Wydawnictwo BMP: "Bo mamy pasję!"
O ciekawości świata i nieustającej potrzebie rozwoju z Adamem Grzeszczukiem, prezesem BMP, rozmawia Małgorzata Kapela-Leks.
- BMP to firma z misją, ale także z przemyślaną filozofią działania...
- Niewątpliwie tak. Na przestrzeni prawie 25 lat praktycznego podejścia do biznesu, klientów i partnerów, wspólnie wykreowaliśmy pewien wzorzec postępowania, który jak do tej pory sprawdza się perfekcyjnie. Mam tu przede wszystkim na myśli konsekwencje i odwagę w wyznaczaniu sobie ambitnych celów i jednocześnie ich realizację. To, w jakim dzisiaj jesteśmy miejscu, jako organizacja, świadczy przede wszystkim fakt, że nasze pomysły i oferta cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Z rozwagą przygotowujemy każdy projekt, wsłuchujemy się w potrzeby rynku i niezwłocznie na nie reagujemy. Jesteśmy rzetelnym partnerem, rozpoznawalną marką, której zaufały największe polskie przedsiębiorstwa. Nam, czyli naszemu zespołowi, naszym projektom...
- Mówiąc projekty, ma Pan na myśli?
- Wspomnę o trzech filarach BMP – konferencjach, czasopismach branżowych i portalach internetowych. Naszym sztandarowym projektem i bezspornie wizytówką są konferencje branżowe, strefy wymiany doświadczeń i informacji, słowem platformy biznesowego porozumienia. Stwarzamy możliwość spotkania się ekspertów, specjalistów i przedsiębiorców w jednym miejscu, łączymy tematycznie, a także pomagamy nawiązać trwałe i wartościowe relacje biznesowe. Za nami wiele tematycznych spotkań – m.in. Zarządzanie Przedsiębiorstwem WOD-KAN, czy cieszące się nieustającą popularnością Wiosenne Spotkanie Ciepłowników, a w niedalekiej przyszłości, bo już we wrześniu, zapraszamy na Energetykę Bełchatów 2017. Kalendarz konferencji i sympozjów opracowujemy dla wielu branż, tj. chemiczna, farmaceutyczna, energetyczna, kosmetyczna, spożywcza itd.
- Statystyki Waszej pracy są imponujące. Proszę choć trochę nam je przybliżyć.
Nasze projekty są znane i rozpoznawalne w całej Polsce, a partnerzy i kontrahenci chętnie korzystają z proponowanych platform komunikacyjnych. Budujemy możliwości porozumienia poprzez różne kanały kontaktu. I tak, konferencje, na których rokrocznie gościmy ponad 6000 uczestników, portale, które odwiedza blisko 2 mln użytkowników rocznie i wreszcie 7 magazynów, 33 wydania rocznie i aż 85 tys. czytelników. Te wszystkie dane, o których tu mowa to tylko liczby, które nie miałyby racji bytu gdyby nie nasi zadowoleni klienci. To satysfakcja z udanej współpracy, a nie statystyki cieszą najbardziej.
- Niewątpliwie są powody do zadowolenia. Zakładam, że za tymi pomysłami i działaniami stoją ludzie?
W rzeczy samej. I tutaj poruszamy kolejną istotną kwestię funkcjonowania BMP, nasz team. Gdyby nie on, nie bylibyśmy dzisiaj na podium. Wielu z pracowników firmy jest z nami niemal od początku. Wszyscy razem tworzymy zgrany zespół, ale to przecież brzmi jak frazes, my tworzymy niemal rodzinę, i parafrazując sportowy język zawsze strzelamy do jednej bramki. Jak to w każdej zbiorowości oczywiście bywają i zgrzyty, ale każdy z nas zna swoje miejsce i zawsze potrafimy dojść do konstruktywnych podsumowań. Olbrzymią wagę przywiązujemy do wzajemnych relacji, od których zależy nierzadko realizacja projektów. Wszystkim nam zależy abyśmy na Morcinka 35 przychodzili z radością i ciekawością każdego kolejnego dnia, przez następne długie lata.
- Bez wątpienia zasługujecie na miano lidera. W swojej branży osiągnęliście niemal wszystko. Zapytam przekornie, czas na odpoczynek?
Nie mamy od czego odpoczywać. Wszystko, co robimy, robimy na 100% i z pasją. W dalszym ciągu mamy apetyt na więcej, a głowy pełne pomysłów i nowych tematów. Niespełna 25 lat temu ze wspólnikiem i przyjacielem Śp. Andrzejem Igrasem wyruszyliśmy w podróż, której nie zamierzam kończyć. Czas działa na naszą korzyść, pozwala nam tworzyć i realizować wciąż nowe przedsięwzięcia. Jako zespół tworzymy zgraną drużynę, nie zatrzymujemy się w miejscu, stawiamy na rozwój i patrzymy w przyszłość – mentalnie tam już jesteśmy.
Dziękuję za rozmowę.
BMP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Racibórz, ul. Morcinka 35
Tekst sponsorowany