Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Pikieta przeciwko stowarzyszeniu Ślązaków

17 stycznia Liga Obrony Suwerenności organizuje pikietę przeciwko zarejestrowaniu Stowarzyszenia Osób Narodowości Śląskiej.

Pikieta przeciwko stowarzyszeniu Ślązaków

Protest rozpocznie się o godz. 14.00 w Opolu przed Urzędem Wojewódzkim przy ul. Piastowskiej 14. Przedstawiciele Ligi Obrony Suwerenności tłumaczą: "Działalność separatystów jest wyjątkowym zagrożeniem dla integralności i suwerenności Polski, dlatego, kontynuując wcześniej rozpoczętą walkę z separatyzmem ślązakowskim, organizujemy tę pikietę".

598 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Podpisz się... (188.137. * .3) 07.02.2012 23:59
oceniono 33 razy
-9
Zgłoś

ten ze wschodu krowiakami jechał, po drodze mijał hanysów którzy karmi sie wozili! hahahahahahahahahah....

~Gůrny Ślůnsk (109.197. * .189) 07.02.2012 18:43
oceniono 265 razy
3
Zgłoś

kolejny misjonarz wśród dzikich. Już nie pamiętasz, jak dziadek krowiokym zza Buga jechał, a ręce mu się aż trzęsły na widok poniemieckich majątków!? Może pamięć odświeżysz?

~Dolnoślązak Polak. (156.17. * .217) 07.02.2012 17:28
oceniono 339 razy
-35
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] To tyś ~ .... jest po stronie zła ! Bo uważasz, że jak Niemcy są bogaci to i prawdę mogą kupić. To ja tobie i innym powiem - że są na tym świecie rzeczy - są na tym świeci rzeczy - których nie można kupić ! Tak jako i piosenka Stanisława Sojki mówi. Tak !

~:) (109.197. * .189) 07.02.2012 16:43
oceniono 25 razy
-13
Zgłoś

teraz po plemionach północy niech powie coś ściana wschodnia, cudem oderwana od budki z piwem

~Polak Patriota Hanys (109.197. * .189) 07.02.2012 16:40
oceniono 106 razy
64
Zgłoś

ja bardzo wiernie służę ojczyźnie, mam najładniejsze nazwisko , najbardziej śląskie niż wy wszyscy razem wzięci i nie jestem zakamuflowanym gorolem, tylko najprawdziwszym hanysem, moj opa był w armii ludowej

~Polak Patriota Hanys (88.19. * .63) 07.02.2012 16:16
oceniono 586 razy
4
Zgłoś

mam bardziej slaskie nazwisko niz ty cieciu... ale jestem Polakiem i wiernie sluze mojej ojczyznie ( choc ona nie jest bez wad). Separatysci to jak ktos dobrze powiedzial ukryta opcja niemiecka i ich trzeba zamknac w wiezieniach albo deportowac do Niemiec. Nie bedzie Niemiec plul nam w twarz i dzieci nam germanil. Slask jest i bedzie Polski czy wam sie to podoba czy nie. Granice beda Piastowskie na zawsze. tyle w temacie.

~:) (109.197. * .189) 07.02.2012 16:09
oceniono 19 razy
-11
Zgłoś

Polak, to już za samo liche pytanie dałeś sobie 6 plusów? Napisz coś więcej, chętnie poczytamy co też plemiona północne mają do powiedzenia

~:) (109.197. * .189) 07.02.2012 16:06
oceniono 20 razy
-14
Zgłoś

Uwaga teraz Polacy z plemion północnych będą uczyć Ślązaków patriotyzmu (dlaczego ja tak nie cierpię słowa "gadać"?)

~:) (109.197. * .189) 07.02.2012 16:04
oceniono 18 razy
-12
Zgłoś

dzięki temu wyczuwam w tobie subtelną nutkę ściany wschodniej

~Polak (88.19. * .63) 07.02.2012 16:02
oceniono 91 razy
49
Zgłoś

oberschlesien kommando umiesz po niemiecku gadac?

~:) (188.137. * .3) 07.02.2012 15:43
oceniono 15 razy
-11
Zgłoś

podróbka!, ale żeś sie dzisiaj metanu nawdychał !!!

~:) (109.197. * .189) 07.02.2012 15:09
oceniono 14 razy
-12
Zgłoś

Ale przecież u nas na Lubelszczyźnie nie działa RAŚ....ależ ja jestem liść

~oberschlesien kommando (89.200. * .94) 07.02.2012 15:05
oceniono 150 razy
0
Zgłoś

:)- A co masz do Wermachtu? Wermacht podbił półEuropy Był najpotężniejszą armią Świata, najbardziej odważną i wyszkoloną. Uważam że walczyć w Wermachcie to był zaszczyt dla Ślązaków. Tym bardziej w sytuacji, kiedy tak naprawdę to nie była ich wojna, ale z dwóch armii to zawsze lepiej być w armii zwycięsców i specjalistów, niż być w tak nieudolnej armii, jaką okazało się Wojsko Polskie, które nawet podstawy obrony nie potrafiło wykonać i na pastwę losu zostawili cywilów. To była totalna kompromitacja Polskiej armii i wstyd po dziś. Uważam że jest to chyba największa hańba i kompromitacja Polski, dobrze że Ślązoki szli do Wermachtu a nie do wojska polskiego.

~:) (188.137. * .3) 07.02.2012 15:01
oceniono 13 razy
-13
Zgłoś

ale nie RAS-iem! :)

~:) (109.197. * .189) 07.02.2012 14:40
oceniono 30 razy
-26
Zgłoś

jestem Polakiem i Ślązakiem, Polakiem i Ślązakiem. Jestem Polakiem i Ślązakiem, wiecie że jestem Polakiem i Ślązakiem? nie nie? Ale jestem Polakiem i Ślązakiem, jestem wielkim Polakiem i jeszcze większym Wszechślązakiem, gigantycznie wielkim Polakiem i kosmicznie wielkim liściem

~:) (188.137. * .3) 07.02.2012 13:09
oceniono 22 razy
-18
Zgłoś

na skrajności odpowiadam skrajnościami. Jeżeli kogokolwiek uraziłem to PRZEPRASZAM. Sam jestem polakiem i ślązakiem. Niestety nie mam zamiaru nadstawiać drugiego policzka, oddam klapsem ( z liścia ) w policzek!

~Gůrny Ślůnsk (109.197. * .189) 07.02.2012 13:08
oceniono 176 razy
18
Zgłoś

Przestańcie już pieprzyć o Ślązakach, bo nie macie o nich bladego pojęcia. Jak pójdziesz jeden z drugim patrioto na wojnę to zobaczysz co ma do gadania zwykły człowiek, patrioci wielcy

~PPH (88.19. * .63) 07.02.2012 12:42
oceniono 298 razy
42
Zgłoś

wielu hanysow sluzylo bo musialo ale czuli sie Polakami wiec jak popieram teze ze Slask jest Polski tak teraz @:) nie masz racji. Polak Patriota i Hanys

~:) (188.137. * .3) 07.02.2012 12:31
oceniono 22 razy
-8
Zgłoś

Ale pamiętaj że bardzo szybko sami go zlikwidowali! A hanysy tak dumnie służący dla wermachtu mają czyste ręce przy wysyłaniu do obozów koncentracyjnych? Więc faszyści łapy precz od polski i polaków! Napiszesz że hanysy przedewszystkim służyli na zachodzie? To sprawdź ile tysięcy ludzi z krajów zachodnich zgładzono w obozach! Czy to była polityka partii i ugrupowań śląskich? Nie wiedzieli? Ale dumnie służyli w faszystowskich mundurkach! Najpierw przyczyna a później skutki!

~oberschlesien kommando (89.200. * .94) 07.02.2012 12:12
oceniono 148 razy
-4
Zgłoś

:)-Polityka polski w stosunku do Śląska bardzo przypomina tą z czasów Stalina. Jak by nie patrzeć, to Stalin nie oddał nam Autonomii, polska też nie ma zamiaru.Obydwoje tepili Śląskość. Polacy z Stalinem nawet wspólnie obóz koncentracyjny założyli dla Ślązaków. Jak widać to mają z sobą dużo wspólnego

~:) (188.137. * .3) 07.02.2012 12:02
oceniono 20 razy
-14
Zgłoś

ponieważ już od kilku tygodni piszesz o tym Staliniźmie, a jeszcze ciebie nie "zutylizowano na Lubiance", to skończ z tym pi....lenim głupot! :)

~oberschlesien kommando (89.200. * .94) 07.02.2012 11:03
oceniono 110 razy
-8
Zgłoś

:)-Za Stalina też były wybory.Ludzie też mogli głosować. Natomiast próba rejestracji Śląskiej partii skończyła się dla niektórych oskarżeniami prokuratorskimi z artykułu 256k.k. Wiec dla Polski wszystko co antyPolskie jest faszyzmem. Więc Polska demokracja to utopia, rodem z czasów Stalina, niczym się nie różni.

~Adler (109.197. * .189) 07.02.2012 08:18
oceniono 82 razy
4
Zgłoś

jesteście żałośni i nudni

~:) (188.137. * .3) 07.02.2012 06:58
oceniono 27 razy
-13
Zgłoś

a kto ma pretensje? Garstka niezadowolonych nacjionalistów ( pomiędzy nacjonalizmem a nazizmem jest naprawdę cienka linia), być może nie mogących sobie znaleźć miejsca i liczących na uzyskanie przywilejów? Czy ktokolwiek zagwarantuje że potencjalni wygrani nacjonaliści nie okażą się nazistami, lub nie wykorzystają tej ideologi do rozprawienia się z "nie ślązakami"? Kto zagwarantuje że ci którzy dostaną władzę będą lepsi? Już teraz jeż możliwość głosowania w wyborach samorządowych i parlamentarnych na reprezentantów ślązaków. Czemu nikt się w to nie angażuje? Jest możliwość wystawienia reprezentantów ślązaków na wszystkie urzędy. Demokracja na to pozwala. To co to ma wspólnego z Hitlerem i Stalinem?! Co to za porównania! Chcąc robić takie porównania uważaj, bo można je zacząć wobec ciebie. Później będziesz płakał że nie ma wolności słowa a jako ślązak i mniejszość ETNICZNA pozbawiany praw obywatelskich.

~POLAK PATRIOTA (83.55. * .130) 06.02.2012 23:43
oceniono 217 razy
31
Zgłoś

Do wszystkich folkschaisow i renegatow link: http://www.youtube.com/watch?v=B29t6xDsL9k pozdrowienia z zagranicy! POLSKA FOREVER!

~Brama morawska (89.200. * .94) 06.02.2012 20:09
oceniono 55 razy
-7
Zgłoś

:)- W Niemczech jawnie działają partie nacjonalistyczne i są w Bundestagu. Nie myl nacjonalizmu z nazizmem, bo to dwie różne rzeczy. Dodam że Hitler był bardziej nacjonalistą, mimo że mówił inaczej. Ale masz rację, że Niemcy nie pytali się, to jest przywilej zwycięsców że zawłaszczają ziemię. Skoro Polacy uważają że na Śląsku są Polacy i mają prawa do Śląska to niech zrobią plebiscyt. Chyba że Polacy chcą robić to samo co Hitler i Stalin, tylko czemu mają do nich pretensje?

~:) (188.137. * .3) 06.02.2012 19:36
oceniono 49 razy
-7
Zgłoś

spytaj swoich przodków dlaczego nie żądali plebiscytu od austryjaków i niemców. I nie próbuj mi wciskać że było im bardzo dobrze. W niemczech bardzo szybko takimi wpisami nacjonalistycznymi zajęłaby się służby. W polsce piszesz i nikt cię nie ściga. To jest demokracja czy nie? :)

~Brama morawska (89.200. * .94) 06.02.2012 19:28
oceniono 54 razy
-10
Zgłoś

:)-Rozumiem że jesteś demokratą. A więc dajmy ludności Cieszyńskiemu i Śląskiemu opowiedzieć się, kim się czują. Zróbmy plebiscyt, jak większość będzie za Śląskiem to twórzmy państwo Śląskie. Tylko czemu Polacy nie chcą się zgodzić? Nie jest tajemnicą że większość ludzi na Śląsku nie czuje się Polakami. Więc po co robić coś na siłę, czemu nie zrobić plebistytu? Zastanów się kto jest nacjonalistą . Bo Polska bardziej przypomina stalinizm niż nacjonalizm.

~:) (188.137. * .3) 06.02.2012 18:57
oceniono 52 razy
-16
Zgłoś

Pozwolenie na nacjonalistyczne wpisy bez reakcji jest akceptacją. Kłamstwo powtórzone wielokrotnie staje się prawdą ( nie pamiętam kto to napisł? ) Właśnie brak reakcji daje zgodę na powtarzanie i wprowadzanie w życie tego, czego nie ma!

~Adler (109.197. * .189) 06.02.2012 18:22
oceniono 97 razy
1
Zgłoś

Po co się tak denerwujesz treścią wpisów? ....Inna sprawa, że przez bezmyślną gospodarkę Śląsk został sam ze swoimi problemami i o to Ślązacy mają największy żal. Też czytają tutaj wyzwiska i drwiny na swój temat

~:) (188.137. * .3) 06.02.2012 17:59
oceniono 59 razy
-11
Zgłoś

To po co było cokolwiek wpisywać? Nie napisłam że wiedzę masz czerpać z poniższych komentarzy. Chodziło mi o to dlaczego dość ostro wypowiadam się na tym i innych forach. Czy wypowiedzi typu :"goroli do szoli..."to przykład wymiany poglądów? Czy każdy który opowiada się za polskim śląskiem to gorol? Czy jadynymi prawymi walczącymi o śląsk to są kibole? A że tylko kradną polaki a hanysy to najuczciwsze stworzonka pod słońcem? itd, itp.

~Adler (109.197. * .189) 06.02.2012 17:38
oceniono 95 razy
1
Zgłoś

nie chce mi się czytać poniższych wpisów! Ostatnia rzeczą jest wyrabiać sobie opinię na jakiś temat na podstawie komentarzy w internecie! Chyba jesteś niepoważny, że uważasz te wpisy pod artykułem za źródło wiedzy o świecie i ludziach. Przecież to może pisać jedna i ta sama osoba pod różnymi nickami, kombinacje mogą być różne, a czy ja wiem, z kim kto rozmawia? Nie będę się bawił w ciuciubabkę !!

~:) (188.137. * .3) 06.02.2012 17:27
oceniono 48 razy
-14
Zgłoś

No tak! Jak się kliknie w google, to ostatnie informacje to te o brytyjczykach. Wiedza pobieżna z googli? Spróbuj opublikować Mein Kampf to się dowiesz czy możesz. Ostatni proces w polsce to jakieś 8lat wstecz. Bodajże we Wrocławiu lub wrocławskiej oficyny była sprawa dotycząca próby druku tej ksiązki. Co do spirali nienawiści: jeżeli chcesz wyrobić osąd na ten temat, poczytaj wszyskie poniższe wpisy, i komentarze pod podobnymi artykułami.

~Adler (109.197. * .189) 06.02.2012 16:22
oceniono 100 razy
0
Zgłoś

a któż ci każe się "wtrącać"w jakieś spirale nienawiści? Jesteś Polakiem Ślązakiem i OK, nikt ci nie broni. Ale ty też nie możesz zabronić nikomu, kto się czuje tylko Ślązakiem. Co do "Mein Kampf" to znowu przekręcasz fakty, bo Bawaria zakazała publikowania książki Hitlera angielskiemu wydawcy ze względu na prawa autorskie.. Co do nacjonalizmu, jak najbardziej się zgadzam. Zauważ jednak, czy ty takiej postawy po części nie reprezentujesz akceptując tylko swoją tożsamość narodową, a negując śląską czy śląsko - niemiecką. Nie głaszcz kota pod włos

~:) (188.137. * .3) 06.02.2012 15:49
oceniono 46 razy
-12
Zgłoś

każdy może mieć inny "ciąg myślowy". Każdy może wypowiedzi i nazwę uprościć lub w razie potrzeby go skomplikować. Można powołać tysiące przykładów, notek i interpretacji. Jestem Ślązakiem i Polakiem! Nie dam ponownie śląska wtrącić w spiralę sąsiedzkiej nienawiści! Nacjonalizmowi mówię NIE ! Nawet rząd bawarii, będący właścicielem do "Mein Kampf", nie zgadza się na publikację we fragmentach lub całości. Bo to oni najlepiej zrozumieli czym jest nacjonalizm!

~Adler (109.197. * .189) 06.02.2012 15:27
oceniono 94 razy
2
Zgłoś

Wiesz co, przeczytaj sobie swoje pytanie w poprzednim wpisie i trzymaj się logicznego ciągu myślowego. A co do wyników spisu: zarówno metody badań jak i wyniki jakiegokolwiek spisu ZAWSZE podlegają wszechstronnej ocenie i analizie, co nie jest równoznaczne z ich podważaniem. Wiem, że polscy narodowcy nie przyjmują do wiadomości żadnych poglądów niewygodnych czy niechętnych Polakom i wolą je zawczasu eliminować ośmieszając przeciwników. Stara metoda, nie daję sie na takie nabierać

~ :) (188.137. * .3) 06.02.2012 14:36
oceniono 50 razy
-14
Zgłoś

no i co? To mnie dyskwalifikuje, bo powłujesz się na opracowania historyków czeskich? Mogę znależć setki interpretacji różnych psudo albo "prawdziwych" historyków. Od kiedy działalność jakiejś partii kanapowej może mieć wpływ na spis ludności. Rozumiem że polskie dane statystyczne macie w d...pie, bo polskie. Ale podważać cesarskie? No pewnie że jakby zlecić przeprowadzenie spisu niemcom, to 80%okazało się niemcami. Ale podwazać spis urzędników Franciszka Józefa? Oznaczać to może tylko tyle, że nawet oni nie brali poważnie ślązaków. A wy jeszcze do tego się przyznajecie! :)

~Adler (109.197. * .189) 06.02.2012 14:32
oceniono 101 razy
3
Zgłoś

I jeszcze coś od cieszyńskich ślązakowców (tych prawdziwych): "Ostatecznie powtarzamy te nasze przekonanie, że na Śląsku nie ma germanizacji, że tu na porządku dziennym jest czechizacja i polonizacja. […] A że powstała Śląska Partia Ludowa, z tego faktu powinni się cieszyć wszyscy przyjaciele postępu i dobrobytu Kraju Śląskiego, bo o tym nikt wątpić nie może, że póki Śląsk jest Śląskiem, dopóty też będzie krainą kultury i rozwoju"

~Adler (109.197. * .189) 06.02.2012 14:20
oceniono 93 razy
1
Zgłoś

Twoje pierwsze pytanie na poziomie ucznia szkoły podstawowej dyskwalifikuje cię jako interlokutora zupełnie. Druga sprawa: powołując się na dane spisu austriackiego zapominasz, że w tym spisie jako Polacy klasyfikowani byli także , a właściwie przede wszystkim Ślązacy, co zauważają w swoich opracowaniach historycznych na przykład Czesi. Fakt odrębności Ślązaków potwierdza działalność Śląskiej Partii Ludowej (1909 - 1938) ostro sprzeciwiającej się polskim narodowcom.

~bergman (178.181. * .114) 06.02.2012 14:10
oceniono 115 razy
-1
Zgłoś

sląsk to nie polska my slazacy wstydzimy sie polakow