Jak wybrać CRM by najlepiej spełniał nasze biznesowe cele
Korzystanie z systemu CRM to nie tylko wygoda, ale i chęć realizacji pewnych celów. Każda osoba kupująca dostęp do tego typu systemu ma wobec niego pewne oczekiwania i najlepiej, aby system tego typu był w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby. Dzięki temu bowiem korzystanie z niego będzie w pełni opłacalne. Podpowiadamy więc w jaki sposób wybrać odpowiedni system, który będzie dostosowany do potrzeb oraz bardzo skuteczny w realizacji postawionych przed nim zadań.
Określenie zadań
Może wydać się to banalne, ale na samym początku warto określić swoje oczekiwania względem samego systemu. Wiele osób nadal niestety nie określa dokładnie swoich potrzeb przez co pojawia się pewien problem jeżeli chodzi o wybór odpowiedniego. Warto przede wszystkim określić do czego CRM będzie potrzebny i jakie wskaźniki ma podnieść. Czy ma być to lepsza komunikacja z klientami, zwiększenie sprzedaży czy może lepsza organizacja pracy. Najlepiej samodzielnie wypisać wszystkie elementy i następnie według nich szukać odpowiedniego narzędzia dla siebie.
Aktualizacje
Jeżeli decydujesz się na dedykowany system CRM to wszelkie poprawki musisz samodzielnie uzgadniać z firmą, która takowy system tworzyła. Jeżeli natomiast decydujesz się na ogólnodostępne rozwiązania to bardzo często są one systematycznie aktualizowane. Przy wyborze odpowiedniego systemu warto, więc zdecydować się właśnie na taki, który jest systematycznie poprawiany i do którego wprowadzane są nowe funkcjonalności.
Integracja z innymi narzędziami
W przypadku systemów CRM na pewnym poziomie nieunikniona okaże się integracja z innymi narzędziami. W początkowym etapie z pewnością będzie to system ERP oraz poczta. W późniejszym etapie być może trzeba będzie zintegrować z CRM np. cały sklep internetowy. Już na etapie wyboru warto dowiedzieć się czy dany system umożliwia tego typu integrację. Pozwoli to bowiem na uniknięcie sytuacji w której okaże się, że dany system należy zmienić w sytuacji, gdy jest on już wdrożony.
Wybór odpowiedniej firmy
Warto również sprawdzić samą firmę od której brany jest system CRM. Najlepiej jeżeli firma posiada odpowiednie referencje, które świadczą o wiedzy oraz doświadczeniu. Jeżeli posiada ona odpowiednią wiedzę wdrożeniową to samo wprowadzenie systemu CRM do swojej firmy będzie znacznie prostsze i szybsze. Ważna jest również późniejsza pomoc przy samym korzystaniu z systemu. Zazwyczaj tego typu referencje każda firma ma wypisane na swojej stronie internetowej. Można nawet wysunąć tezę, że samo sprawdzenie firmy jest ważniejsze niż sprawdzenie funkcjonalności systemu. Przykładem firmy, która posiada odpowiednią wiedzę jest: simple.com.pl Firma ta przede wszystkim posiada bardzo mocne referencje od dużych firm, z którymi współpracowała. Dlatego też jest w stanie wdrożyć system oraz udzielić pomocy jeżeli chodzi o samą obsługę oraz konfigurację.
Podsumowanie
Wybór odpowiedniego systemu CRM, który będzie spełniał wszystkie oczekiwania nie jest prosty. Warto jednak poświęcić swój czas na zapoznanie się z różnymi ofertami, ponieważ raz wybrany CRM potrafi posłużyć przez bardzo długi czas. Najczęściej jest to wybór przynajmniej na kilka lat. Najlepiej więc przez ten czas korzystać z produktu najwyższej klasy. Produktu z którego będziesz mógł być w pełni zadowolony i który faktycznie przyniesie określone korzyści. Na szczęście znalezienie takiego systemu nie jest bardzo trudne i obecnie bardzo wiele firm w swojej ofercie posiada wysokiej klasy produkty, które z czystym sumieniem można polecić.
Materiał zewnętrzny
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
CRM powinien być przede wszystkim elestyczny. My z tego powodu wybraliśmy FIrmao.pl
Proszę, tutaj macie wszystko dokładnie pokazane - https://bms.krakow.pl/erp-berberis/linie-produktowe/porownanie-produktow/ Różne wersje, które po prostu trzeba dopasować pod własne oczekiwania. Czy jest z tym jakiś problem? Moim zdaniem nie - trzeba tylko każdy element dopasować pod działalność. Przecież każdy biznes może potrzebować całkowicie odmiennych funkcji. Przeanalizujcie listę i dopasujcie takie, które dadzą wam różnicę.
Wybór gotowego systemu CRM jest o tyle lepszy, że można przetestować konkretne opcje, co pozwala dość szybko zauważyć, czy dane rozwiązanie jest dla nas odpowiednie, czy nie. Decydując się na opcję dedykowaną takiej możliwości nie ma. O czynnikach, które warto wziąć pod uwagę porównując gotowe systemy CRM pisałam w tym tekście: https://kamflex.pl/blog/jak-porownywac-gotowe-systemy-crm Mam nadzieję, że wniesie coś do dyskusji. Pozdrawiam!
najważniejsze w programach jest to, żeby był idioto-odporny !
bo jak słyszę że "komputer się pomylił" to szlag mnie trafia niezależnie czy to jest firma czy urząd.
Systemy dedykowane faktycznie są pecyzyjnie dopasowane do potrzeb, ale są także drogie. A na taką inwestycję małe firmy nie zawsze mogą sobie pozwolić. Dlatego gotowe systemy są lepszym wyjściem. Np. Kamfex, dostępny w abonamencie. Korzystam z niego w firmie, w której pracuję i naprawdę ułatwia on pracę zdalną, dzięki możliwości użytkowania na wszystkich urządzeniach mobilnych.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Wszystko zależy od tego jakiej wielkości firmą jesteśmy i na co możemy sobie pozwolić. Dedykowane rozwiązania są drogie, bo konieczny jest czas programistów aby dostosować rozwiązanie do wymogów firmy. Gotowe rozwiązania natomiast mają ten problem, że nie dopasowują się do działalności firmy w 100%. Trzeba znaleźć jakiś złoty środek jak np. dobrze konfigurowalny system crm. Ja mogę polecić tutaj http://instream.io/pl/crm-dla-malej-firmy/. Jest o tyle dobry, że nie jest tylko dla firm typowo sprzedażowych a dla całego biznesu, któremu zależy na dobrych relacjach.
Jeśli system CRM ma zaspokajać wszystkie potrzeby to musi to być dedykowany crm. Z dwóch powodów. Każda firma ma swoje unikatowe procesy, a gotowe rozwiązania nie są w stanie ich zaspokoić w 100%. Firma w trakcie rozwoju zmienia swoje działanie. Oprogramowanie dedykowane musi być stale rozwijane jeśli ma w pełni zaspokajać potrzeby klienta. Polecam bloga na stronie kamee.pl