Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 11 (436) Data wydania: 17.03.15
Czytaj e-gazetę

Marketing potrzebny nawet w przedszkolu

Czerwionka-Leszczyny. W Przedszkolu nr 10 odbyła się narada dyrektorów szkół i przedszkoli, połączona ze szkoleniem z zakresu benchmarkingu. To już drugie spotkanie, podczas którego dyrektorzy, inspirowani przez naczelnik wydziału, dzielą się najlepszymi praktykami z zakresu zarządzania placówką oświatową.

Tym razem, szkolenie poświęcone było marketingowi i promocji w organizacji non profit. Dziś, marketing w placówce oświatowej to konieczność. – Nowoczesna szkoła musi być nastawiona na oczekiwania klienta – podkreśliła Iwona Flajszok, naczelnik wydziału edukacji w UGiM Czerwionka-Leszczyny. – By cieszyć się dobrą renomą w środowisku lokalnym, niezbędna jest właściwa komunikacja z otoczeniem, a także budowanie rozpoznawalności marki placówki. Bardzo duże znaczenie dla skuteczności działań marketingowych odgrywa profesjonalizm działań w organizacji, decydenci, dobre rozpoznanie rynku, a także kultura organizacyjna placówki – dodaje naczelnik wydziału edukacji. Przedszkole i szkoła to instytucje sprzedające usługę edukacyjną. Promocja stała się więc nieodzowna. Jej program musi być dobrze opracowany, przygotowany i na bieżąco realizowany. Placówki zaczynają ze sobą konkurować, zaspokajając coraz wyższe oczekiwania rodziców i dzieci. Dlatego szkoły i przedszkola zwracają obecnie większą uwagę na budowanie swojego wizerunku w środowisku i podejmują szereg działań marketingowych. Placówką, która może poszczycić się sukcesami w obszarze promocji, jest Przedszkole nr 10 im. J. Tuwima w dzielnicy Czerwionka. Plan działań promocyjnych oraz jego realizację zaprezentowały, podczas spotkania, dyrektor przedszkola Gabriela Grochla oraz nauczycielki placówki. – Dbamy o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym. O tym, co wyróżnia przedszkole, środowisko musi być obszernie i nieustannie informowane. Wykorzystujemy lokalne media, aby o naszej placówce mówiło się nie tylko dobrze, ale również wyczerpująco i często. Wiele jest okazji, aby o naszym przedszkolu ukazała się choćby niewielka wzmianka. Mogą to być wydarzenia wewnątrzprzedszkolne, takie jak: Dzień Babci i Dziadka, jasełka, balik karnawałowy, Dzień Matki i Ojca, niebanalna organizacja Święta Wiosny, wystawa prac plastycznych, wycieczki, festyny rodzinne itp. Tego rodzaju wiadomości utrwalają w środowisku przekonanie o tym, że w naszym przedszkolu wciąż dzieje się coś dobrego, że tutaj dba się o rozwój różnych form wychowania – zaznaczyła Izabela Piksa, wicedyrektor Przedszkola nr 10.

(ska)