Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Z Raciborza przez Rybnik do Łeby i Warszawy? Pociągiem!

Bezpośrednim pociągiem na pewno w wakacje trafimy do Łeby. Rozmowy o stałym połączeniu ze stolicą trwają.

Z Raciborza przez Rybnik do Łeby i Warszawy? Pociągiem!
(fot. pkp.pl)

Pociągiem PKP Intercity o wdzięcznej nazwie "Wydmy" trafimy w tym roku z Raciborza przez Rybnik aż do Łeby – przez Gdańsk i Gdynię. Dojazd na największy w tej części Europy festiwal, jakim jest Open'er Festival czy też letnie wakacje nad morzem w okolicach Trójmiasta i Łeby nie będzie już więc większym problemem. Dlaczego piszemy akurat o wakacjach – bo niestety połączenie ma być sezonowe. Lepsze to jednak niż nic, a do Trójmiasta z Raciborza i Rybnika dostać się było drogą kolejową nie sposób – chyba, że ktoś upodobał sobie przesiadki.

To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla podróżujących koleją. Na wniosek Adama Fudalego ministerstwo przyjrzy się też uważnie naszym połączeniom z stolicą kraju... a raczej ich brakiem. Andrzej Massel, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, zapewnia, iż resort rozumie potrzebę zapewnienia porannego połączenia z Rybnika do Warszawy oraz popołudniowego z Warszawy do Rybnika, dodając, iż będzie wnioskować o tak oczekiwaną w Rybniku korektę połączenia.

 

86 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~do heh (80.238. * .20) 14.05.2012 22:55
oceniono 11 razy
-5
Zgłoś

Wodzisław od 2002 roku po likwidacji KWK 1 Maja i trasy do Zebrzydowic nie jest węzłem kolejowym. Rybnik ma czynne wyloty w 5 kierunkach z samej tylko stacji głównej (nie licząc Rybnika Towarowego), ma lokomotywownie i trzyperonowy dworzec z czynnym budynkiem dworcowym. Poza tym znajduje się tu najbardziej eksploatowana stacja towarowa na Śląsku. Nawet dużo większe Tarnowskie Góry mają mniejszy ruch... W Rybniku znajdują się gigantyczne warsztaty DB (dawny PTK). Obsługiwane są różne bocznice. A mimo to nawet o Rybniku można powiedzieć że przeżył trochę kolejowy regres, szczególnie po likwidacji szkoły kolejowej i niektórych administracyjnych biur PKP. Mam nadzieję, że kolej w całym regionie przeżyje renesans - także w Wodzisławiu! Wszystko na to wskazuje :)

~do @ do heh. (46.134. * .240) 14.05.2012 22:21
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Jasne, Wodzisław nic nie może i nic mu się nie należy. Odebrać prawa miejskie !! Cholera, właśnie przez takich ludzi to miasto umiera i nic tu nie ma !

~heh (195.212. * .97) 14.05.2012 15:26
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

W tamtych latach były trochę inne realia - ponad 100 tysięczny Wodzisław w niczym nie ustępował Rybnikowi, był także węzłem kolejowym i jednocześnie ostatnim miastem przed granicą państwa, której nie przekraczało się tak łatwo jak dziś. W tamtym układzie była to idealna końcówka dla pośpiechów, temu miała służyć dwutorowa, zelektryfikowana linia do Wodzisławia, który miał stać się regionalnym węzłem komunikacyjnym. A to co jest dziś to inna bajka. Będzie dobrze jeśli w ogóle powstanie tam w końcu choć zwykły przystanek osobowy, a jeśli jeszcze w Wodzisławiu zatrzymają się pociągi o których piszesz to będzie rewelacja.

~do heh (83.19. * .106) 14.05.2012 14:38
oceniono 9 razy
-5
Zgłoś

Wodzisław Miasto nie może być sercem regionu bo to nie jest duża stacja węzłowa tak jak np. Rybnik. Szansą na pociągi dalekobieżne dla Wodzisławia są pociągi z Czech/Austrii do Warszawy i o to warto się bić.

~Wincent (83.5. * .198) 14.05.2012 13:41
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Pod rozwagę decydentów. Przejazd autobusem E-3 pomiędzy Wodzisławiem Śl a Rybnikiem ciągle remontowaną drogą między tymi miastami wynosi wg rozkładu jazdy 28 minut. Przejazd pociągiem z Rybnika do Wodzisławia Śl to średnio 18 lub 19 minut odwrotnie dłużej o 4 minuty gdyż pociąg jedzie od Wodzisławia Śl do Radlina Obszar torem z ograniczeniem prędkości dalej już w miarę szybko. Dla rozwiązania korków na drodze między Rybnikiem a Wodzisławiem Śl rozwiązania komunikacji masowej można lepiej rozwiązać.

~heh (195.212. * .97) 14.05.2012 13:11
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Według planów z lat 70.-80. stacja Wodzisław Miasto miała być docelowo pasażerskim sercem regionu i końcówką dla pociągów dalekobieżnych. W 2012 nawet przystanku z kawałkiem chodnika i blachy nie idzie zrobić, a cały transport publiczny leży i kwiczy, po 20 to tylko taryfą albo z buta...

~niedasie (195.212. * .97) 14.05.2012 09:46
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Pociągi dalekobieżne z Wodzisławia ? niedasie :D

~Zebrzydowice ! (31.60. * .26) 13.05.2012 22:40
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

są blisko i mają świetne połączenia, 25km od Wodzisławia ale nawet dojechać tam nie ma czym... Zróbcie coś z tym wodzisławskie lebry. Jakby chociaż tego Chopina przet rasować i żeby w Wodzisławiu się zatrzymał to już byłby wielki sukces :)

~cd. (31.62. * .36) 13.05.2012 22:27
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Między Rybnikiem a Katowicami TLK też zatrzymuje się w Leszczynach, Orzeszu i Mikołowie, to dlaczego nie mógłby do W-wia dojechać ?...

~zamiast podróżnika (31.62. * .36) 13.05.2012 22:22
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Połączenia TLK mają np. Terespol (5000 miezkańców), Dorohusk (500, wieś), Włoszczowa północ (10000). Z miast ludnościowo porównywalnych z Wodzisławiem: Chełm, Zamość, Przemyśl, ... Racibórz :) I jeszcze pewnie mnóstwo mieścin nadmorskich lub górskich ma połączemia poza sezonem, kiedy "nikt nie jeździ". Jakby pogrzebać w rozkładach to znajdzie się sporo takich miejscowości. Jeszcze co do Raciborza, niech ma ! Ale Wodzisław też mógłby do cholery.

~pan (31.63. * .237) 12.05.2012 12:50
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

Wszyscy tu piprzycie o dojazdach, ale nikt nie wspomni o zasadniczej spawie czyli o całkowitej prywatyzacji PKP i przejazdów osobowych i towarowych. To kpina by minister decydował o jakimś pociągu do przysłowiowego Pcimia. Popatrzcie jakie z was gamonie, piszecie co chcecie jaki pociągi i akceptujecie ten chory komunistyczny skansen. Nie zastanowicie się dlaczego od decyzji ministra w Warszawie ma zależeć czy dany pociąg pojedzie tam czy gdzieś indziej. Jakby było prywatne działało by lepiej. Tylko głupcy i chorzy socjaliści wierzą że państwowe bedzie lepsze od prywatnego. Zacznijcie myśleć, bo ten naród jest coraz głupszy, co widać po naszym rządzie i poprzednich. Przykład władzy w Raciborzu pokazuje całą głupotę jego mieszkańców.

~kibol (90.134. * .208) 12.05.2012 10:39
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Ja jechalem teraz pociagiem z Bohumina do Nürnberg super jazda za tanie pieniadze czas podruzy 8 godz....niestety najgorzej jest polaczenie z Bohumina do Raciborza ,,,TYLKO 1 POCIAG NA DZIEN !!!

~do podróżnika (80.238. * .20) 11.05.2012 14:16
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

A możesz nam podać kilka przykładów takich mieścin? Może masz rację ale proszę udowodnij.

~podróżnik (195.212. * .97) 11.05.2012 14:01
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Gdzie widzisz "wpienianie się" że pociągi pojadą do Raciborza przez Rybnik ? To dobrze że pojadą, tylko że to za mało. A chodzi o to że by zmobilizować wodzisławskich leni żeby zrobili też coś dla swoich wyborców, a nie licytowanie które miasto w regionie jest ważniejsze. To może mi wyjaśnisz dlaczego pociągi dalekobieżne dojeżdżają do mieścin 5 czy 10 razy mniejszych od Wodzisławia ? I nie to, że leżą na ważnych liniach kolejowych, są też stacjami końcowymi !! A w Wodzisławiu co, nic nie jest potrzebne ? Niech sobie zdycha ?!! Tylko dlatego że w pobliżu jest Rybnik i "mogą sobie dojechać" ?!

~kanar (80.238. * .20) 11.05.2012 13:41
oceniono 10 razy
-8
Zgłoś

Niektórzy się tu wpieniają że pociągi dalekobieżne pojadą do Raciborza i Rybnika a nie do Wodzisławia, a przecież to są ważniejsze miasta. Tam się coś dzieje. Wodzisławiowi nie jest potrzebna tego rodzaju komunikacja. Nawet w czasach rozdawnictwa PRL do Wodzisławia nie jeździły żadne pociągi dalekobieżne. I niech tak zostanie. Ale popieram wniosek że powinno być więcej pociągów do Katowic i Ostrawy z Wodzisławia. Sporo wodzisławian nie ma pracy, szybkie połączenia mogłyby takim ludziom pomóc.

~kolejowy (80.238. * .20) 11.05.2012 10:59
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

A co robią nasze samorządy w sprawie remontów dworców? W Chełmie wyremontowano niedawno dworzec, a teraz domagają się remontu przystanku. A u nas bida z nędzą mimo, że Śląsk płaci większe podatki i janosikowe niż wschodnie regiony: http://www.rynek-kolejowy.pl/32734/Chelm_Kiedy_remont_dworca.htm

~podróżnik (195.212. * .97) 11.05.2012 10:23
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

Zgadzam się z całością wypowiedzi z wyjątkiem tego "potem". W takim mieście jak Wodzisław "potem" znaczy "NIGDY". To miasto zmarnowało już ponad 20 lat i nie ma już czasu na odkładanie czegoś na później !!! Można - i warto - zabiegać także o uruchomienie pociągów dalekobieżnych JUŻ !! Słaba oferta połączeń lokalnych nie jest argumentem przeciwko istnieniu połączeń dalekobieżnych, wręcz przeciwnie. Nie ma technicznych przeszkód aby stacja w Wodzisławiu była końcówką dla pociągów dalekobieżnych, są tylko przeszkody polityczne, tj. nieudolność lokalnych władz !!! Po remoncie linii do Chałupek można te pociągi wydłużyć do Bohumina. Ważny węzeł kolejowy, a miasto jakieś 3 razy mniejsze od Wodzisławia.

~Ringo (80.238. * .20) 11.05.2012 09:56
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

W pierwszej kolejności trzeba zadbać o ruch lokalny i remont budynku. Nie można żądać dla Wodzisławia pociągów dalekobieżnych jeśli nawet lokalnych pociągów i pasażerów jest tyle co na lekarstwo... Uważam, że miasto powinno albo przejąć budynek dworcowy albo lobbować za jego remontem. Druga sprawa to remont linii Rybnik-Chałupki - na szczęście tutaj sprawy idą w dobrym kierunku. Trzecia rzecz to monitoring dworca - nie ma sensu go remontować jeśli nie będzie zabezpieczony monitoringiem. Kolejna sprawa to otwarcie kasy biletowej, a piąta to minimum co godzinę pociągi relacji Bohumin-Katowice. I ostatnia to budowa przystanku Wodzisław Miasto. To zapewni absolutny renesans kolei w Wodzisławiu i przeniesie nasze miasto do wyższej ligi bo obecnie jesteśmy komunikacyjnym zadupiem! Dopiero potem można powalczyć o pociągi dalekobieżne.

~podróżnik (195.212. * .97) 11.05.2012 08:14
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Mieszkańcy chcą pociągów dalekobieżnych z Wodzisławia !! Linia między Wodzisławiem a Rybnikiem jest w dobrym stanie, jeden z torów po remoncie, można to wykorzystać. Ale to trzeba lobbować, naciskać, tak jak robi to Fudali. Jak nie umiecie - idźcie do chłopa na korepetycje. A jak się wam nie chce albo myślicie tak samo jak pekapski beton że 'niedasie' to zachowajcie resztki honoru i podajcie się do dymisji !!! DO ROBOTY !!!!!!!

~luk (80.238. * .189) 10.05.2012 22:13
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Co do opłacalności połączeń dalekobieżnych z Wodzisławia warto zerknąć na ofertę tegoroczną PKS Pszczyna , w ubiegłym roku przez Wodzisław jeździł tylko autobus do Jastrzębiej Góry a w tym roku szok ! , Czyli jednak są chętni :
"Wakacyjne nowości"
Jastrzębia Góra, Giżycko, Krynica Morska,Mrzeżyno
http://www.pks-pszczyna.pl/

~@ do podróżnika (79.162. * .241) 10.05.2012 21:37
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Chłopie, władze Wodzisławia i nasi parlamentarzyści nie mają jaj, żeby w ogóle rozważać możliwość starania się o jakieś połączenia dalekobieżne. Tak jak pewien wodzisławski poseł który lobbował za połączeniami dla Rybnika, a o Wodzisławiu nawet się nie zająknął ! Jakby nawet ktoś się odważył, to prezesi PKP go zgaszą stwierdzeniem, że do Wodzisławia pośpiechy wcześniej też nie jeździły, zatem "niedasie". I w tym momencie potrzebowalibyśmy ludzi z jajami co najmniej takimi jak Fudali. Widzisz kogoś takiego ?... To oczywiście pytanie retoryczne :P

~ollek (188.137. * .80) 10.05.2012 18:13
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Do W-wy TLK-ą z Rybnika- najtaniej

~... (178.56. * .83) 10.05.2012 17:46
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

a czym do Chałupek ? autem albo z buta ?

~hanys (77.255. * .16) 10.05.2012 17:41

Niestety nie mam odjazdów z Wrocławia jak i Bohumina. Ale kto chce ten znajdzie. Wystarczy do Icków bądź do Bohumina podskoczyć i się zapytać w informacji :)

~hanys (77.255. * .16) 10.05.2012 17:39
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Jak to tylko z Katowic na Euro można jechać ? Proszę bardzo. w Chałupkach będą stawały pociagi na Euro do Wrocławia. Oto rozkład:

8.czerwiec (piątek)
Ostrava Hln -> Wrocław Gł. MMEi 30004/46010
*Postój wyłącznie tylko w Chałupkach przyj. 15:05 odj. 15:15

9.czerwiec (sobota)
Wrocław Gł. -> Ostrava Hln. MMEi 64011/30005
*Postój wyłącznie tylko w Chałupkach przyj. 03:35 odj. 03:50

-------------------------------------------------------------

12.czerwiec (wtorek)
Ostrava Hln -> Wrocław Gł. MMEi 30004/46012
*Postój wyłącznie tylko w Chałupkach przyj. 11:50 odj. 12:00

12/13.czerwiec (wtorek/środa)
Wrocław Gł. -> Ostrava Hln. MMEi 64013/30005
*Postój wyłącznie tylko w Chałupkach przyj. 00:57 odj. 01:07

-------------------------------------------------------------

16.czerwiec (sobota)
Ostrava Hln -> Wrocław Gł. MMEi 30004/46010
*Postój wyłącznie tylko w Chałupkach przyj. 15:05 odj. 15:15

17.czerwiec (niedziela)
Wrocław Gł. -> Ostrava Hln. MMEi 64015/30005
*Postój wyłącznie tylko w Chałupkach przyj. 03:35 odj. 03:50

Więc kupić sobie bilet na pociąg w Czechach i dawaj do Wrocławia :)

~heh (195.212. * .97) 10.05.2012 14:08
oceniono 14 razy
4
Zgłoś

@luk - członkami SRKGS (notabene zarejestrowanego w Rybniku) są takie osoby jak np. Arteks, megaloman rybnicki i wróg zrównoważonego rozwoju naszego regionu. Nie ma co liczyć na ich wsparcie w sprawie TLK do Wodzisławia. Co innego jeśli będziemy zabiegać tylko o poprawę połączeń podmiejskich z Rybnikiem.

~luk (91.229. * .2) 10.05.2012 13:52
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

Do redakcji nowiny.pl ! Zapytajcie urzędników z Wodzisławia czy starają się coś robić na rzecz połączeń TLK w Wodzisławiu. Prośba też do ludzi z SRKGS.

~heh (195.212. * .97) 10.05.2012 13:47
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

To jasne, że Fudali potrafi myśleć o ościennych miastach. Szczególnie jakby tu sprawić aby stały się dzielnicami rybnika :D

~tutejszy (79.163. * .197) 10.05.2012 11:56
oceniono 16 razy
0
Zgłoś

Fudali potrafi myśleć o Rybniku ale i też ościennych miastach. W Raciborzu Hajduk, Wojnar i Lenk nic nie robią dla dobra miasta, a wszystkie dobre inicjatywy torpedują sloganami jak NIE DA SIĘ!, NIE MA DLA KOGO!, A PO CO?!

~podróżnik (195.212. * .97) 10.05.2012 11:40
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

Gdyby nawet puścić tu Chopina, to najpewniej przez Wodzisław przejedzie bez zatrzymywania, bo władze SWD w ogóle nie interesują się tematem !!!!!!! Na co liczycie że FUdal o nas zadba ? Dla niego ważny jest tylko Rybnik, a jeśli Wodzisław będzie musiał dojeżdżać do Rybnika na każdy pociąg jadący dalej niż do Katowic, to dla niego tym lepiej !!! DO ROBOTY LENIWE URZĘDASY !!!

~podróżnik (195.212. * .97) 10.05.2012 11:31
oceniono 14 razy
12
Zgłoś

Kiedy wreszcie wzorem Fudalego prezydent i władze Wodzisławia ruszą d... i zadbają o to, by jakiś TLK ruszał z WODZISŁAWIA !!!! Kiedy wreszcie te barany się obudzą ?!!! Czy według tych durni w SWD powinno wystarczyć tych kilka połączeń EZT z Rybnikiem i autobusy przepychające się przez rozkopaną drogę ?!!! Trochę ambicji i do roboty !!! Popatrzcie w rozkład i zobaczcie jakie "dziury" mają połązcenia pospieszne z największymi miastami, i to nie tylko to co leżą na magistralach !!!!

~Podpisz się... (160.60. * .10) 10.05.2012 07:54
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

smiechu warte...prosze zaineresowanych zobaczyc, jak jezdza poociagi u naszych sasiadow na zachodzie. Dostaniesz sie do kazdego katka kraju wygodnymi i szybkimi pociagami. A tu takie chwalenie sie ,ze wreszcie mozna sie gdzies dostac...smutne

~euro 2012 (188.137. * .154) 09.05.2012 22:55

ale o ludziach co jada na euro to zapomnieliscie pociagi tylko z katowic wstyd

~zadowolona (77.255. * .80) 09.05.2012 22:43
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

W końcu :) bo z przesiadkami to różnie bywa. Szkoda tylko, że podróże naszymi pociągami trwają aż tak dlugo. No ale lepsze to niż nic :) Trzeba się cieszyć.

~ryb (89.73. * .13) 09.05.2012 22:28
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Nikt nie puści pociągu miedzynarodowego przez takie odludzia, Zebrzydowice mają to szczęście, że są przy granicy i na głównej magistrali. Chopin ma w składzie praktycznie same wagony sypialne, a one nie są dostępne w komunikacji krajowej poza tym nie łudźcie się, że te pojedyncze wagony z miejscami do siedzenia (bez możliwości rezerwacji) będą wolne, wiem bo jechałem, nie wy jedyni chcecie dojechać rano do Wawy.

~opo (91.213. * .7) 09.05.2012 22:00
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

A może kuźwa ludzie coś zrobicice z Raciborza do Krakowa... bo mnie cośbierze jak musze jechać z 3 przesiadkami!

~luk (80.238. * .189) 09.05.2012 21:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Wincent ma rację , skierować Chopina na Chałupki, Racibórz , Rybnik i dalej na Katowice a po remoncie trasy Chałupki - Wodzisław , puścić go przez Wodzisław. I sprawa rozwiązana . Rozkład wyglądałby tak po korekcie obecnego rozkładu dla Chopina :

Wien : 22.08
03.22 Bohumin: 3.57
4.02 Chałupki 4.03
4.23 Racibórz 4.25
5.03 Rybnik 5.05
6.15 Katowice 6.20
9.40 Warszawa Centr.

Czyli byłby w Warszawie o 45 później niż przez Zebrzydowice

powrót śladem obecnej Vltavy :
Warszawa Centr . 19:05
22:25 Katowice 22:30
23.30 Rybnik 23:32
0.10 Racibórz 0.12
0.38 Bohumin

Ten powrotny to może nie jest jakiś szczyt marzeń , ale zawsze to bezpośrednie połączenie z Wiedniem, Pragą i Budapesztem.

~enio123 (87.205. * .158) 09.05.2012 21:02
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@coś wiadomo?. Byłem niedawno na nastawni ChiA i dostali właśnie jakiś telegram na modernizacje przejazdów w Olzie oraz Rudyszwałdzie. Jest to pierwszy etap rzekomej modernizacji linii. Prace mają ruszyć lada dzień w ciągu półtora miesiąca. Nie chce zdradzać dokładnych informacji bo na razie jest to tajemnica PLK(PLK zastrzegło sobie prawo do rozpowszechniania tejże informacji, więc tylko rąbek tego napisałem). A co do remontu to PRAWDOPODOBNIE mają coś robić na przełomie jesieni i i w zime mają robić. A przejazdy robią po to zapewne żeby podczas pracy modernizacji linii przejazdy były bez żadnych zakłóceń. A co do przejazdu pociągiem z Bohumina do Katowic, to po rzekomym prawdopodobnym remoncie linii Chałupki-Wodzisław to zapewne różnica przejazdu skróci się z 15 minut do np. ~30-40 minut ?

~Olo2 (89.68. * .73) 09.05.2012 20:11
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Rybnik potrzebuje nowych pociagoww. Brawo dla wladz Rybnika ktore lobbuja takze w imieniu Czerwionki i Raciborza. Poza Warszawa i Trojmiastem potrzebujemy wiecej pociagow do Wroclawia.

~coś wiadomo? (80.238. * .12) 09.05.2012 17:26
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

a co z linią Rybnik-Chałupki, minęło już kilka miesięcy a nadal cisza czy utworzono projekt na jej remont czy nie?