Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 23 (82) Data wydania: 03.06.08

Niektórzy to lubią stać

Urzędnicy mają kolejny pomysł, na to, jak zmniejszyć tłok na korytarzach.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o przeciążonym Wydziale Komunikacji w rybnickim magistracie. Wszystko wskazuje na to, że urzędnicy znaleźli sposób, by choć trochę zmniejszyć ogonek przed wydziałem.

Poza pięcioma nowymi urzędnikami, którzy w najbliższym czasie zaczną obsługiwać petentów w urzędzie, pracownicy magistratu proponują kolejne ułatwienie. Od kilku dni, nie wychodząc z domu, można sprawdzić stan kolejki w najbardziej obleganym wydziale rybnickiego magistratu. Na internetowej stronie urzędu miasta można sprawdzić ilość osób czekających w kolejce oraz dowiedzieć się, który numerek jest aktualnie realizowany. – Dane są aktualizowane co pięć minut – mówi Krzysztof Jaroch, rzecznik urzędu miasta. Po wejściu na stronę nie sposób nie zauważyć odnośnika do internetowego licznika, bo zaznaczony jest rzucającym się w oczy czerwonym kolorem. – Naprawdę nie jesteśmy dumni z tego, co się dzieje przed wydziałem, dlatego szukamy rozwiązań – tłumaczy Adam Fudali, prezydent Rybnika. Są już pierwsze efekty. ­– Kolejka w dniu wczorajszym liczyła sześćdziesiąt osób i sześćdziesiąt osób przyjęliśmy. Mimo to jest pewna grupa osób, która lubi chyba stać w kolejkach i na to nic nie poradzimy – mówi prezydent. Urzędnicy wiedzą, że w najbliższym czasie ilość samochodów będzie się zwiększać. – Podpatrujemy, jak ten problem jest rozwiązywany w innych miastach. Winne są przepisy, przez które proces rejestracji samochodu stał się tak czasochłonny, że nie wystarczy jedna wizyta w urzędzie – mówi prezydent. To nie koniec ułatwień, które szykują pracownicy urzędu. W niedalekiej przyszłości procedura przyjmowania wniosków ma zostać zupełnie zreorganizowana, a petenci będą powiadamiani listownie lub telefonicznie o etapie realizacji ich sprawy.

(acz)