Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Spójna komunikacja marki to podstawa do sukcesu

Marka komunikuje się z odbiorcami za pomocą różnych form przekazu. Mogą to być ulotki, plakaty, wizytówki, oznaczenie siedziby, reklamy, strona internetowa, a także wpisy w mediach społecznościowych. Wszystkie te publikacje powinna łączyć jedna cecha - spójność. Można o nią zadbać, tworząc identyfikację wizualną marki. Czym ona jest? Z czego się składa? Sprawdź!

Spójna komunikacja marki to podstawa do sukcesu

Komunikacja marki z odbiorcami, czyli budowanie wizerunku

Każda marka chce nawiązać relację z grupą docelową. W tym celu wysyła do niej komunikaty. Robi to za pośrednictwem rozmaitych form, zarówno drukowanych, jak i cyfrowych. Komunikacja marki z odbiorcami jest niezwykle ważna dla wykreowania jej wizerunku. To on sprawia, że potencjalni oraz obecni klienci firmy mają z nią pozytywne skojarzenia, a także wzbudzane są w nich dobre emocje. Wizerunek jest zatem jednym z najważniejszych elementów przyczyniających się do sprzedaży. Marka, której ufają odbiorcy, może liczyć nie tylko na zyski finansowe, ale również na zbudowanie społeczności wokół niej. Takiej, która wzajemnie wymienia się wskazówkami i sama przyczynia się do budowania wizerunku.

Co to jest identyfikacja wizualna?

Wiedząc, dlaczego komunikacja marki z odbiorcami jest ważna, warto sprawdzić, jak o nią zadbać. Podstawą kreowania pozytywnego wizerunku jest stworzenie identyfikacji wizualnej. To narzędzie, w ramach którego powstają reguły i symbole wykorzystywane do komunikacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami. Dzięki identyfikacji wizualnej marka może wyróżnić swoje cechy. Tym samym zbliża do siebie odbiorców. Identyfikacja wizualna pomaga marce w stworzeniu jej tożsamości. Daje się poznać, zrozumieć swój charakter oraz rodzaj działalności. To z kolei wpływa na jej konkurencyjność na rynku.

Jaka powinna być identyfikacja wizualna?

Odpowiednio zaprojektowana i dopasowana do marki identyfikacja wizualna pomaga w osiągnięciu wizerunkowego sukcesu. Przekłada się on również na sprzedaż oraz zyski. Identyfikacja wizualna powinna być przede wszystkim spójna. Cecha ta umożliwia marce wyróżnienie się na tle konkurencji, a jednocześnie zadbanie o pozytywne skojarzenia. Spójność identyfikacji wizualnej dotyczy wszystkich form, z których korzysta. Bez względu na to, czy są one cyfrowe, czy drukowane, stosowane przez chwilę, czy przez długi okres.

Z czego składa się identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna składa się z wielu zasad komunikacyjnych oraz symboli. Są one stosowane codziennie, jak i raz na jakiś czas. W ramach identyfikacji wizualnej tworzy się przede wszystkim logo firmy. Jest ono symbolem charakteryzującym markę i pomagającym jej w wyróżnieniu się na tle konkurencji. Logo jest także znakiem, który wykorzystuje się najczęściej w komunikacji z grupą docelową. Pojawia się ono na opakowaniach produktów, stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz innych materiałach cyfrowych i drukowanych. Oprócz logo identyfikacja wizualna składa się z:

  • kolorystyki marki,
  • typografii,
  • strony internetowej,
  • projektów graficznych materiałów promocyjnych,
  • opakowań produktów,
  • stopek maili,
  • projektów graficznych materiałów użytkowych,
  • wyglądu marki w mediach społecznościowych,
  • szyldów stosowanych w oznakowaniu siedziby firmy.

Podsumowanie

Spójna komunikacja to jeden z najważniejszych elementów, który przyczynia się do sukcesu marki w wielu obszarach. W tym celu wykorzystuje się identyfikację wizualną. Zakłada ona stworzenie zasad oraz symboli, które są wykorzystywane w codziennej komunikacji z odbiorcami. Spójna identyfikacja wizualna umożliwia wykreowanie pozytywnego wizerunku, a także zdobycie przewagi nad konkurencją.

Materiał zewnętrzny