Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Do kochanych sympatyków, drogich niedoinformowanych oraz wrednych trolli i hejterów

Portal nowiny.pl uczestniczy w proteście przeciwko nałożeniu dodatkowego podatku na media. Więcej na ten temat znajdziecie w liście protestacyjnym polskich mediów i w moim komentarzu. Po dniu intensywnych protestów i zapoznaniu się z wieloma opiniami (rozmowy na żywo, telefony, maile, komentarze pod artykułem na portalu) chciałbym zwrócić się do trzech grup czytelników/użytkowników - pisze Arkadiusz Gruchot, prezes Wydawnictwa Nowiny.

Do kochanych sympatyków, drogich niedoinformowanych oraz wrednych trolli i hejterów

Kochani Sympatycy

Do Was najkrócej, bo nie trzeba w tym wypadku wielu słów, by oddać sedno. Dziękuję Wam za wsparcie i wyrazy solidarności. A przede wszystkim za zrozumienie naszych argumentów. Prośba: przekazujcie i tłumaczcie nasze stanowisko swoim znajomym, jeśli nadarzy się okazja, bo hejt i dezinformacja są bardziej ekspansywne niż prawda i fakty.

Drodzy Niedoinformowani

  • Media w Polsce płacą podatki, jak wszyscy przedsiębiorcy. A gdy ktoś się od nich uchyla, to każda władza w naszym kraju (w tym obecna od ponad 5 lat) ma instrumenty prawne i różne służby, aby ścigać cwaniaków.

  • Owszem, jest kilka krajów w Europie, gdzie wprowadza się tzw. podatek od reklamy, ale nie w takim partyzanckim trybie, nie w takiej skali, a przede wszystkim nie w czasie, kiedy pandemia zabrała mediom w Polsce często nawet kilkadziesiąt procent przychodów (w Wydawnictwie Nowiny spadek wynosi 20,5 proc. za cały rok 2020, a w czasie 9 miesięcy pandemii aż 30 proc.). W obecnym czasie rządy różnych krajów raczej media wspierają (o czym pisałem w komentarzu), doceniając z jednej strony ich trudną sytuację, a z drugiej ważną rolę w walce z pandemią.

  • Polscy wydawcy od lat domagają się opodatkowania globalnych cyfrowych gigantów, takich jak Google czy Facebook. Wbrew różnym fałszywym opiniom, projekt tego podatku dotyczy ich w znikomym stopniu, a poprzez to jeszcze bardziej umacnia ich pozycję w stosunku do pozostałych mediów działających w Polsce.

  • Szacowane wpływy z tego podatku, który ma rzekomo poprawiać zdrowie Polaków to tylko ok. 0,5 proc. budżetu NFZ, co oznacza, że pieniądze zabrane mediom nic tu nie zmienią. Jeśli chcemy poprawić działanie służby zdrowia to trzeba ją zreformować i/lub podnieść podatki wszystkim (składkę zdrowotną). Choć niektórzy uważają, że wystarczyłoby tylko sensowniej wydawać pieniądze, które już w tej chwili są w budżecie. Taka jest bolesna prawda. Metodą na „ślepo”, nie osiągnie się żadnego zauważalnego efektu. Kto będzie następny? Może fryzjerzy? Tatuażyści? A może wprowadzimy podatek od liczby zwierzątek w domu?

  • Nowiny.pl przystąpiły do protestu dlatego, że plan nowego podatku jest zły i szkodliwy (konkretne argumenty wymieniłem we wcześniejszym komentarzu), a nie dlatego, że chce go wprowadzić akurat rząd Zjednoczonej Prawicy. Tak samo często słyszymy krytykę, że „za dużo u nas Wosia i Klocowej” (Solidarna Polska, PiS), jak tę odwrotną, czyli „po co tyle tej Lenartowicz” (PO). I ta krytyka nas bardzo cieszy, bo oznacza, że nie popadliśmy w śmiertelną chorobę wielu współczesnych mediów, które stały się regularnymi uczestnikami bijatyk politycznych władza-opozycja. A jeśli już wymienieni parlamentarzyści są na naszych łamach, to nie dlatego, że są z tej czy innej partii, tylko że zrobiły lub nie zrobiły czegoś dla naszego regionu. Siłą rzeczy politycy partii rządzących mają w tym zakresie więcej możliwości, więc statystycznie występują częściej. My nie jesteśmy od tego, by tym sztucznie dystrybuować, od tego, aby to zmienić, są wybory!

  • Nowiny.pl są polskim portalem regionalnym i lokalnym i z wszystkich tych przymiotników zarówno ja, jak i dziennikarze i pracownicy Wydawnictwa Nowiny jesteśmy dumni. Z mediami ogólnopolskimi często mamy na pieńku. Zdarza się, że kradną nasze tematy, a nawet teksty. Zbyt często angażują się w polityczne „okładanie pałami”, przez co cierpi także i nasz wizerunek, nadweręża się zaufanie do mediów jako całości. Nierzadko konkurujemy z nimi na rynku reklamowym, nie zawsze mając równe szanse. W tym przypadku jednak stanęliśmy z nimi do wspólnego protestu, gdyż uważamy, że sam problem jest ważniejszy niż indywidualne interesy.

Wredni hejterzy

Zdaję sobie sprawę, że fakty, argumenty i rzeczowa rozmowa na was nie działają, a może nawet dostarczają wam dodatkowego paliwa do siania zamętu, kłamstw, opluwania i manipulacji. Dlatego zachęcam was – odejdźcie z naszego portalu. Obojętnie, czy jesteście ruscy, pisowscy, peowscy, czy tylko sfrustrowani, zawistni i głupi. Nie chcemy tu was i waszych klików. Wbrew temu, co często głosicie, nie zarabiamy na nich, a wręcz tracimy, gdyż zniechęcacie do nas naszych czytelników i użytkowników, dzięki którym i dla których pracujemy. Na tyle, na ile możemy, będziemy nadal usuwać generowany przez was hejt, obojętnie jakie szyldy i maski przyjmuje. Jednocześnie pracujemy nad rozwiązaniem, które wszystkich normalnych czytelników, zainteresowanych informacjami i komentarzami z regionu oraz kulturalną wymianą poglądów, uwolni od was i waszego jadu.

Arkadiusz Gruchot

108 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~wolny_człowiek (78.31. * .32) 12.02.2021 09:21
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Panie Arkadiuszu, ogromny szacun za postawę w tej sprawie, i to nie tylko pod kątem politycznym, ale również gospodarczym (dodatkowe podatki w okresie pandemii), zwłaszcza że Nowin to nie dotyczy i reaguje Pan nie w swoim interesie, ale w ramach solidarności zawodowej i naszego wspólnego interesu, odpowiedzialne media.

Objektywny 12.02.2021 09:16
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Jak słucham niektórych wypowiadających się w jaki sposób bronią się przed tym podatkiem (składka ) słowami ten podatek jest nakładany na WAS Polaków ??? To się zastanawiam po co te protesty( skoro tylko na nas) ???? Ale mogę zaproponować rozwiązanie żeby nie przerywać- Filmów - Reklamą ,tylko - Reklamy- przerywać Filmem , Ha ! i takie rozwiązanie by mi pasowało .......

~conqueror (91.192. * .117) 12.02.2021 03:17
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Zabieranie pieniędzy portalom to krok ku temu, by ich akcje staniały na potrzeby wykupienia ich przez polskie firmy typu ORLEN i inne oligrchiczne układy, które na utrzymanie słowotoku tych mediów będą finansowane później z reklam rządowych. Dokładny scenariusz Joahima Goebbelsa. A porównywanie poziomu TVN i TVP to jak porównywanie w ZOO wyszkolonej obsługi do pensjonariuszy, którzy za banana zrobią wszystko.
Za kilka lat będą zmieniać nicki i udawać, ze ich tu nigdy nie było.

Don_C 12.02.2021 01:09
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Dożyli my takich czasów że jak chcecie być zdrowymi to najlepiej niczego nie oglądać. Jak włączę wiadomości TVP1 to mi się niedobrze robi a jakby włączyć TVN Fakty czy Onet to niedobrze ale tak turbo z maksymalnym doładowaniem. Jedni wszystko sukces drudzy wszystko na Nie. Tak jakby w przeciągu pół godziny znaleźć się w 2 różnych światach. Puśćcie se stare seriale czy filmy lepiej na tym wyjdziecie.

~Obserwatorka_M (185.244. * .20) 11.02.2021 22:26
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Popieram w 100%! Gdyby wszyscy umieli tak logicznie oceniać sytuację, nie bylibyśmy teraz w czarnej d... Ale większość ludzi woli siedzieć, patrzeć, na wszystko się zgadzać a potem lamentować jak jest źle...

Oberwator_R 11.02.2021 22:20
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

syryniok co ma piernik do wiatraka? Państwo ma taki obowiązek odkąd pamiętam. A znikome znaczenie środków WOŚP w stosunku do funduszu NFZ to fakt z którym nie da się dyskutować.

~syryniok (46.134. * .241) 11.02.2021 22:12
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@Oberwator_R Obowiązki państwa w sferze zdrowia określa Konstytucja Art. 68. Na WOŚP zbierają wolontariusze, a datki są dobrowolne. Cel zbiórki jest znany przed Finałem WOŚP. A Państwo ma OBOWIĄZEK.

Oberwator_R 11.02.2021 21:29
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

"Szacowane wpływy z tego podatku, który ma rzekomo poprawiać zdrowie Polaków to tylko ok. 0,5 proc. budżetu NFZ, co oznacza, że pieniądze zabrane mediom nic tu nie zmienią." Mam nadzieję że za rok o tym czasie przy okazji kolejnego finału WOŚP napisze Pan Panie Arkadiuszu jakiś felieton w którym znajdzie się mniej więcej takie zdanie: "Środki zebrane przez WOŚP stanowią tylko 0,15% budżetu NFZ więc te pieniądze nic nie zmienią."

~syryniok (46.134. * .241) 11.02.2021 21:26
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@tvp W podatku CIT Polsat płaci 90 milionów zł, TVN płaci prawie 33 miliony zł, TVP płaci ponad 7 milionów zł, a Polskie Radio płaci... 25 tysięcy zł.

~syryniok (46.134. * .241) 11.02.2021 21:22
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Dziękuję Prezesie za ten komentarz i popieram! Wosia nie trawię za działanie w sferze ochrony środowiska, nie dlatego, że z PIS.

~KonkRety (83.22. * .101) 11.02.2021 20:43
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

Jeśli TVN ukryła zyski lub uniknęła płacenia podatku niezgodnie z prawem to niech ich ściga US lub inne służby. Jeśli ustawa o podatku dochodowym ma luki to PiS przez 5 lat mógł je zmienić, a nie kombinować z kolejnym podatkiem. A poza tym TVN należy do Amerykanów - naszych najlepszych sojuszników podobno, może nasze władze przymykają oko?

~tvp (46.134. * .149) 11.02.2021 20:35
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

luk grupa tvp ile zarobiła z reklam i zapłaciła podatku
odlicz 2 miliardy i podaj wynik

luk 11.02.2021 20:13
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Że by nie było zawsze kupuję aktualne wydanie i jestem czytelnikiem nowin Wodzisławskich ale nie może być tak że grupa TVN zarobiła z reklam za rok 2020 128 mln zł i nie zapłaciła złotówki podatku w Polsce . A z tego co czytałem małe wydawnictwa jeżeli mają małe zyski nie zapłacą złotówki za reklamy. Pozdrawiam luk

Objektywny 11.02.2021 19:27
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@swój ....Czytam bo jest napisane ,gdyby było namalowane to bym oglądał ,a na poważnie po prostu włączam samodzielne myślenie ,Takie jest moje zdanie , ty nie musisz się z nim zgadzać Może ktoś w końcu odkryje że cokolwiek jest obecnie w naszym kraju wprowadzane jest złe ,krytykowane bo niezgodne,tylko pytanie z czym ? ,bo w innych krajach europejskich to działa i nikt się nie oburza .Co by było np. gdyby w taki sposób zaprotestowały media w Niemczech ,Francji , albo u Łukaszenki ,wiesz ? Dlaczego my Polska i Polacy nie potrafimy wstać z kolan ? wiesz ? Powiem ci bo my mamy kręgosłupy cały czas wygięte do przodu jak do skłonu cały czas przygotowani na ciągłe poniżanie przez tych lepszych UE ,która powiedzenie -Co wolno wojewodzie to nie wolno tobie S....... - bierze mocno na poważnie względem naszego kraju .......

~polando (83.26. * .68) 11.02.2021 19:19
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Przecież Was kupił Orlen więc o co Wam chodzi ...

mhl999 11.02.2021 18:59
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

@Redakcja - nie zgodzę się z waszą opinią o usuwaniu komentarzy

Redakcja redakcja 11.02.2021 18:49
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@luk, nie usuwamy komentarzy dlatego, że autor ma inne zdanie niż redakcja, ale wtedy, gdy ktoś narusza regulamin portalu. Najczęściej dotyczy to sytuacji, gdy komentujący: pisze nie na temat (np. sprowadza wszystko do polityki, nawet gdy artykuł bezpośrednio nie dotyczy tego zagadnienia), obraża innych użytkowników portalu, sięga po wulgaryzmy. Szczególnie przyglądamy się komentarzom zgłoszonym przez internautów jako nadużycie. Ścieranie się odmiennych poglądów w sposób rzeczowy i kulturalny uważamy za ważną wartość i zawsze ją będziemy wspierać. Redakcja

KarlikHavranek 11.02.2021 18:37
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Super wyjaśnienie. Popieram Was w 100%! :)

~swój (193.169. * .48) 11.02.2021 18:29
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Objektywny
nie jesteś zainteresowany informacjami jakie przedstawią Nowiny;
lub uważasz że są na niskim poziomie;
po co czytasz ?
po co komentujesz ?

~PrzyPałka (83.22. * .101) 11.02.2021 18:09
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Przejęcie gazet przez Orlen, haracz na media, 2 miliardy na TVP z bezczelnym Kurskim, który nawet prezydenta robi w trąbę (nawet moja babcia z PiS mówi, że to żenada) to wszystko układa się w ciąg, że strach się bać. Ja nie trawię Gazety Wybiórczej, ale władza nie powinna regulować rynku mediów siekierą, Może masz racje i lawirant Gowin to jest jakaś kamizelka ratunkowa dla despotów z PiS. czego to doczekaliśmy.

luk 11.02.2021 17:59
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Jeżeli osoba która komentuje i ma odmienne zdanie niż redakcja jest nazywana trollem i jej komentarz jest usuwany ,to wtedy nie jest to dziennikarstwo tylko propaganda i ograniczanie wolności słowa na portalu.Tak z czytelnikami nie wolno walczyć . Nie poniżajcie się do takich bezwartościowych gazet jak Tu Wodzisław czy gazeta Wodzisławska.

Objektywny 11.02.2021 17:59
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Dlaczego przestałem kupować papierową gazetę regionalną NW. jeszcze nie tak dawno nie mogłem doczekać się wtorku by nie biec do kiosku po moją (wtedy ) ukochaną gazetę , i dzisiaj znalazłem odpowiedź w powyżej artykule- dlaczego? i odkryłem że może by też zaprotestowały —TAK MAłO ważne instytucje jak —Elektrownie ,wodociągi i inni mniej potrzebni nam w życiu codziennym i zaprzestały emisji swojej działalności przez jednodniowy protest (pretekst się znajdzie ) ,po co zaraz mieszać w to tak potrzebnych nam w życiu codziennym fryzjerów ,tatuażystów , biedne zwierzaki , a najgorsze że niemożliwe było by przecież życie człowieka bez telewizji ,gazet i najważniejszego- reklam! A tak z ciekawości nigdzie nie doczytałem czy media zarabiają na reklamach ? I ile ???????

~PopieramProtest (93.179. * .78) 11.02.2021 16:53
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Popieram Was Redakcjo,obiema rękami!
Ilość hejtu,który się tutaj wylewa jest naprawdę bardzo duża,pewnie to zasługa 2-3 osób,które sfrustrowane piszą pod wieloma nickami sztucznie generując "rozmowy" a tak naprawdę opluwają wszystko i wszystkich.
Nie raz powstrzymywałem się przed dodaniem komentarza bo to najnormalniej nie ma sensu,problem w tym,że nie tylko u Was ma to miejsce.
Media muszą być wolne i każdy powinien móc się wypowiadać (kulturalnie) bo inaczej będziemy tu mieli Białoruś albo Koreę Płn.

~do_niżej (193.169. * .48) 11.02.2021 16:29
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

ponieważ niektórych nie będzie stać na jego opłacenie
chodzi o małe prywatne media

~Nadina98 (83.10. * .136) 11.02.2021 16:22
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Dlaczego media nazywają podatek ograniczaniem wolności?!!!

~marioosh (83.26. * .198) 11.02.2021 16:05
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ale na czym polega ten protest skoro były wczoraj publikowane świeże wiadomości tak jak codziennie?

JacekK 11.02.2021 15:54
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Ta "aferka" z podatkiem idealnie przypasiła Gowinowi, który odgryzie się Jarkowi za schizmę Bielana, a przy okazji pokaże, że staje murem za przedsiębiorcami i uwali rodzącego się podatkowego potworka.

~Supertroll (87.101. * .96) 11.02.2021 15:12
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem