Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Pikieta przeciwko stowarzyszeniu Ślązaków

17 stycznia Liga Obrony Suwerenności organizuje pikietę przeciwko zarejestrowaniu Stowarzyszenia Osób Narodowości Śląskiej.

Pikieta przeciwko stowarzyszeniu Ślązaków

Protest rozpocznie się o godz. 14.00 w Opolu przed Urzędem Wojewódzkim przy ul. Piastowskiej 14. Przedstawiciele Ligi Obrony Suwerenności tłumaczą: "Działalność separatystów jest wyjątkowym zagrożeniem dla integralności i suwerenności Polski, dlatego, kontynuując wcześniej rozpoczętą walkę z separatyzmem ślązakowskim, organizujemy tę pikietę".

598 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~NoMeansNo (178.42. * .110) 27.02.2012 13:46
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Bismarck miał rację... Smutne to

~:) (188.137. * .3) 27.02.2012 12:52
oceniono 27 razy
-19
Zgłoś

hanysy nigdy władzy nie mieli tylko ciągle skomlają: weźcie nas......

~aspoleczny (109.90. * .78) 27.02.2012 11:49
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

dac polakowie wladze sami sie powybijaja :) Zalosne .

~silesia forever! (109.197. * .189) 25.02.2012 16:53
oceniono 14 razy
-4
Zgłoś

jak Polakom brakuje argumentów, to nuże porównywać Ślązaków do Adolfa,

~do podpisz się (10.0. * .29) 25.02.2012 15:34
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Nie przypisuj Ślązakom bylejakości.Wiadomo kto rządzi na Śląsku.Trochę ci się udzieliło polskiego poplątania.Nie szkodzi.Już lepsze cuda dało się tu oglądać i doświadczać.Ot,to Polska właśnie!

~Podpisz się... (188.137. * .3) 25.02.2012 15:29
oceniono 20 razy
-14
Zgłoś

lepszy kaczyński od Adolfa. A wy tylko płacz! No żeby tylko ktoś inny mógł was wziąć! I tak od setek lat. BRAK WŁASNEJ TOŻSAMOŚCI ! BYLEJAKOŚĆ, ROZMYMŁANIE I BRAK JAJ! OTO CAŁA TAJEMNICA HANYSA!

~do Dolnoślązak Polak (10.0. * .29) 25.02.2012 14:24
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

"Pan Kaczyński" to jest twój guru?Teraz już wszystko wiadomo...Akurat nacjonaliści to twój adres.Brniecie w to na ślepo,omamiając ludzi waszymi patriotycznymi wymiocinami.My wiemy na co was Polaków stać!Traktujecie ludzi jak śmieci.Zamiast godziwej pracy i płacy oferujecie emigrację!Za 100 lat będzie tak samo!W kraju nad Wisłą jeszcze nic się nie udało.Na arenie międzynarodowej robią z wami co chcą!Czesi mogą nawet do USA bez wiz a Polacy...no cóż,zostawiam bez komentarza.

~Dolnoślązak Polak . (195.254. * .33) 25.02.2012 14:04
oceniono 28 razy
-8
Zgłoś

A poza tym nie ma żadnych nacjonalistów ,,narodowości'' śląskiej ! Ha! Ha! To jest marny pic !! Bo zobaczcie - raz oni się podisują - narodowość śląska a raz narodowość niemiecka!! Pomieszanie z poplątaniem ! To oni sami się odkryli tataj a nie pan Jarosław Kaczyński !

~Dolnoślązak Polak. (156.17. * .217) 22.02.2012 18:18
oceniono 25 razy
-9
Zgłoś

Nie koniecznie. Narodowość oczywiście może być najwyższym Dobrem ! Jest Dobrem podobnie jak Dobry Bóg ! CZy chcesz żyć -,, Z tej Łez Doliny'' w nieograniczonym chaosie?! Wiadomo przecież ,że współcześnie żaden naród - a przynajmniej naród w Europie - nie jest jednolity pochodzeniowo. Im większy ilościowo naród - tym większe ma ma obce rodowodowo składniki - mieszanki. To może ale nie musi przeszkadzać.

~z tej łez doliny (159.50. * .149) 21.02.2012 17:06
oceniono 16 razy
-12
Zgłoś

Tym razem się podpiszę.

Zacytuję, tym którzy nie przeczytali całości, że takie właśnie etniczne podejście jak Dolnoślązaka zaszkodziło Polsce i stąd antypolskie wypowiedzi "Ślązaków":
"Zastrzeżenia Konińskiego poniekąd uprzedził sam Johannet, przestrzegając proroczo, że jeśli odradzająca się Polska będzie opierała swoją "rację bytu" na "zasadzie narodowościowej", to ta natychmiast zostanie obrócona przeciwko niej przez jej własne mniejszości etniczne oraz przez sąsiadów, toteż stoi przed nią zadanie zbudowania wieloetnicznego mocarstwa w naturalnych granicach: "Polska jest albo imperium, albo niczym"
Przeczytajcie koniecznie całość!

~Podpisz się... (159.50. * .149) 21.02.2012 16:53
oceniono 14 razy
-14
Zgłoś

Nacjonalitarystom wszelkiej maści ("Ślązakom" i "Polakom") zapodaję linka http://haggard.w.interia.pl/nacjonalitaryzm.html

~z tej łez doliny (159.50. * .149) 21.02.2012 16:46
oceniono 8 razy
-6
Zgłoś

W przypadku Polaków fakty wskazują na to, że chcąc traktując jako etnos musielibyśmy sporą część wyłączyć - osiedleńców holenderskich, szweckich, a jakże i niemieckich - por. http://pl.wikipedia.org/wiki/Głuchoniemcy (spolonizowani ok. XVI w.). Sensowniej Polaków traktować jako wspólnotę duchową (etos, eidos). Bilogizm (rasowe podejście) jest szaleństwem, bo gdzie jest granica, wg krwii? Dolnoślązaku kompromitujesz Polskę i Polaków - dla kogo pracujesz?!

~Dolnoślązak Polak. (156.17. * .217) 21.02.2012 15:33
oceniono 31 razy
-3
Zgłoś

Państwo Polskie popieram i popieram jego rozwój. Pragnę by było coraz lepsze i wielce gospodarne !

~Dolnoślązak Polak . (156.17. * .217) 21.02.2012 15:31
oceniono 24 razy
-4
Zgłoś

Polacy są bardziej nordyczni niż Niemcy ! Przykładowo piłkarz Śląska - Sebastian Mila. On jest bardziej nordyczny niz Duńczycy ! Albo poseł PiS-u Mularczyk !

~z tej łez doliny (159.50. * .149) 21.02.2012 10:11
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Kto czytał Józefa Mackiewicza, wie że ludzie na Grodzieńszyźnie i Wileńszczyźnie (dawniej Wielkie Księstwo Litewskie w unii z Koroną, dziś Białoruś) w przytłaczającej większości uznawali się za "swoich" lub "tutejszych." A w okolicach Przemyśla przez wiele wieków Polak oznaczało wyznawcę katolicyzmu, a Ruski to był grecki unita (i tak można było w życiu być kilka razy Polakiem i Ruskim). Świadomość narodowa narodziła się niedawno i musicie - Szanowni Komentatorzy - to zrozumieć. Owszem państwo odegrało znaczącą rolę w powstaniu narodów. Ale fakt faktem w I Rzeczypospolitej (jak wiecie Śląska tam w zasadzie nie było) w granicach bez Prus w ocenie historyków było ok. 7% Niemców (całe wsie takie były np. Albigowa pod Łańcutem). Jeśli szukacie korzeni innych niż polskie, tylko dlatego że byliście ileśtam lat pod pruską okupacją, to ja tego pojąć nie mogę. Jeśli odrzucacie pojęcie etnicznego narodu (etnicznie Ślązacy to Polacy, a co ciekawe nawet Górale są etnicznie polscy http://www.zwiazek-podhalan.pl/grale_polscy/ , choć zdaje się u Davisa czytałem, że w Tatrach to akurat spora część przybyła z Siedmiogrodu), zresztą jak ja, to macie dylemat. Ja akurat czuję się ukształtowany przez polską kulturę, ale pewne jest że prędzej dogadam się z Bawarczykiem niż z wieloma Polakami, bom konserwatysta, czyli pierwej katolik niźli Polak (a więc jak się domyślacie całość dzisiejszej polskiej państwowości odrzucam - co innego naród, co innego państwo, co innego państwowość - zrozumcie proszę).

~z tej łez doliny (159.50. * .94) 20.02.2012 16:20

Nie mi oceniać ile pozostało na Śląsku. Stwierdzę tylko, że niestety wszędzie brakuje swojskości. Przykład: http://pl.wikipedia.org/wiki/Str%C3%B3j_bi%C5%82gorajsko-tarnogrodzki Tak się tam już nikt nie ubiera. Nie wierzycie? Pojedźcie. A kto tańczy oberka? Ja słucham ludowej na radiowej 2, o 12 prawie codziennie. Polecam. Dawniej ludzie znali i śpiewali po kilkaset piosenek. Nie wierzycie? Tak nadal jest w Meksyku.

~:) (188.137. * .3) 20.02.2012 15:30
oceniono 23 razy
-21
Zgłoś

Bardzo cenna uwaga.Niestety zaraz psychopata/ci z pod znaku swastyki wyminusują twój i mój wpis. Co do tradycji: w przedświątecznym programie w regionalnej tvp3, etnograf mówiąc gwarą śląską szeroko omawiał trdycje i obyczaje górnego śląska. Praktycznie wszystko co tak dumnie przedstawiają ślązacy jako swoje, jest przejęte od innych narodów. Nie pozostało nic poza nazwą "nasze śląskie". Jest to wynikiem uległości wobec każdego kto przejmował ziemie górnego śląska. Inne regiony będące pod zaborami pomimo gróźb, podtrymywały swoje trdycje. Niestety hanysy nie mają swojej tożsamości! :)

~z tej łez doliny (159.50. * .94) 20.02.2012 14:38
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ja natomiast zastanawiam się komu na lepsze (bo o to często się w rozmowach zahacza) wyszły pruskie rządy: wielkopolanom czy ślązakom? Uważam, że wolność najważniejsza - a tej najwięcej było akurat pod monarchą Cesarzem (tj. wówczas Galicja i Londomeria). Jednak, odmówić tego nie sposób, jak bardzo postąpili wielkopolscy panie i panowie Polanie cywilizacyjnie podźwidnąć się ku przedsiębiorczości. Polskie czasopisma wzywały: Polki, niech Wasze masło będzie lepsze niż te robione przez Niemki, Polacy niech Wasze zagroby będą bardziej zadbane niż niemieckie. Czyli mimo tej bizantyńskości państwowości pruskiej, do cywilizacji łacińskiej się zbliżyliśmy. I to jest nasz polski urobek, część naszej kultury, ta odpowiedź na pruskość (którą nota bene należy zwalczać, bo to bizantyńskie, a zatem sprzeczne z wolnością, a im mniej wolności tym mniej ludzkiej godności). I Polanie z Wielkopolski mają być z czego dumni, a czy Polanie ze Śląska, mają z czego nie wiem, proszę odpowiedzcie bo znam tylko epizod o powstaniach śląskich (chwała Korfantemu! i Jego towarzyszom chwała!).

~Dolnoślązak Polak . (156.17. * .217) 20.02.2012 13:34
oceniono 27 razy
21
Zgłoś

Z Polski same dobre rzeczy wyszły ! A jeśli złe to od takich jak tyś kokotko !!!!

~Podpisz się... (91.200. * .160) 19.02.2012 20:35
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

obywatet Polski sie odezwał wiec daj cos od siebie

~kokotek (109.197. * .189) 19.02.2012 00:05
oceniono 30 razy
-24
Zgłoś

z Polski to jeszcze nic dobrego nie przyszło

~....!? (88.199. * .166) 18.02.2012 21:51

ależ kogoś poniosło, niestety to jest typowy przykład naszej polskiej głupoty. Proszę o usunięcie komentarza przez administratora aby niecenzuralne słowa dalej nie szpeciły internetu.

~Dolnoślązak Polak. (195.254. * .33) 18.02.2012 14:17
oceniono 43 razy
-1
Zgłoś

Z jednej strony dobrze - ale z drugiej żle dla Polaków - że nasza śląska ziemia nie była podczas zaboru niemieckiego landem. Bo jakbyśmy wówczas byli landem - to ludność polska miała by wiecej praw. Sejm Polski jeszcze przed rozstrzygnięciem zbrojnym Powstańców Śląskich przyznał Śląskowi przywileje nie przysługujace innym województwom. Natomiast władze niemieckie - nie chciały dać tej części Śląska po ich panowaniem żadnej odrębności - chociaż mogły,ale się bały.

~Dolnoślązak Polak. (195.254. * .33) 18.02.2012 14:09
oceniono 22 razy
-2
Zgłoś

SZkoci są Celtami a nie germanami !

~Dolnoślązak Polak. (195.254. * .33) 18.02.2012 14:08
oceniono 34 razy
8
Zgłoś

Polska,Dania,Francja,Holandia,CZechy. Poradzymy !

~Dolnoślązak Polak. (195.254. * .33) 18.02.2012 14:04
oceniono 42 razy
-2
Zgłoś

Ha ! Byłem z Dolnego Śląska na Górny Śląsk jeszcze w zeszłym roku - celem uczczenia okragłem rocznicy Trzeciego Powstania Śląskiego ! I wiesz zobaczyłem tam większe świętowanie Polskości niż w Warszawie ! CHyba , że ty masz na myśli jakieś wioski - gdzie się świętuje ludobójcze zbrodnie wehrmachtu.
I zestawienie SZkota z Anglikiem - też jest nietrafne . Bo chyba nie wiesz - ale SZkoci są celtami a Anglicy germanami . Albo najwyżej mieszańcami gerrmanów z dawną tubylczą ludnością brytyjską .

~oberschlesien kommando (89.200. * .94) 16.02.2012 19:18
oceniono 9 razy
-5
Zgłoś

Dolnoślązak Polak.-Komuniści to samo mówili z tą macierzą już w 1945 roku. W końcu musieli to jakoś propagandowo wytłumaczyć złodziejstwo Śląska. Swoją drogą to przyjedź na Śląsk i głoś te propolskie hasła, zobaczymy jak długo uda ci się na górnym Śląsku przeżyć. Górny Śląsk to nie to samo co dolny, bo rdzenni mieszkańcy dolnego Śląska zostali wyrzuceni przez polaków, czyli przez takich jak ty. Po za tym naprawdę nie wiem po co to piszesz, żaden rdzenny Ślązak nie czuje się Polakiem. Jak mi nie wierzysz to przyjedź na górny Śląsk i głoś te swoje hasła, sam się przekonasz na własnej skórze jak nienawidzimy polski i nazwanie nas polakiem jest dla nas wielką obrazą, taką samą jak byś Szkota nazwał Anglikiem.

~Dolnoślązak Polak. (156.17. * .217) 16.02.2012 18:51
oceniono 53 razy
-13
Zgłoś

POLSKA Piastowska jest dla Śląska Macierzą ! A nie jakieś różne państwa obce !

~Dolnoślązak Polak . (156.17. * .217) 16.02.2012 18:50
oceniono 43 razy
-5
Zgłoś

Precz z niemiecką agenturą !

~Dolnoślązak Polak . (156.17. * .217) 16.02.2012 18:49
oceniono 40 razy
-6
Zgłoś

Nie wierzę ci hanku - że CZapiliński tak powiedział ! Poza tym złapałem cię! Właśnie w dziejach POLSKI - ŚLĄSK odgrywał czołową rolę ! A nawet można powiedzieć , że najważniejszą !!!! Ha ! Natomiast w państwie niemieckim -
cóż !! W państwie niemieckim - proszę państwa nie był nawet landem !!!!!!!! Nie był nawet landem !!!!!!!! Nie był nawet landem !!!! Jeszcze raz z lubością powtórzę - nie był nawet landem !!!! Jeśli twierdzisz odwrotnie - to kłamiesz !!!! Ha ! Tyle w tej sprawie !

~Dolnoslązak Polak. (156.17. * .217) 16.02.2012 18:41
oceniono 29 razy
3
Zgłoś

Ten antyPolska to najgorszy matoł ! Widac,że robi z siebie pośmiewisko !

~AntyPolska (89.200. * .94) 16.02.2012 16:53
oceniono 20 razy
-18
Zgłoś

Swoją drogą toch nie wiedzioł, że Poloki to aż taki matoły. Dyć tyn dolnoślazok robi z siebie istne pośmiewisko

~AntyPolska (89.200. * .94) 16.02.2012 16:52
oceniono 11 razy
-9
Zgłoś

Podobno Kopernik był kobietą.....

~Hanek (109.197. * .189) 16.02.2012 15:12
oceniono 16 razy
-8
Zgłoś

Prof. M. Czapliński, "Historia Śląska" „Nie ma mowy o „powrocie Śląska do Macierzy”. To mitologizacja historii. Nie możemy robić sobie złudzeń i twierdzić, że „to były polskie ziemie”. W dziejach Niemiec Śląsk odgrywał o wiele ważniejszą rolę niż w dziejach Polski”.

~Dolnoślązak Polak . (156.17. * .217) 14.02.2012 15:48
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

Niech żyje przyjaźń Polski z Holandią !!!! Poradzymy !!

~Dolnoślązak Polak . (156.17. * .217) 14.02.2012 15:47
oceniono 70 razy
-28
Zgłoś

Niech żyje wielka Polska !

~Wrocławski Uczony . (156.17. * .217) 14.02.2012 15:47
oceniono 37 razy
1
Zgłoś

Mikołaj Kopernik znał język polski !

~Wrocławianin Narodowiec. (156.17. * .217) 14.02.2012 15:46
oceniono 31 razy
1
Zgłoś

A dnem to tyś jest ty parówo ! ! ! !

~Wrocławski Uczony. (156.17. * .217) 14.02.2012 15:42
oceniono 17 razy
13
Zgłoś

U nas we Wrocławiu jest pomnik Kopernika ! Kopernik to wrocławski człowiek !

~Dolnoślązak Polak. (156.17. * .217) 14.02.2012 15:41
oceniono 28 razy
-2
Zgłoś

A tyś hugo durniu kogo masz za Polaka a kogo nie ?! A tyś ,, wiesz" kto Polak.