Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

PILNE: ruszył przetarg na remont linii Rybnik - Chałupki

Zapowiedzi stają się faktem - dojdzie do rewitalizacji linii kolejowej Rybnik - Chałupki. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg.

PILNE: ruszył przetarg na remont linii Rybnik - Chałupki
Wizja lokalna na torowisku w połowie 2012 r. Prócz przedstawicieli kolei uczestniczyli w niej m.in. zastępca prezydenta Dariusz Szymczak oraz starosta Tadeusz Skatuła i wicestarosta Dariusz Prus

PKP PLK czeka na oferty do 15 listopada. Przetarg na zadanie pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania: Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 140 i 158 na odcinku Rybnik - Chałupki - POIiŚ 7.1-78” został ogłoszony 8 października w systemie „projektuj i buduj”. Kolej planuje, że roboty budowlane będą prowadzone w 2014 i 2015 r. Dokładny termin zakończenia inwestycji będzie jednak znany dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Według wstępnych kalkulacji prace powinny zostać ukończone latem 2015 r.

Projekt rewitalizacji przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h. W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory i podtorze, sieć trakcyjna, perony, rowy i odwodnienie, sygnalizacja, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjna i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Elementem rewitalizacji linii ma być budowa przystanku kolejowego Wodzisław Śl. - Centrum w okolicy dworca autobusowego. Miasto Wodzisław miało przygotować niezbędną dokumentację. Tymczasem na ostatniej sesji rada wycofała z budżetu pieniądze przeznaczone na ten cel, w sumie 60 tys. zł. Środki zostaną wydane na inny cel.

Planowany remont linii kolejowej to owoc wieloletnich zabiegów ze strony samorządowców z regionu. Dzięki staraniom rewitalizacja torowiska z Rybnika do Chałupek została uwzględniona w Wieloletnim Planie Inwestycji Kolejowych oraz na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Na realizację przedsięwzięcia zabezpieczono 140,4 mln zł. Z tej kwoty 98 mln zł mają stanowić środki z budżetu Unii Europejskiej.

Dla mieszkańców powiatu wodzisławskiego remont linii oznacza, że jest szansa, aby na trasę z Wodzisławia do Chałupek powróciły pociągi osobowe. – Nie wyobrażam sobie, aby po wyremontowaniu tej linii mogło być inaczej – zdecydowanie podkreśla starosta Tadeusz Skatuła, który już rozmawiał na ten temat z marszałkiem województwa. Tymczasem władze Wodzisławia tłumaczą rezygnację z przygotowania dokumentacji w tym roku brakiem jednoznacznej deklaracji marszałka co do wznowienia połączeń pasażerskich. - Wiemy, że nie możemy wybudować tak jak zakładaliśmy peronu końcowego dla połączeń Rybnik-Wodzisław. Musimy mieć więc jasną deklaracje, że po poniesionych nakładach i po wybudowaniu peronu marszałek reaktywuje linię do Chałupek. Tylko wtedy taka inwestycja ma zasadność. Pismo do marszałka zostało w tej kwestii wystosowane przez Wydział Inwestycji, Architektury i Geodezji - informuje Łukasz Kożuchowski, asystent prezydenta Wodzisławia.

Ludzie

Tadeusz Skatuła

Były radny powiatu wodzisławskiego, wicestarosta i starosta wodzisławski.

71 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Artur Klimek 11.10.2013 16:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

CD: Autobusy zaś mają za zadanie dowozić pasażerów do Centrum przesiadkowego (bądź inne stacje) z dzielnic, które nie mają dostępu do kolei. Mam tu na myśli Wilchwy, Jedłownik, Zawadę, oś. Piastów, Dąbrówki, XXX-lecia. Wtedy można pomyśleć o taryfie darmowego dojazdu, wtedy to ma sens, ale nie żeby się wracać autobusem do centrum, przez które przechodzi linia kolejowa!!! Przez dzielnicę Turzyczka też przechodzi linia, a w około jest wiele zabudowań. Miasto powinno walczyć o teren po byłym WPK. Włodarze będą sobie pluli w brody, kiedy na tym miejscu prywaciarz wybuduje stację benzynową. Kolejna sprawa, jeśli każdy będzie patrzył na pieniądze i odwlekał remont dworca, w końcu się zawali nasza wizytówka miasta i znów każdy będzie żałował, że go nie wyremontował. Mhl999, mam wrażenie, że popadasz w skrajność. Za chwile napiszesz, żeby zlikwidować przystanek Wodzisław Śląski Radlin, bo przecież każdy może sobie z mieszkańców Radlina podjechać na dworzec do Wodzisławia. Albo sobie wyobraź, jakby w Rybniku był jeden dworzec i wszyscy z Niedobczyc, Paruszowca byli by zmuszeni dojeżdżać autobusem na pociąg, chociaż pod oknami idzie linia kolejowa. Trochę było by to głupie, nieprawdaż?

Artur Klimek 11.10.2013 16:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

mhl999: Nie kryjmy się. W obecnych czasach mieszkańcy cenią sobie wygodę. Zauważ, że każda przesiadka na 10-15 km zniechęca pasażerów, co widać po relacji Wodzisław - Katowice. Kiedy uwalili bezpośrednie połączenia i zafundowali mieszkańcom latanie po peronach w Rybniku, wielu z nich odpuściło sobie taki interes... Twoim zdaniem Centrum Przesiadkowe powinno być przy obecnym dworcu PKP. Mieszkańcy Chałupek, Olzy, Gorzyc, Osin, Bełsznicy, Czyżowic jadący do Centrum Wodzisławia na zakupy do szkół do pracy przejadą obok miasta, wysiądą na głównym dworcu w Wodzisławiu, przesiądą się na autobus i będą się tłukły pod Karuzelę? To się mija z celem, wielu ludzi zapewne by to zniechęciło do korzystania z takiej konfiguracji. Mamy XXI wiek. Centrum miasta to nie osiedle Piastów, gdzie kolej nie dochodzi. Linia idzie w bliskiej odległości od targowisk, rynku, przyszłej galerii, szkół i miejsc pracy! Każdy racjonalnie myślący człowiek, gdy zobaczy, że w tak bliskiej odległości znajduje się linia kolejowa złapie się za głowę, że w tym miejscu nie ma przystanku! Jeśli mieszkasz w Radlinie II, wysiadasz na tamtejszym przystanku, jeśli mieszkasz na Nowym Mieście, bądź chodzisz do szkół w tej dzielnicy, masz sprawę w ZUSie, wybierasz stację Wodzisław, jeśli chcesz iść na targ, na rynek, do galerii, czy chodzisz do LO1, Ekonomika czy "górniczówy", wybierasz przystanek Wodzisław Centrum. I tak powinno być w cywilizowanym świecie.

ergo 11.10.2013 16:23

@mhl999 stan obecny jest taki, że autobusy są przy Karuzeli i raczej długo nie zmieni się ta sytuacja. Remont Dworca PKP to kosmiczne koszty w stosunku do małego wydatku jakim może być dodatkowy peron w centrum miasta ( wygoda ponad wszystko). Centrum przesiadkowe to kosmiczny marzycielski projekt na który raczej nas na dzień dzisiejszy nie stać. Samo przywrócenie połączeń na linii Wodzisław- Chałupki będzie dużym sukcesem. Trzeba się tylko zastanowić już teraz czy nie powinno się dobudować więcej takich peronów na całym odcinku. Na przestrzeni wielu ostatnich lat te tereny się bardzo mocno zurbanizowały i chyba należy to zaktualizować do sytuacji obecnej z perspektywa na następne 30 -40 lat. Tutaj powinno się aktywnie włączyć Starostwo Powiatowe i wywalczyć te dodatkowe miejsca postojowe dla kolei pasażerskiej.

mhl999 11.10.2013 15:49
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@Artur Klimek - 1. teren wpk nie jest własnością miasta, 2. nawet jeśli miasto chciałoby go kupić to cena wzrosła z chwilą wbicia łopaty pod galerię karuzela 3. na budowę dworca miasta raczej nie stać 4. przeczytaj raz jeszcze co napisałem, bo wg mnie centrum przesiadkowe powinno być na miejscu obecnego dworca. nie wiem po co tworzycie wizję o centrum przesiadkowym skoro to "centrum" i tak lipa na chwilę obecną. darujcie sobie budowanie czegokolwiek więcej niż peronu do wsiadania/wysiadana w centrum. wszystko jest na pkp - wystarczy tylko zagospodarować jak należy i mieć wizję tego co chce się zrobić bez kolejnego zaciskania centrum. kolej aglomeracyjna w wodzisławiu szybko nie powstanie, wystarczyły by natomiast szynobusy do rybnika w dobrej cenie i z taką częstotliwością jak w e3 i linia e3 prędzej czy później padanie, bo nie ma praktycznie szybszego i wygodniejszego połączenia.

Artur Klimek 11.10.2013 15:11
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@mhl999: Sam mieszkam przy dworcu PKP Wodzisław Śląski. Nikt tutaj nie napisał, że chce ten normalny dworzec przy Dworcowej zlikwidować. Chyba wyssałeś sobie to z palca. Dworzec Wodzisław Śląski jest w dobrym miejscu - przy dużych osiedlach. Dworzec Centrum to dodatkowa inwestycja, aby ułatwić życie mieszkańcom dzielnicy Stare Miasto. Na Centrum przesiadkowe właśnie tam jest miejsce. Na dworcu głównym odrestaurowałbym park i zmodernizowałbym budynek. Nadal nie wiem czemu chcesz likwidować tą właściwą stację!? Tutaj chodzi o to, aby każdy mieszkaniec miał dostępność do kolei. W Tychach też cały czas ludzie na dworzec dojeżdżali autobusami. Od czasu kiedy zrobiono kolej aglomeracyjną, diametralnie zwiększyła się liczba pasażerów. W Będzinie też jest dworzec w Centrum. Nie rozumiem dlaczego jesteś przeciwny tej inwestycji. Na placu po byłym WPK powstałby też oczywiście normalny dworzec autobusowy, bo to co jest obecnie koło przyszłej Karuzeli, to zwykły przystanek autobusowy. Dlaczego nie wykorzystać szlaku kolejowego biegnącego w bliskim sąsiedztwie starówki?

zxc 11.10.2013 11:34
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Taki pomysł żeby z biletem kolejowym można podjechać np. na dworzec przy Karuzeli może być nawet jakąś tam kartą przetargową dla Kolei Śląskich czy innych przewoźników. Wy dajecie połączenia Katowice-Wodzisław-Bohumin my dajemy darmowe przejazdy autobusem. W takiej sytuacji przy ogłoszeniu tego w lokalnych mediach myślę, że liczba pasażerów kolei wzrosła by kilkukrotnie pod warunkiem, że połączenia będą. Podobnie powiat wodzisławski ma udziały w PKS Racibórz - również i oni mogą starać się o skomunikowanie połączeń PKS z przystankami kolejowymi. Tak aby system komunikacyjny tworzył całość i działał jak należy. Czas myśleć o tym teraz a nie dopiero po remoncie.
Myślę również, że czas najwyższy zacząć rozmawiać z np. Ceskimi Drahami o połączeniach Ostrava-Bohumin-Wodzisław-Rybnik. Powiat wodzisławski ma partnera w czeskiej Ostrawie, Wodzisław w Karwinie może mogą pomóc? Dodam jeszcze, że już za nieco ponad rok linia ma być przejezdna (tor do Chałupek będzie zamknięty tylko od marca do 5 grudnia 2014) i prędkość od grudnia 2014 na jednym torze od Chałupek po Rybnik będzie już normalna. Oczywiscie przystanek w Centrum to fajna sprawa szczególnie dla dzieci ze szkół w Rybniku i wielu innych miastach duży procent pasażerów kolei to właśnie młodzież szkolna. Więcej pasażerów=więcej połączeń więc każdy pomysł jest dobry aby w końcu mieć kolej z prawdziwego zdarzenia w Wodzisławiu i powiecie.

mhl999 11.10.2013 05:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Artur Klimek - tu nie chodzi o łatwiznę ale rozruszanie obiektu zwanego dworcem pkp, który jaki jest każdy widzi. dlaczego centrum przesiadkowe nie może być na pkp? bo zakupy ktoś zrobi? co przeciętny podróżny z tobołkami potrzebuje by jechać gdzieś dalej? za wszelką cenę bije się ludziom do głowy pseudo centrum przesiadkowe 300m od galerii. powiedz mi jaki sens ma ładowanie wszystkiego do centrum i potencjalne utrudnianie ruchu? miasto powinno dbać o zrównoważony rozwój wszystkich dzielnic. autobus ma przyjechać, zapakować pasażerów i jechać dalej. wodzisław ma restaurację "u rączki", o którą być może nie jedno miasto by się zabijało dlaczego nie wspomóc tamtego rejonu miasta? wyobraź sobie "turystów", którzy chcą skorzystać ze szlaku kulinarnego w wodzisławiu i co z buta czy autobusem z centrum? bo wg mnie prościej wysiadka na pkp i przedreptać te kilkaset metrów. chcesz podjechać do centrum? nie ma problemu masz bilet na pociąg możesz podjechać jeden przystanek (obojętnie w jakim kierunku) w końcu miasto ma swoją komunikację, ciągle chwali się tym jakie to eldorado i komfort i 100% wpływu na to jak ma wyglądać. to skoro ma wyglądać to pora wczuć się w rolę pasażera i turysty i dać mu możliwość poruszania się po mieście a nie tylko centrum. kto będzie chciał iść spacerkiem z pkp na rynek to też daleko nie ma. przy okazji ruch na kubsza się zwiększy. wygoda nie polega zatem na tym by podać komuś coś "pod ryj" mówiąc kolokwialnie ale by coś było dostępne niemal natychmiast. ale to tylko moje zdanie. dalej wszystko ładujcie do centrum a potem będziecie tworzyć programy "naprawcze" i debatować jak rozruszać np. upadłą jana pawła. inna sprawa, że na pkp zrobiłbym na piętrze pokoje na godziny, bez względu na to kto co sobie o tym teraz myśli :-D

kolejar 10.10.2013 22:31
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

to co Wy tu piszecie mi przypomina rewolucję kuchenną pewnej kudłatej restauratorki z Warszawki , a przyczyna prosta - brak zainteresowania

zxc 10.10.2013 17:56
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ale sam pomysł mhl999 żeby / w ramach rozruszania kolei w mieście po remoncie / autobusy miejskie jeździły pod dworzec a do tego z biletem kolejowym aby przejazd był za darmo albo nieco taniej jest świetny. Myślę, że w ten sposób może udałoby się spowodować aby wodzisławianie jeździli pociągami częściej, oczywiście o ile te pociągi będą jeździły. Obecne 4 połączenia to już nawet płakać nie ma nad czym.

Artur Klimek 10.10.2013 16:47
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Reasumując: Autobusy mają jeździć tam, gdzie kolej nie dociera. Czyli na przykładzie Wodzisławia: Pociąg dojeżdża na przystanek Wodzisław Centrum i tam już czeka na niego autobus do przystanku Górnicza Szyb. Pociąg dojeżdża do Wodzisławia Radlina, czeka na niego autobus jadący wgłąb dzielnicy Radlin II, czyli po prostu autobusy rozwożą pasażerów po dzielnicach do których nie docierają pociągi. Zarówno pociągi jak i autobusy powinny się uzupełniać a nie ze sobą konkurować! Tak powinno wyglądać idealnie rozwinięte komunikacyjnie miasto.

Artur Klimek 10.10.2013 16:25
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@mhl999: Idziesz już trochę na łatwiznę. Ludzie cenią sobie wygodę i fakt, że szybko mogą dostać się do centrum miasta, zarówno z Katowic i Rybnika, jak i z miejscowości powiatu wodzisławskiego (Czyżowice, Bełsznica, Gorzyce, Osiny, Olza). Takie było założenie! Centrum przesiadkowe skupiające w sobie transport kolejowy i autobusowy, miało powstać w miejscu byłego dworca WPK. Tymczasem ty zaczynasz pisać, żeby to wszystko olać i dać na przesiadkę autobus na dworzec. Po 30 latach linia doczekała się remontu, o przystanku mówi się również od 30 lat, więc nie uważasz, że było by skrajną głupotą nie wykorzystać lokalizacji tego przystanku i jednak dać szansę dla kolei? W Tychach sobie jakoś potrafili poradzić, zbudowali nie jeden a parę przystanków. Tymczasem w Wodzisławiu pociągi nadal będą mijały ścisłe centrum miasta bez zatrzymania...

zxc 10.10.2013 12:09
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Nasi samorządowcy rozmawiają tylko z marszałkiem i zbankrutowanymi Kolejami Śląskimi to i te 60 tyś. o których pisał kolejar pokazuje ich wielkość a raczej nieudolność. Rybnik walczył o Pendolino do Pragi, zaś nasi włodarze obtrąbią sukces jak marszałek puści im może 2 albo 4 ogryzki z Chałupek do Rybnika, a lokalne media i portale w większości na "garnuszku władzy" będą pisać jak to pięknie i cudownie, bo same od siebie już nic a szczególnie nic złego nie piszą i napisać nie mogą od dłuższego czasu. Kopiują bezmyślnie to co im podeślą i wrzucają na strony. Później czytasz i wszędzie to samo i tu i tam no i jeszcze tam też. KOPIUJ WKLEJ to takie proste. a propaganda gorsza niż za Gierka się robi. Swoją drogą to powinno się w jakimś dniu ich zignorować i pokazać, że wieści z powiatu lub urzędu to można na stronach urzędów poczytać a od portali informacyjnych wymaga się czegoś więcej jak tylko kopiowania albo pisania bezkrytycznie słów włodarzy bez redakcyjnych komentarzy, opinii i punktu widzenia redacji.

bystrzak 10.10.2013 11:15

Prawda, miało być inaczej, a skoro nie będzie dofinansowania to i samego parku pewnie też.

korektor 10.10.2013 11:04

Piszecie o przetargu, który jeszcze nie został rozstrzygnięty. Spójrzcie na poniższą ciekawostkę: Protokół z postępowania w trybie przetargu nieograniczonego (sygn. sprawy BZP.27 L3 0.20 1 3), zatwierdzony w dniu 9 września br. przez I Zastępcę Prezydenta Miasta Wodzisławia Śl. Dariusza Szymczaka? W protokole tym, w części 2 „Przedmiot zamówienia”, w pkt. 3 „Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej” jest adnotacja o treści: „NIE”. Czy to oznacza, że inwestycja o nazwie Rodzinny Park Rozrywki nie zostanie zrealizowana z udziałem środków unijnych? Przecież miało być inaczej.

bystrzak 10.10.2013 11:01
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Szkolnictwa bym nie wplątywał w wątek remontu linii kolejowej. Co do radnych, to trzeba pamiętać żeby ich wymienić przy najbliższej okazji.

ergo 10.10.2013 09:14

Kto jak zwykle.... Radni Miejscy kompromitacja goni kompromitacje ? Wiadomo że jakby był przystanek to nie da się go ignorować

kolejar 10.10.2013 00:13
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Panowie !!!! za 60 tyś to porządnego auta nie kupisz i tu wychodzi poziom wodzisławskich rajców.

mhl999 10.10.2013 00:04
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@don_c nie marudz, wkrótce dowiesz sie, że w wodzisławiu wystarczy 8 podstawówek i 3 gimnazja. nikt nie przekona mnie raczej do innej koncepcji. @Artur Klimek kto powiedział, że miasto się z czegoś wycofuje, w planie wieloletnim istnieje taka pozycja. pozostaje zatem kwestia warunków. remont w zasadzie jest w toku pytanie ile wodzisław na tym może ugrać. może po prostu taniej będzie zrobić bezpłatny przejazd na odcinku dla osób, które mają bilet kolejowy

Don_C 09.10.2013 22:20
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

@Arteks-mylisz się bo W Śl. to bogate miasto.Inaczej by nie było 13 szkół podstawowych ;-) Niestety ale Katowice mają wraz z marszałkiem jak zwykle W Śl. w d*! Inna sprawa co robi poseł Zawadzki z partii (!) rządzącej???!!! Pewnie walczy o Hanne Waltz ! I co robią władze miasta?Ocieplą kolejną SP ???

zxc 09.10.2013 21:56
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Artur redakcja raczej niewiele zrobi, nie licz na to. To już niestety nie te Nowiny Wodzisławskie a nowinki wodzisławskie. I to nie wina może samych dziennikarzy ale po prostu o pewnych sprawach złych w powiecie pisać już nie ma kto bo nie wolno władzy krytykować. Teraz tylko piszą o sukcesach a o tym jak wygląda dworzec i jak będzie straszył po remoncie już raczej nie napiszą. Chciałbym się mylić ale piszę jak jest.

Arteks 09.10.2013 21:19
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

No to niezły klops :/ Ale uważam że władze miasta mimo wszystko powinne walczyć o ten przystanek. Nawet gdyby miał być tylko przelotowy - i tak byłoby super jakby w centrum Wodzisławia powstał. Mam nadzieję że pociągów do Bohumina będzie sporo. Możliwe że jakieś dalekobieżne się pojawią. Warto więc walczyć o ten przystanek, a nie załamywać ręce. 60000 zł w budżecie nawet biednego Wodzisławia to nie są za duże pieniądze.

Artur Klimek 09.10.2013 21:15
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Droga redakcjo, proponuję nagłośnić sprawę wycofania się z budowy przystanku Wodzisław Centrum. Jeśli miasto nie zawalczy o tą inwestycję, możemy zapomnieć w przyszłości o szybkiej kolei międzymiejskiej czy centrum przesiadkowym! Naobiecywali i widzimy jakie są tego efekty! Ja osobiście mogę wysłać wszędzie gdzie się da pisma, jednak sprawę trzeba odpowiednio nagłośnić. Ten remont to jedyna szansa na budowę tego przystanku!!!

idla 09.10.2013 21:10
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

piepszą o tym przystanku od 40 lat i teraz się wycofuje Mietek uzdrowiciel?

bystrzak 09.10.2013 20:52
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Jeszcze o przystanku Wodzisław Centrum. Powyżej napisano, że miasto " wycofało z budżetu pieniądze przeznaczone na ten cel, w sumie 60 tys. zł. Środki zostaną wydane na inny cel." Żałosne po wielokroć. Na nagrody dla siebie, ten sam urząd wydaje wielokrotność tej kwoty, CO ROKU !!!!

bystrzak 09.10.2013 20:29
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

No ale kłopot polega na tym, że miastu już teraz się nie chce.

Artur Klimek 09.10.2013 19:53
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Miasto musi zawalczyć o swoje a sprawą powinien się zająć minister transportu. Rabka Zdrój też jest przystankiem osobowym na szlaku Chabówka - Rabka Zaryte i jakoś pociągi mogą tam kończyć bieg. Jeżeli miasto po prostu sobie odpuści to kolejne pokolenia nadal będą skazane na tłuczenie się autobusami do Rybnika i dalej (bo obecna oferta przewozowa to po prostu żenada).

bystrzak 09.10.2013 19:32
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Tylko jest pewna subtelna różnica między Warszawą a Wodzisławiem...

Artur Klimek 09.10.2013 15:30
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Po 30 latach linia doczeka się remontu, ale oczywiście jak to w Wodzisławiu coś musi pójść nie tak. Jeśli razem z remontem linii nie zbudują przystanku - nie powstanie on przez najbliższe 50 lat. Już od połowy roku jest wiadome, że Wodzisław Centrum ma mieć jeden peron, zwykły przystanek osobowy. Po prostu rozkładam ręce, patrząc na inwestycje wokół Warszawy, że u nas po prostu nie można czegoś zrobić raz a porządnie!

bystrzak 09.10.2013 14:41
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

No i co z przystankiem Wodzisław Centrum

zxc 09.10.2013 14:31
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Panie Kożuchowski i Panie Prezydencie a czy miasto wysłało jakiekolwiek pisma z propozycją jazdy do innych przewoźników kolejowych? Może inni (PKP Inter Regio, PKP Intercity, Ceskie Drahy itd) też będą zainteresowani jazdą po wyremontowanych torach? Nie wolno ograniczać się tylko do Kolei Śląskich! Co z budynkiem stacji? Powinno podjąć się działania zmierzające do jego remontu bo będzie wstyd, cała stacja po remoncie a budynek dworca zostanie ruderą!

bystrzak 09.10.2013 14:27
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

1 krok do przodu ;)