Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Antonio Cadau radzi Lenkowi zachować wspomnienia dla siebie

Włoch-raciborzanin odniósł się do wakacyjnych wspomnień Mirosława Lenka, który niepochlebnie wyraził się o Neapolu i południowej Italii.

Antonio Cadau radzi Lenkowi zachować wspomnienia dla siebie
Antonio Cadau Włoch i raciborski restaurator stanął w obronie swej Ojczyzny

Prezydent Raciborza po urlopie w Kalabrii i zwiedzeniu Neapolu stwierdził, że ta część Włoch jest brudna i panuje w niej nieporządek. Cieszył się, że miasto, którym zarządza jest czyste i zadbane. Po publikacji artykułu "Zobaczył Neapol i zatęsknił za Raciborzem" Mirosław Lenk zastanawiał się jednak czy nie użył za ostrych słów wobec Włochów. Zaznaczył wtedy, że z wakacji ogólnie jest zadowolony, a mieszkańców Kalabrii uważa za sympatycznych ludzi.

Reakcja przedstawiciela narodu włoskiego dotarła do nas dziś, po tym jak w lekturę Nowin Raciborskich zagłębił się Antonio Cadau, prowadzący w Raciborzu od lat lokale gastronomiczne (aktualnie Gelatopiu na Rynku). Choć podkreślał, że nie czuje się obrażony jako Włoch, to uważa, że swoją wypowiedzią "prezydent stracił punkty u wielu jego znajomych". - Poza tym jako mieszkańca i przedsiębiorcę interesuje mnie, co prezydent robi dla miasta i biznesu, a nie jak mu się udały wakacje - twierdzi Cadau.

Cadau stwierdził, że tak jak prezydentowi nie podobało się, że w południowych Włoszech jest brudno, tak i jemu bez trudnu przyjdzie znaleźć w Raciborzu miejsca, których nie posprzątano. - Nie wspominając o tym, że jak odwiedza mnie rodzina z zagranicy to pyta dlaczego drogi są tu jak w Afganistanie, bo taka prowadzi do mojego domu w dzielnicy miasta - zwraca uwagę raciborzanin z Italii.

- Ja mieszkam w Polsce i skupiam się na tym co jest tutaj dobre. Pan prezydent wiedział gdzie jedzie na wakacje. Neapol ma swoją kulturę, a Polska i Racibórz swoją. Nie powinno się ich oceniać i porównywać. Spostrzeżeniami z wakacji prezydent niech się dzieli ze znajomymi na "naszej klasie", a nie w mediach. Takie coś nie przystoi włodarzowi miasta - uważa Antonio Cadau.

 

Ludzie

Mirosław Lenk

Radny Miasta Racibórz, były prezydent.

70 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Podpisz się... (83.30. * .90) 15.09.2011 13:25

ale dyskusja..reklama dla Antonia!!
tez uważam,ze antonio miał jedną z lepszych knajp w miescie..i świetnie gotował..co do lodów..to nie jest to moje ulubione jedzonko..moge tylko powiedziec ,że porcje daje wieksze niz gdzie indziej...
tylko ten Lenk z opowiesciami o wakacjach..jakos nie pasuje do lodów..

~Patriota (89.200. * .94) 12.09.2011 17:18

MAREK-A dlaczego Lenk czy inny Kowalski ma nie jechać na wczasy zagranicę? Skoro go stać, to niech jedzie. Ma się solidaryzować z tymi 70% ludzi i ma nigdzie nie jechać? Wiele ludzi nie ma samochodów, wiec twoim zdaniem przedstawiciele władzy powinni chodzić piechotą?Nie rozumiem twojego toku rozumowania. Owszem, jest u nas niski poziom życia wporównaniu z aglomeracją Śląską, jest u nas bezrobocie i ciężko się żyje, za to należy krytykować rząd i samorządy, należy ich rozliczać z kiepskiego zarządzania i tu pełna zgoda, ale to nie znaczy że jak coś powiedzą, to nie mają racji, bo w tym przypadku Lenk ma pełną rację że Neapol to jeden wielki syf, po prostu kiła i mogiła. Gdy czytałem ten artykuł pierwszy raz, to rzeczywiście też pomyślałem sobie że kogo tam interesują Włochy. Ale gdy ten makaroniarz(u włochów nie ma prawdziwych mężczyzn, tam są takie homo-nie wiadomo, na pewną nie są to prawdziwi mężczyźni) zaczął krytykować Racibórz to postanowiłem sprawdzić jak to jest w tym Neapolu. Wtedy zrozumiałem dlaczego ten Lenk poruszył ten temat, pewnie dlatego że go Włochy zszokowały, mnie zresztą też. Bo oni tam żyją gorzej niż cyganie w slamsach. Dawno takich brudasów nie widziałem, gorzej niż świnie, bo świnie mają znacznie czyściej, po prostu dla mnie Włosi to patologia, bo normalny człowiek w takim syfie by nie mógł żyć. Owszem, my nie jesteśmy idealni, u nas też chamy i kanalie wyrzucają śmieci do lasów, ale nawet w 1% nie ma u nas takiego syfu jak u Włochów. Są to chyba największe brudasy w Europie, normalni ludzie takiego syfu by nie zrobili i żyć w takim syfie by nie umieli.

~litera (83.7. * .82) 12.09.2011 14:44

Marku a gdzie Lenk napisał te pierdoły? Czy ty chociaż wiesz o czym jest mowa lub przeczytałeś powyższy artykuł?

~zzz (91.94. * .169) 12.09.2011 14:44

100% racji dla Antonio!!!!!!!!!!!!!1 Racibórz jest śmierdzący i brudny! A Prezydent zamiast zabierać dłos w znaczących sprawach bzdury o swoim urlopie opowiada!

~MAREK (77.253. * .41) 12.09.2011 14:39

Po części się z tobą zgodzę :) ale jedno mnie drażni ze komu jak komu ale Panu Lenkowi raczej nie wypada pisać takich pierdół - chce być fajny sorry ale nie wychodzi mu to ... Włoch jest jaki jest ... jeden kit skąd jest - ale Lenk niech się zajmie uczciwym solidnym rządzeniem a nie opisywaniem gdzie był i jak było ... 70 % Raciborzan nie stać na weekend w górach oddalonych o 70 km od Raciborza a co dopiero na wczasy jakie ma pan Prezydent... Często słucham jego wypowiedzi w radiu czy to gdzie indziej dla mnie to BURAK

~Patriota (89.200. * .94) 12.09.2011 11:52

Marek, ja nie jestem z Raciborza, ale często jestem w Raciborzu i Racibórz mi się bardzo podoba. Moim zdaniem to piękne miasto. Szczególnie okolicy "Obory". Lenka nie znam, nie wiem jak sprawuje władzę, więc się nie wypowiadam. Ale nie zauważyłem żeby w Raciborzu w centrum miasta były wysypiska śmieci, co najwyżej pojedyncze śmieci, to co zobaczyłem w internecie jak wygląda Neapol, to cyganie lepiej żyją, mają bardziej czysto w swoich slamsach niż Włosi. Nawet cyganie aż takiego syfu nie mają, jak Neapol. Rozumiem że dla człowieka z Polski to był po porostu szok zobaczyć taki syf, bo to jak u cyganów albo i gorzej.

~MAREK (77.253. * .41) 12.09.2011 11:29

do ~Patriota - stary gadasz jak byś w Raciborzu miał raj na ziemi!! Chłopie to nasze miasto, nasze życie !! A mamy tu jeden wielki syf !! Pan Lenk niech lepiej sie zatrudni do biura podróży skro mu lepiej pierdolić o swoich wakacjach. Poważnymi tematami się mu jakoś trudno zająć... Co to kogo obchodzi gdzie on był na wakacjach !! Mieć u siebie syf a kogoś za to samo krytykować to tak jak by się gównem smarował ... z Lenka śmieją się w podkreślam KAŻDYM okolicznym urzędzie miasta ... WSTYDZĘ SIĘ ŻE NASZ PRZEDSTAWICIEL JAKIM JEST PREZYDENT PONIŻA SIĘ DO TEGO STOPNIA I CHWALI SIĘ GDZIE BYŁ NA WAKACJACH - Trochę skromności by się mu przydało !!

~al (194.54. * .235) 23.08.2011 08:09

Pan Antonio robi dobre lody, ale w sprawie Neapolu to Lenk ma rację. Fantastycznie położony - tonie w śmieciach. To nie zadbana północ - to włoskie południe.

~otylia (194.9. * .178) 17.08.2011 17:31

włoska - tylko tu dostaniesz niezbyt świeżą kawę mrożoną z uszczerbionej szklanki!

~Smakosz (93.105. * .74) 17.08.2011 16:01
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Lody ma drogie jak cholera, a ten smak? Masakra, Panie Włochu niech Pan popracuje nad swoimi wyrobami i podejściem do pracowników

~Asia (10.0. * .60) 21.07.2011 21:38
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

A ja popieram Włocha. Mnie najbardziej zbulwersował tekst Lenka, że zobaczył Włochy z czasów kiedy kręcono filmy z Sofią Loren bo pomiędzy domami suszyło się pranie. Mnie widok drutów z suszącym się praniem rozpiętych między kamieniczkami jednoznacznie kojarzy się z Włochami, jest to coś co wzbudza moje bardzo ciepłe uczucia. Bo świat się ujednolica - wszędzie buduje się takie same domy i pomału nie będzie nic co będzie odróżniało poszczególne regiony Polski, Włoch czy Europy. A przecież różnorodność jest naszym bogactwem.
Dodatkowo dziwi mnie trochę zadufanie pana Lenka. Drogi w Polsce należą do najgorszych w Unii. Wielkie oburzenie wywołała Ewa Farna mówiąc Czechom, że do Polski to najlepiej samolotem. Racibórz tutaj nie wyróżnia się na korzyść, bez znaczenia czy P. Lenk ma na tym polu jakieś zasługi czy nie, faktem jest że drogi są koszmarne. Włosi co prawda mają lżejsze podejście do śmieci niż Polacy ale ja nie wiem czy aż tak bardzo się różnimy. Codziennie jeżdżę drogą pomiędzy AUCHANEM a Markowicami, to jak pamiętam droga gminna służąca jako wysypisko śmieci. Niedawne sprzątanie tej drogi, przez jak przypuszczam pracowników miasta lub firmę wynajętą przez miasto, polegało na wdmuchiwaniu śmieci w kukurydzę i inne uprawy. Żeby zobaczyć śmieci wystarczy wejść w boczne drogi. My naprawdę nie jesteśmy tacy ach i och. A podróże powinne uczyć tolerancji i nieoceniania innych z pozycji wyższości.

~Patriota (89.200. * .94) 21.07.2011 18:06
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Wiadomo że jak by uczciwie płacił ludziom, to nie było by go stać na wóz wartości prawie 300tys zł. Wszyscy ci obcokrajowcy mają takie wozy w naszym kraju, mimo że ich interes to jakaś budka z lodami, czy jakiś kebab. No ale wiadomo że do Polaka szacunku miec nie będą, więc po co mu mają uczciwie płacić? Przecież dla nich Polacy to śmiecie, a Polskie dziewczyny służą im tylko do bzykania. Ale jest to normalne, bo nikt nie będzie szanował nieswojego kraju, ani jego mieszkańców. Polacy w Anglii czy w innych krajach Europy też nie szanują ich kraju i rdzennych mieszkańców, dlatego również w wielu krajach nie lubią Polaków, ale jest to normalne że jeśli ktoś nie jest rdzennym mieszkańcem danej ziemi, to jej nie będzie szanować. Szanować to można tylko ziemię na której żyli nasi przodkowie, ziemię na której pracowali i zalewali ją potem. Ziemię która jest zlana krwią naszych przodków , taką ziemię wtedy się właśnie szanuje. A obcokrajowiec Polskę postrzega jedynie po przez pryzmat pieniądza, a Polskie kobiety jedynie po przez pryzmat darmowego seksu.

~cozanostra (91.199. * .9) 21.07.2011 11:16
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Pan Cadau ma za duże mniemanie o sobie. Niech nie mysli że Prezydent będzie zajmował się biznesem, aby temu panu było lepiej. Skoro wybrał Racibórz na miejsce zamieszkania to niech szanuje to miasto i ich mieszkanców. Poza własnym biznesem dla tego miasta jeszcze nic nie zrobił. Swoje uwagi niech zostawi dla siebie.

~Podpisz się... (83.238. * .198) 21.07.2011 09:20
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Jeśli tak tarktuje pracowników jak chce potraktować konkurencję pod kościołem Jakuba, to szok. Drugi Frączek nam pod nosem wyrósł!

~szara (83.16. * .226) 21.07.2011 08:08
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

Panie Antonio! Niech pan się zastanowi nad tym jak pan traktuje swoich pracowników... Kultury panu BRAK!!!

~Podpisz się... (83.16. * .226) 21.07.2011 08:04
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

Właśnie panie Antonio dużo się słyszy jak pan traktuje swoich pracowników...

~Patriota (89.200. * .94) 21.07.2011 02:28
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

A po za tym okazuje się że Lenk ma rację. Wystarczy wpisać sobie w wyszukiwarkę i od razu widać że Lenk miał rację. Więc nie rozumiem oburzenie Włocha, po prostu taka prawda, takie są fakty i nie da się zaprzeczyć . Tak samo jak ktoś by powiedział że Polki rozkładają nogi przed murzynami i arabami. Niestety taka jest prawda, mimo że nas ,Polaków ta prawda boli. Ale faktów nie da się zakłamać, bo wyniki mówią same za siebie, 90 % białych kobiet na zachodzie, które są związane z arabami lub murzynami jest narodowości Polskiej Czyli na 10 takich mieszanych par to 9 kobiet będzie Polkami. Jeśli arab spotka Polaka, to od razu się go pyta czy ma siostrę, bo im Polka kojarzy się z darmowym seksem. Wiedzą że z białych kobiet to tylko Polka z nimi od razu pójdzie do łóżka. Niestety takie są przykre dla nas fakty i zaprzeczanie nic nie da, bo taką sobie Polki opinię na zachodzie zrobiły. Miejmy jedynie nadzieję że w końcu zmądrzeją i będą się szanować. Tak samo niech ten Włoch ma nadzieję że w końcu Włosi zaczną sprzątać swoje miasta, bo na razie jest jak jest.

~Patriota (89.200. * .94) 21.07.2011 02:05
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

ojojoj-Mylisz pojęcia. Ja mówię o samej walce. Polacy też tą wojnę przegrali, ale nie przegrali honoru, pokazali swoje prawdziwe "ja", ta wojna pokazała narodowe charaktery. O Niemcach to można długo dyskutować, jednak nie można im odebrać honoru, bo Niemcy w tej wojnie walczyli zaciekle i niezwykle skutecznie, okupili to ogromną ilością ofiar, ale podbili prawie całą Europę, nawet jak już wojnę mieli przegraną to się nie poddali i walczyli nie mal że do ostatniej kropli krwi, więc trzeba oddać im honory, bo walczyć umieli i walczyli z determinacją i pełnym oddaniem, tak jak Polacy. Zresztą Niemcy chcieli sojuszu z Polską i razem chcieli uderzyć na ZSRR, ale wtedy przyszli herbaciarze i żabojady, obiecali im gruszki na wierzbie, tylko po to żebyśmy nie zawarli sojuszu z Niemcami. jak historia pokazuje, to był nas największy błąd. Warto poczytać o tych wydarzeniach, pisze o nich Bogusław Wołoszański.http://www.wiadomosci24.pl/artykul/5404.html . Natomiast jest prawdą że Włosi bez Niemców nie poradzili by sobie nawet jednego dnia na wojnie. Niemcy ciągle ich wspomagali, ciągle im broni dokładali,ale i tak sami na polu walki nie mieli żadnych sukcesów, a wręcz przeciwnie. Cały Świat miał z nich pośmiewisko, nawet po wojnie wszyscy w komediach pokazywali jak włochy walczyli podczas tej wojny.

~ojojoj (94.88. * .58) 20.07.2011 23:42
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

Patrioto - co z ciebie za patriota, który wychwala honor i umiejętność walki u niemców. Czy to nie oni zorganizowali zobie obozik w Oświęcimiu? czy nie oni zamordowali MILIONY osób? Rozumiem, że dla Ciebie różnicą jest to, że zrobili to jak mężczyźni, bez grymasu na twarzy i z honorem - brawo, brawo!!! odznaka się należy. Czyli dla Ciebie Czech to też leser, frajer i nic nie wart cieniaż, bo się poddali na początku wojny? Absurd totalny. bez odbioru, bo sensu nie ma...

~elle (10.0. * .3) 20.07.2011 20:13
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

niestety, południe Włoch to syf, kiła i mogiła oraz rządy camorra,a Antonio niech się tak nie oburza i nie udaje wielkiego patrioty, tylko umie honorowo przyjąć prawdę. Poza tym Włosi to syfiarze i prymitywy, kto tam dłużej siedział to wie:(

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 19:40
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

zeb-Sprawdziłem i masz rację, zdjęcia mówią same za siebie, a wszyscy reporterzy to potwierdzają. Wynika z tego jasno że Lenk miał rację a makaroniarz chciał podważyć prawdę. Sami widzicie i umiecie teraz ocenić kto kłamie a kto ma rację.

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 19:29
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

ojojoj-Więc chciałbyś aby twoją siostrę czy córkę grzmotał jakiś tchórzliwy Włoch? Naprawdę nie przeszkadza ci to jak jacyś obcokrajowcy zabierają nam kobiety? Wielu obcokrajowców bije nasze kobiety, martretuje je, oszukuje itp, a nawet im po mordzie za takie coś nie można dać, bo od razu ciężkie paragrafy za rasizm idą. Jak kiedyś pewien polak bił swoją żonę, to z kolegami tak żeśmy go oduczyli tego nawyku że nawet policja nam była przychylna żeśmy wzięli sprawę w swoje ręce, a z nimi tak nie można, bo od razu rasizm itp, więc są na naszej ziemi bezkarni, Mogą sobie bić i gwałcić nasze kobiety ile im się tylko spodoba, a my nic nie możemy z tym zrobić, bo prawo nam zabrania. Co to za prawo, skoro nie można bronić naszych kobiet przed obcymi, którzy ich krzywdzą. Jesteśmy po prostu bezsilni, a to boli jak nasze kobiety cierpią a my jesteśmy bezsilni i jedynie możemy im pomóc łamiąc prawo i narażając się na paragrafy.

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 19:26
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

ojojoj - Racibórz główne budowle ma za czasów Gemrańskich i PRLowskich.Fakt że pierwsze osadnictwo jest za czasów Słowian, jednak czy Czeskich to już sprawa sporna, bo wtedy nie było ani Czech ani Polski. Były jedynie plemiona, które rozmawiało podobnymi językami, fakt że tworzyły się potęgi i zjednoczenia plemion morawskich. Racibórz i Opole były najstarszymi wielkimi miejscowościami na Górnym Śląsku. Zresztą jest to normalne. wszystkie wielkie miasta tworzyły się nad rzekami, gdzie były żyzne pola i naturalna obrona miasta przed wrogiem. Jak w Lubomi spłonął gród, który ruiny do dzisiaj istneją, to tamtejsza miejscowość przeniosła się do Raciborza, który gwarantował w miarę bezpieczeństwo. Później to oczywiście wpływy Germańskie miały wpływ na to miasto, a tym bardziej masowy napływ Germanów na Górny Śląsk, skąd także mam geny. Także rozwój tych miast zawdzięczamy Niemcom w dużym mierze. Nawet kanał Ulga był budowany za Hitlera. Jednak miedzy Niemcem a Włochem jest ogromna przepaść. Wiadomo jacy są Włosi, wykazali się podczas wojny. Niemcy mimo że przegrali, to jednak pokazali że umieją walczyć i obronili swój honor, w przeciwnieństwie do ich sojuszników Włochów, którzy na tej wojnie się zbłaźnili do potęgi.

~zeb (178.42. * .19) 20.07.2011 19:19
oceniono 12 razy
12
Zgłoś

Neapol to najbrudniejsze miasto we Włoszech ,kto nie wierzy niech wklepie w wyszukiwarce "Neapol śmieci" i zobaczycie kto ma rację

~ojojoj (81.208. * .162) 20.07.2011 17:40
oceniono 8 razy
-6
Zgłoś

pan prezydent strzelil sobie neapolitanska bramke :) teraz wszyscy beda mu wyliczac gdzie brud i syf w naszym racku. Wymiana ciosow ksenofoba z kosmopolita tez ciekawa - szczegolnie zwazywszy na to, ze miasto bylo najczystsze jak bylo niemieckie, a osada zakladana jeszcze przez czechów - boki zrywać. Pan Antonio to przedsiębiorczy człowiek, a u nas jak jesteś przedsiębiorczy to cię mają za kombinatora i wyzyskiwacza. Wykup miejsca na rynku - bomba. Walka z konkurencja - normalka. Ale nie dla nas, którzy sie na to obrażamy. Antonio powiedział jedną ważną rzecz: Prezydent miasta jest osobą, która nie powinna się tak wypowiadać o Neapolu czy o jakimkolwiek innym miejscu. Chyba się przyzwyczaił, że na tej wiosce może wszystko i troche go poniosło. Myślałem, że jest niezłym dyplomatą ale gruuubo się pomyliłem. Reasumując Lenka wspomnienia z wakacji podane do pracy przypominają krótki list 12latki z kolonii gdzie się jej nie podoba do kochanych rodziców. La vita e bella! Sicuramente a Raciborz hehe

~Mała (87.205. * .253) 20.07.2011 17:08
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

Pod artykułem podpisuję się , bardzo trafne spostrzeżenie ,, Włocha ". Racibórz kiedyś był czystym miastem ale teraz nie można tego powiedzieć. Proszę spojrzeć jak wygląda plac przed nowo wybudowanym obiektem na ul. Mickiewicza od strony galerii Młyńskiej. Chwasty i ogólny bałagan, takich kwiatków można przytoczyć wiele. Widać, że to prezydentowi nie przeszkadza, nie wiem nad czym się tak prezydent zachwyca.

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 16:26
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

jacku, powiedziałem że z takich ust jak twoje jest dla mnie komplementem. Czyli jak by jakiś Polski patriota powiedział by mi że jestem rasistą czy ksenofobem, to bym się naprawdę zastanowił, ale ja człowiek który lubi bardziej obcokrajowców niż swoich, a do tego pewnie Polskę by sprzedał za parę złotychy, to takie słowa wypowiadane z twoich ust są dla mnie komplementem. Bo wiem że to mówią mi ludzie,którzy nie mają żadnej wartości dla kraju, są zwykłymi śmieciami z wypranymi mózgami przez lewaków. Więc jak lewak mi mówi że jestem ksenofob to dla mnie jest to komplement i zaszczyt, bo oznacza to że lewak mnie nie lubi i drażnią go moje poglądy, na które mam silne argumenty.

~jacek (78.31. * .17) 20.07.2011 16:02
oceniono 7 razy
-7
Zgłoś

Patrioto jeśli ksenofobia to dla ciebie komplement to naprawdę nie mamy o czym gadać. A gościem w kraju dla mnie jest ten, kto przyjechał na wakacje na lub na kilka miesięcy do pracy. Tutaj sytuacja jest inna bo Cadau mieszka w Polsce od kilku lat, ma rodzinę. Gelatopiu przecież nie jest jego pierwszą firmą. Prowadził z powodzeniem Romanticę wiele lat, potem Gelatopiu i Shiro a teraz tylko Gelatopiu. Nie mógł się dorobić przez kilka lat? może po prostu lepiej zarządza swoimi pieniędzmi.

~... (83.238. * .198) 20.07.2011 15:55
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Słyszałem, że pewien lodziarz z rynku planuje wykupić miejsce, koło kościoła św. Jakuba, tuż przy placu Dominikańskim tam gdzie teraz stoi budka z lodami (także włoskimi) i zostawić je przez całe lato puste tylko po to, żeby nie mieć konkurencji. Chce przez cały okres opłacać to miejsce tylko dlatego, żeby nikt inny w tym miejscu lodów nie sprzedawał.

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 15:49
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

Jacku, wielu Polaków w 2004 roku pojechało do Anglii, wielu się tam nie podobało i wrócili do Polski. Dla mnie to logoczne. Do Niemców czy Rosjan nic nie ma, pochodzą z jednej rasy, tak jak ja, a Rosjanie pochodzą dodatkowo z jednej nacji. Po za tym mordy na Polakach nie dokonali Rosjanie, tylko Bolszewicy, którymi przywódcami byli żydzi a na ich czele stał Gruzin(Stalin), więc głupotą jest winić Rosjan. Jednak sytuacja się zmienia, jak by Rosjanin przyjechał do Polski i zaczął krytykować Polskę, tak samo jak jakikolwiek inny obconarodowiec. Poczuj się w takiej sytuacji, że gość którego zapraszasz do swojego domu to krytykuje ciebie i twój dom, jak się wtedy czujesz i co myślisz o swoim gościu? A jak twoim zdaniem jestem ksenofobem albo rasistą, to wypowiadane z twoich ust w moim kierunku, jest dla mnie po prostu komplementem, a więc dziękuję za komplement.
A przy okazji to ilu znasz Polskich przęciębiorców co w tak krótkim czasie z małego interesu kupują sobie samochody za prawie 300 tysięcy zł? Gdybym sobie otoworzył jakiś mały interes z gastronomią, to też by mnie było stać na taki luksus? Tylko ile bym musiał zapłacić podatków i wynagrodzeń dla pracowników, żebym mógł sobie kupić taki wóz.

~jacek (78.31. * .17) 20.07.2011 15:31
oceniono 10 razy
-6
Zgłoś

Prezydent walną gafę (zresztą nie pierwszą) a Włoch mu odpowiedział że nie powinien tego robić jako głowa miasta i osoba publiczna. i ma do tego święte prawo. Ja się z twoimi poglądami nie zgadzam. Dla mnie jesteś ksenofobem a nie patriotą. Żyjemy w XXI wieku i nie zamierzam wracać do historii która dotyczy mojego kraju ale już nie mojego pokolenia. To tak jakbym musiał nienawidzić młodych Niemców lub Rosjan w moim wieku za to że ich dziadkowie najechali nasz kraj w 39 roku. Albo innych mieszkańców Państw Europy które nie chciały nam pomóc podczas II wojny światowej..
Historia jest ważna, ale zacietrzewienie i nienawiść która dojrzewa przez lata prowadzi do takich właśnie poglądów jak twoje, a nie do pozbywania się kompleksów narodowych, które Polacy mieli jeszcze niedawno wyjeżdżając za granice. A to się zmienia właśnie poprzez zmiany w naszym myśleniu o Europie i Świecie. Podsumowując - Polska to jest mój kraj, ale każdy obcokrajowiec kto tutaj mieszka, ma rodzinę, interesy ma prawo się wypowiadać jeśli obrażają jego kraj. Tak samo jak każdy Polak mieszkający za granicą powinien mieć prawo do wyrażania opinii w innym kraju.

~jacek (78.31. * .17) 20.07.2011 15:31
oceniono 8 razy
-8
Zgłoś

patriota pokaż mi przedsiębiorcę, który sobie od ust odejmie a da pracownikom. pokaż mi polskiego przedsiębiorcę, który to robi. każdy biznesmen czy jest Polakiem czy Włochem tak zarządza swoją firmą żeby mieć zysk. Płacą mało? to po co u nich ludzie pracują? Bo jest bezrobocie? OK. Ale skoro zgadzają się na taka płacę to nie wina Włocha czy Polaka tylko całej polityki gospodarczej kraju.
jak niektórzy Polscy przedsiębiorcy jeżdżą furami że aż szczena spada to to też ich wina że nie płacą pracownikom? Bzdura. Sami sobie zarobili na to prowadząc interesy.
Mówisz o mniejszym szacunku do Polaków niż obcokrajowców? i o tym że Włocha uważam za lepszego o nas? Bzdura. ty nie rozumiesz o czym w ogóle jest tak dyskusja. ty zabraniasz głosu komuś kto mieszka na naszej ziemi. Dlaczego nikt tutaj nie napisał że Lenk nie powinien się w ten sposób wypowiadać bo jest osobą publiczną? On może a Włoch nie może? A jak prezydent obrazi Turcję to wszyscy właściciele kebabów mają siedzieć cicho? A dlaczego? Jak mieszkałbyś w Niemczech i obrażali by twój kraj Polskę to byś nie zaeragował? cd. dalej

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 15:30
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

grin5-A poza tym twoim zdaniem Ruscy nie są w Europie?Chodziłeś może do szkoły? Nawet 2% powierzchni Turcji jest w Europie, a ty mówisz że Ruscy nie są Europejczykami. Widać że wiedzy o świecie masz zero, a do tego kompletnie wyprany mózg przez lewicową propagandę.

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 15:23
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

grin5-Byłem w Niemczech w celach turystycznych, tak samo w Anglii i w Skandynawii, a także w Czechach i na Słowacji na słynnych gorących źródłach. Nigdzie zarobkowo nie wyjechałem, honor mi na to nie pozwala, wolę z głodu paść, niż się komuś wysługiwać, zresztą nie mam zamiaru komuś odbierać pracy. Flagę zawsze na święta narodowe wystawiam, a do tego mam tatuaż z flagą i godłem Polski na swojej klacie, więc o co ci chodzi? Mówiłem ci już że masz pranie mózgu zrobione i nie jesteś w stanie zrozumieć patriotyzmu ani żadnego patrioty, jesteś zablokowany myślowo, w praniu mózgu właśnie o to im chodzi, żeby ograniczyć twoje wolne myślenie.

~Pszowik (89.200. * .94) 20.07.2011 15:14
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

To samo jest w Pszowie, w Pszowie Turki budują sobie Wille, a płacą dokładnie swoim pracownicą 2,5 zł na godzinę.

~grin5 (78.31. * .17) 20.07.2011 15:10
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

Patrioto! A ile razy wywiesiłeś flagę na Święta Narodowe!!!! A ile razy ucałowałeś polską ziemię po przyjeździe z Niemiec z pracy! To Niemcy nas okupowali a nie Włosi. I my teraz jeździmy do tych okupantów zarabiać kasę. Nikt mi nie zrobił prania mózgu i nie mam poczucia niższości. A historię znam. I nie obrażaj kobiet że wskakują włochowi do łózka. A szacunek "patrioto" należy się KAŻDEMU! Jak ci się nie podoba w europie to wyjedź do ruskich!

~Gała (83.238. * .198) 20.07.2011 15:03
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Turcy z kebaba na Opawskiej płacą 2.5zł/h i w ciągu dnia dostajesz 50% rabatu na jednego kebaba. Nie dziwcie się zatem, że nikt tam nie chce pracować i ciągle wisi na drzwiach ogłoszenie DAM PRACE OD ZARAZ. A Turky też jeżdżą VW Tiguanem i trochę starszym BMW.

~Patriota (89.200. * .94) 20.07.2011 14:48
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

jacek i grin5- Jesteście doskonałym przykładem jak się zrobiło obecnym ludziom pranie mózgu. Dlatego dzisiaj Polacy mieszkający w Polsce mają niskie poczucie swojej wartości, właśnie przez uprawioną współcześnie masowo propagandę. Przyjechał Włoch do Polski i niewiedzieć czemu uważa się go za lepszego od rdzennych mieszkańców. A przecież historia Włoch jest śmieszna, a najbardziej podczas II wojny światowej ten kraj pokazał że włoscy faceci są na poziomie gejów i kobiet, tak się Włochy zapręzentowali podczas Wojny, tak się zachowywali i tak walczyli. A jeśli ma BMW x6 to spytajcie jego pracowników ile ten Włoch im płaci. Złożę się że najmniej ile się da. Gdyby płacił im uczciwie to po tak krótkim pobycie w Polsce nie było by go stać na taki wóz. Po za tym już pisałem że obcokrajowców traktuje się lepiej niż rdzennych mieszkanjców, więc pewnie ma zniżki z podatków, a i tak opluwa Polskę i Racibórz. Niestety Polacy zapomnieli o swojej potędze, niestety rozbiory zniszczyły ten kraj. A Europa już zapomniała jak prosiła polaków żeby zatrzymali najazd Turasów do Europy. Już zapomniała o tym jak Polska trzęsła całą Europą i jak Jan III Sobieski zatrzymał inwazję Turków do Europy, a tym samym zatrzymał Islamizację Europy. Szkoda że Polaków nie uczy się ich własnej historii, później mają poczucie niższości i jak taki tchórzliwy makaroniarz przyjeżdża to prawie wszyscy się mu kłaniają, a kobiety do łóżka wskakują, bo myślą sobie że ich taki zaszczyt spotkał. Cała ta Europa schodzi na psy. Ludzie nie mają poczucie wartości ani patriotyzmu, nie czyją przywiązania do swojej ziemi, nie mają do niej szacunku. To jest najsmutniejsze w naszym kraju, że ma się większy szacunek do obcokrajowców, niż do rdzennych mieszkańców tego kraju, którzy za niego walczyli i go budowali.

~grin5 (78.31. * .17) 20.07.2011 14:07
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

raciborzanie nie kompromitujcie się ! To bardzo miło że jakiś obcokrajowiec mieszka w Raciborzu a wy tak plujecie na niego jadem! Pan Antonio sobie zarobił na X6 i sobie ma!. Każdy ma prawo zrobić własny interes i zarobić na taki samochód!!! Polaków portret własny !!! wstyd mi za was raciborzanie!!! Skąd w was tyle nienawiści!

~jacek (78.31. * .17) 20.07.2011 14:06
oceniono 7 razy
-3
Zgłoś

patriota ty się puknij w głowę. mamy wolną Europę (na szczęście) i każdy może mieszkać gdzie mu się podoba. A Cadau ma głowę do interesów i dlatego Gała jeździ BMP X6. Sam na niego zapracował. A poza tym na swój wkład w Racibórz - przecież zatrudnia polskich pracowników. A w naszych kraju żyje już od kilku lat i ma prawo się wypowiadać jak prezydent zabiera głos w takiej sprawie. Kompromitujesz się takim gadaniem że Włoch jest coś winien Polsce. Jest tu gościem? Jest takim samym mieszkańcem jak my, europejczykiem, który tu mieszka, płaci podatki, prowadzi firmę i zatrudnia polskich pracowników. tyle w temacie.