Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Obudzić Wodzisław - Adam Gawęda rozpoczyna kampanię wyborczą

Dziś Adam Gawęda, kandydat na prezydenta Wodzisławia Śląskiego z ramienia Prawa i Sprawiedliwości oraz Zjednoczonej Prawicy rozpoczął kampanię wyborczą. Jego hasłem wyborczym jest "Liczy się Wodzisław".

Obudzić Wodzisław - Adam Gawęda rozpoczyna kampanię wyborczą

Spotkanie inaugurujące kampanię odbyło się w Restauracji Janeta. W jego trakcie kandydat podpisał tzw. kontrakt z mieszkańcami, czyli zestaw 12 zagadnień, które zamierza realizować jako prezydent, i z których wyborcy mieliby go rozliczyć.
Adam Gawęda powiedział m.in. że zamierza doprowadzić do powstania komunikacji autobusowej integrującej Wodzisław z ościennymi miastami i gminami. - Niedopuszczalne jest, aby mieszkaniec np. Pszowa musiał kupić jeden bilet, potem kolejny - mówił Adam Gawęda. Jego zdaniem Wodzisław Śląski jako stolica powiatu nie może się odcinać i myśleć tylko o sobie. Zapytaliśmy kandydata, czy to oznacza powrót do MZK, z którego Wodzisław występował kierując się z jednej strony dbaniem o interesy swoich mieszkańców jak i szukaniem oszczędności. - Nie wykluczam powrotu do MZK - odparł kandydat.
Chciałby "wyrwać" Wodzisław z odrętwienia. - Proszę iść o godz. 20.00 na rynek w Rybniku. A co się dzieje u nas o godz. 17.00 - 18.00?
Adam Gawęda zapowiada również m.in. wsparcie przedsiębiorców poprzez pomoc organizacyjno-prawną i księgową, postawienie na dzielnice, bo jak twierdzi, dziś dzielnice czują się jak przedmioty, a nie podmioty. - Wiem o czym mówię zapowiadając wsparcie przedsiębiorców. Z małżonką prowadzimy od ponad 20 lat zakład i wiemy, jakie z tym wiążą się obciążenia.
Adam Gawęda planuje powołanie banku miejskiego, czyli instrumentu służącego oddłużeniu miasta czy stworzenie centrum handlowego dla lokalnych przedsiębiorców.
Wśród zagadnień nie ma ani słowa o sporcie. Zapytany o propozycje dla środowiska sportowego Adam Gawęda przyznał, że nie ma jeszcze gotowych rozwiązań. Zapowiedział jednak, że każda sekcja szkoląca młodzież ma szansę na pieniądze. Jego zdaniem przy braku Odry Wodzisław trzeba szukać też sposobu zagospodarowania stadionu, na którego infrastrukturę poszło sporo miejskich pieniędzy.
Adam Gawęda kandyduje również do Sejmiku Śląskiego. Ponieważ nie można sprawować tego mandatu i jednocześnie być prezydentem, zamierza zrezygnować z sejmiku w przypadku podwójnego powodzenia w wyborach.
Dodajmy, że na 21 października konferencję rozpoczynającą kampanię zapowiedział Mieczysław Kieca.

Dziś też ujawnił się kandydat Kongresu Nowej Prawicy Janusza Korwin Mikke - Mateusz Kania.

Więcej w najbliższym wydaniu Nowin Wodzisławskich.

Ludzie

Adam Gawęda

były poseł i senator

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

307 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
mhl999 03.11.2014 09:05
oceniono 18 razy
-14
Zgłoś

@idla - to co kieca będzie robił w przypadku przegranej jest jego sprawą a nie moją. moje wpisy mają przedstawić mój punkt widzenia lub utrudnić życie kandydatom bez względu jakie ma nazwisko - wówczas kandydaci muszą się bardziej sprężyć w działaniach ;) nie ukrywam, że moim ulubieńcem jest gawęda, ale zapewniam cię, że jakoś szczególnie nie szukam jego wpadek. i uwierz mi bardzo mnie ciekawi czy gawęda kiwnął choć palcem w przypadku DGP - kiedy padły te słowa wówczas był posłem więc teoretycznie mógł zrobić więcej. jeśli jako poseł rzucał słowa na wiatr to jako prezydent będzie tym bardziej niewiarygodny i pokazuje to, że cały samorząd traktuje jako zabawkę czy drogę do koryta. może to i niesprawiedliwa ocena, ale takie mam zdanie i póki co go nie zmieniam.

Ewelinak 03.11.2014 08:07
oceniono 17 razy
-11
Zgłoś

NIE URZĄDZAM PROWOKACJI BO NIE JESTEM TOBĄ! POZA TYM LEPSZE PUSTE LISTY NIŻ TAKI KANDYDAT JAK PAN GAWĘDA , KTÓRY UCIEKA Z PARTII DO PARTII, A WODZISŁAW ZNA TYLKO Z OPOWIEŚCI INNYCH. DO TADZIURAJ - ZRÓB COŚ ZE SWOJĄ AGRESJĄ BO CIĘ ZNISZCZY CO WIDAĆ PO TWOICH KOMENTARZACH.

tadziuraj 03.11.2014 00:41
oceniono 18 razy
14
Zgłoś

ewelinak i ty coś mówisz o wstydzie?, no właśnie widać co reprezentujesz, prowakcje urządzasz, bo pyskówki i podszczuwanie wam najlepiej wychodzi? tyle w tobie agresji i chamstwa, że szkoda z tobą dyskusje prowadzić. co cie boli??/ sama widzisz wobec tej sytuacji jakie ma mocne uznanie Gawęda? Pis i prawica widać go mocno docenił, wie ile zrobił dla ludzi i że będzie najlepszym prezydentem

drzok 02.11.2014 21:46
oceniono 14 razy
10
Zgłoś

Eweliniak ty platformers chcesz dyktować Pisowi kogo ma wystawiać na listach uciekli wam kandydaci z list nie macie nic ani do rady ani na prezydenta i tylko mądrujecie ogarnij się chłopie

Ewelinak 02.11.2014 20:24
oceniono 27 razy
-17
Zgłoś

To wstyd, że PiS wytypowało pana GAWĘDĘ Z SYRYNI, kiedy w Wodzisławiu są ludzie, członkowie tej partii, którzy nadają się na to stanowisko i znają realia życia w mieście.

Ewelinak 02.11.2014 20:15
oceniono 26 razy
-16
Zgłoś

Determinacja pan Gawędy jest tak wielka, że nie tylko oplakatował każdy słup ale jeszcze niszczy drzewa przybijając swoje plakaty. Ale to pewnie ostatnia szansa pana Gawędy z Syryni, który został wybrany na posła na z listy Prawa i Sprawiedliwości. W listopadzie 2010 wystąpił z PiS i przystąpił do nowo utworzonego klubu parlamentarnego Polska Jest Najważniejsza. Został później także działaczem partii o tej nazwie. W 2011 nie uzyskał reelekcji w wyborach parlamentarnych. Po samorozwiązaniu PJN przystąpił do Polski Razem- podaje Internet. A TERAZ ZNOWU DO PiS-u!!!

Dr_Svevo 02.11.2014 19:24
oceniono 13 razy
-9
Zgłoś

~idla-równie dobrze można powiedzieć o Gawędzie żeby zajął się fotografią także strzał kulą w płot z twojej strony.

drzok 02.11.2014 17:17
oceniono 14 razy
12
Zgłoś

mhl to taki krętacz zawsze tak pisze, żeby obrazić osoby, które jego zdaniem nie popierają obecnego prezydenta a chwali i popiera Żebrakową, która mimo, że jest w PISie to również jest z Kiecą w koalicji

idla 02.11.2014 14:18
oceniono 20 razy
16
Zgłoś

mhl999 i nie obrażaj p.Gawedy bo to porządny gość,w porównaniu do Kiecy.

idla 02.11.2014 14:15
oceniono 18 razy
16
Zgłoś

mhl 999 może jednak mietek twój faworyt niech zajmie sie fotografia,bo na rzadzeniu miastem sie kompletnie nie zna,potrafi tylko dług powiekszać,jego sztandarowa inwestycja Jary kompletna klapa,czas na zmianę,nie można pozwolic mietkowi na dalsza ruine Wodzisławia.Twoje wypisywania nie pomoga Mietkowi,jego czas w Wodzisławiu dobiega końca,nareszcie.

mhl999 02.11.2014 10:24
oceniono 22 razy
-18
Zgłoś

@znawca - jak widzisz piszę parę tekstów, bo na głupotę niestety trzeba reagować - ograniczam się jednak bardzo :-D poza tym gawęda sam sobie jest winny kandydowaniem do sejmiku i prezydenta - dla mnie to cwaniactwo i pchanie się do koryta za wszelką cenę - jawne oszukiwanie ludzi przez robienie z nich idiotów. asekurantów wodzisław nie potrzebuje. niech gawęda może zajmie się sytuacją w górnictwie, bo trochę się mieli. najwyraźniej jednak za bardzo się mieli więc szuka spokojniejszego stołka. ot taka moja teoria ;-) @tadziuraj - jeśli uważasz, że odpowiedź do PitoWilsona jest bez sensu to wskaż mi gdzie się pomyliłem. Gawęda zawsze może zaprzeczyć, że był w PJN czy Polska Razem, zawsze też może zaprzeczyć, że wypowiedział słowa "trzeba to zrobić" przy czym raczej nic w tym kierunku nie zrobił, bo jak pisałem wcześniej nie przypominam sobie tego by jakiekolwiek działania (realne i aktywne) podjął w kierunku DGP. Może ty wiesz więcej to mnie oświeć :-)

znawca 02.11.2014 08:56
oceniono 14 razy
14
Zgłoś

"mhl999 15.09.2014 15:56
na pocieszenie podam, że od października nie będę uczestniczył w dyskusjach politycznych pod kątem wyborów :) co najwyżej napiszę parę tekstów do nowin." Słowny jak jego chlebodawca ;p

tadziuraj 01.11.2014 22:44
oceniono 20 razy
20
Zgłoś

oj mhlu...coś wam sie pali pod ogonem skoro bez hamulców i bez sensu atakujesz Gawęde, cudów sie po tobie nie spodziewałem, ale ten szmatławy poziom ci nie pasuje, na marginesie ; uważaj balansujesz na krawędzi prawa

mhl999 01.11.2014 22:03
oceniono 22 razy
-20
Zgłoś

@PitoWilson - PiS, PJN, Polska Razem i znów przylepa do PiS.
W życie osobiste Kiecy, Gawędy czy Kani nie będę wnikał bo to ich osobista sprawa. Gdyby Kieca nie przyznawał się do PO to by nie miał na banerze "popierany przez PO". Gawęda człowiekiem na poziomie? Owszem - zerowym - jakże aktualny wywiad udzielony ponad 3 lata temu nt Drogi Głównej Południowej - powiedz mi jaki był wkład Adasia w słowa, które tak ładnie wypowiedział, że "to trzeba zrobić"
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YbNzMWOvmIU#t=215

nie przypominam sobie udziału Gawędy w pracach nad DGP. Jeszcze wcześniej mówił o bezpłatnej A1 - zapytaj jak mu poszło ;)
Zatem jeśli Kieca miał swoje 5 min to Gawęda miał już przynajmniej 15-20min, których jak widać po w/w fragmencie rozmowy nie wykorzystał w żaden sposób. Jakże trafnym podsumowaniem sytuacji są słowa starszej pani http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YbNzMWOvmIU#t=489

PitoWilson 31.10.2014 21:05
oceniono 17 razy
15
Zgłoś

mhl999 mówisz o Gawędzie " farbowany, dwulicowy lis, ciągle zmienia opcje polityczne oraz kandyduje na 2 stołki".Gdzie on zmienia "opcje polityczne",z tego co wiem,to nie jest zakazane by kandydować na "daw stołki",ba nawet trzy!Kieca nie przyznaje się w ogóle,że należy do PO,bo PO już się skończyło,idzie na dno!!!Nie znam żadnej osoby z mojego otoczenia,która by poparła na dzień dzisiejszy tę partię czy choć jednego jej kandydata!Gawęda to jest człowiek na poziomie,mający doświadczenie polityczne i pewne doświadczenia życiowe,w tym rodzinę.Dlatego rozumie co dla mieszkańców w tym rodzin z dziećmi,jest ważne w Wodzisławiu Śl.,czego nie ma,w czym trzeba pomóc by było.Kieca w wieku 35 lat nawet żony nie ma...stąd te idiotyczne decyzje jak skate park i inne durnoctwa o UFO itp.Ten Pan dla mnie miał już swoje 5 minut,które źle wykorzystał.Powinien teraz zająć się sobą,bo ma swoje laa,znaleźć żonę,założyć rodzinę,potem ewentualnie się mądrzyć,doradzać i wypowiadać na temat co jest ważne i niezbędne dla mieszkańców Wodzisławia.

Objektywny 31.10.2014 18:02
oceniono 12 razy
6
Zgłoś

W tym ostatnim komentarzu zgadzam się z mhl999 też czekam w jaki sposób nie podaruje a może już podarował ?????.

mhl999 31.10.2014 13:22
oceniono 12 razy
0
Zgłoś

@drzok - bądź tak miły i znajdź mi słowa, z których wynika, że atakowałem zemłę czy broniłem żebrakową. o ile sobie przypominam moje stanowisko było takie, że zemło odwalił cyrk na sesji choć nie powinien tego robić bo to sprawa między nim z żebrakową i radnym nic do tego. jeśli zemło jest tak bardzo słowny, że tego nie podaruje to niech się pochwali na jakim etapie jest sprawa. co do obiektywnej oceny to żadna ocena nie jest do końca obiektywna - możesz się z nią zgodzić jedynie bardziej lub mniej, ale wciąż będzie to zdanie jedno z wielu.

drzok 31.10.2014 11:44
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

mhl999 twój obiektywizm najbardziej był widoczny jak w sporze Zemło-Żebrakowa atakowałeś Pana Zemło a broniłeś Żebrakową mimo, że zrobiła zwykłe świństwo. Jeszcze raz gratuluję obiektywizmu

mhl999 31.10.2014 09:24
oceniono 20 razy
-18
Zgłoś

w temacie kultury nie mam jeszcze wyrobionego zdania, choć jak wcześniej pisałem gazetę wodzisławską bym zlikwidował miasto nie jest od kreowania rzeczywistości w mediach a jedynie dostarczania mediom informacji. niestety media są jakie są stąd to mylne poczucie misji urzędników by informować mieszkańców. oświata w programie kani to po prostu tragedia. od rządnego krwi kapitalisty należałoby się spodziewać realnej reformy na poziomie jak zaplanował w urzędzie ;) bezpłatne parkingi to głupota, bo tylko płatne wymuszają rotację pojazdów. bardzo natomiast podoba mi się pomysł dłuższych godzin pracy urzędu do 19:00 było by w sam raz. człowiek mógłby spokojnie sobie pozałatwiać wszystko jak należy a nie godzić w czwartek. wszak to urząd powinien być dla człowieka a nie człowiek dla urzędu :)

mhl999 31.10.2014 09:24
oceniono 20 razy
-18
Zgłoś

@Anikaa - akurat co do szukania oszczędności w budżecie miasta to kania ma 100% racji, wszak nigdzie indziej ich nie znajdziesz :-) z opłatą targową też ma rację ponieważ wpływy spadają, ok.30% w przeciągu 3 lat jeśli chodzi o targowisko przy karuzeli. gawęda chce budować galerię samorządową czyli wnioskuję, że chce sobie wystawić pomnik :-D najwyraźniej jednak nie wie, że teren wspomnianego targowiska będzie puszczony w przetargu. owszem zawsze może twierdzić, że ma na myśli inne miejsce ale pytanie jakie? wracając do kani reorganizacja urzędu jest możliwa, rzuć okiem na strukturę urzędu w bip i zobacz co się powtarza. faktem jest, że rewolucji kania nie zrobi ale parę etatów uciąć można. walka ze smogiem też jest możliwa - problem tylko w tym czy ludzie zechcą się przekonać do rozwiązań, które proponuje kania. Co do likwidacji MOSiRu zgadzam się w 100% na dziś w zasadzie wiele tych zadań mogą wykonać podmioty zewnętrzne, które bardzo często współorganizują imprezy mosirowskie ;) z SKM bym się tak nie śpieszył, bo trzeba mimo wszystko mieć własne ekipy - nie wszystko da się załatwić zewnętrznymi ekipami. ZGMiR prywatyzacja jest wg mnie niemożliwa, poza tym jednak miasto powinno posiadać część własnych zasobów mieszkaniowych - 100% wolnego rynku może się nie sprawdzić patrząc na ceny najmu mieszkań w wodzisławiu.

mhl999 31.10.2014 09:23
oceniono 16 razy
-16
Zgłoś

@elektryk - chyba ostatnio byłeś na robocie i prąd musiał cię "kopnąć" i to zdrowo, bo najwyraźniej nie pamiętasz lub nie czytałeś tego http://www.nowiny.pl/101023-niemoc-w-urzedzie-plac-zabaw-niczym-pole-minowe-ale-zgodny-z-norma.html?p-comm=2 od razu przejdź do ostatniego akapitu i przestań pisać głupoty. tak się składa, że napisałem o tym jako pierwszy co później podchwyciły nowiny w kolejnym tekście ;) co do świętych krów to spójrz na matusiaka i reklamę obecnie pod gawędą. kampanii zawadzkiego nie śledziłem, bo jak wcześniej komuś pisałem interesuje mnie miasto. skoro ci się to nie podobało to śmiało mogłeś o tym napisać. nowiny na ogół puszczają takie teksty. przy dobrych wiatrach to nawet w papierowym wydaniu sobie załatwisz :)
zapomniałeś też o wyprawie dookoła świata czy niezałatwionym satbudzie.

mhl999 31.10.2014 09:22
oceniono 12 razy
-12
Zgłoś

@hibiskus - niech wpada CBA, to problem kiecy a nie mój. wyobraź sobie tylko jak "elastyczny" wobec prawa będzie gawęda skoro wykłada się na takiej pierdółce jak baner. zwykła przyzwoitość nakazywała by go zdjąć kiedy podałem do publicznej wiadomości uchwałę, którą po prostu złamał. gawęda jednak woli iść w zaparte bo chęć zdobycia władzy całkowicie go zaślepiła i najwyraźniej pozbawiła zdrowego rozsądku. wpadki zdarzają się każdemu, ale na głupotę nie ma rady i gawęda jest tutaj modelowym przykładem :)

@Objektywny - chyba jeszcze raz powinieneś przeczytać moje komentarze. poza tym prawda jest taka, że nikt nie wykona programu wyborczego w 100% bo zawsze znajdzie się ktoś komu coś się nie podoba. osobiście nawet nie wiem co obiecał kieca w 2010, jedynie z 2006 roku mogę podsumować jego kampanię i tam większość założeń spełnił. poślizgnął się na wodzisławskiej arenie, którą zresztą sam mu wcisnąłem do programu wyborczego :-D nie wiem skąd wniosek, że kieca obiecuje na 4 lata skoro osobiście byłem na jego konferencji prasowej, na której przedstawił program wyborczy i stwierdził krótko, że tego chodzi o min.2 kadencje - po prostu taką ma chłopak wizję. minus jego programu to dowolność interpretacji haseł. mnie najbardziej rozwala "szczęśliwy mieszkaniec" bo jestem zdania, że podstawą szczęścia jest po prostu dobra praca a nie to co proponuje kieca. temat kamienicy dla mnie też jest dziwny, żeby nie mówić przynajmniej dziwny. niestety z mojej wiedzy jesteś w błędzie co do struktury własności.

mhl999 31.10.2014 09:22
oceniono 11 razy
-9
Zgłoś

@PitoWilson - patrzę na miasto, a nie na kiecę i jeśli jest mowa o zysku to tylko z punktu widzenia miasta. moja ocena gawędy - farbowany, dwulicowy lis, ciągle zmienia opcje polityczne oraz kandyduje na 2 stołki "w tych samych" wyborach - asekurant i cwaniak - mam nadzieję, że takich ludzi po prostu społeczeństwo odciągnie od koryta nie wybierając go do żadnej z opcji. pora skończyć z wodolejstwem. chcesz coś zrobić to rób a nie strugaj wariata. jeśli gawęda publicznie zadeklarował, że w przypadku wygranej tu i tu wybierze prezydenturę to najwyraźniej sam nie wierzy w swoje szanse skoro tak się asekuruje. dlatego cwaniakom politycznym mówię STOP. jeśli odpuści jeden stołek to jak najbardziej go pochwalę za stanowczość - póki co to manipulant jak dla mnie. dziwię się ludziom, którzy takie cwaniactwo popierają. o zozolandii nie będę się wypowiadał - zapytaj właściciela zozolandi. gazetę wodzisławską bym zlikwidował, bo zwiększenie nakładu do 18 czy 18.5 tys pokazuje, że to nic innego jak tuba propagandowa władzy, jak to nazywa jeden z internautów - wodzisławska trybuna ludu, która kosztuje podatników ok.45 tys więcej niż to było przy nakładzie 6 tys.

elektryk 30.10.2014 19:33
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

mhl 999 to niestety niby niezależna tuba prezydenta Kiecy. Bo jak nazwać twierdzenia tego mhla o tym że Gaweda łamie prawo, bo banerka nie powiesił za zgodą Kiecy (sic!). A nie boli go że w Urzędzie bez przetargu za Kiecy zleca się roboty firmie gdzie pracuje syn naczelnika. Czy to jest w porządku? Nie przeszkadało MHLowi jak w ostatnich wyborach do sejmu poseł Zawadzki reklamował się w obiektach zarządzanych przez miasto. To było też łamanie prawa ale to już nie przeszkadzało mhlowi, bo Zawadzki z PO więc jest świętą krową. A tak naprawdę jest .....

Oberwator_R 30.10.2014 19:15
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

@hibiskus Jak juz przyjadą to pewnie kilka tematów się znajdzie. N.p. sprawa kamienicy P Ogrodnika i zaangażowania Miasta w jej prawa własności...Swoją drogą warto by sie zainteresować bo to dziwna historia.

Anikaa 30.10.2014 18:03
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

@mhl999 patrzyłam na programy wyborcze każdego z kandydatów, bo też zastanawiałam się, któremu oddać swój głos. Przeczytaj co chce Kania zrobić. Oczywiście on uważa, że "przede wszystkim należy szukać oszczędności w budżecie miasta" - taaaak, likwidując wszystkie płatne parkingi na pewno mu się to uda.

Objektywny 30.10.2014 12:16
oceniono 17 razy
15
Zgłoś

@mhl999 ......czytając twoje komentarze to tak jak bym słuchał mojego 9 letniego wnuka .... nie bo nie -gdy zapytam go dlaczego> nie, odpowiada ...bo nie ..... realia panie mhl ...8 lat w plecy i co teraz się poprawi obieca dotrzyma obietnic zrobi wszystko w 4 lata wiesz to na 100% -czytając twoje pieśni pochwalne na temat pana chwalonego to ma się wrażenie że się z nim rozmawia !!!!!

hibiskus 30.10.2014 10:35
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

co do "łamania przepisów na prawo i lewo" to drogi mhl999 mam taką nadzieję a wręcz jestem o tym głęboko przekonany, że niedługo do Kiecy "na herbatkę" ( tak jak to ktoś powiedział w Żorach) wpadnie CBA

PitoWilson 30.10.2014 09:46
oceniono 14 razy
14
Zgłoś

mhl999 ty masz jakiś zysk w promowaniu Kiecy?Bo widzę,że ci Gawęda do nuty jakoś nie pasuje...Akurat znam tego chłopa,jego żonę,rodzinę i wiem,że to jest w porządku człowiek pod każdym względem i życzę mu aby wygrał te wybory i wyciągnął "zacny" Wodzisław z długów a nie zajmował się pierdołami jak obecny prezydent!Idę z dzieckiem do zozolandii a tam na każdym stoliku Gazeta Wodzisławska z promocją Kiecy...Do tego doszło,że nawet konto facebookowe "Zozolandi" ryczy "Głosuj na Kiecę".Żenujące to jest...

mhl999 30.10.2014 08:27
oceniono 19 razy
-17
Zgłoś

@elektryk - póki co na jary z miejskiej kasy idzie ok. 6mln. nikt trzeźwo myślący nie wierzy, że obecny termin zostanie dochowany a potem to już wielka niewiadoma i ani kieca, ani gawęda ani kania, nie będą w stanie nic zrobić jeśli okaże się, że trzeba będzie zwrócić dotację :-D tylko pytanie kto z nich ma największe doświadczenie z ich pozyskiwaniu czy renegocjowaniu umów? ten, który siedzi w tym temacie i tego nie sposób kiecy zarzucić. 20 mln zł na bank 20mln niepotrzebnie wydanych. jak jeszcze słyszę, że gawęda chce wspomagać nim lokalny biznes to w przypadku czarnego scenariusza, że firmy nabiorą tam kredytów i ich nie spłacą - bank upadnie to co wtedy? dlaczego to państwo (miasto) ma wyręczać przedsiębiorców - nie taka jest istota wolnego rynku. lokalny biznes, zresztą nie tylko lokalny wzmocni zmiana "systemu fiskalnego" i obciążeń jakie za tym idą, a jakie przedsiębiorcy muszą spełnić by funkcjonować. wszystkie inne lokalne inicjatywy to zwykłe łatanie dziur. zgodzę się z tym, że jary będą kosztować i to sporo ;) dorzuć jeszcze tereny wokół balatonu, które kieca chce przejąć i potencjalnie znów utrzymać i przy ok.100mln budżecie (po odjęciu środków UE) trzeba będzie wydać 2mln jak nie więcej na utrzymanie "miejsc rekreacji". marnie to widzę, ale póki co tym nikt się nie przejmuje. poza tym funkcjonowanie banku będzie kosztowało - pytanie czy to ma sens, jaki będzie koszt funkcjonowania banku oraz obsługi zadłużenia miasta na tle 20mln. kiedy bank zarobi na tyle by te 20mln nie miało znaczenia? obawiam się, że taniej mimo wszystko jest korzystać obecnie z komercyjnych banków.

mhl999 30.10.2014 08:17
oceniono 19 razy
-17
Zgłoś

Objektywny - gawęda, który łamie przepisy na prawo i lewo nie będzie dobrym prezydentem. przecież to człowiek idący po trupach do celu. głupiej reklamy powiesić nie potrafi na rynku to ile razy będzie przymykał oko na naginanie prawa kiedy cel okaże się ważniejszy? @tadziuraj - poważni ludzie to mówią co chcą zrobić a nie bawić się w analizy co można by zrobić a czego nie. przykładem niech będzie galeria samorządowa - toż to gawęda chyba pojęcia nie ma, że obecne targowisko jest przygotowywane pod przetarg. karty rabatowe dla 60 latków przy prężnym uniwerku III wieku,w którym aktywnie działa ok 500 osób to jakieś kuriozum. rozsław wodzisław? następna wydmuszka, z której wynika, że gawęda nie zna wodzisławia. nie problem jest w imprezach mniejszych czy większych ale w reklamie tych imprez. gdyby gawęda wybrał się przynajmniej raz na konsultacje w sprawie strategii miasta to dowiedziałby się o tym, że obecne władze wodzisławia dostrzegają fakt braku dobrej komunikacji w powiecie. po raz kolejny wychodzi niewiedza gawędy. gorzej, o tym, że urząd pracuje nad tym można było dowiedzieć się parę miesięcy wcześniej. wystarczy śledzić wiadomości wychodzące z urzędu i umiejętnie łączyć je w pewne fakty. naiwni zatem będą ci, którzy uwierzą, że gawęda ma coś "więcej" niż tylko co co w 90% realizuje na różnym stopniu zaawansowania obecna ekipa. zgodzę się z @anikaa, że kieca potrafi roztrwonić pieniądze, ale tu jestem zdania, że to kania ma lepszą wizję wydatków miasta niż kieca czy gawęda.

Objektywny 29.10.2014 08:15
oceniono 17 razy
15
Zgłoś

Zgadzam się z poniżej ..... pan Gawęda byłby dobrym prezydentem Wodzisławia przynajmniej z realnym myśleniem , znając go wiem że nie rzuca słów na wiatr a przede wszystkim czy uwierzył by w UFO ?????????????????????????? nie wiem !!!!!!.

Anikaa 28.10.2014 23:57
oceniono 15 razy
13
Zgłoś

No niestety kasy trzeba oddać bardzo dużo, a Kieca spłaca kredyt kolejnym kredytem. Jeszcze jedna jego kadencja i Wodzisław popłynie na dno!!! Dajmy szansę komuś innemu, Kieca nie sprawdził się w roli prezydenta i dobrego gospodarza. Stawiam na Gawędę - może tak jak mówi obudzi nasz Wodzisław.

tadziuraj 28.10.2014 23:54
oceniono 13 razy
13
Zgłoś

mhl naiwniaku, poważne gostki nie wylewają dziecka z kąpielą jak niegdyś wylano galerie ODRA i koncentraty, tym razem to nie wizje, ale konkrety, o szczegółach banku dowiesz się mysle ostatni

elektryk 28.10.2014 23:42
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

20 mln zł na bank to mniej więcej tyle ile wydamy na durnowate, kosztotwórcze, nic nie dające, prócz radości gawiedzi Jary. Zakładam bowiem że dotacja poleci na pysk i będzie trzeba finansować to coś ze środków własnych. A ten bank ma jednak teoretycznie szanse aby wzmocnić lokalny biznes-czytaj dać pracę. I to nie w urzędzie, a prawdziwą, w gospodarce. :)

mhl999 28.10.2014 22:58
oceniono 7 razy
-7
Zgłoś

wyciągnij sobie umowę z związku z sortownią śmieci i będzie jasne ile kasy trzeba oddać. faktem jest, że jakoś miasto się tym nie chwali. usiłuje co prawda sprzedać teren z obiektem, ale w tej cenie jaką zaproponowali to marnie to widzę. jeszcze większą zagadką są 3.wzgórza, bo termin zbliża się nieuchronnie. nie mniej jednak interesuje mnie jakie szanse ma gawęda z pomysłem banku miejskiego.

elektryk 27.10.2014 19:29
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

Ja mam pytanie. Obligacje to dobre są? Przecież to przykrywanie długu długiem. To jak pożyczkę bankową pokrywać kredytem w Chwilówce czy Bocianie. Tak to wygląda dziś w Wodzisławiu. Aha, nasz Prezydent się chwali pozyskanymi środkami a czy na 100% to środki które poszły przez miasto? Bo mi się wydaje że część to z wodociągów, część większej całości za drogę. No i pytanie czy za SP 3 oddało miasto 300 tysięcy do Marszałka za zaniedbania koordynatora projektu z miasta? Czy Kieca wie skąd weźmie zwrot dotacji z WFOŚiG za instalację selekcji śmieci którą kupił a teraz chce sprzedać? I ile to będzie 1 mln? Więcej? Czy będzie trzeba szkołę zamknąć? Czy może coś innego?

mhl999 27.10.2014 14:22
oceniono 9 razy
-9
Zgłoś

moje pytanie brzmiało ile potrzeba by taki bank stworzyć. to najprostsze z możliwych pytań, na które nie potrafisz odpowiedzieć - także wciąż czekam na odpowiedź :-) poza tym emisja obligacji na 5mln w chwili kiedy miasto sprzedało działkę na marklowickiej to rzeczywiście jest głupota - fakt był to już pewnie jakiś tryb uruchomiony ale ciekawi mnie jak pieniądze z marklowickiej zostaną zagospodarowane poza górnolotnym określeniem potrzeby bieżące.

tadziuraj 27.10.2014 13:29
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

przy takim zadłużeniu miasta potrzeba konkretnych poważnych decyzji, najprościej puścic obligacje i zadłużać bez końca, bank samorz to koło ratunkowe i nie ma rzeczy niemożliwych, tylko trzeba chciec pogonić robote i współpracować z odpowiednimi ludźmi,instytucjami ... ignorowanie i obrażanie się na doswiadczonych i decyzyjnych niewiele wnosi

mhl999 27.10.2014 12:43
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

to napisz mi ile potrzeba by w polsce otworzyć bank - chętnie zweryfikuję swoją wiedzę :)