Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Jak obiecał, tak zaprosił. Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze z powiatu raciborskiego zwiedziły Sejm z posłem Gawędą

Zaproszenie do parlamentu miało miejsce, gdy polityk PiS przekazywał OSP promesy na zakup sprzętu dla MDP. - Zbudowała mnie postawa, dyscyplina, jaka panuje w szeregach młodzieżowych drużyn. To trzeba było zobaczyć jak przybyli pod Sejm i ustawili się w rzędach. Uważam, że OSP pięknie wychowują młodzież w duchu patriotycznym - przekazał Nowinom poseł Adam Gawęda. Oprócz parlamentu grupa z Raciborszczyzny udała się także do Muzeum Pożarnictwa.

Reprezentacja Młodzieżowych Drużyn Pożarnicznych z terenu powiatu raciborskiego w gościnie u posła Adama Gawędy na zwiedzaniu Sejmu

W autokarze, który pojechał do stolicy nie było wolnych miejsc - młodzi strażacy skorzystali z zaproszenia polityka prawicy. Towarzyszyli im opiekunowie drużyn.

- Druhny i druhowie przyjechali na moje zaproszenie do Sejmu.

W czasie wizyty młodzież zwiedziła Muzeum Pożarnictwa oraz Parlament, poznała moją codzienną pracę. To wyjątkowe spotkanie wypełnione było ciekawymi rozmowami w bardzo serdecznej atmosferze - relacjonował A. Gawęda.

Jak dodał, młodzież w dyskusji podjęła wiele tematów, które zdaniem posła wskazują na wielką dojrzałość przyszłych strażaków. - To godna naśladowania postawa i budujący patriotyzm - stwierdził polityk Zjednoczonej Prawicy.

Prezes Walter Bożek z Krzyżanowic, który przewodził wycieczce z powiatu raciborskiego, podkreślił w rozmowie z Gawędą, że Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze są nie tylko liczne, ale przede wszystkim bardzo zaangażowane w inicjatywy społeczne w swojej okolicy.

- Z ogromną radością i wielką dumą gościłem tak wyjątkową i wspaniałą młodzież. Oni są wielkim wzorem dla swoich rówieśników - ocenił poseł Gawęda.

Walter Bożek opowiedział nam o swoich wrażeniach z pobytu.

Nasza wizyta zaczęła się od pobytu w jednostce strażackiej, która prowadzi Muzeum Pożarnictwa. Jest ciekawie skonstruowane, przechodzi się do kolejnych części, ułożonych tematycznie i historycznie. Można było obejrzeć jak straż musiała sobie radzić w XIX wieku, jaki miała sprzęt, mundury, hełmy. Oprowadzanie było dynamiczne, nikt nie miał prawa się nudzić. Były do obejrzenia sikawki konne, sikawki parowe. Później mogliśmy obejrzeć jak wygląda ratownictwo chemiczne, drogowe, wysokościowe, bo ta jednostka prowadzi takie działania. Są dobrze wyposażeni, mają nowe wozy bojowe. Oprowadzał nas brygadier, który był ciekaw jak działa OSP na Śląsku. Był zainteresowany naszymi zawodami sikawek konnych w Bieńkowicach. Całość pobytu w muzeum była bardzo dobrze zorganizowana. Młodzież, którą dziś niełatwo czymś zaciekawić, była pod wrażeniem tego co widziała.

Stamtąd pojechaliśmy do Sejmu. Zjedliśmy tam obiad, który zafundował całej grupie 51 osób pan poseł. Po posiłku udaliśmy się na zwiedzanie gmachu Sejmu, towarzyszył nam profesjonalny przewodnik. Widzieliśmy z bliska to, co można obejrzeć w telewizyjnych relacjach. Zapoznaliśmy się też z historią parlamentu. Przeszliśmy też na chwilę do Senatu. Na koniec otrzymaliśmy upominki od pana posła i bezpiecznie wróciliśmy do domu. Dla całej grupy to był pierwszy pobyt w polskim parlamencie. Do Warszawy pojechała reprezentacja MDP OSP z całego powiatu.

Ludzie

Adam Gawęda

były poseł i senator

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].