Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 32 (444) Data wydania: 05.08.08

Już nie musisz stać w kolejce

Wydział komunikacji wprowadza kolejne udogodnienia dla klientów

Od 30 lipca każdy, kto chce załatwić sprawę w wydziale komunikacji, nie musi stać w wielogodzinnych kolejkach. Przed staniem w ogonku chroniła do tej pory jedynie możliwość wcześniejszego telefonicznego umówienia terminu wizyty na konkretny dzień i godzinę. Długość kolejki można było także obserwować w internecie.

Wejdź na stronę

Obecnie po otrzymaniu numerka klient może spokojnie wrócić do domu lub załatwiać inne sprawy i śledzić postęp kolejki przez Internet, np. wstępując do kafejki internetowej. Na stronie internetowej powiatu www.powiatwodzislawski.pl można uzyskać informację, który numer jest w danej chwili obsługiwany. Takie dane wyświetlane są też na dużym monitorze, który umieszczony jest bezpośrednio w holu wydziału. Dodatkowo wyświetlane są różnego rodzaju komunikaty dotyczące procedur urzędowych. Poza tym każdy klient jest informowany głosowo o wezwaniu na konkretne stanowisko. Ponieważ wydział odwiedza codziennie około 300 osób, w przyszłości monitor będzie także wykorzystywany do informowania mieszkańców  o organizowanych na terenie powiatu imprezach kulturalnych czy sportowych. Klienci już doceniają działania urzędników.
– To ułatwia życie i urzędnikom i klientom. Taka informacja powinna być w całym kraju. Dodatkowo taki system obliguje do dyscypliny podczas załatwiania spraw zarówno urzędników, jak i klientów – mówi Józef Heda z Wodzisławia.

Przesadne procedury

To nie jedyne udogodnienia, które przygotowano dla petentów. Aby usprawnić obsługę uruchomiono także dwa dodatkowe stanowiska. Wszystkie te zabiegi to efekt niezbyt pochlebnych opinii klientów w przeprowadzonej niedawno ankiecie, badającej poziom usług świadczonych przez wydział.  – Zarzuty dotyczą właśnie kolejek i długich terminów oczekiwania na załatwienie sprawy. Wynika to jednak przede wszystkim ze stale zwiększającej się liczby rejestrowanych pojazdów i powtórzę to po raz kolejny, z przesadnie zbiurokratyzowanych procedur, a tego po prostu nie jesteśmy w stanie przeskoczyć – tłumaczy Arkadiusz Łuszczak, naczelnik Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu.

(j.sp)