Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zmiana czasu na letni w Kolejach Śląskich to nie problem

W nocy z soboty 30 marca na niedzielę 31 marca nastąpi zmiana czasu na letni. Według rozkładu, żaden pociąg Kolei Śląskich nie będzie w trasie, gdy w świąteczny weekend przestawimy zegarki z godziny 2:00 na 3:00.

Zmiana czasu na letni w Kolejach Śląskich to nie problemKoleje Śląskie

Zmiana czasu na letni w Kolejach Śląskich to nie problem

Szczególną czujnością powinni się wykazać pasażerowie pociągu 40141 relacji Tarnowskie Góry – Częstochowa, który wyjedzie z miasta gwarków punktualnie o 3:05 “nowego czasu”, czyli 2:05 “starego”. Dla regionalnego przewoźnika ta zmiana wiąże się z koniecznością wcześniejszego podstawienia składu.

Zimowa gorsza niż letnia

– Zmiana zimowa istotnie opóźnia pociągi o godzinę, ale letnia nie ma wpływu na czas przejazdu pociągów – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich, podkreślając, że największe paradoksy występują w przypadku połączeń dalekobieżnych innych przewoźników: – Na przykład pociąg IC Uznam relacji Warszawa Wschodnia – Świnoujście przyjedzie na stację Nowy Tomyśl o godz. 1:56, by po 5 minutach postoju wyjechać z niej o 3:01.

Zmiana okiem maszynisty

A jak wygląda zmiana czasu na letni okiem maszynisty? – Przy zmianie czasu z zimowego na letni pracujemy o godzinę krócej – mówi Marek Szwal, maszynista – instruktor w Kolejach Śląskich, potwierdzając, że problem dotyczy głównie ruchu dalekobieżnego. – I też raczej jesienią przy zmianie czasu z letniego na zimowy. Wtedy po prostu pociągi zatrzymują się na godzinę na najbliższej stacji i czekają godzinę. Absolutnie burzę mit, że składy zatrzymują się w lesie w takiej sytuacji – mówi Marek Szwal. – Wszystkim byłoby łatwiej bez tego majstrowania z czasem. Nie tylko kolejarzom – dodaje.

Materiał partnera

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].