Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wbrew zapowiedziom wraca likwidacja szkół w Wodzisławiu

Wraca temat reorganizacji sieci szkół i przedszkoli w Wodzisławiu. Na ostatnim posiedzeniu komisja oświaty złożyła wniosek do prezydenta, żeby przygotował propozycje zmian w sieci, które zmniejszą koszty jej utrzymania.

Wbrew zapowiedziom wraca likwidacja szkół w Wodzisławiu
Luty 2011 - radni głosują za wycofaniem się z prac nad reorganizacją szkół

Inicjatorem złożenia wniosku jest radna Izabela Kalinowska. - Reorganizacja zmierza nieuchronnie do likwidacji czy wygaszenia jednej, dwóch, może trzech, tak naprawdę nie wiem jeszcze ilu, szkół w mieście - mówi radna.
- Jestem zaskoczony wnioskiem komisji, a zarazem zobowiązany - przyznaje Eugeniusz Ogrodnik, zastępca prezydenta miasta.
Ostatni raz w Wodzisławiu temat reorganizacji sieci szkół i przedszkoli pojawił się na przełomie 2010 i 2011 roku. W urzędzie miasta powstał raport z propozycjami likwidacji konkretnych placówek. Prezydent Mieczysław Kieca ujawnił raport dopiero po wyborach. W kampanii wyborczej zapewniał, że nie chce zamykać szkół. Wzburzeni rodzice zarzucali mu kłamstwo. Ostatecznie radni wycofali się z debatowania nad projektem uchwały o przystąpieniu do zmniejszenia sieci placówek oświatowych. Prezydent deklarował, że już w tej kadencji do tematu nie wróci. Co więc się zmieniło? - W moim rozumowaniu nie zmieniło się nic. Byłam wówczas przeciwko wycofaniu wniosku prezydenta. Liczę, że radni dojrzeją do tematu i będą zdolni podjąć niepopularne politycznie decyzje, za to niezbędne z punktu widzenia finansów miasta - mówi Izabela Kalinowska.

Jej zdaniem utrzymywanie 13 szkół podstawowych i 4 gimnazjów prowadzi do zaciskania się pętli finansowej na sieci miasta. Uczniów stale ubywa, kadra nauczycieli pozostaje na tym samym poziomie, a subwencja oświatowa z państwa nie zwiększa się. Aby oświata nie kosztowała coraz więcej, konieczne są oszczędności. - Siłą rzeczy oszczędności nie będą dotyczyć materii szkolnej, czyli budynków, bo je utrzymywać trzeba. Nie będzie można ograniczać pensji nauczycieli z pieniędzy, które dostajemy z subwencji oświatowej, ponieważ nauczyciele mają prawo do swoich wynagrodzeń gwarantowanych umowami. Więc kolejne oszczędności będą czynione na poziomie edukacji, czyli będą polegać na obcinaniu wszystkich dodatkowych zajęć na dzieci czy wyposażaniu szkół w dodatkowe instrumenty edukacyjne - mówi radna. Według niej obcinanie zajęć dodatkowych doprowadzi do obniżenia się poziomu nauczania w szkołach.

- Przygotujemy pewne rozwiązania, dziś nie powiem jakie. Nie powiem też, kiedy te propozycje przedstawimy, komisja oświaty nie wyznaczyła terminu - zapowiada Eugeniusz Ogrodnik.
Izabela Kalinowska zakłada, że może być kilka kryteriów wpływających na decyzję o likwidacji bądź wygaszeniu danej szkoły. Są to np. koszty utrzymania placówki, jej lokalizacja w stosunku do liczby uczniów zamieszkujących dany teren, i rzecz najważniejsza dla radnej - poziom nauczania.
Według radnej propozycje prezydenta mogłyby trafić do komisji oświaty w październiku lub listopadzie. Być może tematem zajmą się również inne komisje w radzie miasta. Jeśli opinie komisji będą pozytywne, sprawą zajmie się cała rada. Izabela Kalinowska przyznaje, że ewentualne zmiany w sieci szkół weszłyby w życie we wrześniu 2013 roku. - Natomiast zgodnie z procedurą rada miasta jest zobowiązana przedstawić szkoły przeznaczone do likwidacji lub wygaszania pół roku wcześniej, czyli z tego co się orientuję do lutego przyszłego roku - mówi radna.

Głosy przeciwne
Powrót do tematu reorganizacji sieci szkół nie podoba się Teresie Rybce z komisji oświaty. - Jestem temu przeciwna, bo domniemam, że temat będzie dotyczył m.in. Gimnazjum nr 4 na Wilchwach - mówi Teresa Rybka. Zwraca uwagę, że to tego gimnazjum uczęszcza młodzież pochodząca w dużej mierze z rodzin dysfunkcyjnych. Pedagodzy odwiedzają rodziny uczniów. Dzieci są pilnowane, by chodziły do szkoły. Radna wątpi, czy byłoby możliwe dopilnowanie uczniów, gdyby musieli dojeżdżać do szkoły autobusem. Zresztą sam dojazd, jak mówi Teresa Rybka, stanowiłby problem. - Nie wiadomo, co będzie z komunikacją miejską od stycznia. Już teraz jest bardzo duży tłok na dworcu autobusowym na Wilchwach. Jak jeszcze gimnazjaliści dołączą do grupy, to będzie ciężko - kończy radna.

więcej w bieżącym wydaniu Nowin Wodzisławskich

Ludzie

Izabela Kalinowska

Zastępca prezydenta Wodzisławia Śląskiego

201 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~do prowokatora (77.253. * .7) 05.10.2012 23:25
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

sąsiad obserwator to wracaj do Bielska lub Pszczyny w Wodzislawiu już dość nabałganiłeś.

~do @zachwycona (93.105. * .141) 05.10.2012 21:53
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Był kiedyś taki komiks Pat i Patachon......

~do ~be (83.26. * .106) 05.10.2012 21:01
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

zamkniecie szkół to tez oszczedności na etatach nauczycieli, szczególnie jeżeli mówimy o wygaszaniu szkoł .Uczniowie idac do innej szkoły najcześciej dopełniają klasy nowej szkoły. Kilka etatów napewno bedzie mniej.

~do spigigonzo (188.0. * .65) 05.10.2012 20:43
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

Masz rację trzeba przetrzebić to nauczycielstwo, panie Kieca zacznij pan od swojego zastępcy pana Ogrodnika...

~zachwycona (89.72. * .169) 05.10.2012 19:08
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Aleś mi podsunął pomysł na orgazm ! Dzięki !

~podpisz się (31.175. * .11) 05.10.2012 14:06
oceniono 17 razy
-1
Zgłoś

To działanie władz Wodzisławia przypomina mi harcerzyka który idąc w deszczu przez las, widząc mrowisko usiadł na nim okrakiem chcąc przed deszczem osłonić mrówki. Efekty takiego czynu były bardzo oczywiste.

~be (188.137. * .146) 05.10.2012 14:00
oceniono 14 razy
-2
Zgłoś

zastanówcie się czy zamknięcie szkół pozbawi kogoś pracy na pewno nie belfrów bo oni będą musieli przejść do innych szkól razem z uczniami bo kto ich będzie uczył, nie belfry z tamtej szkoły a to dlatego że nauczyciel ma tylko 18 godzin na tydzień pracy dlatego pracę może stracić co najwyżej sekretarka,dyrektor co wątpliwe bo zaraz znajdzie sobie w nowej szkole odpowiednie godziny/18/,i panie sprzątaczki więc na czym będzie oszczędność na budynkach które trzeba będzie utrzymywać.

~rodzic 2 (188.137. * .180) 05.10.2012 13:37
oceniono 14 razy
12
Zgłoś

zasada jest prosta tylko zmniejszenie szkół może doprowadzić do weliminowania najsłabszych szkół ( 2-3) odsyłam do raportu o oświacie-http://public.wodzislawslaski.pl/oswiata/Informacja_o_stanie_oswiaty_2011.pdf
sami zobaczcie które szkoły uczą byle jak, a które mają świetne wyniki, poza tym po co ma być w mieście szkoła koło szkoły, albo po dwie w dzielnicy skoro sami nauczyciele twierdza że w małych szkołach to ani zdrowej konkurencji nie ma, nie ma z kogo wybierac na rózne konkursy czy zawody sportowe -bo dzieciaków jest za mało. osobny temat to nauczyciele.

~do Kamala (31.175. * .11) 05.10.2012 13:31
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Ale przynajmniej nie ćpają tak jak ty

~do @Guga (31.175. * .11) 05.10.2012 13:26
oceniono 13 razy
-5
Zgłoś

Też jestem za szkołami. Kieca do niczego w wodziu nie jest potrzebny. Kieca ze swoimi klakierami wysiadać z wozu, koniom lżej

~do rodzic3 (151.248. * .172) 05.10.2012 13:24
oceniono 9 razy
-5
Zgłoś

Czyli mamy porządną edukację czy nie? Bo według SNW i Prezydenta - mamy. Poniżej zasugerowałeś, że mamy dużo bylejakich szkół i zamiast tego potrzebna nam jest porządna edukacja. Coś brak tu logiki.

~rodzic3 (188.137. * .180) 05.10.2012 13:18
oceniono 13 razy
11
Zgłoś

to że oświata wodzisławska stoi na dobrym poziomie nie znaczy że -szkół nie jest za dużo, dzieci coraz mniej, nauczycieli wciąż tyle samo, i najwazniejsze że mamy w mieście szkoły słabe-które w tłumie szkół dobrych jakoś sie gubią i wiedza jak sie nie rzucać w oczy.

~spigigonzo (89.72. * .169) 05.10.2012 12:17
oceniono 21 razy
13
Zgłoś

Panie Kieca, nie odpuszczaj, trzeba przetrzebić to jaśnie państwo nauczycielstwo !!!

~do rodzic2 (78.30. * .226) 05.10.2012 11:51
oceniono 9 razy
-5
Zgłoś

Jakich bylejakich? "Oświata wodzisławska stoi na bardzo wysokim poziomie" - to są wnioski z debaty którą kilka lat temu urządziło Stowarzyszenie Nasz Wodzisław. W zeszłym roku P. Kieca odebrał certyfikat "Samorządowego Lidera Edukacji". Wodzisławska oświata to jedna z ostatnich rzeczy jaką Pan Mieczysław może się pochwalić...

~rodzic2 (188.137. * .180) 05.10.2012 11:31
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

pytanie jest zupełnie inne: dużo bylejakich szkół czy porządna edukacja?

~Guga (83.19. * .106) 05.10.2012 11:01
oceniono 15 razy
-7
Zgłoś

Albo szkoły albo Kieca - nie ma innej możliwości. Nie ugniemy się. Szkoły ważniejsze niż kariera małego prezydenta.

~:P (37.225. * .177) 04.10.2012 22:55
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

to gorole na osiedlach mają chyba ujemne

~Kamal (83.30. * .118) 04.10.2012 21:41
oceniono 17 razy
7
Zgłoś

W Wodziu najniższe aj kju mają na Wilchwach i Zawadzie.Totalny kretynizm.

~wizytówka. (83.10. * .191) 04.10.2012 21:23
oceniono 18 razy
8
Zgłoś

on nie śpiewał, tylko wył do księżyca, tak mu ta siwucha zaszkodziła. Jaj to on nigdy nie miał, był jak fanka na wietrze.

~sąsiad obserwator (37.225. * .39) 04.10.2012 21:21
oceniono 17 razy
5
Zgłoś

No ale zawsze z braku argumentów możecie się przynajmniej wyładować minusując niewygodne wypowiedzi :D ok, idę już sobie, bo z kim tu dyskutować ? Mój pies ma wyższe IQ niż wy po zsumowaniu.

~do poniżej (93.105. * .141) 04.10.2012 21:16
oceniono 15 razy
3
Zgłoś

Jak już rozmawiamy o jajach to ktoś kto piastuje najwyższy urząd w mieście powinien mieć jaja i otaczać się ludźmi z jajami a nie kimś kto na szkolenia płacone z pieniędzy podatnika jeździ z gitarą i miast chłonąć wiedzę chleje wódę i śpiewa serenady do księżyca.

~zbuk, zi. (83.10. * .191) 04.10.2012 21:15
oceniono 13 razy
7
Zgłoś

a ty masz bielmo na oczach, nie widzisz, może i nie słyszysz , a to jest naprawdę przykre, co może takiego jajcarza spotkać. Dam ci radę - zrób sobie jajecznicę z całych jajek, będzie smaczniejsza.

~uczulony na białko (83.30. * .118) 04.10.2012 21:00
oceniono 20 razy
6
Zgłoś

białka to są dobre ale w jajecznicy.

~do, do wszystkich poniżej. (83.10. * .191) 04.10.2012 20:47
oceniono 22 razy
-2
Zgłoś

nie tykaj pani Białek, temat jest inny, więc trzymaj się tematu.

~sąsiad obserwator (37.225. * .39) 04.10.2012 20:46
oceniono 19 razy
1
Zgłoś

do tego co mi odpisał: Hehe, daj spokój, a co wy takiego widzicie ? Ja interesuję się całym regionem, dlaczego mam "pilnować swojej dziury", której nb. wasze miasto nawet do pięt nie dorasta :) A wypowiedź "Kieca i rada miasta nie działa dla dobra miasta i jego mieszkańców to pewne i prawdziwe," jest merytorycznie powalająca i potwierdza moje podejrzenia co do wodzisławskiego IQ

~sąsiad obserwator (37.225. * .39) 04.10.2012 20:41
oceniono 31 razy
1
Zgłoś

Najbardziej śmiechu warte jest szczekanie że go odwołacie, te bluzgi, czepianie się wszystkiego cokolwiek Kieca nie zrobi, a wy ? referenda jakieś mieliście robić i co tego wyszło ? jak zawsze wielkie g..., to widać taka wodzisławska tradycja :P no ok, ale co gdyby się udało go odwołać ? komisarz ? bo potencjalnych kandydatów nie widać, chyba że se wybierzecie pana Jana z Zawady, który wam miasto rozparcelował, no ale przecież wstawia się za mieszkańcami, no i najważniejsze że jest przeciwko Kiecy :D Czy wy naprawdę jesteście aż tak głupi ? Ciekawe jakby tak GUS zbierał dane o przeciętnym IQ w poszczególnych gminach, ile by w Wodzisławiu wynosiło, lepiej dla was że takich danych nie ma :D

~do poniżej (80.238. * .20) 04.10.2012 20:37
oceniono 17 razy
1
Zgłoś

@sąsiad obserwator, gdybyś mieszkał w naszym mieście to widziałbyś to czego nie widzisz bo mieszkasz gdzie indziej,lepiej pilnuj swojej dziury w której mieszkasz,Kieca i rada miasta nie działa dla dobra miasta i jego mieszkańców to pewne i prawdziwe,

~sąsiad obserwator (37.225. * .39) 04.10.2012 20:33
oceniono 26 razy
-2
Zgłoś

Hmmm... jeśli Kieca kłamie i oszukuje to i tak nie różni się w tym od innych polityków czy samorządowców, za to podziwu godna jest jego umiejętność w zjednywaniu sobie rady i innych środowisk w działaniach dla dobra Wodzisławia i determinacja w wydobywaniu miasta z tego dna i siedmiu metrów mułu, gdzie się znalazł po rządach poprzedników. Wy wodzisławianie jesteście tacy zawistni że nigdy nie potraficie znaleźć wspólnego celu i się zjednoczyć, tylko zawsze musicie się wadzić i każdy sobie rzepkę skrobie. Mogliście dziś być konkurentem Rybnika, to się woleliście wadzić i podzielić na wiochy, a jeszcze kolejne zadupia się chcą odłączać, a ile szczekania i wylewania jadu przy tym, i pretensji, zamiast chycić się roboty. Mieszkańcy innych miast/gmin widzą i mówią o tym, i potrafią docenić że wreszcie się coś zmienia na lepsze w tej waszej dziurze, tylko wy jesteście ślepi i do tego tępi, nic wam nigdy nie pasuje.

~rodzic1 (83.4. * .142) 04.10.2012 20:17
oceniono 20 razy
10
Zgłoś

to czy zamkna dwie czy trzy szkoły-nie znaczy że dzieci nie beda miały sie gdzie uczyć- straca tylko nauczyciele-i bardzo dobrze!może w końcu zaczna pracowac jak się nalezy i szanowac rodziców i dzieci jak im widmo bezrobocia zajrzy w oczy

~do wszystkich poniżej (80.238. * .20) 04.10.2012 20:08
oceniono 19 razy
9
Zgłoś

jedno jest pewne,szkół w mieście jest stanowczo za dużo,a co za tym idzie nauczycieli,to miało byc zrobione dużo wcześniej ,z roku na rok bedzie gorzej,to ostatni dzwonek!!!!!!!,a co do prezydenta,moi drodzy wyborcy,przecież od początku Kieca kłamał i oszukiwał byleby wygrać wybory,i tutaj zgadzam się,że należy zmienić prezydenta i to jak najszybciej,nie ma co czekać na wybory za dwa lata,wyborcy mają silną broń w swoich rekach pt.referendum i moga podziekować urzedującemu prezydentowi i radzie miasta,tylko nie mówcie,że nastepnym prezydentem ma być jakiś nauczyciel,już tacy byli i co? nic nie zrobili,nauczyciel ma byc w szkole do tego jest wykształcony,zarzadzac nie potrafi,nie zawsze też potrafi nauczać niestety. W rzdzie miasta też od lat sa nauczyciele i jak rzadzą miastem?...nie potrafią,z całym szacunkiem Pani Białek z pewnością jest dobrym nauczycielem i jej miejsce jest w szkole,ta Pani była nawet wieloletnią radną ,w końcu mieszkańcy-wyborcy powiedzieli dość i już nie jest w radzie miasta.

~Znawca tematu (83.30. * .79) 04.10.2012 20:03
oceniono 19 razy
-3
Zgłoś

Ci co chcą szkoły zamykać to tacy sami nieudacznicy społeczni jak ci co kilk lat temu pozamykali kopalnie, a teraz jak trzeba je otworzyć to się nie da bo idioci zasypali je pyłem. Rozwalić coś można za jeden dzień a zbudować latami. No ale PO rządzi więc nic mnie nie zdziwi a to sa przecież te same osoby ( kabociorze ) co kopalnie zamykali.

~Fakt (178.37. * .157) 04.10.2012 19:08
oceniono 14 razy
6
Zgłoś

Wzrok można leczyć. Głupota jest nieuleczalna.

~nieporawne politycznie (178.37. * .233) 04.10.2012 19:08
oceniono 31 razy
15
Zgłoś

A ja napisze cos niepopularnego, moim zdaniem trzeba zamknac nie 3 szkoly ale 6 szkol, bo mamy kryzys z ktorego szybko sie nie wyjdzie ! W miescie nic zlego sie nie stanie najwyzej spadna obroty w rybnickich galeriach, bo belferki wodzisławskie przestana tam robic zakupy. W tych szkolach co zostana zaczna sie liczyc z uczniem i rodzicami, bo narazie jest tylko kumoterstow i spychologia obowiazkow.

~demaskator person (178.37. * .157) 04.10.2012 19:06
oceniono 18 razy
-2
Zgłoś

A`propos remontów szkół, to władze hołubią jednych,(termomodernizacja, rozdmuchane sale gimnastyczne za bajońskie sumy) a zaniedbują drugich (rodzice składają się na remont). Wygląda to tak jakby był przygotowywany koronny argument: "te szkoły są w fatalnym stanie i trzeba je zlikwidować, bo wymagają remontu". Gdyby racjonalizować te wydatki pieniędzy by wystarczyło. No ale widocznie trzeba zapunktować u jednego lub drugiego radnego lub konkretnych wyborców...

~do ~kibic Odra (83.4. * .142) 04.10.2012 19:01
oceniono 19 razy
11
Zgłoś

klub odra został zniszczony przez waszego prezesa pazernego S.

~medyk (83.4. * .142) 04.10.2012 18:58
oceniono 25 razy
7
Zgłoś

szkoł jest za duzo- czas na zmiany-3-4 szkoły trzeba zamknąc jak najszybciej, a jeżeli waszym zdaniem w mieście się nic dobrego nie dzieje- to idźcie do okulisty- wzrok mozna leczyć.

~maly.wariat (94.42. * .97) 04.10.2012 17:25
oceniono 20 razy
16
Zgłoś

~demaskator person jest jedno małe ale - prędzej czy później obiekty zwane szkołami będą wymagały kolejnych remontów, a to realnie przełoży się na wydatki. Żeby ładnie wyglądało w budżecie można go zapisać po innej stronie niż "oświata" to zwykły księgowy zabieg. Wiadomo jednak, że szkół w mieście jest za dużo. Miasto ma problem z mieszkaniami socjalnymi. Hotelu szukają dla tych którzy nie płacą czynszów - w planie 100tys do wydania w powietrze. Może więc ktoś połączy te fakty w spójną całość? Oczywiście zaczną się lamenty, że nikt nie chce takiego sąsiedztwa.

~do poniżej (87.101. * .50) 04.10.2012 17:19
oceniono 24 razy
4
Zgłoś

kilka dni temu był artykuł, że Wodzisław ma nadwyżkę budżetową, poszperaj to przeczytasz. Ktoś tu nieźle ludzi bałamuci. Na MZK nie ma, kolejne szkoły do likwidacji.... Pora na zmianę rządzącego tym miastem, bo jest coraz gorzej.

~kibic ODRA !!!! (83.7. * .54) 04.10.2012 16:56
oceniono 29 razy
3
Zgłoś

nie PISZ BREDNI, miasto jest zadłużone jak wielka twoja niewyparzona gęba. Czy zamkniecie 4-szkoły, czy więcej, temu miastu nic już nie pomoże. Zniszczyliście wszystko, nawet klub "Odra" wam przeszkadzał, a była to jedna rozrywka dla nas kibiców. Jakie tu powstały zakłady pracy??? bez pracy, to sobie możecie nagwizdać. Inwestycje, chory człowieku, to co myśmy już w tym mieście słyszeli obiecanek-cacanek, zakrawa na bezczelność tej władzy.

~demaskator person (87.205. * .178) 04.10.2012 16:51
oceniono 29 razy
-1
Zgłoś

@Galuś. Już ci pisałem kilka razy. Oświata nie generuje kosztów, tylko służy do uczenia naszych dzieci. Szkoły to nie są przedsiębiorstwa. Po raz kolejny piszę ci też - daj spokój z tymi Rydułtowami. Ich trzy szkoły kosztują proporcjonalnie tyle samo co naszych 13. A dokładniej - prawie tyle samo kosztuje rydułtowski i wodzisławski uczeń. Być może można zreorganizować naszą oświatę, ale nie można ogłupiać ludzi, że przyniesie to jakieś kolosalne oszczędności które ruszą inwestycje w mieście.