Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Odcinają Racibórz od świata

Najprawdopodobniej jeszcze w pierwszym kwartale tego roku Polskie Linie Kolejowe zamkną kolejną linię kolejową, tym razem Wodzisław – Chałupki. Na jej naprawę potrzeba aż 45 milionów złotych. Trasa podzieli los zamkniętej w ubiegłym roku linii Racibórz – Głubczyce.

Odcinają Racibórz od świata

Kluczowa linia

Linia nr 158 to jedyne połączenie Chałupek z największymi śląskimi miastami. Każdego dnia po torach przetacza się kilkadziesiąt pociągów zarówno pasażerskich jak i towarowych. Kluczowa dla naszego regionu linia zostanie wkrótce zamknięta. Ostatni kompleksowy remont wykonano jeszcze w latach 60. ubiegłego stulecia. – Linia nr 158  znajduje się w stanie niewystarczającym w stosunku do potrzeb. Na ponad 2/3 długości linii konieczna jest kompleksowa wymiana nawierzchni. Szacowany koszt naprawy wynosi około 45 milionów złotych – potwierdza Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kolej niestety na kosztowną naprawę środków nie ma. – Z uwagi na niewielkie środki własne Polskich Linii Kolejowych i ograniczone środki z budżetu państwa nie możemy wykonać naprawy tej linii bez finansowego zaangażowania samorządów lokalnych.  Możliwe byłoby także sfinansowanie naprawy ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego z udziałem funduszów unijnych, w kolejnej perspektywie budżetowej, czyli po 2013 roku – dodaje Łańcucki.

Lata zaniedbań

O tym w jak fatalnym stanie jest wspomniana linia świadczy fakt, że nikt nie chce wziąć odpowiedzialności za dalszy transport po zdezelowanych torowiskach. Raciborska sekcja eksploatacji PKP PLK na bieżąco wymienia spróchniałe podkłady i stara się ratować linię, która łączy nas z Czechami. Stopniowo zmniejszano również prędkość przejazdową pociągów, najpierw z 70 kilometrów na godzinę na 50, a obecnie na 30 kilometrów na godzinę. Na wspomnianej linii, jest  odcinek 17 kliometrów, na którego pokonanie pociąg potrzebuje aż 43 minut. Kilkadziesiąt lat oszczędzania na remontach dziś się mści. Zamknięcie linii 158 odczują zarówno mieszkańcy miejscowości położonych na wspomnianej trasie jak i firmy, które obecnie transportują tędy swoje towary.

Złomiarze zacierają ręce

Na transport ciężarówkami musiała się przerzucić raciborska firma, która dostarcza węgiel do Cukrowni Cerekiew. Od grudnia 2010 linia nr 177 w kierunku Opolszczyzny jest formalnie zamknięta. W 2011 roku udostępniano ją jednak prywatnym firmom na umowach komercyjnych. – Przy tym i tak  ograniczonym transporcie,  w 2011 roku, na tej linii przewieziono 130 tysięcy ton ładunku. Od tego roku ze względu na fatalny stan torowiska linia została całkowicie zamknięta – mówi Leon Fila, naczelnik sekcji eksploatacji PKP PLK S.A. w Raciborzu. Czy linia te jest skazana na rozkradzenie przez złomiarzy? – Linia nr 177 jest obecnie przedmiotem analiz mających być podstawą do podjęcia decyzji o jej dalszym losie. Znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Analizy mają określić zakres prac, które są konieczne, żeby można było wznowić ruch pociągów, a także ocenić niezbędne nakłady finansowe – wyjaśnia Krzysztof Łańcucki.

Adrian Czarnota


Coraz więcej zlikwidowanych połączeń kolejowych, co roku zamykane kolejne trasy. Miłośnicy podróżowania pociągiem lub ci, których zmusza do tego sytuacja są zawiedzeni. Racibórz powoli zostaje odcięty od świata. Cóż, kolejnictwo w całej Polsce przeżywa kryzys. Jak sytuacja będzie wyglądać za kilka, kilkanaście lat? Spojrzyj z sentymentem na prezentowane tutaj zdjęcia zrobione na raciborskim dworcu. Może nabierzesz ochoty na przejażdżkę, by znów poczuć jak to jest jechać słysząc dudnienie kół pociągu na torach... Podróż pociągiem na ocalałych jeszcze trasach, może być jednym z najbardziej uroczych sposobów przemieszczania się, a w jej trakcie można oddać się spokojnej lekturze lub podziwiać zmieniający się za oknem krajobraz. Pośpiesz się, póki jeszcze jest na to szansa...

Zobacz zdjęcia na foto.nowiny.pl

 

 

Dyskusja:

he he a po co kolej, w Raciborzu zbudują nam aqwa, bedzie zjezdzać w rurze , a potem mieszkańcy bedą spłacać kredyty Lenka...a transport ? nie potrzebny, władza się sama wyzywi,

~Podpisz się...dołącz do dyskusji razem z 228 innymi osobami

587 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~a czy (79.147. * .208) 13.02.2012 20:47

Coś nowego w sprawie? Wiadomo kiedy PLK otrzyma apel starosty? Kiedy min. Nowak przyjedzie do Rybnika? Czy prezydent Fudali i Kieca będzie również działał?

~niestety ale (79.147. * .208) 13.02.2012 13:31

rozróby? Jak nasi politycy w regionie siedzą jak mysz pod miotą. O nic nie zabiegają, a jak juz to napiszą pismo które minister wsadzi do biurka. Tutaj trzeba w 4 oczy rozmawiac, przekonywac itd. Ale Na wybory obiecanki cacanki a głupiemu....

~SR (80.238. * .20) 13.02.2012 11:15
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Myślę, że bez jakieś rozróby się nie obędzie. Przeczytajcie sobie wywiad z ministrem transportu o modernizacji kolei w Polsce. Wspomina tam o aglomeracji łódzkiej, o Wrocławiu, o Częstochowie, o wykluczeniu płn-wsch Polski. O Śląsku który jest najważniejszym ogniwem transportowym naszego państwa NIE WSPOMNIAŁ ani razu. Tak oni niestety z perspektywy Warszawy podchodzą do kolei na Śląsku. Trzeba im będzie o sobie przypomnąć. Może RAŚ to zrobi? Zerknijcie: http://www.rynek-kolejowy.pl/30832/Minister_zapowiada_usamorzadowienie_infrastruktury.htm

~kolejorz do buraka (80.238. * .20) 12.02.2012 19:11
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Nie wiem czy żartujesz sobie czy nie ale niestety tak właśnie jest jak piszesz... W centrali pełno buraków z Siedlec i Koluszek i tak to niestety wygląda. Tak samo z pociągami daleobieżnymi. Nasz region wybłagał w końcu jeden pociąg i jeździ jeden z Raciborza do Warszawy bo wielkich prośbach i walkach. A taki wiochowaty Przemyśl w którym nie ma ani jednego poważnego zakładu ma kilkanaście pociągów dalekobieżnych na dzień i nie musi o nic prosić i błagać... Ale jeśli Warszawa chce tak traktować Śląsk to niech też nas oleje jeśli chodzi o podatki. Ale co ciekawe nic nam się nie należy ale o podatkach to nie zapomną ich zgarnąć...

~Burak z PGR (83.42. * .92) 12.02.2012 18:52
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

to jest wina strategi PKP jakis koles prezes PGR w Burakowie w Podlaskiem awansowal i wytyczyl strategie dla PKP. Zamknac linie przechodzacom przez 650 tys. region na Slasku laczacom GOP ROW i jakies tam dalekie Czechy ale za to wyremontowac odcinek w Podlaskiem Burakowo-Grzybowo do granicy z Bialom Rusiom.

~Momi (109.197. * .189) 12.02.2012 18:27
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Śląsk chyba gorszego gospodarza nie miał, jak teraz, może czas na zmiany

~na tyle ich stać (10.0. * .29) 12.02.2012 16:59
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Piasek w rękawach i w głowie mają sukcesorzy Śląska,więc tylko zamykać potrafią.Tu już lepiej nie będzie...

~tak (188.137. * .146) 12.02.2012 16:53
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

znowu rząd zwala remont na samorzad,to metoda PO ,warszawka sobie robi remonty i oczywiście Gdańsk,Wrocław,a nasz rejon nie istnieje dla rządu.

~Honey (109.197. * .189) 12.02.2012 16:20
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Poloczki dla swoich wyremontują, a Śląsk mają gdzieś. Wszystko u nas się wali, drogi dziurawe, a cała kasa idzie na Warszawę . dość już tego polskiego wyzysku

~45 mln (83.42. * .92) 12.02.2012 14:56
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Tak sobie myślę że te 45 mln. może wzieło się z koncepcji odbudowy tzn. może to np. z odbudową mijanki w Czyżowicach, budowy drugiego toru aż to Turzyczki ( bo jest możliwość) odnowy kilku torów na stacji w Olzie i Wodzisławiu i przystanku w centrum Wodzisławia? Choć w skali kraju a nawet województwa te 45 mln. to śmieszne pieniądze żeby zamykać linie.

~zaloguj się (93.105. * .174) 12.02.2012 14:20
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

żebym ja im czegoś nie odcięła ...

~do kolejorz (83.42. * .92) 12.02.2012 13:52
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Jak by nie bylo to 50 minut tez duzo. Z Rybnika to powinno byc ze 30-40 do Katowic.

~kolejorz do no (80.238. * .20) 12.02.2012 13:43
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

W 2013 z Rybnika do Katowic pociągi pojadą 50 minut. Duże inwestycje będą przeprawdzane w tym roku łącznie z podwyższeniem prędkości. Natomiast czarno widzę inne linie w naszym regionie. Na razie słychu dychu o innych remontach w tym roku... To wina posłów którzy w ogóle koleją się nie interesują. Byle dostać się do żłobu.

~byle do jutra..... (10.0. * .29) 12.02.2012 13:00
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Choroba polska przyciągnęła się na Śląsk.Rozpoznanie:przecież się nic nie opłaca....

~zobaczcie link (83.42. * .92) 12.02.2012 12:47
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Pan Marszałek woj, slaskiego o kolei w regionie. Ciekawy wywiad poczytajcie:

"Jadąc TGV uzmysłowiłem sobie, że w tak dużym kraju, jak Francja nie są potrzebne lotniska lokalne, bo wszędzie można dojechać koleją. W Polsce mamy zaległości, których przyczyn należy upatrywać jeszcze w czasach PRL. W najbliższych latach można zrobić wiele, by ten nasz rynek kolejowy podciągnąć, niekoniecznie do standardów TGV, ale jednak zadowalających dla polskiego klienta.
Wyzwania, jakie przed nami stoją są związane z przewoźnikami, jak i z infrastrukturą.... "

http://kurierkolejowy.eu/opinie/422/Zostawimy-auta-na-parkingach.html

~niestety (83.42. * .92) 12.02.2012 11:41
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Bo tam jest gospodarz i drogi wojewódzkie dobrze wygladają. Kolej tez jest remontowana, nawet tabor odnawiany. U nas coraz gorzej, jeszcze w GOPie jest inwestycja, budowa nowej drogi, remonty. Ale w ROWie jest tylko rów -autostrada płatna, kolej do likwidacji a drogi jak ser z Szwajcarii -syf kiła i mogiła. Region upada, Rybnik jako tako sie trzyma ale jak tak dalej będzie to tez upadnie.

~no (188.137. * .146) 12.02.2012 07:25
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

nawet droga do Brzeszcz w kierunku Krakowa wyremontowana super,a na nasze drogi wojewódzkie nie ma kasy,bo nikt nie zabiega.W naszych powiatach najgorsze drogi wojewódzkie w kraju.Co robią nasi posłowie?

~tak (188.137. * .146) 12.02.2012 07:22
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

siedzą ci nasi posłowie cicho jak myszy pod miatłą i są maszynką do głosowania donka i tej bandy PO

~niestety (79.147. * .78) 12.02.2012 01:32
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Bez linii kolejowej Chałupki-Wodzisław, kolej w Wodzisławiu nie będzie miała sensu i prędzej czy później zostanie zlikwidowana. Miasto mające perspektywy stanie się jak kolega słusznie napisał: POŁUDNIOWĄ DZIURĄ POLSKI. Straci na tym jednak nie tylko Wodzisław ale cały region (dawny ROW).

~mieszkaniec centrum (87.205. * .90) 11.02.2012 21:53
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Za niedługo będziemy mieli południową dziurę Polski, brama będzie na wschód i zachód od Wodzisławia i Chałupek i to dzięki bierności naszych panów posłów.

~tak (80.238. * .12) 11.02.2012 21:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

popieran nauczyciela

~nauczyciel lokanych osłów (79.150. * .14) 11.02.2012 21:35
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

WZÓR DO NAŚLADOWNIA:
"Parlamentarzyści z Częstochowy lobbują za tzw. „protezą koniecpolską” - donosi „Gazeta Wyborcza”. Ostatnio rozmawiali na ten temat z kolejarzami, a podczas najbliższego posiedzenia Sejmu planują spotkać się z ministrem transportu Sławomirem Nowakiem. "

http://www.rynek-kolejowy.pl/30272/Lobbuja_za_proteza_.htm

~xxxxxx (79.150. * .14) 11.02.2012 21:04
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Przecierz wyremontowana linia to okno na swiat i Poludniowa Brama Polski dlaczego tak sie dzieje ze to zamykac chca? w normalnym kraju taka linia to żyła złota. tutaj zamknac rozkrasc i tyle... Jesli ta linia upadnie nie wierze juz w Wodzislaw i w region. Jest szansa otwarcia okna na swiat ale jesli nie, to bedzie tragedia i coraz wieksza dziura.

~luk (80.238. * .189) 11.02.2012 16:44
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Bo nie muszą remontować , puszczą przez Racibórz . Masakra. Ale według mnie to chyba jednak zależy od gospodarza w danym województwie. Zobaczcie jak to się jednak wszystko posuwa w dobrym kierunku w woj. dolnośląskim. Przywrócono do życia linię Jelenia Góra - Trutnov przez Kamienną Górę, odbudowano linię ze Szklarskiej Poręby do Harrachova, Wróciły osobówki na najpiękniejszą linię w Polsce (Kłodzko - Wałbrzych). Remontują linię 309 Kłodzko - Kudowa (przynajmniej do Dusznik). Wyremontowano i zelektryfikowano przejście w Międzylesiu. Zrewitalizowano linię do Trzebnicy .Odbudowano linię Ścinawka - Tłumaczów. Dla porównania u nas : Goleszów - Cieszyn : agonia, Żywiec - Sucha Beskidzka : agonia, Zwardoń - Cadca : szkoda gadać , Cieszyn - Cesky Tesin : no comments , no i Chałupki - Bohumin.... wszystko wiadomo. A co do połączeń Rybnik - Wodzisław - Ostrava : otwiera to duże możliwości , z Bohumina świetne połączenia do Pragi i na Słowację . Nie każdy wie , że pociąg do Pragi jedzie tylko 3h40m , w Tatry (Strba) 3h20m , Wiedeń 3h30m. Przy dobrych połączeniach(jeszcze nie dawno takie były) jechałem rano pociągiem z Wodzisławia aż do Ostravic , wchodziłem na Łysą Horę i wracałem do Wodzisławia po południu. Podobnie z wyjazdem na Radhost , Kozubową , pasmo Połomów , czy Czantorię i Stożek od strony czeskiej. Ach.... Znowu trzeba się będzie przesiąść do blachosmroda :(

~byle do jutra (10.0. * .29) 11.02.2012 16:42
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Przecież to Polska.Tu się nic nie opłaca!Normalka...i tak od 1000 lat!

~szok (79.150. * .14) 11.02.2012 15:58
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

PLK szykuje remont z Zebrzydowic do Katowic:
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach
dot. wszczęcia powstępowania w sprawie wydania DŚU na przebudowę linii Katowice - Zwardoń i Katowice - Zebrzydowice - granica państwa
http://bip.um.bielsko.pl/file.php?attachment=3391773

tym bardziej to dziwne ze linia Chalupki-Wodzislaw-Rybnik nie bedzie rezerwowa na czas remontu.


__________________

~szok (79.150. * .14) 11.02.2012 15:55
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

masz racje komentarz zbedny... mialo byc otwarcie na Europe (autostrada A1) a jest zamkniecie ( linia Wodzislaw-Chalupki).

~loslau (80.238. * .9) 11.02.2012 15:26
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Pociągi

Bogumin to ważny europejski węzeł kolejowy. Tu zaczyna się trasa nr 270, czyli połączenie do Ostrawy, Przerowa, Ołomuńca, Pragi. Przez Przerów można dojechać do Brna ( trasa nr 300), Brzecławia (nr 330), ewentualnie na Słowację lub do Austrii itp. Ponadto w Boguminie ma swój początek międzynarodowa trasa nr 320 (przez Karwinę, Czeski Cieszyn) do Czadcy na Słowacji. Z Bogumina kursują pociągi także do Polski (Chałupki, Racibórz, Katowice). Informacji nt. połączeń kolejowych (rozkładów jazdy itp.) można zasięgnąć pod nr. tel. 972 756 466.
www.idos.cz -skopiowane ze strony Bogumina. komentarz zbedny...

~mazud (88.208. * .167) 11.02.2012 11:56
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

I na Stodolni ;-)

~mieszkaniec centrum (87.205. * .90) 11.02.2012 10:31
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Nie tylko Bohumin, kilka lat temu jechałem z Wodzisławia do Ostravy pociągiem, w miarę szybko znalazłem się w centrum Ostravy. Na prawde gdyby to rozreklamować to na prawde dużo ludzi mogło by tym pociągiem jeździć.

~mieszkaniec centrum (87.205. * .90) 11.02.2012 10:22
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

No niestety, a Kieca pod tym względem jest wybitny. Zresztą, żeby cokolwiek zrobić w sprawie tej zamykanej linii jest po prostu za malućki.

~i tak do za.....bania (10.0. * .29) 11.02.2012 09:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Gdyby tylko władza interesowała się tym,na czym ludziom zależy!!!Oni mają nas w głębokim poważaniu.Jak będą chcieli to wszystko zlikwidują,bo wiedzą,że zaszczuli nas na amen.A my co:NIC!!!Jesteśmy żałośni.CIEKAWY JESTEM JAK DŁUGO LUDZIE TE SZYKANY WYTRZYMAJĄ???

~mazud (88.208. * .167) 11.02.2012 09:06
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Taki szynobusik na trasie Bohumin-Rybnik się mi marzy.... Jak by tak jeszcze przystaneczek obok targowiska zrobić to już widzę tych Czechów, co zamiast na targowisko do Zabełkowa szkodowką , to do Wodzisławia nim jadą. Tym bardziej, że jakieś prawie-że-galerie mają tam być... A my - śmig na gulasz z knedlikiem, może byc nawet spożyty w Pradze, jak sie na Pendolino przesiądziemy.

~mieszkaniec centrum (87.205. * .90) 10.02.2012 23:41

Pożyjemy zobaczymy ;)

~luk do mieszkaniec centrum (91.229. * .2) 10.02.2012 16:26
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Poseł Zawadzki przygotowuje interpelację do ministra Nowaka w tej sprawie , tak odpisał na mojego maila.

~smutny (79.147. * .16) 10.02.2012 16:17
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Starosta musi napisac do ministra a nawet do premiera! PLK ma w dup... nasz region. Ile pieniedzy co roku nasze zaklady pracy daja Warszawie? Kopalnie Anna, Marcel, koksownia Radlin- nie nie płacą podatków? Czy ich produkty mają trafiać do Czech przez Nędze albo Zebrzydowice? Cały czas cieszyliśmy się że Autostrada A1 to kolejne nowe okno na świat. Tymczasem nie otworzyli autostrady a zamknąć nam chcą linie kolejową co znacznie ograniczy możliwości inwestycyjne i atrakcyjność powiatu. PLK od lat nie inwestowała ludzie przestali jeździć wlekącymi się 20km/h pociągami. Widać na to czekali żeby teraz nie mieć raz na 28 lat 45 milionów na remont. Jeden wielki skandal.

~mieszkaniec centrum (87.205. * .90) 10.02.2012 16:10
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jasiu psota pisze, że remont trasy Wodzisław - Chałupki mógł by kosztować 15mln zamiast 45mln. Skoro PLK i tak chce zlikwidować linię to niech przekaże starostwu albo marszałkowi a 15 mln starosta bądź marszałek jest już w stanie znaleźć. Wydaje mi się, że te 45 mln PLK podały żeby wszyscy uświadomili sobie, że nie warto tego ruszać, a moim zdaniem warto.

~45 mln (79.147. * .16) 10.02.2012 15:57
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

http://www.nowiny.pl/81209-starosta-apeluje-w-sprawie-linii-wodzislaw-chalupki.html brawo Nowiny!! brawo Pan Starosta! Nowiny piszcie dalej w Was nadzieja!

~mieszkaniec centrum (87.205. * .90) 10.02.2012 15:57

Jestem ciekaw co porabia nasz pan poseł Zawadzki, jak był problem z Szkołami trochę pożar przygasił, jak jest jakaś regionalna impreza, inicjatywa, zawsze jest jego zdjęcie i informacja, że honorowo patronuje... Niech raz konkretną sprawę załatwi. Wbrew pozorom ma dużo większe możliwości niż my wszyscy tutaj razem wzięci.

~ekonom+polityk (83.30. * .118) 10.02.2012 15:53
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

najłatwiej jest likwidować , oni tylko to potrafią