Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Soho, Tamiza i Hyde Park. Uczniowie Mechanika zwiedzili Londyn

Szkoła, o której mówi się, że jest Oxfordem nad Odrą, nawiązała do brytyjskich skojarzeń i na wiosenną wycieczkę wybrano stolicę Wielkiej Brytanii. Trzy dni w Londynie były intensywne, jeśli chodzi o zwiedzanie atrakcji.

Nauczyciel Mechanika Arkadiusz Galdia robi pamiątkowe zdjęcie grupy, która udała się do Londynu

Relację z wyjazdu szkolnego przekazała nam Weronika Wilkos-Hiltawska z CKZiU nr 2.

Perły i Tajemnice Miasta na Tamizie, czyli Mechanik Zwiedzał Londyn

Nasz dzień rozpoczął się od wizyty w zielonej oazie Londynu, czyli słynnym Hyde Parku. Przechodząc obok pomnika i Łuku Wellingtona, dotarliśmy do ogrodów Buckingham Palace, gdzie spotkaliśmy się z dumnie pełniącą wartę gwardią królewską. Następnie przeszliśmy koło pomnika królowej Wiktorii i starej siedziby królewskiej. Naszą podróż kontynuowaliśmy przez historyczną dzielnicę St. James, gdzie nie brakowało ekskluzywnych klubów dżentelmeńskich. Spacerując główną aleją The Mall, dotarliśmy do imponującego Trafalgar Square, gdzie dominuje pomnik Nelsona. Zwiedziliśmy także National Gallery, podziwiając bogactwo dzieł sztuki od XIII do XIX wieku, w tym słynne "Słoneczniki" Vincenta van Gogha. Po tym intensywnym zwiedzaniu odwiedziliśmy Piccadilly Circus oraz Leicester Square (znaną ze światowych premier filmowych). Potem zabraliśmy się na kolorowe ulice Soho, by delektować się wyśmienitymi specjałami w Chińskiej Dzielnicy. Na koniec dnia wróciliśmy do hotelu, by odpocząć po wrażeniach dnia.

Majestatyczny Tower Bridge, bogactwo British Museum

Następnego dnia ruszyliśmy do centrum Londynu, by poznać jego jeszcze więcej. Odwiedziliśmy słynne Tower of London, gdzie nie brakowało ciekawostek związanych z historią tego najsłynniejszego europejskiego więzienia. Następnie podziwialiśmy majestatyczny Tower Bridge i zanurzyliśmy się w bogactwo British Museum, by odkryć fascynującą kolekcję eksponatów z całego świata. Przemierzając dzielnicę City, poznaliśmy Bank of London i giełdę finansową, by potem udać się do Westminster, gdzie zobaczyliśmy Opactwo Westminster, Pałac Westminsterski i słynną wieżę Big Ben. Nie mogliśmy także odmówić sobie przejażdżki London Eye, by zobaczyć miasto z najwyższego punktu widokowego.

Spacer aleją do południka zero

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wykwaterowania i relaksującego rejsu po Tamizie, by podziwiać piękno miasta z wody. Następnie przemieszczaliśmy się do Greenwich, gdzie spacerowaliśmy po alei do południka "O" i zwiedzaliśmy Muzeum Morskie. Wieczorem, po kolejnej obfitej uczcie w jednej z urokliwej restauracji, wyruszyliśmy w kierunku Kanału La Manche, by zakończyć naszą niesamowitą podróż.

Kierownikiem wycieczki była Weronika Wilkos-Hiltawska, a opiekunami Helena Krettek, Piotr Swoboda i Arkadiusz Galdia

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~fanklubprezesa (46.223. * .148) 24.04.2024 13:56

Jak na Oxford to poziom zaledwie klasówkowy: by... gdzie... by... gdzie... by... gdzie...