Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Będą dwa referenda, 2 i 9 czerwca

Już wiadomo, że referendum za likwidacją Straży Miejskiej w Wodzisławiu odbędzie się 2 czerwca, a referendum za odwołaniem prezydenta i rady miejskiej tydzień później, czyli 9 czerwca.

Będą dwa referenda, 2 i 9 czerwca
Wiceprzewodniczący Ireneusz Skupień apeluje do radnego Zalewskiego o ustosunkowanie się do uzasadnienia wniosku o odwołanie prezydenta i rady

Dziś na sesji wodzisławscy radni decydowali o wyznaczeniu terminu referendum w sprawie likwidacji Straży Miejskiej w Wodzisławiu, które w całości organizowane jest przez miasto (w przeciwieństwie do referendum za odwołaniem prezydenta i rady miejskiej, gdzie wnioski weryfikuje komisarz wyborczy w Bielsku i to on podjął już decyzję o przeprowadzeniu go 9 czerwca). Radny Ryszard Zalewski, jeden z inicjatorów przeprowadzenia referendów, zaproponował, by obydwa obyły się w jednym terminie, to jest 9 czerwca. - Sądzą, że wodzisławianie tego oczekują. Inaczej będzie to dla ludzi niezrozumiałe - stwierdził Zalewski. Okazało się jednak, że - zgodnie z zaleceniami Państwowej Komisji Wyborczej - nie jest wskazane organizowanie dwóch referendów w tym samym czasie, m.in. z racji warunków technicznych. Każdy lokal musiałby zostać przygotowany o przeprowadzenia dwu odrębnych czynności wyborczych, "podwójnie" wyposażony, a nie we wszystkich budynkach jest to możliwe to zrealizowania. Większość radnych opowiedziała się więc za tym, by referendum za likwidacją Straży Miejskiej w Wodzisławiu odbyło się 2 czerwca. - Dwa terminy mogą wywołać pewne zamieszenie. Myślę, że prezydent i radni obawiali się, że jeśli referenda będą w jednym terminie, to wymóg frekwencji zostanie osiągnięty i będą one skuteczne- skomentował radny Zalewski.

Radny opuścił salę

Podczas sesji doszło do incydentu, który zakończył się tym, że radny Ryszard Zalewski w milczeniu opuścił salę obrad. Wcześniej wiceprzewodniczący rady miasta Ireneusz Skupień zwrócił się do niego z pytaniem, czy - jako jeden z sygnatariuszy wniosku o odwołanie prezydenta i rady oraz uzasadnienia do tego wniosku - w dalszym ciągu podtrzymuje zarzuty w nich zawarte? - Z większością postulatów się zgadzam, nie będziemy ich teraz wszystkich analizować - powiedział radny Zalewski. Wtedy prezydent Mieczysław Kieca wniósł o to, by radny ustosunkował się do każdego z akapitów uzasadnienia, doprecyzował, z którymi się utożsamia, a z którymi nie. Wówczas Zalewski wstał i wyszedł.

Więcej szczegółów we wtorkowym wydaniu Nowin Wodzisławskich

Dyskusja:

Tak jak Antoni Macierewicz nie przekona mnie że Smoleńsk to zamach tak Ryszard Zalewski nie przekona mnie że największym złem miasta jest Mieczysław Kieca i jeszcze jedna wspólna cecha czym więcej oskarżeń tym mniej dowodów . Dla mnie to referendum to kpina z miasta i jego rozsądnych mieszkanców . Na rok przed wyborami narażać miasto na nie małe koszty , gdzie sens , logika i do tego jeszcze nie wiem kto by ewentualnie miał Kiecę zastąpić ?

Toffidołącz do dyskusji razem z 25 innymi osobami

148 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
sabre37 29.04.2013 09:44
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/380465,zielona-gora-idzie-na-wojne-z-komenda-wojewodzka-policji.html

Ze strażą może być tak jak w Zielonej Górze

kłamstwo 29.04.2013 08:05
oceniono 10 razy
-4
Zgłoś

@mhl - kwoty zaczerpnąłem z piątkowego wydania dziennika zachodniego. Zgadzam się z Tobą w 100%, ze miasto nie powinno wspierać prywatnych interesów takimi akcjami jak "tu kupuj". Miasto powinno stwarzać takie warunki żeby prywatni przedsiębiorcy mogli się sami rozwijać. Na pewno do takich działań nie należy wieloletni brak planu zagospodarowania przestrzennego.

kłamstwo 29.04.2013 08:04
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

@XXX latka - jak nie potrafisz obronić swojej argumentacji to atakujesz personalnie i zniżasz się do kłamstwa :). To normalne u ludzi z kompleksami. Ja nie patrzę kolorami tylko faktami. Wspieranie przedsiębiorców poprzez ściąganie "nieuczciwej" konkurencji z Chin? To załóż sobie firmę budowlaną i konkuruj z chińczykami Życzę powodzenia. Remontuje drogi? - bardzo dobrze. To jego obowiązek. Ale nie na warunkach gdy miasto na tym traci. Co do oświaty też dobrze że szuka oszczędności tylko chciałbym poznać zasady, które będą obowiązywały wszystkie szkoły. Jako jedyny mam odwagę nazwać się kłamstwo a reszta udaję ze prawdę mówi :).@parezjasta (ten co liczyć nie potrafi) - nigdy nie broniłem Zalewskiego i referendum. Nie podobają mi się pewne chamskie wypowiedzi w jego stronę. Ale to kwestia kultury i estetyki. Każdy ma inną. Bronię prawa do referendum skoro takie przewiduje prawo i uważam że skoro jest ludzie mogą z niego korzystać. Czy słusznie czy nie to już inna sprawa. Nigdy nie powiedziałem że popieram referendum ale też nie zgodzę się z opiniami że Kieca jest jakimś wybawieniem dla miasta. Chodzę po ziemi i z tej perspektywy oceniam świat. I jest to tylko moje skromne zdanie a tyle emocji budzi że aż się zacietrzewiłeś jak dziecko w piaskownicy, któremu zabrano foremkę. Spokojnie - to tylko zwykła rozmowa. Każdy wyciąga z moich wypowiedzi jakie chce. Ty wyciągnąłeś coś o wojsku, elektrowni atomowej i straży miejskiej. Co zrobić? - każdy ma swoją wyobraźnię. Jedni większą inni mniejsza. Nie mi ja oceniać.

mhl999 29.04.2013 07:45
oceniono 27 razy
-23
Zgłoś

podam ci prosty przykład - muzeum miejskiego. jako, że nie otrzymywałem odpowiedzi, napisałem do audytu wewnętrznego o procedurę w przypadku braku odpowiedzi. chyba, że ktoś za odpowiedź uznaje "kim pan jest :-D". dyrektor muzeum "broniąc" się nieudolnie przestawił tylko maile z ostatniego tygodnia, bo najwyraźniej tak było wygodnie i zapomnieli, że otrzymali maila jeszcze 21.stycznia, na którego do dziś nie odpowiedzieli. zresztą WCK wcale lepsze nie jest. nie chrzań mi więc, że w wodzisławiu i jednostkach miejskich jest super. skoro nie jest :-)

mhl999 29.04.2013 07:38
oceniono 39 razy
-33
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] @XXX_latka nie przesadzaj, bo reklamowanie prywatnych, działających biznesów na stronie miejskiej czy FB to z pewnością nie zadanie miasta. w mojej ocenie takie działanie jest karygodne albo jak wolisz splendoru to miastu i władzy nie dodaje. od tego są media. kłamstwo ma rację, że rozliczenie powinno być w stosunku 1:1 przynajmniej rozumiem jego wypowiedź. nie wiem jaki był dług szpitala, ale jeśli jest tak jak pisze to ma rację. 200tys szumnie, dumnie brzmi, wypada zapytać ile metrów drogi wyremontują i jak dalece to będzie posunięty remont? poza tym taki
bartery" dobre nie są, co kasa to kasa. czy miasto wspiera lokalnych przedsiębiorców? masz przykład akcji tukupuj i wywalonych w błoto 20 tys. zaplanowano jednorazową akcję i w zasadzie potem akcja już pikowała w dół. wyłożono pieniądze, na krótkotrwały rezultat - dziękuję za takie wsparcie. od wielu przedsiębiorców wiem, że miasto nie wspiera lokalnego biznesu, takiego który chce coś zrobić dla "miasta" oraz typowo dla siebie, dając zaporowe ceny działek, których miasto w życiu nie sprzeda. tu właśnie przydałby się zalewski do wytykania władzy takich wpadek, ten woli jednak wygłupić się z referendum, robiąc zasłonę dymną, że to demokracja. ciekaw jest jak kieca wyleci ze stołka, a nowy prezydent będzie miał rozmawiać o podziale środków w subregionie. są dwie opcje, najbardziej prawdopodobne, wodzisław dostanie ochłapy lub rozmowy w skutek uporu prezydenta wodzisławia będą toczyły się miesiącami.

parezjasta 28.04.2013 22:44
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

@XXX_latka, zalewski był naprawdę ŚWIETNYM radnym, piszę to bez grama ironii. Potrafił zrobić dym i ująć się za mieszkańcami. Stanowił naprawdę ciekawą opozycję, jednak podobnie jak pewna duża opozycyjna partia w naszym sejmie, trochę popłynął i więcej na tym zyskał, niż stracił. W mojej opinii, teraz czeka go droga pod bardzo stroną górkę, zwłaszcza w erze 1-mandatowych okręgów wyborczych. Obawiam się że zbyt wielu do siebie zniechęcił. Bilans strat przewyższa ewentualne zyski. Znaczy że porażka, chyba że 2 i 9 cze zdarzy się cud.

parezjasta 28.04.2013 22:40
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

@kłamstwo, przeceniłem Cię z tym teleekspresem. Możesz sobie tworzyć swój własny świat (w ostatniej wypowiedzi skierowanej do mnie są co najmniej 2 przekłamania, nie trzeba być detektywem żeby je znaleźć), jednak jako że ty bronisz Zalewskiego i referendum, to obawiam się, że tego człowieka otacza większa ilość tego typu populistów. Jesteś książkowym przykładem głuchego telefonu, gdzie zaczynało się zabawę od podania zdania "Kieca chce wygasić SP28" a ty, jako ostatnia osoba z głuchego telefonu wyplułeś informację "Kieca z wojskiem zamyka SP28, pomaga mu straż miejska a nauczycieli goni po szkole koalicja prezydenta, mają widły. Platforma z jakiej jest Kieca chce aby Sp28 oddano państwu na poczet elektrowni atomowej". Przykro mi ale tak widzę te twoje wypowiedzi. Szkoda bo na początku chociaż jeszcze usiłowałeś być merytoryczny. Jednak coś jest w tym że nick określa człowieka.

XXX_latka 28.04.2013 22:20
oceniono 17 razy
3
Zgłoś

Nie rozśmieszaj, pan Zalewski mądry człowiek. Ponoć jak na sesji ktoś zapytał go jaka jest ta jego recepta na oszczędności w oświacie,to powiedział, żeby ograniczyć naukę języków obcych.Dla mnie pełna kompromitacja, aż się dziwię,że władza tego nie wykorzystała.@kłamstwo bardzo mi ciebie żal.Musisz być bardzo nieszczęśliwym człowiekiem, skoro wszystko widzisz na czarno.Co by Kieca nie zrobił to według ciebie źle.Stara się ściągnąć inwestorów -źle, wspiera lokalnych przedsiębiorców- źle, remontuje drogi-źle, dopłaca do oświaty 23mln- źle,chce zracjonalizować sieć szkół- źle.Najłatwiej krytykować i podnosić swoje ego udając,że jest się ekspertem od wszystkiego.

Pesymista 28.04.2013 20:36
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

A ja myślę że pan Zalewski jest mądry i sprytny tylko ktoś kto nie potrafi logicznie myśleć naraża się na różne dyskusje i debaty,do referendum zostało jeszcze sporo czasu, to i po co mieszkańcom robić wodę z mózgów skoro wiedzą po co to referendum i jaki jest jego cel .....

kłamstwo 28.04.2013 19:36
oceniono 15 razy
-3
Zgłoś

@XXX latka - nie rozśmieszaj mnie. Po pierwsze 400 tyś zamieniono na 200. Jeśli potrafisz odejmować to sama doliczysz ile miasto straciło. Po drugie droga jest powiatowa więc tak czy siak powiat ma obowiązek ją utrzymywać. Łaski tu nikt nie robi. Ciekawe czy mi Kieca zamieni długi (jak je narobię) a ja w zamian wybrukuję swój podjazd do domu. Po trzecie szpital jest powiatowy a nie nasz. A to znaczy, że tylko mieszkańcy Wodzisławia dołożyli się do tego długu a inni mieszkańcy powiatu już nie. Po czwarte powiat ma na nowe samochody a nie ma na drogi.. To nie podłość tylko fakty.

kłamstwo 28.04.2013 17:54
oceniono 10 razy
0
Zgłoś

parezjasta- z Ciebie za to ludzi już nie będzie. Nawet jak zaczniesz teleekspress oglądać. Po co piszesz jak masz tylko takie bzdety do zaoferowania? Absolutnie nic z nich nie wynika poza prostym wnioskiem - Ty nie potrafisz liczyć i później Twoje pseudo informacje admin musi prostować. Może najpierw naucz się liczyć a później pouczj innych. Powodzenia.

XXX_latka 28.04.2013 17:44
oceniono 17 razy
7
Zgłoś

Ludzie skąd w was tyle podłości. W podstawówce uczą czytania ze zrozumieniem, a wy czytacie tylko to, co chcecie przeczytać.Od trzech miesięcy czytam, że do SP28 nie ma chętnych,że większość rodziców z obwodu tej szkoły wybiera inne placówki i gdzieś ma piękną architekturę budynku.Nawet w tym roku, gdy chodzili po domach i agitowali nazbierali 21 chętnych. To co mieli zamknąć naszą SP10,gdzie jest 3 razy więcej dzieci, a do I klasy mamy już 80.Przecież zostaje tam gimnazjum.Niech nauczyciele wezmą się do roboty i stworzą najlepsze gimnazjum w powiecie.Jakie umorzenie długu? Wyraźnie było powiedziane dług szpitala (naszego szpitala) za remont dróg powiatowych na terenie naszego miasta.

parezjasta 28.04.2013 13:24
oceniono 11 razy
-1
Zgłoś

@kłamstwo: jakby Kieca umorzył starostwu kasę i powiedział "to na referendum za MOIM ODWOŁANIEM" to świat by przestał istnieć a USA by przyznało że księżyc tak naprawdę zrobiony jest z sera. No weź, skończ. Kto mądry będzie dawał kasę swoim wrogom, dzięki której go pokonają. Chyba za dużo tego MMA oglądasz, może pora na coś bardziej ambitnego? Teleexpress na początek, potem włącz "Jaka to melodia" i jeszcze z ciebie może będą ludzie.

kłamstwo 28.04.2013 12:19
oceniono 10 razy
-4
Zgłoś

A swoją drogą jestem ciekaw za co to niby Zalewski miałby trafić do sądu? Dużo się o tym pisze ale żadnych konkretów nie ma. Nich ktoś napisze za co i z jakiego paragrafu. Trochę mi to przypomina zastraszanie opozycji w czasach komuny ale może to tylko moja wizja. Z drugiej strony Zalewski dziwnie sie zachowuje bo zamiast ciągnąć co zaczął zaczyna się cofać a właściwie uciekać. Kto oglądał wczorajszy MMA ATACK to widział jak się kończy unikanie walki i uciekanie przed przeciwnikiem. Nawet słabszym przeciwnikiem.

kłamstwo 28.04.2013 12:14
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

I 0,1 MILIONA ZŁOTYCH zostałoby na nowy telebim :).

kłamstwo 28.04.2013 12:13
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

Gdyby Kieca nie umorzył 0,4 MILIONA ZŁOTYCH starostwu starczyłoby i na referendum i jeszcze 0,1 MILIONA ZŁOTYCH

Oberwator_R 27.04.2013 21:42
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

@parezjasta Powód który wymieniłem to nie fakt likwidacji jednej szkoły. Przeczytaj uważnie to, co napisałem, a zrozumiesz o co mi chodzi. Teraz obiecany ciąg dalszy. Zaobserwowałem ostatnio wyjątkową aktywność naszych władz i straży miejskiej. Szkoda że trzeba było aż zapowiedzi referendum, by te organy przypomniały sobie po co istnieją. A istnieją z woli, dla i za pieniądze z podatków mieszkańców. Mają im służyć. Nie jest to proste, ale tez nikt nikogo nie zmusza do bycia Prezydentem. Takie traktowanie sprawowania urzędu to jednak u nas rzadkość. Niestety przykład idzie z góry. Dodatkowo nasz Prezydent został za bardzo rozpieszczony przez Radnych w czasie I-szej kadencji i nabrał niedobrych nawyków traktowania mieszkańców jako przedmiotu a nie podmiotu swojej działalności. Zaprzepaścił ogromny kredyt zaufania jaki otrzymał od mieszkańców. Zamiast zjednoczyć, skłócił ich i nie ma widoków, by mógł się stać Prezydentem zdecydowanej większości wodzisławian. To kolejny powód dla którego potrzebna jest zmiana na tym stanowisku. c.d.n.

parezjasta 27.04.2013 16:00
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

@obserwator_r tylko tutaj zarzewiem referendum nie była jakaś fatalna polityka Kiecy w KAŻDYM aspekcie. Spokojnie wykażę wady jego prezydentury, to nie tak, że go bronię za wszelką cenę, ale w jakim świecie w jakiej demokracji jest tak, żeby odwoływać włodarza miasta za likwidację a raczej wygaszenie jednej szkoły? No przecież to jest niedorzeczne. W takiej sytuacji w dorosłej demokracji powinny raczej być zdegradowane ze stołków osoby, które siedzą w referacie ds.szkolnictwa, które rekomendowały właśnie tę placówkę, jeśli już. Co do obietnic wyborczych, obawiam się że nigdzie nie znajdziesz takich mistrzów, którzy zrealizowali CAŁY program wyborczy chyba że mowa o ogólnikach ale jakby tak odhaczać z listy, to z przysłowiową świecą możesz szukać. Owszem, Mietek zawalił kilka kwestii, naobiecywał na wyrost, jednak zrobił też bardzo dużo dobrego. Zawsze są plusy i minusy. Co do tego sławnego Elbląga, to nie daje Ci do myślenia fakt, że referendum odwoławcze udało się w zaledwie kilku miastach a spora część włodarzy zdołała się jednak obronić?Tak samo jak z likwidacją straży. Czasem komuś się uda i zlikwiduje,jednak cały czas powstaje więcej straży niż jest likwidowanych. To pokazuje pewien trend. Jakbym był na miejscu referendystów, to bym teraz zbierał ludzi do jednomandatowych okręgów, organizował spotkania i tworzył racjonalny program wyborczy, rozmawiał z lokalnym biznesem i politykami z wyższych szczebli. machanie szabelką i upieranie się, że te pół roku coś zmieni, to przede wszystkim cios w tę grupę i tę opcję polityczną, jaka ją wspiera. to samobój, co mnie smuci, bo nie chcę głosować na ludzi PO w kolejnych wyborach samorządowych. Chciałem mieć wybór a teraz moje (i nie tylko moje) opcje wyboru świeżych, lepszych ludzi znowu zmalały. Dziękuję :(

Oberwator_R 27.04.2013 15:45
oceniono 17 razy
3
Zgłoś

Wszystko jest względne - jak mawiał klasyk. Dla mnie n.p. zmarnotrawione zostały pieniądze wydane na ostatnie wybory na Prezydenta, bo została w nich naruszona jedna z podstawowych zasad demokracji. Kandydat który zwyciężył zrobił to dzięki wprowadzeniu w błąd wyborców. Co innego obiecał w kwestii oświaty a co innego miał w planach i zaczął po wyborach realizować. Dla mnie jest to wystarczający powód by przeprowadzić referendum w sprawie odwołania Prezydenta. I nie ma w tym przypadku znaczenia, czy szkoły w Wodzisławiu trzeba likwidować czy nie (pewnie trzeba), ale istotne jest to, że większość głosowała na kandydata, który obiecał szkół nie likwidować. Chodzi o obrone pewnych zasad. Chodzi o wymuszenie na kandydatach w kolejnych wyborach jasnej deklaracji w kluczowych kwestiach. Jeśli machniemy ręką, że "każdy przed wyborami obiecuje" to wszystkie następne wybory możemy se wsadzić....Będziemy od kandydatów słyszeć to, co chcemy usłyszeć , a nie to co chcemy by oni zrobili. Demokracja nie jest za darmo. Kosztują wybory ( te złe też) kosztują też referenda, które są narzędziem naprawiania złych wyborów . Nie ma też złego czasu na referendum. Odbyło się niedawno w Elblągu i jakoś miasto to przeżyło. Na razie tyle. C.d w następnym wpisie.

parezjasta 27.04.2013 15:21
oceniono 13 razy
3
Zgłoś

@elektryk, nie muszę wzbudzać niechęci do ludzi robiących referendum, bo oni sami sobie szkodzą. Wielokrotnie podkreślałem, że z Zalewskim wiązałem bardzo duże nadzieje i miałem go za naprawdę DOBREGO RADNEGO. Byłem przez jakiś czas bliski wstąpienia do jego ugrupowania właśnie ze względu na jego osobę. To, jak się zachowywał podczas afery z przekaźnikiem na Piastów to było bardzo dobre. Nie zaprzeczę jednak, że w kwocie się pomyliłem a raczej wkradł się chochlik. Dzięki uprzejmości moderatora Nowin, wszystko zostało już poprawione. Cały czas jednak będę stał na stanowisku wedle którego jest to kwota po prostu ZBĘDNA. Na skromny budżet Wodzisławia zarówno 700 tysięcy, 300 tysięcy jak i nawet 50 tysięcy złotych to jest po prostu za dużo. 300 tysięcy, to wymarzone place zabaw dla dzieci, to wkład własny miasta do różnych programów gdzie wymagany jest wkład własny, dajmy na to na start własnej firmy. Każda złotówka to w mojej opinii za dużo, aby fundować nam wszystkim chaos w postaci władzy która porządzi nieco ponad pół roku. Gdyby Zalewski wyskoczył z referendum dwa lata temu, to sprawa byłaby poważna i zapewne nikt by nie rozpaczał nad pieniędzmi. Na pół roku? Wygląda jak wymysł bogacza, który wyciera tyłek banknotem 200-złotowym. Wodzisław nie jest takim bogaczem.

elektryk 26.04.2013 22:54
oceniono 15 razy
9
Zgłoś

nie pomylił się, napisał 0,7 miliona - a nie 700 tys. tu nie ma możliwości się pomylić, celowo wzbudza niechęć do ludzi którzy stoją za referendum.

mhl999 26.04.2013 22:31
oceniono 33 razy
-27
Zgłoś

i popsułeś zabawę ;-) pomylił się o jedno zero, to się przecież zdarza ;-)

elektryk 26.04.2013 21:35
oceniono 16 razy
6
Zgłoś

perezjasta skąd Ty wymyśliłeś kwotę 700 tys. zł za referenda? Jak to policzyłeś? Boże, nie dziwię się że jesteś za likwidacją szkół, przecież musieli cię strasznie w tych szkołach krzywdzić, że tak matematykę znielubiłeś. No jedyne co Cię może usprawiedliwić, to chyba to, że jesteś tym który zaakceptował kosztorys za kanalizację na Michalskiego , tam też ponad 10 MILIONÓW wydały nasze dzielne wodociągi za 400 metrów kanalizacji? Nie wmawiaj ludziom takich kwot, jeśli cała impreza z referendum zamknie się w 200 tys, to myślę że będzie maximum. A odrobić to będzie łatwo - jeden wiceprezydent mniej i po roku kasa się zwróci.

mhl999 26.04.2013 20:18
oceniono 41 razy
-35
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] w ten sposób do rady wejdą zielone osoby, które nie mają pojęcia o tym co w mieście się dzieje ;-) zachowanie może nieodpowiedzialne, ale chodzi o pokazanie jakiego bigosu się narobiło i nie bardzo radny XYZ godzi się na taki scenariusz, dlatego składa mandat :-D

mhl999 26.04.2013 20:16
oceniono 61 razy
-51
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] 2 i 9 czerwca będzie wszystko wiadomo, nie ma się czym ekscytować, podyskutować możemy :-) żeby odwołać kiecę wystarczy, że za jego odwołaniem zagłosuje każdy, kto się podpisał. odwołanie radnych to ok 1/3 więcej głosów niż prezydent, a straż miejska w zasadzie jest nie do ruszenia, ale nie można mówić, że to przegrana potyczka. szanse są 50 na 50 :-D wszystko z pewnością obije się o frekwencję. najtrudniej odwołać SM i do tego w dni wodzisławia ;-) to może zniechęcić mieszkańców, bawienie się w politykę tego dnia albo zmobilizuje ludzi by pójść na spokojnie 9, a wtedy może być różnie :-) gdyby przyjąć scenariusz odwołany prezydent, rada pozostaje to radni w imię solidarności z prezydentem mogą zrezygnować ze stołków - wszak jak się bawić to na całego :-D

parezjasta 26.04.2013 19:50
oceniono 12 razy
0
Zgłoś

@mhl999, referendum a właściwie referenda są już teraz skazane na porażkę. Ja, tak jak pisałem już jakiś czas temu, również jestem zawiedziony Zalewskim bo w przeciwieństwie do kilku naszych "radnych" miałem go za rozsądnego człowieka z misją, za takiego typa, który nie jest obojętny na wiele spraw i szczerze życzyłbym mu wysokiej funkcji w radzie miasta. Niestety, za zmarnowanie 0,3 MILIONA ZŁOTYCH [Od moderatora: kwota została poprawiona na prośbę użytkownika] nie dostanie ode mnie ani jednego głosu poparcia w przyszłych wyborach. O ile wiem, moi znajomi myślą tak samo i też stracił u nich dużo więcej, niż zyskał w sprawie przekaźnika na Piastów czy SP28. Niestety, ale po tej przykrej sprawie z marnowaniem kasy nas wszystkich, nie zdziwię się, jeśli Zalewski bardzo dużo straci w swojej partii, o ile się nie mylę PJN. Ja bym nie chciał w zarządzie człowieka, który przegrał największą swoją bitwę. Zgadzam się z twoją opinią, @mhl999, że byłoby dobrze, gdyby ktoś się zainteresował treścią tego tekstu o odwołaniu RM i Kiecy, gdzie Zalewski widnieje jako jeden z inicjatorów. Demokracja działa w dwie strony. Broń obusieczna.

mhl999 26.04.2013 18:53
oceniono 26 razy
-14
Zgłoś

@parezjasta 700tys to prawie 1/4 tego co potrzebuje radlin2 na niezbędne remonty dróg :-D oczywiście pewnie usłyszysz, że referendum to "prawo demokratyczne". mi będzie szkoda rysia w przypadku przegranej, bo to chyba jedyny z radnych, który mógłby być skuteczną przeciwwagą dla kontroli wydatków miejskich. "zwycięstwo" w referendum będzie po prostu cyrkiem jakich mało :-D

mhl999 26.04.2013 18:42
oceniono 31 razy
-23
Zgłoś

@kłamstwo jak widzę, zaczynasz dostrzegać elementy dupokracji ;-) z tym powiatem to rzeczywiście jaja, stosunek rozliczeń powinien być 1:1. bryki dla powiatu? cóż zrobić, władza lubi się wozić i bawić w 4-5 gwiazdkowych hotelach jakby nie można było zrobić telekonferencji. w dzisiejszych czasach przecież to żaden problem :-D @domownik znów marudzisz ;-) nie widziałem plakatów ani ulotek ale widziałem uzasadnienie za odwołaniem władz. w mojej ocenie stek bzdur. jak to ocenił mój kumpel pewnie pisali to między spożyciem kolejnych piw ;-) taki to ma styl :-D zalewski chciał demokracji to będzie miał okazję sprawdzić po czyjej stronie "stanie" sąd. liczę, że znajdzie się ktoś odważny kto utemperuje populistyczne hasła. wszak demokracja to nie tylko prawa ale i obowiązki. komisja przy referendum? formalnie rzecz biorąc nie da rady ;-) poza tym jestem zdania, że powinno się wesprzeć bezrobotnych. im ten grosz "z komisji" jest bardziej potrzebny. niestety pewnie będzie typowe kolesiostwo i załatwianie stołków po znajomości.

parezjasta 26.04.2013 13:21
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

Zalewski może nie tyle co położył referendum co - w mojej opinii - nieformalnie potwierdził że część z tych zarzutów z tego pisma, co je Skupień czytał, to faktycznie wyssana z palca jest. Gdyby potwierdził, a przecież każde słowo na sesji Rady Miasta jest nagrywane, to mógłby mieć potem duże nieprzyjemności. Niestety, nie przewidział tego, że logicznie rzecz ujmując, po wtopie referendum wszystkie jego punkty będą napewno analizowane przez cały sztab ludzi. Będzie trzeba znaleźć winnego za zmarnowanie 300 tysięcy złotych [Od moderatora: kwota została poprawiona na prośbę użytkownika] na te referenda. Moim zdaniem, odpowiednie wykorzystanie faktu opuszczenia sali przez Zalewskiego to tylko i wyłącznie przypieczętowanie tej inicjatywy. Gdyby wyskoczył z tym planem referendum z rok, dwa lata temu, zyskałby Zalewski sojuszników. Już teraz część wpływowych osób w mieście tylko ironicznie uśmiecha się na myśl o tej inicjatywie. Cały czas mam nadzieję, że referendyści spłacą dług 300 tysięcy złotych [Od moderatora: kwota została poprawiona na prośbę użytkownika] poprzez ZAMKNIĘCIE (tym razem już nie wygaszenie) 2-3 szkół. Sam chętnie wskażę kilka zbędnych placówek. A jako że referendum nie wolno w polskim ustawodawstwie nadużywać, furtka do likwidacji jest otwarta. Żeby mieć pewność, że nikt kolejny z sekty szkolnej nie pomyśli o marnotrastwie publicznych 300 tysięcy złotych (tak, to 0,3 MILIONA ZŁOTYCH) [Od moderatora: kwota została poprawiona na prośbę użytkownika] poza zamknięciem tych szkół, sprzedałbym budynki inwestorom prywatnym, bez szczegółowych zapisów w planie zagospodarowania przestrzennego. Kto chce, niech sobie tam nawet stację paliw zbuduje że o biedronce nie wspomnę. Oj tak.

kłamstwo 26.04.2013 09:16
oceniono 15 razy
-1
Zgłoś

Prezydent Kieca umorzył Starostwu sług w wysokości 400 tyś. W zamian Powiat ma wydać 200 tyś. na remont ul. Skrzyszowskiej. Szkopuł w tym, że to ulica należąca do....Powiatu. Ponoć Starostwo nie ma kasy na jej remont. I tu drugi szkopuł- zdaje się w zeszłym roku powiat wykazał nadwyżkę a w 2011 r. zakupił 2 nowe samochody o wartości ok. 130 tyś!!!!!. Do tego dołożył 2 garaże na nowe bryki. Kieca lansuje to rozwiązanie jako swój sukces a dla mnie to zwykły skandal. Jeśli miałbym czepiać się Kiecy to właśnie czepiałbym się takich "sukcesów". I tu bym punktował i prezydenta i radnych.

domownik 26.04.2013 08:48
oceniono 11 razy
1
Zgłoś

A, zamierzam zapisać się do komisji przy tym referendum, mhl dawaj ze mną , będzie cię kto miał pilnować! :) I nie będzie zadnych szachrajstw.!

domownik 26.04.2013 08:46
oceniono 13 razy
-3
Zgłoś

mhl999- informacje podane na plakatach, hasłach, ulotkach są prawdziwe. I każdy sąd badając tą sprawę wygrzebie wszystko, chocby ktos starał się to ukryc. Wierz mi , wymiar sprawiedliwosci nie działa" kazemy mu zaplacic i zafundujemy mu postępowanie, bo go nie lubimy i on chce nas odwołać" . Ale to tylko świaczy o tym,ze skoro ktos z rady chce się posunąc do takiego kroku, sytuacja staje się bardzo gorąca. MHL ile razy mam powtarzac? Idz sobie na tuwodzislaw, tam cię szanują, bo tu nie bardzo.

kłamstwo 26.04.2013 08:04
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

ma być: "Nie wiem czy ma obowiązek na pytania Skupnia odpowiadać".

kłamstwo 26.04.2013 08:03
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

Dziwią mnie trzy rzeczy. 1- Zalewski, który nie powinien mimo wszystko wychodzić z sali tylko powinien bronić swoich decyzji. Nie wiem czy ma obowiązek na pytania Skupnia ale ucieczka nie jest dobrą metodą na dialog. Tym bardziej, że sporo osób jest niezdecydowanych jak i czy głosować. 2 -- dziwi mnie jak uaktywnili się radni. Przecież kilka dni temu większość z nich nie chciała wypełniać swoich obowiązków i podliczyć podpisów. To albo umywam ręce od wszystkiego albo od niczego. Brak jakiejkolwiek konsekwencji. Nie buduje to dobrego obrazu naszej rady. 3 - dla mhl-a demokracja jest fajna jak sam może z niej korzystać a jest "dupokracją" jak korzystają z niej inni. Reasumując Zalewski popełnił spory błąd, który negatywnie wpłynie na odbiór referendystów, radni się kompromitują a mhl staje się demokratom :).

mhl999 25.04.2013 22:51
oceniono 36 razy
-22
Zgłoś

@domownik ślepota nie zna granic, napisałem ci już jakie artykuły powinieneś przeczytać z cytowanej ustawy. @elektryk trudno bić pozostałych co podpisali się pod referendum, mogą nie mieć wiedzy, ale radny powinien i obrywa raz po raz. prawo demokracji :-D ustawa śmieciowa to dla mnie ogólnie lipa i przekręt jakich mało. spytaj zalewskiego na piśmie, może ci ignorant odpowie. zresztą nie on jeden się tak "pięknie" zachował. takie przeciwieństwo grabowieckiego, który na każde pismo odpowiada i to w miarę szybko. jako prezesa SM też nie mogę go źle oceniać. raz mi pomógł w sprawie wydawać by się mogło błahej ale napotkałem na taki opór materii, że musiało się oprzeć o prezesa. i potem cudownie się odblokowało.

elektryk 25.04.2013 22:15
oceniono 17 razy
-1
Zgłoś

Napisz komentarz...Zalewski tu widzę że robi za chłopca do bicia, mnie tylko ciekawi czemu takie "mądre głowy" jak mhl i perezjasta nie zaatakują z taką pasją np. przewodniczącego rady miasta a zarazem prezesa sm i nie zaczną dopytywać według jakiego klucza ustalił stawki na zagospodarowanie odpadów w mieście? Czy wtedy był bardziej prezesem, czy bardziej szefem rady? Bo stawki są wyższe 2 krotnie niż te które dziś płacą spółdzielcy. A tak w nawiasie ciekawe ile płci się dziś w rowie za śmieci bo w Jastrzębiu ok. 4 zł.

domownik 25.04.2013 21:53
oceniono 18 razy
0
Zgłoś

Tylko dlaczego Zalewski ma się znaleźć w sądzie? Z tego co mi wiadomo, każdy może z sesji wyjść w dowolnym czasie. A mieszkańcy wiedzieli, co podpisują, zapoznali się z przesłankami, które do referendum doprowadziły. Nie widzę tu żadnej możliwości postawienia go przed sądem, ani cywilnym ani karnym ani administracyjnym. Choć nie, pewnie ty mhl999 będziesz chciał postawić go przed SN i TK! Brawo dla tego pana! :)

mhl999 25.04.2013 21:30
oceniono 53 razy
-31
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] napisz to moim sposobem :-D dla mnie stanowisko jest jasne, skoro zalewski podpisał się pod N punktami to zgadza się z N punktami a nie N-x jak to usiłuje teraz mówić. teraz rodzi się ciekawe pytanie czy jeśli zalewski będzie musiał spotkać się w sądzie i wyjaśnić sędziemu racjonalność swoich argumentów to mówimy o kampanii na terenie sądu czy nie? ;-) może media zapytają rysia, z którymi to punktami się nie zgadza. są wówczas dwa wyjścia zamilknie (i to będzie o nim źle świadczyło) albo powie, które punkty mu nie pasują (i to też będzie o nim źle świadczyło) :-D inny scenariusz, to taki, w którym wyjdzie, że zgadza się z mniejszością argumentów, a wtedy to już całkiem nie będę w stanie pojąć tego referendalnego cyrku :-) wiem, wiem to dupokracja.

domownik 25.04.2013 20:59
oceniono 16 razy
0
Zgłoś

hmm , mhl999 , ja nie marudzę, po prostu piszę komentarze, w sposób taki sam jak ty :) a tu masz definicję kampanii z ustawy, nie powiem ci jaka to jest , sam ją sobie znajdź :
art... Pojęcie kampanii referendalnej
Kampanią referendalną jest prezentowanie swojego stanowiska przez obywateli, partie polityczne, stowarzyszenia, fundacje oraz inne podmioty w sprawie poddanej pod referendum.
Tutaj jasno prezydent i skupien chcieli poznac stanowisko p.Zalewskiego w sprawie poddanej pod referendum. Zrozumiałeś czy mam to napisać twoim sposobem, pisząc jakie to głupki, bo chcą referednum?

mhl999 25.04.2013 20:20
oceniono 33 razy
-19
Zgłoś

@chłop masz rację, nie wiem gdzie się rozpędziłem z wyborami jednomandatowymi, ale pisząc to mam na myśli rok 2014. wcześniejszych wyborów w ogóle do siebie nie dopuszczam. jeśli tak się stanie to uznam to za swoiste kuriozum tego miasta. nie zmienia to faktu, że powchodzą ci sami radni. przynajmniej w połowie ;-) @domownik zdefiniuj pojęcie kampanii referendalnej, bo nie wiem czy pytanie może być elementem kampanii. wg mnie nie, ale mogę się mylić. nikt tu nikogo do niczego nie nawoływał, przekonywał. nie bardzo też rozumiem twoje stwierdzenie ("najgorsze jest to, że w wyborach za rok, znowu będą wybrani ci sami radni") - wybacz ale takie są prawa demokracji, nawet jeśli to kolesiostwo, to wciąż demokracja. każdy z kolegów/koleżanek idzie głosować. skoro lokalna społeczność chce takich a nie innych radnych to uszanuj to a nie marudź. czytałeś 35 i 36 artykuł ustawy na którą się powołujesz? ;-) też jest ciekawy :-D