Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 41 (205) Data wydania: 12.10.10

Ryjek ofiarą własnego sukcesu

Dwanaście minut – tyle czasu zajęło internautom wykupienie biletów na trzy najważniejsze dni piętnastej, urodzinowej edycji Rybnickiej Jesieni Kabaretowej. Wejściówki na tegorocznego Ryjka dostępne były tylko w internecie.
Zostali na lodzie
 
Sprzedaż ruszyła w poniedziałek 4 października punktualnie o godz. 12.00. Rozprowadzeniem wejściówek zajął się serwis biletynakabarety.pl. Serwery z powodu ogromnej liczby wejść przeciążyły się i przestały pracować na dwie minuty. – Była to pierwsza tego typu sytuacja – przyznaje Katarzyna Soberto brand manager z biletynakabarety.pl. Na pniu rozeszły się bilety na dwa dni pojedynku kabaretów w Klubie Energetyka i na niedzielny koncert finałowy w Teatrze Ziemi Rybnickiej. Błyskawiczna sprzedaż znów wywołała gniew osób, które chciały kupić bilety, a zostały na lodzie.
 
– Ludzie dzwonią do nas i pytają czy my nie mamy jeszcze biletów, bo na portalu już się skończyły. Wyzywają nas. Podejrzewają, że bilety rozprowadzamy pod stołem. To nie jest dla nas miły okres – przyznaje Katarzyna Dera z Fundacji Elektrowni Rybnik.

Rekordowa pula

Katarzyna Dera tłumaczy, że w tym roku fundacja przeznaczyła do sprzedaży rekordową liczbę biletów. – Zmniejszyliśmy liczbę bezpłatnych zaproszeń dla sponsorów. Postępujemy po europejsku – jeden sponsor, jedno podwójne zaproszenie. Media w ogóle nie dostają miejscówek, tylko identyfikatory na smyczach, żeby dziennikarze mogli wejść na salę. Wszystko po to, aby maksymalnie zwiększyć pulę biletów do sprzedaży – mówi Katarzyna Dera.
 
Tłumaczy, że od tygodni było wiadomo, iż bilety będą rozprowadzane tylko w internecie. Zdaje sobie sprawę, że nie jest to idealny sposób, ale najbardziej sprawiedliwy. Fundacja chciała uniknąć sytuacji, jaka miała miejsce w zeszłym roku. Wówczas sprzedaż ruszyła konkretnego dnia o godz. 17.00. Popołudniowa pora miała dać szansę kupna biletów osobom pracującym. Mimo ustalonej pory, ludzie ustawili się w kolejce od rana. Zwalniali się z pracy. Stali godzinami w Klubie Energetyka. Tworzyły się komitety kolejkowe. Sprzedaż zgodnie z planem rozpoczęła się o godz. 17.00 i trwała kwadrans. Ci, którzy stali godzinami, a nie załapali się na wejściówki, nie kryli wściekłości. – Były przekleństwa, wyzwiska. Ludzie stawali się agresywni. Zanosiło się na to, że wezwiemy ochronę – wspomina Katarzyna Dera.

Koniec przed południem

Do naszej redakcji dotarły sygnały czytelników, którzy czatowali przed ekranem komputera jeszcze przed godz. 12.00. Mówili nam, że nie chcieli przegapić początku sprzedaży biletów. Jak się zdziwili widząc komunikat „biletów brak”. – Jak to, biletów brakło przed sprzedażą? – pytali. W komunikacie „Biletów brak” nie ma niczego nadzwyczajnego, przekonuje Katarzyna Soberto. – To standardowy komunikat wyświetlany przez serwis w przypadku, gdy biletów już nie ma, albo kiedy  jeszcze nie ma. Stąd np. o godz. 11.55 był taki komunikat, bo o tej godzinie nie była prowadzona sprzedaż. Biletów rzeczywiście nie było – przyznaje przedstawicielka strony biletynakabarety.pl
 
Ograniczenia dla klientów

Ogromna popularność Ryjka powinna być powodem radości organizatorów, a nie zmartwień. Ilu promotorów staje na głowie, by rozreklamować swoje koncerty czy inne imprezy i sprzedać bilety. Tymczasem rybnicki Ryjek trafił do wąskiego grona imprez kabaretowych, które specjalnej reklamy nie potrzebują. – Podobnym wzięciem co Ryjek cieszą się krakowska PaKa czy Mazurska Noc Kabaretowa – mówi Katarzyna Soberto. W przypadku rybnickiej imprezy organizatorzy zmuszeni są wręcz do odwrotnych działań – ograniczania chętnym dostępu do biletów. Już kilka lat temu wprowadzili reglamentację. Jedna osoba mogła kupić maksymalnie cztery bilety na każdy dzień.
 
Tradycja górą

Co ciekawe, olbrzymim wzięciem cieszyły się jedynie tradycyjne pozycje ryjkowe czyli pojedynek kabaretów z 29 i 30 października, także kończący imprezę koncert finałowy. Również drugi koncert w teatrze, który odbędzie się 26 października, dobrze się sprzedał. Tu jednak nie było mowy o wyprzedaży liczonej w minuty. Bilety były dostępne jeszcze czwartego dnia sprzedaży. Pozostałe koncerty i imprezy, mimo bardzo dobrej obsady, nie mają takiego powodzenia. Na przedstawienie w wykonaniu członków kabaretu Łowcy.B w poniedziałek 25 października w Kulturalnym Clubie dostępna była prawie setka biletów. Na Mały Ryjek i One Ryj Show 27 i 28 października czekało ponad 500 biletów. Gdyby ktoś koniecznie chciał dostać się na któryś z wyprzedanych dni, powinien regularnie odwiedzać stronę biletynakabarety. Przy wykupionych występach jest gwiazdka. Oznacza, że niektóre rezerwacje mogą być anulowane. Wówczas bilety automatycznie wracają do sprzedaży.
 
Tomasz Raudner