będzie odpowiadało. / Za dużo na jeden wpis , o podatkach też później

~prawda (10.0. * .29) 21.01.2012 12:37
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Przyjechali tu z gołym tyłkiem,zniszczyli wszystko i jeszcze się mądrzą!O CO TU CHODZI?Skąd u Polaków taki tupet?SKĄD??????

~obiektyw 01 (10.0. * .29) 21.01.2012 12:33
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Po co te dyskusje o węglu,kosztach jego wydobycia,rentach górniczych.Śląsk umiera,bo Polska utopiona w swoim nieudacznictwie tylko ze Śląska doi!Zero reform przemysłu ciężkiego,jeśli już to kompletna poracha.ALE TO JUŻ WIEMY NA ILE ICH STAĆ.NIE DZIWI TO CHYBA NIKOGO...DECENTRALIZACJA TO CHYBA NAJLEPSZE WYJŚCIE.Warszawka nas wcale nie obchodzi!!!!!NIECH SEJM WYJEDZIE SOBIE DO ANGLII DO PRACY,JAK NIE BĘDZIE KOGO W DUPĘ KOPAĆ!

~prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 11:57
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

:)-Mylisz się człowieku, węgiel nie sprzedawano poniżej kosztów wydobycia, wręcz przeciwnie. Koszty wydobycia to głównie koszty maszyn i siły roboczej. Za siłę roboczą to płacono grosze, bo górnik za swoją pracę dostawał parę dolarów, gdyby przeliczyć to na dolary. Podobnie zresztą jak cała Polska, jeden dzień pracy na zachodzie był warty tyle, ile cały miesiąc w PRLu w przeliczeni na dolary. Stąd Polska miała kasę na budowanie osiedli i płacenie ludziom . Głównie właśnie tą kasę miała z węgla, bo to węgiel był głównym dochodem. Piszesz ze pracujesz na siebie, pewnie masz swoją firmę i właśnie trafiamy w setno sprawy. Otóż Polska blokuje przeciębiorczość, Polska zabiera ludziom 70% dochodu i go przejada, tworząc armię urzędników. Skutek jest taki że ludzie nie mają kasy, więc nie kupują za dużo, a więc firmy padają i nic się nie opłaca. Dlatego jest właśnie bezrobocie i wyzysk, bo Polska polityka blokuje gospodarkę, po prostu ją zarzyna wysokimi podatkami i biurokracją, podobnie jak było w PRLu. Tak długo jak będzie pobierać wysokie podatki i tworzyć sztuczne miejsca pracy w biurokracji itp, tak długo będzie bieda. Dlatego od Polski trzeba się uwolnić, kopalnie i inne rzeczy sprywatyzować, tak jak to było za czasów Autonomii, podatki obniżyć, obniżenie podatku spowoduje wzrost gospodarczy, zwiększoną produkcję a tym samym spowoduje wzrost dochodu z podatków, które może iść na inwestycję jak drogi, czy koleje. Ale tego z Polską się nie uda, bo polacy lubią rządzić, mimo że nie umieją.

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 10:50
oceniono 13 razy
-7
Zgłoś

"Może mamy czekać jeszcze 100lat na lepsze czasy na Śląsku?" Nie nie czekać. Trzeba wziąć dupe w troki i zacząć samemu coś robić. Ciągle tylko: czekamy, ktoś nam da. Nikt wam niczego za darmo nie da. Niezależnie czy to polak, niemiec, czech, czy też ślązak!

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 10:12
oceniono 18 razy
-16
Zgłoś

Jeżeli twoja historia PRL-u to udowadnianie że górny śląsk utrzymywał polskę, twoja sprawa. Można także udowodnić że dzięki zaangżowaniu i przywilejm śląska komunizm przetrwał tyle lat. Że górnoślązacy bardzo zaangażowali się w zadłużenie kraju bo dali komunistom możliwość sprzedaży węgla na zachód poniżej kosztów wydobycia. Dzięki ślązakom komuniści mogli za póldarmo wysyłać węgiel do ZSRR, a takie działanie pozwoliło na podtrzymanie zbrojnego bloku o nazwie "układ warszawski". Nie zapominając o tym że sprzedając cokolwiek poniżej kosztów zakupu lub wytworzenia to spirala zadłużenia. Można dalej w taki sposób dewagować jak wydobycie węgla na górnym śląsku i praca ślązaków w kopalniach, wspomogła budowę militarną hitlera. Tylko że takie stawianie sprawy jest demagogią i nacjonalistycznym populizmam. Wystarczy spojrzeć w dane statystyczne. Ile wydobywano węgla i ile i gdzie go eksportowano. Wystarczy także sprawdzić ile polska produkowała żywności i ile i gdzie tą żywność eksportowano. Wystarzy także zapoznać się z innymi gałęziemi przemysłu: przemyslem stoczniowym, maszynowym, zbrojeniowym i morskim. Chcesz mi wmówić że inne gałęzie gospodarki pacowały dla dobra polaków, a górny śląsk to wszystko utrzymywał? Niestety komuniści tak samo jak górny śląsk ograbiali całą polskę! I wszyscy zostaliśmy ograbieni. My i oni. Tylko że ja zostałem wychowany na wartościach prywtnej własności. Takie poglądy zamknęły w komunie przedmną wszystkie drzwi. Od momentu przemian pracuję na swoim, jestem dumny z tego że jako ślązak coś osiągnołem i szanuję czyjąś własność. Natomiast nie znoszę zachowań roszczeniowych. Zachowań typu: bo nam się należy i wszyscy inni są winni!

~obiektyw 01 (10.0. * .29) 21.01.2012 10:08
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Może mamy czekać jeszcze 100lat na lepsze czasy na Śląsku?Mamy czekać,bo Polacy muszą swoje patriotyczne ideologie urzeczywistnić.My Ślązacy nie mamy czasu na wasze ślamazarne postępowanie.Nie zgadzamy się z oferowaną nam przez Polskę rzeczywistością.Wyjeżdżać też nie będziemy,bo w przeciwieństwie do Polaków,wiemy gdzie nasze miejsce.Jak byłem mały,to pokolenie Ślązaków,którzy przeżyli wojnę powtarzało ciągle:"Z Polską to na Śląsku nic nie będzie.Tylko bieda!"Ci ludzie już nie żyją.Zastanawia mnie jeden fakt:czy to była jakaś masowa świadomość czy PRZEPOWIEDZIELI PRZYSZŁOŚĆ! Najgorsze,że im się to spełniło.JAK MOGLI TO WTEDY JUŻ WIEDZIEĆ????Zastanawiam się ciągle....

~Prowda (89.200. * .94) 21.01.2012 09:28
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

:)-Historia PRLu jest całkiem inna. Otóż Polska żyła dzięki Śląskowi za PRL. Węgiel był towarem eksportowym, za który dostawano dolary, to pozwoliło aby za dolary z węgla, płacić ludziom wypłaty nie mal w całej Polsce i dopłacać do innych zakładów pracy. Gdyby nie te dolary to PRL zbankrutuje . Dlatego własnie władza PRLu tak dmuchała na Śląsk i go "rozpieszczała". Ale tylko tych, co pracowali w górnictwie, ewentualnie w hutnictwie. Po prostu chciała ich zachęcić do pracy na kopalni, bo dzięki kopalni to Polska nie zbankrutowała. Ślązoki jak nikt w Polsce, nienawidzili komunistów, dlatego nie szło spotkać milicjanta-Ślązoka, czy ormowca-Ślązoka. Wstąpienie do parti, lub do milicji było dla Ślązoka hańbą na honorze, dlatego na Śląsku milicjanci, ormowcy czy inne szumowiny to byli gorole, bo zarobki te same co na kopalni, te same przywileje a
praca lekka i można było bezprawnie kraść. Gorole nie mieli problemu z tym ,żeby wstapić do partii i podjąć służbę w milicji. Zresztą co tu dżo mówić, patrz na Profesora Nowaka, teraz wieki antykomunista, wielki Polak, a za PRLu członek PZPRu. Hanys nie dostawał posad ani wysokich stołków, bo nie chciał się zapisać do PZPR, taka jest prawda że hanys wolał całe życie przy łopacie bakać, niż złamać swój honor i do komunistów się zapisać.

~:) (188.137. * .3) 21.01.2012 09:10
oceniono 18 razy
-12
Zgłoś

a o który głos śląska chodzi? O głos tych którzy popierali komunistów? O ten głos który od komuny przyjmował deputaty, 13-14 pensje. Bezkrytycznie otrzymywał bonusy, sklepy "G"? Wczasy, własne górnicze ośrodki wypoczynkowe, finansowe barburki? A może ten głos gdy jedynymi w miarę zaopatrzonymi sklepami w polsce to były te na śląsku. Bo komuniści odwdzięczli się za poparcie? A może głos tych którzy w kopalni wójek , niekiedy nie wiedząc o tym, zginęli za idee. W stanie wojennym, ze względu na wykonywane zajęcie miałem możliwość pomieszkiwania w różnych regionach i miastach polski. To, co było u nas na górnym śląsku w porównaniu z resztą kraju, spokój, cisza wręcz sprawiało wrażenie wspólpracy z reżimem lub wspólpracę z jaruzelskim. No ta o który głos chodzi?

~kibic (77.255. * .230) 21.01.2012 08:36
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

miedz legnica to wszawica

~Głos Śląska (10.0. * .29) 20.01.2012 23:38
oceniono 18 razy
0
Zgłoś

Mamy dość nieudaczników polskich.Dajcie nam odetchnąć.Wasze rządy to pasmo porażek.Ile mamy czekać na zmiany?Nie interesują nas wasze polskie święta niepodległości i rocznice powstań śląskich.Chcemy godnie żyć.Wasza perspektywa to bieda i rozpamiętywanie historii.Rozwój to dla was Polaków emigracja.Brnijcie w to dalej.Zamknijcie oczy i dalej w to bagno....

~Dolnoślązak Polak . (89.200. * .94) 20.01.2012 18:34
oceniono 17 razy
-13
Zgłoś

Brońcie mnie polaki-ślązaki, brońcie mnie bo właśnie jacyś Niemiecy piekarze przyjechali pomnie i w kaftan bezpieczeństwa chcą mnie z zamknąć. Precz z Niemieckimi piekarzami z kaftanami, nie żyje Pol...AAAAAA..

~Dolnoślązak Polak . (195.254. * .33) 20.01.2012 18:11
oceniono 19 razy
-7
Zgłoś

Dolnoślązak gorąco pozdrawia pracujących dla Polski Ślązaków ! Tymczasem !

~Kibice Miedzi Legnica . (195.254. * .33) 20.01.2012 18:08
oceniono 21 razy
-5
Zgłoś

Miedź Legnica popiera Nową Raciborską Śląską Rotę.

~:) do eer (188.137. * .3) 20.01.2012 18:04
oceniono 15 razy
-13
Zgłoś

będąc młody pasłem się razem z wami i osłami żymloki! Ja zacząłem myśleć i szukać lepszych pastwisk a wy zostaliście osłami i dalej pasiecie się z osłami! :)

~Dolnoślązak Polak . (195.254. * .33) 20.01.2012 18:01
oceniono 20 razy
-6
Zgłoś

Ja tyś powiedzioł - Polacy nie szanuą niemców w niemcach ? To nasi już rządzą w Hamburgu ?

~Ślązak Ogólny. (195.254. * .33) 20.01.2012 17:55
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Niech żyje Polonia Bytom !

~Dolnoślązak Polak . (195.254. * .33) 20.01.2012 17:53
oceniono 24 razy
-2
Zgłoś

Niech żyją Polacy Górnoślązacy !

~Ślązak AK . (195.254. * .33) 20.01.2012 17:51
oceniono 24 razy
-2
Zgłoś

Jo myśloł - żechmy tego obekomanda wykończyli w 1945 roku ! Widocznie to tylko jego flaki gadają !

~Sudety Polak. (195.254. * .33) 20.01.2012 17:48
oceniono 20 razy
-4
Zgłoś

Toś ty matoł z napuchniętą tępą wielce głową !