Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Ksiądz o Owsiaku - ohydne czerwone serduszko

Przed nami kolejny finał WOŚP i jak to w styczniu bywa, kolejne pomyje wylewane na głowę Jurka Owsiaka. Tym razem za kubeł chwycił ksiądz Maciej Sroczyński.

Ksiądz o Owsiaku - ohydne czerwone serduszko
Grafika za fronda.pl

Duchowny wytyka szefowi orkiestry, że jego ojciec był milicjantem a jego matka była niewierząca. - Z pieniędzy, które ofiarujemy do puszki z ohydnym czerwonym serduszkiem, utrzymywana i finansowana jest najbardziej demoralizująca impreza w Polsce - pisze ksiądz.  Tekst pojawił się między innymi na stronie parafii w Nowej Rudzie a później został zamieszczony na portalu fronda.pl - Tak na chłopski rozum przeanalizowałem – czy ktoś, kto ma korzenie lewicowe i niereligijne, może stać się raptem ekspertem od fundacji charytatywnych? - pyta ksiądz .

Więcej czytaj tu:
http://www.fronda.pl/a/nie-taki-owsiak-swiety-jak-go-maluja,24661.html

- Ja wrzucam pieniądze do puszki i wiem, że dobrze robię dlatego, że po prostu idą one na dobry cel - zadeklarował tego samego dnia na fronda.pl Biskup Tadeusz Pieronek. - Jerzy Owsiak zbiera pieniądze, które rzeczywiście pomagają szpitalom. Mam swoje doświadczenie, bo po szpitalach niestety czasem chodzę. Na wielu urządzeniach widzę serduszko Orkiestry, świadczące o tym, skąd się one tam wzięły. Rozmawiam z lekarzami, którzy są zachwyceni tą pomocą. Rzeczywiście, jeżeli chodzi o pediatrię, nasze kliniki dzięki pomocy WOŚP i nowoczesnej aparaturze stanęły na międzynarodowym poziomie - przekonuje biskup.

Więcej czytaj tu:
http://www.fronda.pl/a/bp-pieronek-dla-frondapl-wrzucam-pieniadze-do-puszki-i-wiem-ze-dobrze-robie-one-ida-na-dobry-cel,24680.html

 

 

 

SZUFLADA - rubryka nie zawsze serio

531 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Podpis (31.183. * .114) 03.01.2013 22:35
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Można sobie tłumaczyć, a ludzie i tak zrobią swoje i wrzuca te 5 zł do puszki. Poczują sie wtedy lepiej, ze pomagają chorym dzieciom. Nóż mi sie w kieszeni otwiera jak widzę potem wszędzie ponaklejane te czerwone serduszka. Ale jak chcą utrzymywać Owsiaka przez cały rok to niech sobie nalepiaja te tandetne naklejki.

~giełda (89.200. * .94) 03.01.2013 22:31
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

antykomentarz-Jak to nie? W Niemcach zbierali na karetki pogotowia, sam widziałem taki program. Fundacje są powrzechne i często ma to podwójne dno, bo trzeba operację zrobić w jakieś klinice, więc można zapytać że ta klinika jest bezstronna, co ciekawe to tylko w tej klinice idzie to zrobić, bo rzekomo telko oni umieją takie coś robić... to tak jak by zbierać na karetki pogotowia i powiedzieć że tylko jedna firma umie odpowiednie karetki pogotowia zrobić, a inni nie umieją...Ale ciemny lud wszystko kupi, widać że nie wiesz jak się naprawdę robi duże pieniądze na tym świecie.

~diabeł swoje, (88.208. * .148) 03.01.2013 22:30
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

ksiądz swoje a Owsiakowi i tak wszyscy dadzą ,a księdzu żal. Coś w ty jest

~giełda (89.200. * .94) 03.01.2013 22:27

antykomentarz-Nie rozumiem, co to ma do Owsiaka? To tak jak bym powiedział że twoja żona jest brzydka i dlatego popierasz owsiaka, też byś się zastanawiał o co mi chodzi. Więc wyjaśnij mi jakiekolwiek powiązanie z katastrofą w Smoleńsku.

~giełda (89.200. * .94) 03.01.2013 22:24
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Paula D.- Ale przecież ty płacisz podatki i składki zdrowotne, wiec powinien sprzęt być, ale nie ma, bo zawsze kasy zabraknie. A teraz pomyśl co by było, gdybyś niebyło pańśtowej służby zdrowia a szpitale były by prywatne, ty byś miała dużo więcej kasy, bo państwo nie brało by ci co miesiąć ciężkich pieniędzy na szpitale, które i tak nie funkcjonują. Wtedy powstały by prywatne kliniki, kliniki wyposażone w najnowszy sprzęt, bo zaczęła by się walka o klienta. Wtedy takie sprzęty kupowano by o połowę taniej, a ty byś za leczenie płaciła także połowę taniej i dwa razy lepiej. Ale niestety, jesteś nauczona socjalizmu i tym samym nigdy dobrobytu nie poznasz, bo myślisz że szpitale muszą być niedoposarzone bo tak zawsze było. To tak jak zwierzęta w Zoo myślą że tak musi wygladać ich życie, bo nigdy nie były na wolności i dla nich pobyt w Zoo to normalne życie, bo w takich warunkach się chowali. A uwierz mi, że owsiaka by nie było, gdyby były prywatne kliniki i gdyby nie było państowej służby zdrowia. Owsiak jest, bo są państwowe szpitale, są prywatni producenci maszyn i głupi naród, taki interes sam się pcha, więc czemu bizmesmeni mieli by tego nie wykorzystać? Na państwie można nieźle zarobić.

~Brak słów (31.183. * .114) 03.01.2013 22:22
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Juz nawet nie można skrytykował organizacji charytatywnej, zeby nie zostać posadzonym o czytanie Gazety Polskiej i popieranie idiotyzmow PiSu? Ludzie, oddzielcie jedno od drugiego.

~antykomentarz (89.72. * .96) 03.01.2013 22:20
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Taaak @giełda, twoja teoria pasuje jak ulał!!! Do sztucznej mgły, rozpylonego helu, pancernej brzozy, elektormagnesów, trotylu i zamachu bombowego... Hmmm, że też tym cwanym producentom aparatury medycznej nie udało się czegoś podobnego zrobić w innych krajach...

~do ,do poniżej (88.208. * .148) 03.01.2013 22:16
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

przeczytaj też inne publikacje a nie tylko fronda i GP i wybierz sedno sprawy , jeżeli jeszcze potrafisz .Nie daj się ogłupić jednej formacji, uważaj ,może być za późno Każda prawda ma wiele aspektów, a jak ktoś już tu pisał :,,w niebie nie ma przekupstwa" a kościół , caritas to są instytucje finansowe które nic nie mają wspólnego z Panem Bogiem, a wręcz wykorzystują Go do osiągnięcia swoich celów

Paula D. 03.01.2013 22:14
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do giełda....czyli mówiąc oględnie- my kupujemy sprzęt i doposażamy szpitale, wiem że tak to mniej-więcej działa......ale z drugiej strony, jeżeli miałabym zawieźć dziecko do szpitala wyposażonego tylko w prycze to cieszę się że w tym cholernym kraju jest taki jeden co nazywa się Owsiak.

~racuch (83.30. * .183) 03.01.2013 22:10
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

swieczke mialem z caritasu, ale nie wiem o co biegało. Swieca jak swieca ino za 9 złotych babcia kupiła

~Nie lubie Owsiaka (31.183. * .114) 03.01.2013 22:09
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Na szczęście są jeszcze w tym kraju ludzie, którzy nie muszą czytać Gazety Polskiej, tylko sami potrafią sobie wyrobić opinie na jakiś temat.

~Legwan do chichota (80.238. * .20) 03.01.2013 22:05
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

O pomocy z Caritasu czy sprzedaży świątecznych świec wszyscy słyszeli ale tak naprawdę nikt jeszcze jej nie widział i nie uświadczył. To co robi WOŚP można zobaczyć w każdym szpitalu w Polsce także w Rybniku, Jastrzębiu, Raciborzu itd gdzie do szpitali trafił sprzęt zakupiony przez fundację. Działania WOŚP są konkretne. Działania Caritasu są wirtualne. Ja na WOŚP spokojnie mogę przeznaczyć jakąś sumę. Na Caritas nie dałbym grosza!

~do poniżej (188.0. * .21) 03.01.2013 22:05
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Poczytał co piszą na innych forach ,typu fronda i Gazeta Polska i "mądrościami " ciepie !!!

~Nie lubie Owsiaka (31.183. * .114) 03.01.2013 22:05
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Najłatwiej zarobić na ludzkiej naiwności. A niestety miliony ludzi dają sie nabierać na tę bajeczkę Owsiaka.

~giełda (89.200. * .94) 03.01.2013 22:00
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Paula D.-Tak paula, tak naprawdę chodzi o te maszyny, a raczej tych co je produkują. Owsiak dostaje tylko małą dolę. Tak naprawdę to wszystko organizują producenci tych maszyn, zarabiają na tym setki milionów, nie mają gdzie sprzedać, to właśnie organizuje się takie szopki. Myślisz że ci producenci tych maszyn to się zrzekają zysku z sprzedaży? To działa na prostej zasadzie jak rynek farmagologiczny, na tym są potężne pieniądze, tak się robi właśnie wielkie biznesy na głupich ludziach. Jak ty byś produkowała karetki pogotowia, to logiczne że chcesz je sprzedać, a nie ma lepszego biznesu niż fundacje, która te karetki od ciebie kupi. Niestety świat nie jest taki "bezinteresowny" jak ci telewizja wmawia, w to wszystko wchodzą ogromne pieniądze i trzeba tak robić biznes, aby te pieniądze zarobić, bo inaczej inny ci je z pod nosa sprzątnie.

~rechot (89.72. * .96) 03.01.2013 22:00
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@chichot ty pieroński przekręcie. Nie zauważyłes czasami że to nie Owsiak atakuje kościół tylko ten twój miłujący bliźnich kościół atakuje jego i tę piękną ideę? Caritas woli siedziec po cichu niz trąbić dookoła ile kasy zebrał a ile z tego dał biednym. Orkiestra jest jawna.

~Rydułtowik, (188.0. * .21) 03.01.2013 21:54
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Ale to przecież jednostka nie odosobniona ,wystarczy posłuchać kazania ks. Stanisława Juraszka z parafii na Orłowcu w Rydułtowach i zobaczymy lustrzane odbicie tego cytowanego tu księdza . Polski kler jest tak samo podzielony jak polskie społeczeństwo ,a potrafił tego dokonać kurdupel zwany kaczorem z bandą nawiedzonych moherów hochsztaplera Rydzyka .

~ohydne czarne serduszka (77.253. * .28) 03.01.2013 21:53
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Jakim prawem, ktoś kto nie jest w czarnym habicie może zbierać pieniądze? - od 10 wieków tylko oni sobie przyznali, a raczej mieczem i szantażem takie przywileje wyrąbali. Nie ma inkwizycji, to można chodziaż oczernić, pojudzić a nuż ktoś uwierzy.

~do chichot (88.208. * .148) 03.01.2013 21:53
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

masz miejcówkę w piekle a tam będzie płacz i zgrzytanie zębów , a nie chichot

~chichot (83.5. * .175) 03.01.2013 21:50
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

Ja też na przereklamowaną Orkiestrę nie daję. Wolę dać na Caritas, który bez wielkiego halo przekazuje rocznie 200 mln zł pomocy. I nie potrzebuje trąbić o tym na cały świat. Ale jak ktoś wrzuci te 5 zł do puszki Owsiaka i dzięki temu ma lepsze samopoczucie bo przecież "pomógł" to niech i tak będzie. A teraz dalej poobrażajcie mnie piewcy tolerancji, mnie mohera i fana tego wstrętnego kleru.

Paula D. 03.01.2013 21:48
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Nie wiem ile prawdy jest w zarzutach do Owsiaka ale wiem jedno, zrobił wiele dobrego, widziałam wyposażenie w klinice dziecięcej w Katowicach na Ligocie oznaczone znaczkami WOŚP i naprawdę przykro się robi jak się czyta bzdury wypisywane pod jego adresem.

~dwa końce (88.208. * .148) 03.01.2013 21:47
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

to co uprawia ten ksiądz to jest dywersja wobec kościoła .Księża jednak nie rozumieją w swoim zadufaniu, jaką krzywdę wyrządzają kościołowi

~stary zgred (188.0. * .21) 03.01.2013 21:40
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

" Wykładał ekonomię" w temacie jak załatwić nauczyciela teraz mamy "wykład " w tym temacie .

~52de (91.200. * .166) 03.01.2013 21:38
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

NO tak ojciec milicjant, matka niewierzaca i co to ma do tego, ze ktos chce pomagac? Rozgrzeszac moze kto inny, a nie ksiadz ktory powinien byc dla katolikow przykladem, tymczasem sam sieje zamieszanie i dyskryminuje inny ze wzgl. na pochodzenia. Poza tym bog kazal pomagac, zal ksiedzu?

~a Wy wszyscy (88.208. * .148) 03.01.2013 21:37
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

pójdziecie do piekła bez względu ile dajecie na tacę. W niebie nie ma przekupstwa, a dno piekła wyłożone będzie księżmi katolickimi

~stary zgred (188.0. * .21) 03.01.2013 21:36
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

I znowu temat z pokarmem dla Trolla !!! Nie karmy Trolli !!!

~antykomentarz (89.72. * .96) 03.01.2013 21:35
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Z ciebie taki @Ekonomista, jak z koziej dupy trąba. Telewizje i media w ogóle poświęcają na to czas antenowy, bo to wydarzenie ma wielką oglądalność przy niewielkich kosztach produkcji telewizyjnej, prasowej, co przekłada się na sprzedaż czasu reklamowego. Na tym media zarabiają ekonomisto od siedmiu boleści. Zaczynali skromnie. Samoloty wojskowe, czołgi pojawiły się całkiem niedawno i to pod wpływem rosnącej fali społecznej akceptacji tego zjawiska. Idę o zakład, że jesteś zwykłym PiSdzielcem. Swoim jadem squrwiele niszczycie jedność społeczeństwa w naszym kraju. Jesteście toksyczni. Oczywiście wszystko w imię miłości do Boga i bliźniego, tfu!

~do "ekonoma " (188.0. * .21) 03.01.2013 21:32
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Dobrze "Ekonomisto" że jesteś bezrobotny ,bo inaczej puścił byś nas wszystkich z tą twoją "ekonomią " z torbami .

~Ekonomista (89.200. * .94) 03.01.2013 21:30
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

te ekonomista-Dziwne, bo do kościoła chodziłem jak byłem mały, potem mi się znudziło i odjkryłem w sobie ateistę, co nie znaczy że umiem myśleć w przeciwieństwie do was, którzy dajecie sobie pranie mózgu zrobić. Ale to nawet dobrze, bo dzięki takim jak wy, to wciskam im takie kredyty a które dostaje od swojego szefa wysokie premie. Gdyby ludzie nie byli tak głupi jak ty, to zarówno Owsiak nie był by bogaty, ani zapewne ja też by nie był bogaty.

~DariuszOppel (83.10. * .135) 03.01.2013 21:26
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

No tak, bo księża zazdroszczą, że ogromne 40-50 milionów złotych przechodzi im koło nosa, a nie na tacę by budować kolejne zbędne kościoły.

~te ekonomista (88.208. * .148) 03.01.2013 21:26
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

ty jesteś wstrętny dupoliz kleru,a z ekonomią masz tyle wspólnego, co tan klecha z miłosierdziem

~mosz recht (89.200. * .94) 03.01.2013 21:26
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

glos w temacie-Masz rację, ja zadawałem się z dziewczynami z WOŚP, organizowaliśmy orgie, potem założyłem agencję towarzyską, teraz jestem gość, one pracują, jak ich pilnuję, interes się kręci. Dobrze że te dziewczyny z lewicy są takie wyzwolone, trochę narkotyków i można orgie organizować a potem burdele budować. Jak byłem młody, to na na imprezach Owsiaka rychałem całymi dniami te małolaty.

~Do Ekonomista (31.183. * .114) 03.01.2013 21:24
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Nareszcie jakaś rozsądna wypowiedź. To wszystko to jedna wielka korupcja.

~Nie lubię Owsiaka (31.183. * .114) 03.01.2013 21:22
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Tyle ze w tej akcji nie chodzi o to, aby wybrać Owsiaka albo kościół. Gdyby jakiś polityk skrytykował Owsiaka to obrzucilibyscie błotem cała partie?:/

~Ekonomista (89.200. * .94) 03.01.2013 21:21
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

Policzmy, kasa za czas antenowy, kasa za te wszystkie imprezy które organizują miasta, kasa od wojska za udostęponianie samolotów i przelot nimi, kasa za policję. Wszystko to spowoduje że ta cała impreza się nie zapłaci z tych puszek i trzeba do tego dopłacać, gdyby te miasta tą kasę za organizację WOŚP i gdyby wojsko, policja i telewizja całą tą kase za czas antenowy dała na szpitale, to kasy było by trzy razy tyle na szpitale, niż ludzie do puszek wrzucą, taka prawda. Ale logiczne że tam każdy ma dolę, dlatego Owsiaka państwo promuje a inne funndacje państwo ma gdzieś, bo inni nie chca odpalać doli, a WOŚP daje zarobić politykierom, jedna wielka mafia polityczna. Szkoda że nie astanawiacie się nad tym, czemu fundacja robi akcję, a za tą akcję muszą płacić miasta, wojsko, policja i telewizja a nie fundacja WOŚP. Ja też założę fundację i chce aby wojsko mi samoloty udostępniło, telewizja dała mi długi czas antenowy a miasta zaplaciły za ogranizację imprez, jak tego dokonać? Otóż trzeba to tak zakręcić, aby coś politykierom skapło i wszystko w temacie.

~puszczampawia (89.72. * .5) 03.01.2013 21:20
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

no patrzcie "ojciec był milicjantem", a przecież mógł być księdzem a matka "niewierząca" a mogła być zakonnicą i wtedy byłoby dobrze, no i datki powinny być zbierane nie na sprzęt medyczny a na cele kościelne by prawdziwi Polacy mieli swoje radyjko i TV szerzące "miłość" do bliźniego

~glos w temacie (83.30. * .183) 03.01.2013 21:19
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

To nikt inny jak WOŚP jest przykładem dla młodych i dorosłych ludzi, ponieważ uczy, wychowuje, buduje więzi, jednoczy, promuje szlachetne idee i postawy, działa transparentnie i nie gwałci dzieci, czyli jest całkowitym przeciwieństwem Kościoła, który tumani, oszukuje, deprawuje, wyklucza, dzieli na lepszych i gorszych, prawdziwych i nieprawdziwych, poniża, dyskryminuje np. kobiety i niszczy zamiast budować jakiekolwiek więzi

~glos w temacie (83.30. * .183) 03.01.2013 21:17
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

"Zachłanny kler wmawia ludziom, że WOŚP to zło, ponieważ stanowi konkurencje dla >niedzielnej tacy< i zbiurokratyzowanego oraz umoczonego Caritasu" Tu macie link sprzed chwili: http://www.wprost.pl/ar/382678/Ryfinski-WOSP-nie-gwalci-dzieci/

~do Nie........ (188.0. * .21) 03.01.2013 21:15
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Uczciwość to pojęcie względne .

~nic dodać (88.208. * .148) 03.01.2013 21:13
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Kś. Maciej Sroczyński sam się określił:,,chłopski rozum"