Trendy, które zmieniają Black Friday
Black Friday to wyjątkowe święto zakupów, na które co roku czekają miliony klientów i sprzedawców z całego świata. Dla jednych jest to prawdziwa pochwała konsumpcyjnego stylu życia, dla innych okazja, aby zakupić wymarzony produkt po dużo niższej cenie. W tym artykule przyjrzymy się aktualnym trendom, które wpływają na to, jak obecnie i w przyszłości będzie wyglądał Black Friday. Wiele z tych elementów na stałe wpisało się w zachowania konsumentów.
Online vs Offline
Zespół specjalizujący się w wyszukiwaniu najlepszych kodów promocyjnych Promo-codes.pl z zainteresowaniem obserwuje trend, w którym konsumenci coraz chętniej wracają do zakupów w sklepach stacjonarnych. Black Friday w 2020 roku przeniósł się głównie do Internetu. Obecnie sprzedawcy intensyfikują swoje wysiłki, aby zachęcić klientów do odwiedzania sklepów stacjonarnych (w których dużo łatwiej jest zrobić naprawdę duże zakupy). Sprzyjają temu wyjątkowe promocje i udogodnienia dla kupujących.
Według danych zebranych przez pracowników witryny Promo-codes kody promocyjne są nie tylko wykorzystywane w sieci, ale także przy kasie sklepów stacjonarnych. Pomagają w tym aplikacje i kody wysyłane przez SMS, które można podać sprzedawcy podczas dokonywania płatności.
Sprzedający stosują coraz więcej zabiegów, które mają pomóc w opanowaniu szału zakupów w Black Friday, nawet przy obecności mniejszej ilości personelu. Coraz popularniejsze są zakupy z aplikacją lub zakupy online z odbiorem w sklepie.
Wydłużony Black Friday
Coraz więcej klientów nie chce zostawiać zakupów na ostatnią chwilę, dlatego przygotowuje się na ten wyjątkowy dzień dużo wcześniej. Konsumenci wybierający się do sklepów stacjonarnych zrobią wszystko, aby uniknąć tłumów, a klienci sklepów online zechcą zakupić wybrany produkt, zanim zostanie wyprzedany - dużo wcześniej, aby uniknąć opóźnień w dostawie. Z tego powodu pierwsze “odliczanie” do Black Friday rozpoczyna się już na początku listopada. Black Friday zmienia się w całe tygodnie promocji, aby spełnić oczekiwania wszystkich klientów.
Oczekuje się, że każdy kolejny rok pobije wcześniejsze rekordy sprzedaży. Wszystko dlatego, że sprzedawcy nie są już tak uzależnieni od Czarnego Piątku, a zamiast tego skupiają się na całym świątecznym sezonie zakupowym Z drugiej strony dłuższy okres zakupów może prowadzić do zmiany postrzegania dnia Black Friday, jako realnej opcji oszczędzania na zakupach.
Preferencje konsumentów
Liczne badania wskazują na to, że konsumenci są coraz mniej lojalni wobec marek. Dużo ważniejsze staje się dla nich znalezienie produktu o najlepszej jakości, przystępnej cenie, ekologicznego i produkowanego przez lokalnych rzemieślników. Brak lojalności stwarza dla marek możliwości pozyskiwania nowych klientów dzięki jeszcze lepszym ofertom, personalizacji zamówienia i nagradzania za lojalność.
Opcją, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem jest możliwość zapłaty za swoje zakupy w późniejszym terminie. Równie ważne dla klientów jest zapewnienie im zwrotu za zakupy, a specjalne, wydłużone polityki zwrotów sprzyjają większym przedświątecznym zakupom w Black Friday.
Klienci sklepów online chętniej wybierają te produkty, które są do nich wysyłane za darmo. Okres świąteczny to jednak wyjątkowo pracowity okres dla wszystkich firm kurierskich. Zadaniem sprzedawców jest więc znalezienie złotego środka, między uniknięciem dodatkowych opłat za przedświąteczne wysyłki i utrzymaniem satysfakcji klienta.
Materiał zewnętrzny