Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:

Nawet kabarety się śmieją z elektryków: "Rozmowy Syndykatowe 12 - samochody elektryczne Tesla", poszukaj też na YT: "Zasięg topnieje jak lód. Cała prawda o elektrykach zimą", "Samochody elektryczne. Niewiarygodne problemy o których nie mówią", "TO PRAWDZIWY KOSZMAR (czyli cała prawda o życiu z elektrycznym autem)", "Tak KOŃCZĄ "wspaniałe" ELEKTRYKI". Największą bolączką używanych elektryków jest dużo mniejszy zasięg, a nikt nie chce inwestować w kosztowną wymianę akumulatora - koszt przekracza nawet dwukrotnie wartość samochodu (!). Spalinowiec nawet po 15-20 latach wykazuje minimalny spadek zasięgu - w tym czasie w elektryku już 2 razy wymienisz akumulator. Elektryki są przykładem jednorazowych aut które starzeją się tak jak komórki - 4-6 lat i do utylizacji/recyklingu (gdzie też potrzeba energii). Policz koszty produkcji, ilość włożonej energii, surowców - jak dobrze zrobisz spalinowca (bez udziwnień) to będzie służył 15-20 czy nawet 25 lat - ile w tym czasie zutylizujesz elektryków? 3-4 a może 5? Najlepsze i najbardziej trwałe auta powstawały w latach 80-90 - potem do fabryk weszli księgowi i inni i zaczęło się psucie aut (fakt - stały się jeszcze bezpieczniejsze, jeszcze bardziej oszczędne ale czy bardziej trwałe?). Peugeot pokazał ciekawe rozwiązanie - wymienny akumulator. Podjeżdżasz na zrobotyzowaną stację i w ciągu 5 minut masz wymieniony na naładowany. W tym czasie aktualny jest sprawdzany i ładowany. Niestety - te dość dobre rozwiązanie porzucono - bo ograniczało się do jednej marki i 2 modeli aut. Innym ciekawym rozwiązaniem są ciężarówki spalinowo-elektryczne (docelowo akumulatorowo-elektryczne) gdzie na dachu są 2 pantografy i sieć podobna do trolejbusowej. Rozwiązanie testują w Niemczech. Szwedzi testują ładowarki indukcyjne wbudowane w drogi (tylko że koszt takiej drogi to oprócz standartowego kosztu budowy DODATKOWE 1 MILION euro za km (przy sprawności systemu 30 procent ...).
Napisany przez ~ZmotoryzowanyPatrol, 04.03.2024 12:50
W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.

Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.221.85.100 / ec2-18-221-85-100.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)