Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Jest szansa na remont linii Wodzisław – Chałupki i budowę nowego peronu w Wodzisławiu

Wstępnie na modernizację zabezpieczono 140 mln zł.

Jest szansa na remont linii Wodzisław – Chałupki i budowę nowego peronu w Wodzisławiu
Wizja lokalna 28 sierpnia na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.

We wtorek, 28 sierpnia, w Wodzisławiu odbyło się spotkanie władz miast i powiatu z przedstawicielami spółki PKP PLK S.A. Dotyczyło ono planów PKP w zakresie rewitalizacji linii kolejowych z Rybnika do Wodzisławia i dalej do Chałupek. W rozmowach uczestniczył m.in. starosta Tadeusz Skatuła i Dariusz Szymczak, wiceprezydent Wodzisławia.

Znaleźli pieniądze

Dyskusja nad  stanem tej linii kolejowej przybrała na sile w ostatnich miesiącach. Przeciwko jej likwidacji apelowali samorządowcy powiatu wodzisławskiego.  Teraz pojawiło się światełko w tunelu. Niewykluczone, że linia zostanie wyremontowana. Jest również szansa na wybudowanie w Wodzisławiu nowego peronu (na wysokości dworca PKS przy ul. Witosa)

Jak poinformował Andrzej Janasz, dyrektor projektu w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A, rewitalizacja linii kolejowej nr 158 Rybnik Towarowy – Chałupki oraz odcinka linii nr 140 od stacji Rybnik do stacji Rybnik Towarowy znajduje się obecnie na liście rezerwowej, ale ma dużą szansę na realizację. Wstępnie zabezpieczono na jej wykonanie ok. 140 mln zł.

Przekonać marszałka

Niestety, według informacji przedstawicieli kolei, inwestycja może zostać zagrożona przez plany Kolei Śląskich, które z końcem roku mają przejąć wszystkie kolejowe przewozy regionalne w województwie. Okazuje się bowiem, że przewoźnik należący do władz województwa śląskiego w nowym rozkładzie jazdy nie przewiduje żadnego pociągu na trasie Wodzisław Śl. – Chałupki. Kolejarze zaapelowali więc do samorządowców o interwencję u marszałka województwa śląskiego, ponieważ nie ma praktycznie żadnych szans na remont linii, po której nie jeżdżą pociągi. - Starosta Skatuła już w tej sprawie kontaktował się z marszałkiem Adamem Matusiewiczem. Przedstawi też problem na najbliższym posiedzeniu zarządu związku Subregionu Zachodniego i zwrócił się o pomoc do lokalnych samorządów – mówi Wojciech Raczkowski, z Biura Rady i Zarządu Powiatu.

Miasto zajmie się peronem

Projekt modernizacji linii przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 30 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory, sieć trakcyjna, krawędzie peronów, oświetlenie i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Budowa przystanku „Wodzisław Śląski – Centrum” będzie traktowana jako odrębne przedsięwzięcie, którego przygotowaniem od strony projektowej łącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę zajmie się miasto. Wiceprezydent Dariusz Szymczak już zadeklarował gotowość podjęcia się tego zadania, o ile miejscy radni zabezpieczą na ten cel środki. Miasto będzie musiało także przejąć na siebie koszty stworzenia infrastruktury dojścia na przystanek. Prezydent Mieczysław Kieca ma nadzieję, że inwestycję wesprą finansowo władze powiatu.

Ostateczna decyzja na zimę

Ostateczna decyzja czy przedsięwzięcie będzie realizowane zapadnie pod koniec roku na szczeblu władz centralnych PKP – PLK S.A. i Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Cała inwestycja ma zostać wykonana do grudnia 2014 r.

(raj)

 

Ludzie

Dariusz Szymczak

Były zastępca prezydenta Wodzisławia Śląskiego.

Tadeusz Skatuła

Były radny powiatu wodzisławskiego, wicestarosta i starosta wodzisławski.

258 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~do do rozsądek (80.238. * .20) 31.08.2012 13:40
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Dlaczego nie doceniać władz miasta? Przecież na spotkaniu był Szymczak? Szacun do władz miasta i powiatu że nie chcą się dać wykolegować kolei i władzom województwa. Uważam, że w czasach drożyzny paliwa i korków - komunikacja szynowa stanowi super alternatywę w poruszaniu się. Byłem jakiś czas temu w Budapeszcie. Tam do okolicznych miasteczek i miejscowości można dojechać kolejkami które kursują co 15 min - masa ludzi tym jeździ. A u nas się nie da?

Artur Klimek 31.08.2012 13:31
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Aktualnie z Wodzisławia do Rybnika jedzie się dłużej niż z Rybnika do Wodzisławia. Jest to spowodowane niewyremontowanym prawym torem z Wodzisławia do podg Radlin Obszary. Na tym torze jest szlakowa 30km/h. Blokada liniowa nie jest przystosowana do wypuszczania pociągów z Wodzisławia po lewym torze, na którym jest 60km/h, Należało by przerobić całe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na tej stacji. Dziwi mnie również wydłużony czas rozkładowy między Rybnikiem a Rybnikiem Towarowym. Zauważyłem, ze pociągi jadące na Racibórz miały rozkładowo mniej minut na przejazd tym odcinkiem niż pociągi na Wodzisław. Szlakowa na tym odcinku wynosi 80 km/h oraz punktowe ograniczenia przy wjeździe do Rybnika i przy byłym posterunku stwierdzania końca pociągu w Rybniku Towarowym. Także jest wiele absurdów. Przy modernizacji lini mogli też uwzględnić fakt, że ma wiele ciasnych łuków i zastosować odbojnice jak na górskich szlakach czy większe przechyłki. Wtedy można by było podnieść prędkość szlakową. No ale jak zwykle brakło pieniędzy i jeździmy tam z Vmax 60km/h.

~oburzony (195.212. * .97) 31.08.2012 13:26
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Rozkład jest już ustalony, tylko do publicznej wiadomości będzie podany najpóźniej jak to możliwe. Szkoda Przewozów Regionalnych ;( tyle było narzekania a ich oferta nawet po tych wszystkich cięciach jest o niebo lepsza niż to gó...o które nam od grudnia zaserwują dziadowskie koleje śląskie :( A historyczne związki Wodzisławia z Opolem istnieją i najwyższy czas je odświeżyć, skoro Katowice mają nas gdzieś.

~nikt tu nie myśli (83.5. * .142) 31.08.2012 13:21
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Artur ale masz rację całkowitą komunikacja całkowicie leży. 1) Pierwsza sprawa to remont lini i jej wykorzystanie z pełną prędkością ma być 80km/h więc ok...
2) Przystanek w centrum Wodzisławia 3) Zaprosić czeskie koleje 4) Pociągi lub szynobusy muszą jeździć często, za granicą wygląda to tak że co pół godziny np. 12:15, 12:45, 13:15, 13:45, 14:15, 14:45 jedzie pociąg i ludzie maja rozkład w pamięci, do tego dochodzą bilety wspólne na autobus, metro i pociąg 5) pociągi mają doskonale zgrane przesiadki na innych stacjach. Nie wiem dlaczego skoro do Rybnika obowiązuje aktualnie 60km/h pociąg jedzie nie 12 czy 15 minut a 18 czy 20 minut ??!!! PKP sama swoją polityką odpycha ludzi od kolei. Koleje Śląskie miały być lekarstwem a rozpoczęli od śmierci trasy Wodzisław-Chałupki, pytanie kto się na to zgodził gdzie byli panowie Kieca, Skatuła, Oślizło, Matusiewicz i Łukaszczyk? Nikt inny jak właśnie oni są odpowiedzialni za brak w rozkładzie na 2013 pociągów do Chałupek co może skutkować tym że linia nie zostanie wyremontowana i dostosowana na całej długości do 80km/h!!!

~pytanie (83.5. * .142) 31.08.2012 13:10
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a czy rozkład KŚ jest już ustalony czy to tylko przymiarki i można to zmienić?

Artur Klimek 31.08.2012 13:10
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Dla mnie w ogóle jest śmieszne, że w takim zagęszczeniu ludzi jakim jest Górny Śląsk, nie ma czegoś takiego jak Szybka Kolej Miejska. Wspaniale to prosperuje w Trójmieście, w dni robocze między Gdynią a Gdańskiem kursuje 95 par pociągów, większość po 2 jednostki, wszystkie pełne ludzi. Prędkość składów to 80-100 km/h. Tam po prostu nie opłaca się jeździć między tymi miastami samochodem i stać w korkach. Między tymi miastami nawet nie kursują autobusy, czy tramwaje. Także tam jest to strzał w dziesiątkę, tak samo SKM i WKD w Warszawie. A u nas? Kompletnie komunikacja leży. Mamy wiele miast ustawionych dogodnie względem siebie. Wodzisław i Rybnik. Jak widzę ludzi upchanych w E-3, korki na wodzisławskiej i linię kolejową, praktycznie wzdłuż drogi z 7 parami pociągów, gdzie największa prędkość to 60 km/h, a bilety są drogie jak cholera to po prostu serce mi się kraje. Takie to wszystko nie wykorzystane. To aż prosi się o zrobienie szybkiej kolei między tymi miastami od lat. Jak chcą zachęcić ludzi pociągami co 3 godziny? Po remontach torowiska i rewolucji rozkładowej 2-3 lata temu zamydlili ludziom oczy, jak to wspaniale linię wyremontowali. 14 par pociągów było, ulgowy do Rybnika był po 1,89 zł a normalny po 3zł. Pociąg z Rybnika do Wodzisławia jechał 16 minut. Dzisiaj z Rybnika do Wodzisławia jedzie się już 18-19 minut. Mamy do dyspozycji 7 par pociągów a bilet ulgowy kosztuje 2,96 zł (37%). Dla mnie jest to po prostu skandal i zazdroszczę komunikacji w pomorskim czy mazowieckim. Wodzisław Centrum aż prosi się u wybudowanie, linia o przeprofilowanie i wprowadzenie prędkości 80 km na godzinę. Pociągi puszczać co 15-20 minut i wprowadzić rozsądną taryfę cenową na tej linii. Możecie być pewni, że już nikt nie jechał by pseudo klimatyzowanym solarisem pod szyldem MZK tylko wybrał by 12 minutową podróż klimatyzowanym szynobusem.

Pozdrawiam.

~do niestety (80.238. * .20) 31.08.2012 12:59

Masz rację ale jednak Rybnik ma trochę lepiej. Od nowego rozkładu będzie miał dwa pociągi do Warszawy i podobno elfy mają jeździć w relacji Katowice-Rybnik. A do Wodzisławia autobusy szynowe z Rybnika. Takie plotki chodzą.

~do rozsądek (83.5. * .142) 31.08.2012 12:48
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

nie władze Wodzisławia ale powiatu. Starosta zareagował zdecydowanie szybciej i sprawniej.

~rozsądek (80.238. * .20) 31.08.2012 12:42
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Uważam że władze Wodzisławia zachowały się profesjonalnie i cały czas monitują problem związany z koleją i połączeniami w przeciwieństwie do wieśniackich władz Jastrzębia które problem olały i teraz Jastrzębie jak mała wieś - nie ma pociągów a ludzie są skazani na łaskę i nie łaskę małych busiarzy. Dobrze, że pilnują tematu a przede wszystkim remontu linii do Chałupek!

~niestety (83.5. * .142) 31.08.2012 10:32
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Rybnik oczywiście ma sie lepiej ale tylko w jedną stronę co nie jest dla samego Rybnika korzystne. W drugą ( na południe) jest totalna ignorancja nawet Fudali chciał Czechów przekonać do podesłania pociągu do Rybnika, może nie Pendolino ale do pomysłu trzeba by wrócić. Ignorancja władz wojewódzkich w stosunku do powiatu wodzisławskiego, Jastrzębia, powiatu raciborskiego jest straszna. Oni wolą inwestować w Zawiercie czy Częstochowę a nawet Żywiec a tereny przy Czechach od pow. cieszyńskiego po Racibórz po prostu mają tam gdzie słońce nie dochodzi. Wynika z tego że Warszawa nawet jednak doceniła ważność szybkiego i krótkiego połączenia z Rybnika na Chałupki przez Wodzisław natomiast to wina władz wojewódzkich że wcześniej tej lini nie zgłaszali do Warszawy i ciągle likwidowali liczbę połączeń. Wyszło szydło z worka, wiemy komu zawdzięczać upadek. Swoją drogą to wina radnych do sejmiku wojewódzkiego i zarządu z wojewodą i marszałkiem na czele.

~ (195.212. * .97) 31.08.2012 09:19
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Tylko zauważ że Rybnik jest jedynym miastem subregionu które jest w województwie zauważane i odpowiednio traktowane, oni nie mają powodów do narzekań. To nas - Wodzisław i Racibórz - Katowice mają gdzieś i myślą że jak doceniają Rybnik to cały subregion z automatu powinien być zadowolony. Rybnik ma zapewnione 18 pociągów bezpośrednich z Katowicami, Wodzisław jeden, a Racibórz zero. Ale przecież mamy jakieś pociągi do Rybnika i możemy biegać tam po peronach, przecież my, raciborzanie i wodzisławiane jesteśmy obywatelami drugiej kategorii, mieszkańcami "Śląska B".

~hehee (83.5. * .142) 31.08.2012 08:46
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

w sumie dobra myśl z tym opolskim. Władze wojewódzkie tak olewają nasz subregion że może to być jakiś straszak na nich. Racibórz Wodzisław a może i Rybnik powinny powiedzieć NIE katowickiej ignorancji i degradacji regionu

~ (195.212. * .97) 31.08.2012 08:41
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Chyba jeszcze istnieje tor z Olzy do żwirowni w Roszkowie. Przejąć, wyremontować, dobudować te kilkaset metrów do stacji Roszków Raciborski i mamy linię Wodzisław - Racibórz bez zmiany kierunku jazdy. Po przyłączeniu do województwa opolskiego mogą kursować pociągi relacji Opole-Kędzierzyn-Racibórz-Wodzisław. Pomysł przyłączenia się do opolskiego może wydaje się dziwny, Wodzisław nigdy nie leżał w tym województwie (w przeciwnieństwie do Raciborza), ale skoro Katowice od lat mają nas gdzieś i marginalizują, to zmiana województwa jest dla nas ostatnią szansą.

~---- (83.5. * .142) 31.08.2012 08:38
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

oczywiście, aczkolwiek niektóre składy mogą jechać tylko z Rybnika do Ostrawy inne z Bogumina do Katowic. Wszystko wymaga skoordynowania i dobrego rozkładu. Na zachodzie Europy również są przesiadki i jest ok pod warunkiem że nie czekasz dłużej niż 5 minut. Wielkie podziękowania do Nowin Wodzisławskich o zajęcie się ponownie tematem. Myślę jednak, że warto byłoby zapytać prezesa Kolei Śląskich odnośnie połaczeń Wodzisław-Chałupki / Bogumin. Nowiny jak znajdziecie czas zadzwońcie do tych Kolei Śląskich i wypytajcie ich dlaczego tak zrobili i czy w związku z planowanym remontem zadeklarują odnowienie połączeń?

~ (195.212. * .97) 31.08.2012 08:33
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Ale ludzie, dlaczego mówicie o pociągach do i z Rybnika ? Sens mają połączenia bezpośrednie typu Ostrava/Bohumin - Katowice a nie ogryzki do Rybnika. Dla pociągu z Katowic do Rybnika naturalnym przedłużeniem jest Wodzisław i dalej Chałupki, Bohumin - a nie takie dzielenie na ogryzkowe relacje. Do Rybnika to mogę sobie pojechać autobusem albo na kole.

~województwo ma nas w ..... (83.5. * .142) 31.08.2012 08:11
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Tczew, Oświęcim, Włoszczowa, Kędzierzyn Koźle, Strzelce Opolskie, Kęty wszystko nie w województwie śląskim do nich pseudo koleje śląskie pojadą ale z Rybnika przez Wodzisław do Czyżowic albo Bełsznicy, Olzy czy Chałupek już nie. Oto polityka województwa śląskiego. Nawet słynna Włoszczowa jest w rozkładzie za to z Chałupek do Rybnika ktoś ma jechać do okoła przez Racibórz a z Olzy do Wodzisławia to już na rowerze.

~do były kolejarz (83.5. * .142) 31.08.2012 08:04
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

A ile osób ma dostęp do kolei z Bogumina przez Racibórz? Przez Wodzisław dostęp ma znacznie więcej niż 30 tyś. W Wodzisławiu centrum to 40 tyś do tego Radlin 15 tyś Gorzyce 10 tyś to już masz co najmniej 65 tyś lekko licząc. Do Wodzisławia mogą ponadto przyjechać pasażerowie z pobliskiego 90 tyś Jastrzębia a do Raciborza co najwyżej z Piertowic. Zresztą Koleje Śląskie powinny uruchomić pociągi z Bogumina ( a najlepiej Ostrawy) przez Racibórz ale również przez Wodzisław. Kiedy linia będzie wyremontowana możemy mieć ciekawe połaczenia kolejowe, przydało by się nawet Wodzisław-Chałupki-Racibórz.

~oburzony (195.212. * .97) 31.08.2012 07:57
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Podsumowując: aby dostać się do Katowic pociągiem, skazani jesteśmy na przesiadki i bieganie po peronach w Rybniku. To my dziękujemy za taką kolej, to żenujące żeby do stolicy województwa oddalonej o zaledwie 50 km nie dało się dojechać bezpośrednio. Marszałek województwa pokazał, gdzie ma Wodzisław i Racibórz. Zabierajcie sobie te ogryzki pacany i puśćcie je sobie gdzieś na Bieruń Stary bo u nas nikt tym jeździć nie będzie. Ostatnia szansa dla naszych miast to wspólne przyłączenie się do województwa opolskiego. Może wtedy w Katowicach zauważą, że za Rybnikiem są jeszcze jakieś miasta !!

~logiczny (83.5. * .142) 31.08.2012 07:57
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

swoją drogą to gdzie byli włodarze naszych gmin jak planowano rozkład na 2013??? Teraz muszą jeździć do Kolei Sląskich i sie prosić zamst wcześniej protestować w województwie. Dla Katowic nasz region to zapadła dziura taka jak dziurawe są drogi wojewódzkie i dziurawy rozkład kolejowy. Nasi mieszkańcy powinni wszystkim radnym wojewódzkim w wyborach podziękować.

~logiczny (83.5. * .142) 31.08.2012 07:53
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Koleje Śląskie muszą zapewnić komunikację z Chałupek, Olzy, Czyżowic przez Wodzisław na Rybnik. To jest trasa którą będzie można przejechać w ciągu 30 minut a nie przez Racibórz 90 minut.

~link (37.225. * .64) 30.08.2012 22:15

http://infokolej.pl/download.php?id=7810

~jeszcze jedna uwaga (37.225. * .64) 30.08.2012 21:48
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a Koleje Śląskie zawiodły na całej linii. Miała być nowa jakość, więcej połączeń, ale Wodzisław i okolice potraktowano jak zapadłą dziurę. Będzie kilka pociągów na dobę do Rybnika, gdzie trzeba będzie się przesiadać na Katowice, kilka do Pszczyny, JEDEN bezpośredni do Katowic i ZERO do Chałupek. Dno

~mała uwaga (37.225. * .64) 30.08.2012 21:44

zawsze w planach była nazwa Wodzisław Śląski Miasto, taką nazwę powinien mieć przystanek,a nie Centrum

~bystrzak (87.205. * .229) 30.08.2012 20:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Skoro koleje śląskie nie planują jeździć do Chałupek to niech Czesi jeżdżą do nas. Im to się jakoś opłaca. Byłem jakiś czas temu w Bohuminie i zapytałem w kasie ile kosztował by bilet na expres z Bohumina do Pragi. Pani kasjerka bardzo grzecznie PO POLSKU mi wyjaśniła, że taki bilet (nazywają go rodzinny) dla 2-6 osób kosztuje niecałe 60zł. Czas przejazdu pociągu z Bohumina do Pragi to 3 godziny z małym haczykiem, czyli spokojnie można się wybrać na jeden dzień do Pragi tanimi szybkimi kolejami Czeskimi, zrobić zakupy i wrócić w ten sam dzień.

~byly kolejarz (87.101. * .60) 30.08.2012 20:36

Ale dostep do kolei ma moze z 30 tys. ludzi. Reszta to wioski hen hen daleko od Wodzislawia z ktorych ani wyjechac sie nie da komunikacja zbiorowa.

~eee (91.200. * .160) 30.08.2012 20:01

jednak powiat wodzisławski to ponad 155 tys ludzi wiec normalnym jest inwestycja własnie tu w kolej a nie w racibrz gdzie tam nawet nie ma 100 ts .

~Podpisz się... (83.27. * .230) 30.08.2012 18:44

Ale przecież koleje śląskie nie rezygnują z Chałupek tylko przedłużają relację do Bohumina! Mają byc relacje Kędzierzyn Koźle -Bohumin i Bohumin - Racibórz

~KS (80.238. * .126) 30.08.2012 18:26
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Koleje Śląskie teraz ich trzeba naciskać

~mieszkanka tej trasy (91.195. * .238) 30.08.2012 15:09
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

przystanek wodzislaw centrum super decyzja a za czasem będziecie wszyscy niedowiarki widzieć ile ludzi jeździ pociągami a sami wsiądziecie do pociągu niż stać w korkach ..aby tylko ten plan sie powiódł połączenia Chałupki Rybnik są superowe..powodzenia

~niestety (83.4. * .111) 30.08.2012 13:23
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Nie cieszcie się zbytnio znając życie to nasza nieudolna władza zaprzepaści taką szansę i nic z tego nie wyjdzie. Pogadamy w grudniu.... Linia jak najbardziej do remontu i puszczenia szynobusów i pociągów z Ostrawy przez Wodzisław i Rybnik do Katowic, nawet Intercity mogłoby się pojawić ale nasze władze lokalne i wojewódzkie nawet kiedy PLK ma projekt gotowy doprowadzają do coraz większej likwidacji połączeń!

~marekk (83.4. * .111) 30.08.2012 11:43
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

To jest śmieszne, znalazły się pieniądze linia może być świetnie zmodernizowana za państwowe pieniądze a tu znów nasze bogate województwo uwala nasz region i Koleje Śląskie tną połączenia do Chałupek. Panie Starosto trzeba projektem remontu zainteresować PKP Cargo, PTK, Rail Polska, DB Schenker Rail Polska, PKP Intercity, PKP Interegio oraz České dráhy i skłonić ich do deklaracji wykorzystania lini z nowymi parametrami bo to będzie najszybsze i najkrótsze połączenie z Katowic do Ostrawy. Województwo jeśli dba o rozwój infrastruktury powinno jak najszybciej zadeklarować i wprowadzić pociągi na trasę Bohumin-Chałupki-Wodzisław-Rybnik.

~Sandraa (195.238. * .147) 30.08.2012 10:41
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

bardzo dobrze zrobią jak wyremontują kolej, palowo coraz droższe, drogi pozamykane, a np. droga z Wodzisławia do Rybnika zajęłaby ok. 15min a nie 40... ;]

~www (91.200. * .160) 30.08.2012 10:23
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

hm ciekawe czy z tego cos bedzie w sumie czesi do nas jezdza na zakupy a gdy kolej w kilkanascie minut nas dowiezie .

~do do Aśa (89.72. * .169) 30.08.2012 10:12
oceniono 12 razy
-2
Zgłoś

a jeszcze lepszy w Tarnowskich Górach, a jeszcze lepsza Tropikalna Wyspa koło Berlina, itd...co za głupoty wypisujesz...

~do Aśa (83.4. * .184) 30.08.2012 09:34
oceniono 12 razy
0
Zgłoś

Piękny basen jest w Gorzycach,tam można korzystać z niego do woli a nie jest zbyt daleko od Wodzisławia.

~Aśa (188.137. * .146) 30.08.2012 08:25
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

Właśnie mi się przypomniało... odnośnie obiecanek wodzisławskich włodarzy... Od kilkudziesięciu lat obiecuje się postawienie w mieście pływalni z prawdziwego zdarzenia a tymczasem zlikwidowano nawet ten odkryty basen, który kiedyś latem cieszył mieszkańców. Bażanciarnia albo działa albo nie, na Balatonie woda skażona albo nie... Na Wilchwy trudno wypuścić dzieci i młodzież - zwłaszcza, że autobusów coraz mniej a jasno do wieczora jest tylko latem.

~śmiech na sali (83.4. * .111) 30.08.2012 08:05
oceniono 13 razy
7
Zgłoś

"jak nie urok to sraczka", tak bym to określił w skrócie. Najpierw likwidowano połączenia bo nie było remontu, teraz może nie być remontu bo nie ma połączeń. Takie rzeczy tylko w POlsce.

~metju (77.255. * .44) 29.08.2012 23:39
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

ciecierecie, tyś jest chyba głupi, paliwo po 6 zł a ty się jeszcze pytasz? z chęcią będę jeździł pociągiem ze stacji Czyżowice, o ile zostaną w ogóle jakieś połączenia. drogi to mamy takie zakorkowane, że mój samochód spala w Wodzisławiu i okolicach o 2 litry paliwa więcej niż w Aglomeracji Śląskiej(!). szkoda nerwów na stanie w korkach.

maw2be 29.08.2012 23:36
oceniono 12 razy
12
Zgłoś

do ciecierecie w całym cywilizowanym świecie jeździ się pociągami gdyż w miastach brakuje miejsc parkingowych.
co do linii kolejowej to raczej ostrawa-katowice ma szansę przekonać marszałka. nie tylko transport osobowy ale i towarowy. co do przystanku w centrum to jak najbardziej, do tego na starym pkm-ie parking najlepiej piętrowy i wtedy miasto ma szansę stać się zapleczem nie tylko dla rybnika ale i dla katowic. dobrze dopasowana siatka autobusowa i wodzisławskie szkoły zyskują więcej uczni.

~ciecierecie (193.150. * .233) 29.08.2012 23:28
oceniono 15 razy
-7
Zgłoś

kto teraz jezdzi pociągami? niech lepiej w drogach do porządku dziury połatają!!!