Jak przygotować rower do sezonu?
Czy jest coś przyjemniejszego niż wiosenna wycieczka na rowerze? W najbliższych tygodniach pogoda ma się poprawić. To już najwyższy czas na to, aby przygotować rower do sezonu. Dlatego już teraz zejdź do piwnicy lub do garażu. Podpowiadamy, co powinieneś zrobić z rowerem, zanim nie wyruszysz w drogę.
Wyczyść jednoślad
Kurz i brud z poprzedniego sezonu usuniesz bardzo szybko. Wystarczy wiaderko z wodą z mydłem oraz ściereczka. Jeśli jednoślad jest bardzo oblepiony błotem, możesz go wcześniej oblać wodą z węża ogrodowego i odstawić na 10 minut, aby rozmiękczyć zabrudzenia. Następnie umyj rower mokrą ściereczką i wysusz go suchym ręcznikiem. Co ważne, lepiej nie stosuj do mycia urządzeń czyszczących pod ciśnieniem, ponieważ mogą uszkodzić piasty i inne elementy podatne na korozję. Szprychy oraz różne inne elementy najwygodniej będzie wyczyścić specjalnymi szczotkami. Ich profil sprawi, że bez problemu dotrzesz do trudnodostępnych miejsc.
Skontroluj hamulce i napompuj koła
Podstawowa kontrola hamulców w rowerze nie wymaga wizyty w serwisie. Rozpocznij ją od sprawdzenia ciągłości i stanu wężyków. Następnie wciskaj po kolei hamulce i próbuj ruszać rowerem w przód i w tył. Jeśli to konieczne, nasmaruj piszczące zaciski hamulców.
Pamiętaj również o napompowaniu kół. Najlepiej wykorzystaj do tego pompkę z manometrem (jeśli nie masz jej w garażu, możesz podjechać na najbliższą stację benzynową). Dzięki niej będziesz mógł dopompować opony do poziomu, który jest zapisany z boku koła.
Sprawdź łańcuch i piasty
Kontrola stanu łańcucha w profesjonalnych rowerach górskich wymaga wizyty w serwisie. O wiele łatwiej jest z większością rowerów miejskich oraz jednośladami z biegami w piaście. W przypadku takiego pojazdu wystarczy sprawdzić, czy łańcuch można naciągać palcem mocniej niż na centymetr. Jeśli tak, wymaga on naprawy. Następnie wykorzystaj spinkę do wydrapania błota i zabrudzeń z piast przerzutki.
Warto również sprawdzić stan piast. Jeśli podczas ruszania kołem na boki wyczuwalny jest luz, niezbędna stanie się wizyta w serwisie. Problemy z piastą znacznie obniżają bezpieczeństwo jazdy i co więcej, skutkują szybszym zużywaniem sprzętu.
Przegląd roweru w serwisie
Nie znasz się na budowie roweru? A może chcesz, aby bezpieczeństwo jednośladu sprawdzili specjaliści? Oddaj go na przegląd do serwisu. Koszt usługi raczej nie będzie zbyt wysoki – zwykle jest to od 70 zł do 200 zł, w zależności od rodzaju roweru . To inwestycja w bezpieczeństwo.
Opracowanie informacji rowerowych: markowerowery.pl
Materiał zewnętrzny