Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 14 (387) Data wydania: 08.04.14

Stawiają na promocję

Żory chcąc się rozwijać, bardzo mocno postawiły na promocję. Kilka lat temu ruszyła kampania mieszkaniowa pod hasłem „Zostań naszym sąsiadem”, w ramach której można m. in. oglądać specjalnie na tę okazję przygotowane spoty w telewizji Polsat News, ukazujące się w bardzo atrakcyjnym wieczornym paśmie reklamowym.

Wszystkie działania promocyjne mają przedstawić miasto jako przyjazne miejsce do zamieszkania. – Kampania promocyjna to jednak nie tylko plakaty i filmy reklamowe, ale konkretne oferty mieszkań i działek dostępne na żorskim rynku nieruchomości. Pod adresem www.nieruchomosci.zory.pl działa już serwis internetowy, prowadzony przez spółkę Nowe Miasto, który gromadzi oferty sprzedaży działek budowlanych oraz kupna i wynajmu mieszkań. Oferty mogą zamieszczać zarówno osoby prywatne jaki i firmy, agencje nieruchomości czy deweloperzy na dogodnych warunkach – tłumacz Anna Ujma, Doradca Prezydenta ds. Polityki Promocji i Informacji.

Inną propozycją portalu skierowaną do lokalnych przedsiębiorców jest baza żorskich firm. Podmioty z branży nieruchomości oraz szeroko pojętej branży budowlanej mogą, bez ponoszenia opłat, zamieścić swoje dane w tworzącej się bazie. Dzięki niej, zainteresowane budową domu czy urządzeniem mieszkania osoby, będą mogły znaleźć w jednym miejscu kompleksowe informacje oraz dane kontaktowe do stolarza, malarza, sklepu ogrodniczego lub elektryka.

Twarze Żor

W ramach kampanii promocyjnych organizowane są także konkursy: filmowy na najlepszy spot reklamowy oraz, aktualnie, konkurs fotograficzny. Zdjęcie pracowników Biura Doradcy Prezydenta ds. Polityki Promocji i Informacji, które pojawiło się na stronie www.zory.pl i na  portalu społecznościowym Facebook, zainaugurowało kolejny etap kampanii mieszkaniowej „Zostań Naszym Sąsiadem”. Pracownicy urzędu widnieją na zdjęciu z namalowanymi na twarzach flagami Żor i hasłem „Z Żorami nam do twarzy”. Celem akcji żorskich urzędników jest znalezienie osób, które mogłyby stać się twarzą miasta. – Motywem przewodnim kampanii będą mieszkańcy Żor. Na żorskich ulicach pojawią się billboardy, citylighty i plakaty z ich portretami. Hasło reklamowe tej części kampanii brzmi „Zostań Twarzą Żor”. Uczestnik konkursu musi jedynie przysłać swoje sympatyczne zdjęcie z dopiskiem, dlaczego jego zdaniem warto zamieszkać w Żorach. Stawiamy na autentyczność – mieszkańcy Żor lub te osoby, które planują zamieszkać w Żorach to najlepsi bohaterowie naszej kampanii, bo są autentyczni i naturalni. To mieszkańcy – żorzanie bez retuszu – mówi Anna Ujma.

Tereny inwestycyjne

Żory promują również swoje tereny inwestycyjne. M.in. poprzez projekt „Od A do Żor – kampania promocyjna terenów inwestycyjnych zlokalizowanych na obszarze miasta”, który otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. – Przy planowaniu przedmiotowego projektu sięgnięto zarówno po innowacyjne jak i sprawdzone formy promocji, wykorzystując w tym celu nośniki przekazu takie jak: internet, prasa, telewizja, telefonia mobilna oraz kontakty bezpośrednie. Produktem projektu będzie 5 profesjonalnych kampanii promocyjnych – wyjaśnia Ujma.

Sposób przeprowadzenia kampanii promocyjnych został poprzedzony analizą wybranych narzędzi promocyjnych, co daje gwarancję wprowadzenia w życie innowacyjnych, profesjonalnych oraz efektywnych sposobów promocji oferty inwestycyjnej.

Aktualnie promocja terenów odbywa się także na  łamach: Newsweek’a czy Forbes’a. W celach promocyjnych wykorzystywane są miejskie billboardy, citylighty na wiatach przystanków autobusowych, słupy ogłoszeń itp., a także portale internetowe: www.zory.pl czy www.inwestycjezory.pl,

Media pomagają

Żory skorzystały też m.in. z promocji na ledach portu lotniczego Katowice-Pyrzowice. – Stale współpracujemy też z dziennikarzami lokalnymi i regionalnymi, których na bieżąco informujemy o ciekawych działaniach w mieście, nowych inwestycjach czy wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Media chętnie, nieodpłatnie współpracują z nami przyczyniając się do promocji Żor w regionie, jak i w całej Polsce. Za co serdecznie dziękujemy – dodaje na zakończenie Anna Ujma, Doradca Prezydenta ds. Polityki Promocji i Informacji.

Marek Pietras