Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

List otwarty do Prezydenta Wodzisławia Śląskiego

"Czasem żartuję nawet, że prawdziwy Mieczysław Kieca został porwany przez kosmitów, a na stanowisku zastępuje go wyłącznie sobowtór, ponieważ nie chce mi się wierzyć, że ten młody chłopak, który miał tyle chęci i pomysłów, po prostu blefował" - pisze w liście otwartym do Prezydenta Wodzisławia Śląskiego mieszkaniec miasta. 

List otwarty do Prezydenta Wodzisławia Śląskiego

Szanowny Panie Prezydencie!

Jako rdzennemu wodzisławianinowi przykro mi się patrzy na kondycję współczesnego miasta, a niestety pomimo wielu Pańskich obietnic i piętnastu lat prezydentury kondycja ekonomiczna Wodzisławia Śląskiego wcale nie uległa polepszeniu. Nastała pora, by poruszyć kilka problemów związanych z Wodzisławiem Śląskim i Pańską prezydenturą.

Z uwagą przeczytałem Pański list do prezesa Wydawnictwa Nowiny z 26 lutego 2021 r. Z góry uprzedzam, że nie znam ani Pana Arkadiusza Gruchota ani Pana Dezyderiusza Szwagrzaka i nie chcę bronić tych Panów gdyż są to dorośli ludzie. Pański list jednak nie dał mi spokoju i postanowiłem odpowiedzieć na niego nie w kontekście dwóch przytoczonych powyżej Panów, ale w Pańskim kontekście Panie Prezydencie. Napisał Pan, że „najpierw ze zdziwieniem, a później ze zniesmaczeniem” przyjął wtorkowy komentarz Redaktora Gruchota i trafił Pan w punkt ponieważ zdziwienie i zniesmaczenie Panie Prezydencie są to bardzo trafne słowa i muszę przyznać, że podzielam je razem z Panem. Z tą różnicą, że moje zdziwienie i zniesmaczenie nie dotyczy artykułu dziennikarza tygodnika Nowiny Wodzisławskie, tylko Pańskiej prezydentury.

15 długich lat

Gdy chodzę po współczesnym Wodzisławiu przecieram oczy ze zdumienia, bo nie chce mi się wierzyć, że między 1975 a 1992 rokiem Wodzisław Śląski był miastem, które nie zeszło poniżej stu tysięcy mieszkańców, a ze swoim zapleczem ekonomicznym było jednym z najważniejszych ośrodków miejskich na czechosłowackim pograniczu. Oczywiście jego żałosny upadek i całkowita likwidacja przemysłu nie stanowią Pańskiej winy, ale obecny stan współczesnego Wodzisławia już jak najbardziej tak, i to z jednego konkretnego powodu. Rządzi Pan tym miastem Szanowny Panie Prezydencie od 2006 r. W momencie gdy piszę te słowa to już piętnaście długich lat. Przez ten okres czasu, przez te piętnaście lat nie zrobił Pan nic, dosłownie nic, by w jakikolwiek sposób polepszyć jego kondycję ekonomiczną. Z resztą wyniki opublikowanej ankiety bardzo dobitnie to podkreślają. Jak wiadomo ponad 57% respondentów chce się wyprowadzić z rządzonego przez Pana miasta. A wie Pan dlaczego ? Ponieważ współczesny Wodzisław to wyludniona i opustoszała rudera, wewnątrz której podejmuje się wyłącznie prace o charakterze kosmetycznym i naprawczym inwestując w te nieruchomości, które z remontem nie mogą już dłużej czekać. Oczywiście wyremontowane budynki jak dworzec kolejowy, Pałac Dietrichsteinów, czy kamienice przy ulicy Kościelnej bardzo pięknie wyglądają. Nawet Karuzelę, która jest w rzeczywistości prostym pasażem handlowym należy zapisać na Pański plus. Problem tylko w tym Panie Prezydencie, że inwestycje te w niczym nie przyczyniają się do polepszenia kondycji ekonomicznej mieszkańców, ponieważ jak już pisałem mają one charakter kosmetyczno-naprawczy. Z resztą przykładów jest więcej. Wybudował Pan tak zwany Mały Rynek, który ostatecznie niczego nie zmienił prócz tego, że wydano na niego pieniądze. Oczywiście estetyka jest bardzo ważna, ale to co dzisiaj decyduje o rozwoju miast i regionów, to technologie oraz innowacje. Z resztą przykłady świadczą o tym dobitnie. Wałbrzych i Mielec były w latach dziewięćdziesiątych miastami wielkiego kryzysu. Zdawało się już wówczas, że znalazły się w zapaści, która nigdy się nie odmieni. Dzisiaj są to miasta, które patrzą w przyszłość ponieważ nie tylko odrobiły zaległości, ale bardzo gwałtownie nadrobiły stracony czas. Dla Wodzisławia Śląskiego tymczasem czas się zatrzymał gdzieś w 2001 r., kiedy już po odłączeniu wszystkich przemysłowych dzielnic wygaszono nam kopalnię i jak dzieci we mgle do dziś nie wiemy co robić dalej. Wtedy jednak po nieudanej prezydenturze Pana Adama Krzyżaka antidotum na wszystko wydawał się mieć młody chłopak pełen energii i zapału, który nazywał się Mieczysław Kieca.

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

159 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~gruss (5.184. * .107) 29.03.2021 09:02
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

A miasto zniszczyli, jak ktoś tu ładnie ich nazwał dywersanci, dzięki podziałom mnożąc stołki, zrozumcie to w końcu. Bo w taką propagandę, że miasto się rozleciało przez "nastroje społeczne" mogą wierzyć tylko durnie ,widocznie mamy ich pod dostatkiem, bo co i rusz ktoś zabłyśnie taką opinią z d...y wziętą.

~gruss (5.184. * .107) 29.03.2021 08:57
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

A spróbujcie władzy zwrócić uwagę, powiedzieć lub napisać prawdę, to odpowiedzą "jest super jest super więc o co ci chodzi". Taki Kieca zawsze może powiedzieć, że przed nim to było dopiero dziadostwo i niestety będzie miał rację. A kto zamiast niego? Sensowni ludzie już dawno opuścili ten smutny grajdoł.

~Tylko_na_chwilę (188.137. * .52) 29.03.2021 08:45
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Czytam to i w głowie mam obraz socjalisty na emeryturze

~Do_trolli_nizej (94.254. * .199) 29.03.2021 08:28
oceniono 9 razy
-7
Zgłoś

To się trolle rozmnożyły ;)))) wylewają swoje żale i frustracje.Nie chce i nie bronię obecnego prezydenta ale skoro znacie wszystkie bolączki tego miasta to stańcie do wyborów,wygrajcie je i pokażcie jak naprawdę rządzić,tymczasem lecę po popcorn i zasiadam wygodnie w fotelu.......

~KUKUnaMUNIU (178.36. * .246) 29.03.2021 08:25
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Hahaha. Coś w tym jest. Od 2006 roku dojeżdżam do pracy 55 km (tak, w jedną stronę), własnym autem, bo wydostanie się "komunikacją publiczną" z tego raju to gehenna. I chyba czas stąd emigrować, choć pot i krew wielu pokoleń rodziny wsiąkały w tą ziemię kilka wieków.

Oberwator_R 29.03.2021 08:24
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Nie żeby kogos straszyc ale najgorsze jest jeszcze przed nami. Wodzisław leci na "oparach" dzięki sąsiednim gminom. Wodzisławianie wydaja pieniądze zarobione "za granicą". Na miejscu główni pracodawcy to szkoły, urząd przy Bogumińskiej i kilka niewielkich "geszeftów". Koniec górnictwa którego niektórzy tak bardzo nie mogą się doczekać to będzie ostateczny cios dla miasta i regionu. Wiem co mówię bo w latach 90-tych widziałem skutki likwidacji górnictwa we Francji (bezrobocie 25%). 20 lat temu zamknięto wodzisławiskiego żywiciela - KWK 1-Maja. Od tego czasu pomimo wielu obietnic nie pojawiły sie żadne alternatywne źródła dochodu gminy i miejsc pracy dla mieszkańców. Wodzisław niestety umiera, a władze miasta mają w tym znaczny udział.

~Ggggggggggggggggg (46.134. * .80) 29.03.2021 08:06
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Wodzsław to obóz Wypadowy w walce o chleb . I sytuacja uległa zmianie na nie korzyść . Brak połączeń autobusowych z dużymi zakładami jak KWK Chwałowice . Ogólnie SWD króluje w woj śląskim .

mhl999 29.03.2021 07:58
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

List jest pobieżnym podsumowaniem rządów Kiecy na przestrzeni lat i z pewnością można by jeszcze napisać ze dwa takie listy, a tematu by się nie wyczerpało. Ktoś tu dobrze przygotował się do jego napisania. W zasadzie dla mnie nic nowego, ale takie przypomnienie jak mydli się oczy ludziom w tym mieście jest tego warte. Bardzo mnie jednak ciekawi odpowiedź Kiecy i to jak daleko popłynie w lukrowaniu swojego wizerunku. Teraz Kieca z wydziałem "propagandy" śledzi komentarze i odbiór społeczny tego listu aby móc się do niego ustosunkować. Z pewnością będzie wesoło ;-)

mhl999 29.03.2021 07:54
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Zigi przecież w 2006 roku Odra grała w (I lidze=Ekstraklasie) i trzymała się w niej jeszcze przez kilka lat. Kilka miejsc pracy? Nie bądź śmieszny tylko policz dokładnie. Poza tym od lat istnieje partnerstwo publiczno-prywatne.

~doZigi (83.26. * .219) 29.03.2021 07:50
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

PiS i PO nie mają żadnego znaczenia, tak samo jak Morawiecki, Korwin i inni. Przytaczanie tych przykładów to tylko gra na emocjach w celu rozmywania właściwego tematu. Problemem jest współczesny Wodzisław i niekończąca się historia rozwoju opowiadania przez prezydenta który od piętnastu lat nie sprowadził żadnego konkretnego inwestora pomimo wielu wcześniejszych obietnic i deklaracji. Miasto jest obecnie w agonalnym stanie a władza z prezydentem na czele nie ma żadnego pomysłu na poprawę tej sytuacji choć zachowuje się jakby wszystko zmierzało w dobrym kierunku. Współczesny Wodzisław jest miastem teoretycznym w którym pomimo piętnastoletnich rządów tego samego prezydenta jest całkowita pustynia cywilizacyjna ! Tutaj po prostu NIC nie ma !

Zigi 29.03.2021 01:34
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Ja się z tym zgodzę, że PO i PiS to "ta sama formacja ale wewnętrznie podzielona", ale wcale nie oceniam ich jakoś źle, bo mogliśmy mieć gorzej, Ukraina startowała z lepszych pozycji, a gdzie teraz są? Czy mogło być lepiej? Jasnowidzem nie jestem, ale wiem, że Polska nie ma takiego potencjału jak Chiny, USA czy nawet Niemcy. No i na pewno lepszy bankster Morawiecki, który zna się na cyferkach, niż jakiś filozof w muszce opowiadający bajki dla (dorosłych) dzieci.

~Zalpl (46.204. * .95) 29.03.2021 01:29
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Zakład psychiatryczny to raczej dla takich jak *Zigi czyli jeden z klakierów Kiecy co twierdzą że galeria Odra miała być miejska inwestycja.Galerie stawia miasto???!!! Chłopino przemień Nick lub zniknij bo jesteś spalonym dzbanem .Żal czytać twoich wypocin. Takie masz pojęcie o wszystkim...Żal pl.

~Beka (87.101. * .96) 29.03.2021 01:19
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Zigi ile twoja znajoma będzie robiła wiadukt w radle?

Zigi 29.03.2021 01:15
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

Akurat te "milionowe inwestycje" typu Galeria Odra to było nieporozumienie, generowałoby to może kilka miejsc pracy, za to potężne koszty utrzymania dla miasta, już nie wspominając, że lokalni działacze doprowadzili w końcu klub do ruiny. Dziękujmy Bogu, że stadion nie był własnością klubu, bo za długi zostałby już dawno zlicytowany i stałaby tam teraz co najwyżej Biedronka.
Stwierdziłeś, że wycieczka po starym mieście ma tobie mówić o "kondycji ekonomicznej miasta", dla mnie to śmieszne, bo do mnie mówią np. liczby w budżecie miasta, no ale widocznie ty po szkole dla przybocznych czarnoksiężników nie kalasz się cyferkami. ;----)) Chętnie bym zobaczył porównanie z miejscami pracy w Wodzisławiu, przed padnięciem kopalni i w kolejnych latach po do dzisiaj, najlepiej jeszcze z podziałem na zatrudnienie w samorządzie, kapitale państwowym i prywatnym.
Wodzisław nigdy nie będzie miastem turystycznym, to dla każdego mieszkańca, który wie co posiadamy, jest oczywiste. Cała nadzieja w Muzeum, że będzie fajnym miejscem dla mieszkańców Wodzisławia oraz ziemi wodzisławskiej (może też czasami dla kogoś z zewnątrz), by to było miejsce które będzie scalać naszą lokalną społeczność, pomimo ujadania co poniektórych, ale jak to mówią: psy szczekają, a karawana jedzie dalej (być może w mieście przydałoby się wybudowanie zakładu psychiatrycznego).

Zigi 29.03.2021 01:14
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Nie było Internetu, ale prawdziwe życie, ludzie ze sobą rozmawiali twarzą w twarz, były niesnaski poczynając od kibicowskich (trzy kluby w drugiej lidze) a kończąc na ambicjonalnych (w końcu Radlin, Pszów i Rydułtowy były przed anszlusem miastami, a nie wioskami jak Niedobczyce czy Ruptawa). Komuna miała plusy i minusy, ale anszlusy to akurat na minus, przecież podobny kwik wywołuje u Ruskich niepodległe Białoruś, Ukraina i inne, wcześniej siłą wcielone do ZSRR. Niemniej teraz mieszkańcy Radlina, Pszowa czy Rydułtów czytając komentarze wodzisławskich postkomuchów-patusów utwierdzają się jedynie, że zrobili dobrze. Spoko, padną kopalnie, nie będzie państwowego kapitału to będzie bieda, ale ta bieda będzie też w Rybniku czy Jastrzębiu jak tam zostaną jedynie na pastwe prywaciarzy. Niestety to nie jest takie proste ze ściągnięciem państwowego kapitału w postaci spółek skarbu państwa, takich Wodzisławiów chcących się dorwać do państwowego cyca jest cała Polska, i tak było za PO i tam jest teraz za PiS, akurat niewiele można tu zrobić, bo to jak wygrana w lotka, nawet jakby prezydent miasta teraz był z PiS (nie sądzę, żeby przegrali następne wybory parlamentarne).

~Pytamsie (87.101. * .96) 29.03.2021 00:54
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

#zigi- obiecanki kiecystanu i PO- galeria naviga, galeria focus,galeria odra,areszt śledczy na marklowickiej,prevac,basen na stadionie,droga główna obwodnica południowa,przebudowa kubsza ulicy, przebudowa rynku,przebudowa stadionu,hala widowiskowa itd gdzie to jest PO wski ujadaczu?

~doZigi (83.26. * .219) 29.03.2021 00:01
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Acha ... napiszę ci coś jeszcze !

Przyznaję ci racje co do aparatczykow o których piszesz poniżej. Mnie jednak gó...o obchodzi czy w Wodzisławiu rządzi PiS, PO czy SLD bo nie podzielam poglądów żadnej z tych formacji ! Nie sprzyjam też Konfederacji, Solidarnej Polsce ani PSL i najlepiej by było żeby wszystkie parlamentarne partie trzymały się z dala od samorządów ! Były jednak takie czasy w których PO rządziła w Polsce przez dwie kadencje a w jej struktury należał wtedy prezydent Wodzisławia. Miał więc szansę sprowadzić Spółkę Skarbu Państwa i pomóc miastu ale tego nie zrobił. A wiesz dlaczego ? Dlatego że PO i PiS to jedna i ta sama formacja ale wewnętrznie podzielona. Z resztą wiesz kim był Morawiecki zanim stał się premierem z PiS ? Doradcą Tuska :-)

~doZigi (83.26. * .219) 28.03.2021 23:42
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Uuu ... widzę że zaczynają się drobne złośliwości.

Odpowiadając na twoje pytanie to jestem absolwentem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach a podyplomowo wrocławskiej Wyższej Szkoły Handlowej. Z pewnością jednak są i tacy którzy skończyli tylko przytoczoną przez ciebie podstawówkę co nie przeszkadza Im być porządnymi ludźmi w życiu.

Jeżeli wodzisławianie pisali negatywne komentarze o mieszkańcach Rydułtów, Pszowa i Radlina to zastanawia mnie jakim poziomem technologicznym dysponowali w 1992 ; 1994 i 1997 roku gdy odołączały się te dzielnice ?

Jeśli nie odpowiada porównanie do Warszawy i Katowic to weźmy pod uwagę Rybnik i Jastrzębie. Wiadomo że PRL miał plusy i minusy ale umiejętność tworzenia miast była akurat ich plusem.

Co do Rydułtów i Radlina to myślę że po likwidacji kopalń będą mogli przywitać się z Pszowem - najbiedniejszą gminą na Górnym Śląsku która w czasach "gierkowskich" miała tak drogi sport jak hokej na lodzie bo było ich stać.

Budżetu Raciborza i Wodzisławia nie będę porównywać bo oczywiście nie potrafię liczyć, przede wszystkim jednak to nie ja obiecywałem milionowe inwestycje wiedząc że nigdy nie będzie mnie stać na ich realizację i to nie ja muszę się z nich tłumaczyć.

Uważasz że Stare Miasto ma jeszcze jakieś "walory estetyczne" ? Cóż ... o gustach się nie dyskutuje. Byłem dziś na Starym Mieście i widziałem obok pałacu drogowskaz "informacja turystyczna" tylko jakoś turystów nie spotkałem. Ale to pewnie tylko przez pandemię :-)

Co do Warszawy to zdecyduj czy jest ona dla ciebie stolicą czy warszawką bo jedno drogie wyklucza.

~Ortu (46.134. * .138) 28.03.2021 23:35
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Już od pierwszych chwil istnienia Pana Kiecy wiedziałem ze znajomymi , że jego wybór na prezydenta to klęska dla miasta. Podczas plakatowania miasta przez popleczników Kiecy udowodniliśmy ze znajomymi, że to co na plakatach to kłamstwa. Kieca się wyłgał z tego ! Pan Kieca i jego poplecznicy obsiedli to miasto jak wszy i wyssali wszystko co się dało !!

~Buhahahahaha (94.254. * .199) 28.03.2021 23:28
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Dajcie rządzić tym od popcornu,piwa i masonerii to dopiero będzie zadupie!

Don_C 28.03.2021 23:26
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Są dwie sprawy inwestycje miejskie i inwestycje zewnętrzne czyli pozyskiwanie inwestorów. Inwestycje miejskie za te 15 lat są na średnim poziomie. Tyle że inwestuje się zwykle w ocieplanie szkół czy fanaberie takie jak Dziupla na stadionie za 4,5 mln dla kilku pedagogów. Co do pozyskiwania inwestorów to administrator wraz z prezydentami poprzednimi i obecnymi osiągnął absolutne DNO.

Zigi 28.03.2021 23:25
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

do Uter: Żadna droga tu nie pomoże, bo to równie dobrze może być dojazdówka Wodzisławian do sąsiadów (tak jak boli dupa Raciborzan, że miastowe muszą dojeżdżać na wieś w Kornicach).
PiS nie potrafi wygrać w Wodzisławiu, bo lokalne aparatczyki wolą za tę samą pensję luźną pracę w spółkach skarbu państwa w centrum województwa zamiast branie odpowiedzialności za miasto. Patrzcie kogo wystawiali ostatnie lata, sami spadochroniarze, wzięci z łapanki, niezwiązani z miastem, po prostu skazani na porażkę na którą się godzili, by potem dostać lukratywne posadu w państwowych spółkach. Niemniej to też może być klucz do rozwoju miasta, SPÓŁKI SKARBU PAŃSTWA, państwowy kapitał na pewno by dał kopa miastu, tak jak w sąsiednich miastach, gdzie mają państwowe kopalnie czy elektrownie. U nas w mieście po plajcie kopalni nie ma tak naprawdę żadnego kapitału państwowego. Na prywaciarzy nie ma co liczyć, bo terenów pod inwestycje jest od cholery i trzeba mieć trochę szczęścia z lokalizacją typu działka przy samej autostradzie. Także tego, jeśli PiS da kandydata, który obieca postawienie np. państwowej fabryki samochodów elektrycznych w Wodzisławiu to myślę, że wygra w cuglach i to wtedy może rzeczywiście podziałać dobrze na rozwój miasta (w sensie realizacja tej obietnicy), w końcu pojawiłby się ten upragniony przemysł, znalazłaby się praca dla Wodzisławian, a również dla sąsiadów zza miedzy i wtedy dumnie szczekacze z Internetu mogłyby napisać jak to widzą rejestracje SJZ i SRB sunące w stronę Wodzisławia. ;----)))

~cycu (46.134. * .174) 28.03.2021 23:08
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

W referendach nie było żadnych 37 %, a większości mieszkańców nie pozwolono w nich głosować. Miasto powinno też ścigać dywersantów, którzy parli wtedy do rozbiorów. To była hucpa.

mhl999 28.03.2021 23:03
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

PytamSie (94.254. * .199) pytaj się dalej ;-)

~Chwilaprawdy (46.204. * .251) 28.03.2021 23:01
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

#cycu- referenda przeszły 37% głosów i tyle. Teraz mamy w powiecie bieda zadupia podzielone ale z urzędami i nieudacznikami tam " piastującymi" nie wiadomo co. Kogo stać na drogę południową skoro żadne zadupie w powiecie nie ma na nic kasy. Krótki wiadukt w Radlinie będą robić 3 lata i czego chcecie? W Pszowie jak jeszcze ławkę nową postawią to będzie szczyt marzeń. Jedyna nadzieja w Pisie że rozpierd*** te pseudo gminy

Oberwator_R 28.03.2021 22:57
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Trudno się nie zgodzić z treścią "Listu" .Myślę że gdyby nie to, że wodzisławiane w dużej liczbie pracują w Radlinie Rybniku Jastrzębiu i w Czechach to byłaby tu kompletna "plaża" . Niestety w kwestii zapewnienia żródeł przychodu dla miasta Prezydent kompletnie się nie sprawdził. "Ciepła woda w kranie" w postaci parku rozrywki uratowała go ostatnim razem ale wątpię że sie na to wyborcy jeszcze raz nabiorą.

~cycu (46.134. * .174) 28.03.2021 22:51
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Gierkowskiego Rybnika, Jastrzębia też nie rozebrano, a nie są Warszawą ani Katowicami. Rozbiory Wodzisławia można cofnąć, gdyż referenda secesjonistów były nieważne - ale do tego potrzeba władz z jajami, a nie miernot.

~Uter (5.173. * .54) 28.03.2021 22:41
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Jest dużo frustracji w ludziach, bo widzą co się dzieje obok a co tutaj. Impulsem dla Wodzisławia miała być droga główna poludniowa. Dalej trwa ten cyrk i nic się nie zmieni. Ludzie zmęczeni Kiecą zagłosują na PIS, a PIS przegra wybory. No i znów będzie przeciąganie się decyzji. Rybnik i Racibórz niedługo będą miały swoje obwodnice i szanse na inwestycje i pewnie tam znajdą pracę Wodzisławianie.

Pytanie dlaczego nie ma inwestorów? Skąd oni mają wiedzieć jakich pracowników tu znajdą? Zakładam że mogą myśleć w kategoriach że większość to górnicy i pracownicy supermarketu.
Czesi przyszli bo zauważyli że dużo mają ludzi z Wodzisławia i kalkulowało im się przeniesienie KES.
Tak jak autor tego anonimu pisze o tych autobusach jadących z ludźmi do pracy. Może czas wypytać ludzi gdzie pracują i co robią. Dowiemy się jakimi kadrami dysponuje Wodzisław. Oczywiście jest RODO, ale jest też spis powszechny gdzie jest pytanie o pracę za granicą.



Zigi 28.03.2021 22:36
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

Porównywanie Warszawki czy Katowic do Wodzisławia, skądś tyś się urwał człowieku? :----))) Jakby Wodzisław włączono do stolicy to myślę, że mieszkańcy by to przeboleli. Wystarczy poczytać pogardliwe komentarze takich jak ty wobec mieszkańców Pszowa, Radlina czy Rydułtów to wtedy zrozumiesz dlaczego nie chcieli się kisić w jednym mieście z taką patologią.
To jaką uczelnię skończyłeś? Chyba jedynie elitarną podstawówkę Jana Pawła II. Bo tak wynikałoby z twojego argumentu z walorów estetycznych Starego Miasta. Jak cię nauczyli obsługi kalkulatora to porównaj sobie budżet Raciborza z Wodzisławiem.

~doZigi (83.26. * .219) 28.03.2021 22:17
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Mieszkańców Ursusa też nikt nie pytał czy chcą być Warszawą a są nią do tej pory. Jak więc to możliwe że jedno miasto można rozebrać "bo sobie mieszkańcy nie życzyli" a inne jest nietykalne ? Z resztą mieszkańców Piotrowic czy Ligoty też nie pytano czy chcą być Katowicami a są nimi nadal i już pewnie na zawsze pozostają. Czy są one przez to "gierkowskie" ?

Co do porównania powiatowych miast górnośląskiego południa to jak najbardziej współczesny Wodzisław jest wśród nich najsłabszy. Wystarczy się przespacerować. Ja dla przykładu byłem dziś na Starym Mieście i jest to dramat.

Jeśli nie wiesz co oznacza "kondycja ekonomiczna" to zastanawiam się jaką uczelnię skończyłeś ?

Co do budżetu miasta na przestrzeni ostatnich lat powiedzieć można krótko "widziały gały co brały" ... mógł nie obiecywać gruszek na wierzbie wiedząc że nie będzie funduszy.

~Kimis (46.204. * .251) 28.03.2021 22:11
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Podobny list powinni dostać wszyscy nieudacznicy z okolic od powiatu skończywszy na Radlinie i Pszowie. Co do Kiecy to wystarczy wejść na FB i będziecie widzieli jak mu klakierzy przyklaskują. Wstyd by go było lansować się na kokoszycach jak to nie on załatwił inwestorów tylko jedna znana biznes babka. Kieca powinien odejść tyle w temacie.

Zigi 28.03.2021 22:03
oceniono 8 razy
-8
Zgłoś

Jezu, znowu to postkomuchowskie odwoływanie się do gierkowskiego Wodzisławia, gdzie nikt nie pytał mieszkańców Radlina, Pszowa czy Rydułtów czy sobie życzą włączenia do naszego miasta. To niestety niedobrze świadczy o autorze, który tkwi mentalnie w głębokiej komunie. No i co ma autor na myśli pisząc o "kondycji ekonomicznej" Wodzisławia? Dobrze jakby przytoczył jak się kształtował budżet miasta na przestrzeni lat, to całkiem dobry wskaźnik i jeśli go przyjąć to Racibórz na pewno nie jest przed Wodzisławiem, jak to sobie wymyślił.

~PeOwiec (155.133. * .231) 28.03.2021 21:55
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

do autora ma pan rację chciałęm złożyć skargę do kiecy osobiście na brak kompetencji jego urzędników w randze naczelników i co pan prezydent się pobał wysyłąjąc jakiegoś człowieka który sie przedstawił ale czy to był on nie wiadomo bo nie miał żadnego identyfikatora na moje pytanie dlaczego kieca nie przyszedł padła odpowiedz że jest pandemia zaznaczam że było to jeszcze przed ogłoszeniem obostrzeń tak że takiego mamy strachliego prezydenta z bielska który tylko bierze kasę i boi się stanąć twarzą w twarz z mieszkańcami

~Pepsi (5.172. * .41) 28.03.2021 21:18
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

Popieram anonima wodzislaw to dziura brak pomysłu na miasto p kieca dramat.ps Panie prezydencie była rocznica wyzwolenia spod okupacji niemieckiej gdzie pań był 26 marca

~Qwertyasf (31.0. * .73) 28.03.2021 20:49
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Myślę że podobny list powinna dostać m.in. Burmistrz Radlina.

~Kwiprokwo (87.101. * .96) 28.03.2021 20:46
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Mnie to czuć kimś z Konfederacji . Jednak podbijam temat jakich to inwestorów ściągneli prezydenci za te 15 lat??? Panie Kieca na tak długi list musisz odpowiedzieć!!! Skończ strugać jabłka!!!

~PytamSie (94.254. * .199) 28.03.2021 20:34
oceniono 10 razy
-8
Zgłoś

Czyżby to wypociny mhl-a?

~PytamSie (94.254. * .199) 28.03.2021 20:34
oceniono 10 razy
-4
Zgłoś

Kolejny anonim?

~Wojtek58 (94.254. * .62) 28.03.2021 20:33
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

P.Kalinowska powinna stracić stanowisko .