Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Górnicy w szachu. Podpiszą albo do zwolnienia

Pracownicy kopalń Kompanii Węglowej otrzymali niedawno do podpisu „Porozumienie stron w sprawie zmiany warunków umowy o pracę”.

Górnicy w szachu. Podpiszą albo do zwolnienia

Zmiana miałaby dotyczyć braku waloryzacji wartości posiłku profilaktycznego. Do naszej redakcji wpłynął mail w tej sprawie. - Dyrekcje wszystkich kopalń, m.in. KWK Rydułtowy-Anna, dawały ostatnio swoim pracownikom do podpisywania aneksy do umów, że zgadzają się oni na brak waloryzacji bonów profilaktycznych od 2014 r. (ale nie napisano, do kiedy ten brak waloryzacji obowiązuje!). Oczywiście nikt tych aneksów nie podpisał. Wiadomo, nikt nie chce pozbawiać się dobrowolnie podwyżek. Nie trzeba chyba przypominać, że przy rosnących cenach żywności, brak takiej waloryzacji sprawia, źe coraz mniej można kupić za takie bony - tłumaczył w mailu pracownik KWK Rydułtowy-Anna. Dalej poinformował o widmie zwolnień. - Dodatkowo w ostatnich dniach dyrekcja wystosowała oficjalne pismo do wszystkich pracowników, że w przypadku braku podpisania takiej zgody będzie wypowiadała pracownikom umowy o prace, czyli zwalniała ludzi. (...) A co będzie, jak nikt takiego aneksu nie podpisze? Dyrekcja zwolni wszystkich pracowników? - pyta nasz Czytelnik.

Informacje te potwierdza rzecznik Kompanii Węglowej, Zbigniew Madej. Tłumaczy, że Kompania Węglowa jest w trudnej sytuacji finansowej, więc zarząd spółki podjął decyzję, że waloryzacji bonów nie będzie. - To jest tak, że jeżeli ktoś nie zgadza się z decyzją zarządu, to wówczas jest to równoznaczne z wypowiedzeniem warunków umowy o pracę. Pracownicy otrzymali na piśmie decyzję, że waloryzacji nie będzie. Jeśli ktoś się z tym nie zgadza i pod tym nie podpisuje, bo chce mieć waloryzację, mimo że decyzja zarządu jest inna, to otrzymuje wypowiedzenie warunków umowy o pracę - podkreśla stanowczo rzecznik spółki. Dodaje, że kwestię w jakim czasie i na jakich zasadach owe wypowiedzenia mogłyby nastąpić, regulują przepisy prawa pracy. 

Strona społeczna sprzeciwia się takiemu stawianiu sprawy. - Związkowcy Kompanii wydali oficjalne stanowisko, w którym sugerują pracownikom spółki, by ci nie podpisywali wręczanego im ostatnio przez pracodawcę porozumienia, ponieważ wyrażenie zgody na zmianę warunków definitywnie zamyka pracownikowi drogę do podwyższenia wartości posiłku, nawet gdyby związkom udało się to wynegocjować - czytamy na stronie Solidarności Górniczej.

198 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
SEBA_1987 26.04.2014 01:22
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Koło co ty piszesz??!! Chłopie opamiętaj się!! wg Ciebie górnik to darmozjad i na nikogo nie zarabia??

koło 26.04.2014 01:19
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

KAtra-A czemu uważasz że górnik nie może sobie kopalni otworzyć? Jakoś na dolnym ślonsku są tzw biedaszyby, są wręcz profesjonalne z maszynami, prawo jedynie zabrania rejestracji tego jako kopalnie, ale węgiel fedrują, sprzedają, gospodarka kwitnie. Czemu uważasz że górnicy są za tępi, aby otworzyli sobie własną kopalnię.

koło 26.04.2014 01:16
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

KAtra- dziewczyno, jak dobrze zauważyłaś, to bogaty może być wśród bogatych a nie biednych. A zauważ różnicę zarobkową pomiędzy górnikiem a robotnikiem co wykonuje porste roboty, różnica w zarobkach kolosalna, a jest tak dlatego, bo ten robotnik musi zarobić na państwo, pracodawcę, urzędnika i górnika, dlatego też zarabia grosze. A co do śmietników, to ciesze mnie to, że głodni ludzie znajdą tam żywność, lepsze to niż śmierć z głodu, za komuny to by w śmietniku nic nie znaleźli. Lepiej chyba mieć jedzenie niż go nie mieć...

KAtra 26.04.2014 01:00
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

a poza tym jakby każdy górnik zakładał firmy budowlane sam byś splkajtował

KAtra 26.04.2014 00:55
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

i tym komentarzem właśnie pokazałeś jaki jesteś ! współczuje Twojej rodzinie bo takiego męża ani ojca nie chciała bym mieć który pisze że dzieci maja chodzić po śmietnikach ! jesteś okropnym samolubem i materialista Ty z sobą zrób porządek a potem czepiaj sie innych brak mi słów na takich ludzi jak Ty na śmietnik to żeby za pare lat Twoje dzieci nie szły grzebać ! nie jeden był taki mądry a potem sam po śmietnikach chodził

KAtra 26.04.2014 00:52
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

bo nie każdy ma za co utrzymać rodzine ! i sie boi że pracy nie znajdzie ! dalej nie rozumiem czego ty sie czepiasz skoro ttak duzo masz...;/ poprostu Tychciał byś patrzeć na to jak inni nie maja sie za co utrzymać wtedy Ty bedziesz chodziłz głowa do góry ogarnij sie ! poprostu lubisz patrzeć jak innym sie nie układa z tego wynika

koło 26.04.2014 00:51
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

KAtra-Co do przeżycia, to nie słyszałem aby ktoś umarł w polsce z głodu, śmietniki są pełne jedzenia, złomu i czego tam chcesz, w lesie masz owoce, grzyby ,drewno na opał, wiec da się żyć bez kasy.

koło 26.04.2014 00:49
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

KAtra-A skąd ty wiesz za ile ja żyje? Ja też pracowałem za kasę, która mi nie pasowałą i się zwalniałem. Człowiek jak za mało zarabia to się zwalnia, skoro górnik nie chce pracować za wypłatę z kopalni, to powinien się zwolnić. Jak mnie praca nie pasowała, to się zwalniałem i pracowałem gdzie indziej, lub na swoim, w zależności od opłacalności. Natomiast jakoś nie słychać aby górnicy chcieli się zwalniać z kopalń....

KAtra 26.04.2014 00:41
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

tak jak u Ciebie fachowiec nie chce pracować za małe pieniądze tak górnik też nie chce pracować za małe pieniądze i tyle

KAtra 26.04.2014 00:40

seba 1987 po co Ty mu to tłumaczysz jak on i tak mazawsze racje i tacy zawsze maja mało to czemu ty koło nie żyjesz za 500 czy 1000 zł miesiecznie ? poczuj jak to jest ! zobaczymy czy bedziesz taki mądry bogatemu zawsze będzie mało i taka jest prawda wiec odczep sie ludzi i patrz do swojego koryta ! napisałeś że " skoro górnik mało zarabia, to niech zmieni pracodawcę, nie ma przecież przymusu pracy na kopalni." tak samo Ty nie masz przymusu prowadzić własną firmę jak Ci tak żal to idż na kopalnie nikt Ci nie broni !

koło 26.04.2014 00:36

SEBA_1987-Dlatego że na ich węgiel nie ma zbytu, to jak z rolnikiem, jak nie ma zbytu na dany owoc, to po prostu mniej zarobi, gdyby każdy polak jadł więcej jabłek, to sadownik, co ma jabłka pewnie więcej by zarobił. Kopalnia to praca jak każda inna, skoro górnik mało zarabia, to niech zmieni pracodawcę, nie ma przecież przymusu pracy na kopalni. Jest rzeczą normalną że ludzie zmieniają pracę na lepszą, chętnych do pracy w kopalni są setki tysięcy, wiec czemu niby nie obniżać płacy, skoro węgiel niesprzedany a na ich miejsce jest tysiący chętnych?

SEBA_1987 26.04.2014 00:28

Jeżeli tam nie ma fachowców to zgadzam się że powinni dostać najniższą krajową, ale jeżeli tam pracują fachowcy to czemu nie mogą godnie zarobić?? przecież pracują odpowiedzialnie, odpowiadają za maszyny itp

SEBA_1987 26.04.2014 00:26

Fachowców tam brak??

SEBA_1987 26.04.2014 00:25

wracając do strony górniczej, skoro od nich się zaczęło, uważasz że tam robią tłuki i nieudolne osoby??

SEBA_1987 26.04.2014 00:24

FACHOWIEC nie będzie pracował za 2tys zł Zgadza się?

SEBA_1987 26.04.2014 00:23

hmm może dochodzimy do jednego wniosku

SEBA_1987 26.04.2014 00:23

każdy będzie zadowolony pod warunkiem że jego oczekiwania będą spełnione. Ty masz zarobić jako właściciel, pracownik ma zarobić jako fachowiec.

koło 26.04.2014 00:21

SEBA_1987-Wtedy musze ich kusić kasą, dziś fachowiec nie będzie ci pracował za 2 tys zł, to chyba logiczne.

koło 26.04.2014 00:20

SEBA_1987-Dlatego w tej sytuacji to młody wylatuje a stary zostaje, tylko po co mu emerytura, skoro chce pracować i ma siłę aby charować?

SEBA_1987 26.04.2014 00:19

każdy zadowolony? a jeżeli nie było by takich ludzi którzy by chcieli na Ciebie robić tylko każdy na siebie by chciał robić?

SEBA_1987 26.04.2014 00:18

ogólnie trzeba powiedzieć tak: każdy jest inny, i nie wolno wrzucać wszystkich do jednego wora!

koło 26.04.2014 00:18
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

SEBA_1987-Sam dam radę, ale jak mówisz jest to nieopłacalne, dlatego też zatrudnia się ludzi, ludzie zarobią, ty zarobisz, klient zadowolony bo robota szybko zrobiona, to jest kapitalizm czyli każdy zadowolony.

SEBA_1987 26.04.2014 00:17

a Ja pracowałem z młodymi i emerytami. Nie każdy emeryt to leń patentowy, i nie każdy młodzik to pełen entuzjazmu i werwy rokujący młody fachowiec

SEBA_1987 26.04.2014 00:15

nie odczytuje ni tego, ale po komentarzach widać że Panowie Miejscy za bardzo przestrzegają przepisów wymyślonych przez posłów, żeby szary kowalski dorobił się garba i notki w aktach?

koło 26.04.2014 00:15
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

SEBA_1987-Nie było by mi na rękę, bo emeryt nie ma motywacji do pracy, nie boii się zwolnienia, nie boii się obcięcia pensji bo ma wysoką emeryturę, więc po co miał by się starać, skoro nie ma motywacji, bo emeryturka jest. Pracowałem z emerytami i wiem jak ich robota wygląda.....

SEBA_1987 26.04.2014 00:13

twierdzisz że każdy powinien sam o siebie dbać?? sam na siebie zarabiać?? A co powiesz na to żeby samemu zacząć ocieplać domy?? sam rusztowanie poskładasz, sam ocieplisz, otynkujesz??
Prawda jest taka że nie dasz rady samemu, a jeżeli dasz, to okaże się to nieopłacalne i nieefektywne.

koło 26.04.2014 00:12
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

SEBA_1987-Nowa prawica da wolny rynek, czyli coś, co dziś brakuje. Zobacz jak socjalizm niszczy wolny rynek, czyli kapitalizm: https://www.youtube.com/watch?v=slvutTBwyr4

SEBA_1987 26.04.2014 00:10

hehe młodzi emeryci siedzą na tyłkach w domu, a jak będą chcieli to ich Koło zatrudnisz do pomocy, do takie mamy luki w prawie, taki mamy system. Nie było by Ci to na rękę?? zatrudnić chłopa emeryta bez składek niż młodego co trzeba mu dać zarobić??

KAtra 26.04.2014 00:09

Ty jużsam nie wiesz czego sie czepić .. pierw sie czepiasz górników a teraz już emerytów ;/ skoro masz tak duzo jak piszesz to co Cie człowieku boli bo ja tego nie rozumiem..;/ życz innym by mieli za co GODNIE żyć ;/ jesteś tak samolubny że aż głowa boli;/

SEBA_1987 26.04.2014 00:07

A co zrobi nowa prawica?? nie czasem to samo co teraz robi władza rządząca i poprzednia władza??

koło 26.04.2014 00:06

KAtra-Skoro nie jest, to też biedny nie będzie na emeryturze górniczej, czytaj posty z zrozuieniem. Siedzą młodzi, silni hopy na eeryturach a społeczeństwo ich musi utrzymywać. Niech już w końcu ten ZUS zbankroci.

SEBA_1987 26.04.2014 00:05

z tym masz trochę racji, nałóg alkoholowy to groźna choroba, słabe jednistki po nią sięgają i mają potem problem

koło 26.04.2014 00:04

SEBA_1987-Mamy system socjalny, czyli zbrodniczy, podobny do systemu Hitlera i Stalina, czyli podobny do systemu nazizmu i komunizmu, aby to zmienić, to trzeba głosować na Nową Prawicę.

KAtra 26.04.2014 00:04

Ty może Ty jesteśalkoholikiem? bo mój mąz pracuje na kopalni i alkoholikiem nie jest mój tata na emeryturze też alkoholikiem nie jest dzieciaków mi pilnuje żebym ja mogła zarobić na opłaty! wiec może u Ciebie są sami alkoholicy dlatego sie tak czepiasz ?>

koło 26.04.2014 00:01

SEBA_1987-Cóż, alkocholizm to grożna choroba i wierzę że na nałóg alkoholowy nawet emerytura górnicza może nie starczeć i wtedy trzeba iść do M1

KAtra 26.04.2014 00:01

wiecie co ten koło mnie poprostu rozbraja tak jak napisałam głupim trzeba ustąpić booni mają zawsze rację... i życz a będzie Ci życzone :) jesteś człowiekiem samolubnym i tyle tak jak nasz premier temu co nie ma na chleb jeszcze bym z buzi jedzenie wyciągnoł by mieć wiecej dla siebie mimo tego że masz duzo żal mi takich ludzi i tyle..

SEBA_1987 26.04.2014 00:01

państwo żeruje na obywatelach bo nikt nad nimi nie prowadzi kontroli! Nie ma nikogo wyżej, a to że my dajemy się okraść to nasza wina?? chyba taki system mamy??

koło 26.04.2014 00:00

SEBA_1987-Mnie nie interesuje pracodawca, jak jest bogaty, to dobrze i nim świadczy, nigdy nie dostałem pracy od biednego, zawsze od bogatego pracodawcy, pracowałem już jako dzieciak, dzięki bogatym ludziom, to kosiłem im trawę, bo bogatemu pracodawcy się nie chciało, wolał przejeachać się swoim nowym Mercedesem, dzięki temu dał mi zarobić i byłem bogatszy,, trochę roboty z trawą a kasa była i się po pracy było panem.

SEBA_1987 25.04.2014 23:57

Koło, co do emerytury górniczej to nie bądź taki hop do przodu bo nie każdy górnik żyje 80 lat, byli i tacy co w wieku 45 lat po przejściu na emeryturę przeprowadzali się do M1

koło 25.04.2014 23:56

KAtra-Państwa nie da się okraść, bo państwo nie zarabia. Jak chcesz kogoś okradać, kto nie pracuje i tym samym nie zarabia, to naród pracuje a nie państwo!!Państwo nie zarabia kasy, więc tym samym okraść się go nie da, za to państwo socjalistyczne okrada i łupi naród jak sie tylko da. Ale za głupia jesteś, aby zrozumieć, że ten kto nie pracuje, to po prostu nie ma kasy, bo kasa pochodzi z pracy a nie z przywilejów itp.