Dobiegają końca prace związane z budową infrastruktury rowerowej w centrum miasta. Obecnie powstają kontrapasy na ul. 3 Maja, Bolesława Chrobrego, Piłsudskiego, placu Armii Krajowej i placu Mikołaja Kopernika.
Do dyspozycji rybnickich rowerzystów i spacerowiczów oddana została 2,5-kilometrowa trasa wzdłuż rzeki Nacyny. Malownicze bulwary ciągną się wzdłuż Nacyny od mostu na ul. Raciborskiej aż do ulicy Rudzkiej.
W piątek, 6 października, o 16.00 odbędzie się prezentacja Industrialnej Pętli Terenowej.
W śródmieściu będą nowe drogi rowerowe.
Trwa konsultacja projektu: poprawa infrastruktury transportowej.
Rowerem wzdłuż Nacyny będzie się jeździć szybciej i wygodniej.
Już za kilka dni, wybrany w przetargu projektant rozpocznie przygotowywanie dokumentacji projektowej przebiegu nowych nowych tras rowerowych. Powstaną one w pasie drogowym ulic Żorskiej i Raciborskiej.
Z Janem Fiałkowskim, architektem, który od kilku tygodni pracuje w rybnickim urzędzie miasta, pełniąc m.in. funkcję oficera rowerowego, rozmawiamy m.in. o drogach rowerowych, planowaniu miasta, modzie na zdrowy tryb życia i mobilnych wypożyczalniach rowerów.
Bronisław Komorowski podpisał dziś w Bielsku-Białej nowelizację prawa wodnego, która umożliwia jazdę rowerem po wałach przeciwpowodziowych i ułatwia na nich budowę ścieżek dla rowerzystów.
Nawet w betonowej dzielnicy Maroko-Nowiny można znaleźć sporo zieleni. Wystarczy wsiąść na rower i przejechać trasą oznaczoną kolorem czarnym.
Tekst pochodzi z aktualnego wydania Tygodnika Rybnickiego