Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Reklama wielkoformatowa, a krajobraz miejski – jakie są przepisy?

Prowadzenie kampanii reklamowej to nie tylko wymyślanie haseł i tworzenie brandu. Jeśli chodzi o reklamę wielkoformatową i pozostałe rodzaje nośników, niezwykle ważne jest również poznanie aktualnie obowiązujących przepisów prawa budowlanego. Każdy nośnik reklamowy umieszczony w miejscu publicznym wymaga zwykle zgłoszenia. Często zdarza się, że reklama wielkopowierzchniowa staje się elementem małej architektury – pokrywa elewacje budynków w przestrzeni miejskiej, otacza parki, ulice itp. Jedno jest pewne – ten nośnik formatowy jest obecnie nieodłączną częścią przestrzeni miejskiej.

Reklama wielkoformatowa, a krajobraz miejski – jakie są przepisy?

Przepisy prawne a reklama wielkopowierzchniowa

Istnieją konkretne przepisy regulujące możliwość umieszczania reklam w konkretnych lokalizacjach. Regulacje te odnoszą się bezpośrednio do prawa budowlanego. Warto przy tym pamiętać, że określony nośnik reklamowy: tablica, billboard, reklama budowlana umieszczana na elewacji budynku itp. ma wpływ na dalsze możliwości w zakresie jego lokalizacji. Wolnostojąca reklama wielkopowierzchniowa, która jest trwałe zespolona z gruntem, może zostać zakwalifikowana jako obiekt budowlany, który aby w ogóle powstał, wymaga wcześniejszego otrzymania pozwolenia na budowę. Samowolne umieszczanie billboardów i reklam wielkoformatowych w wybranych miejscach, bez pozwolenia na budowę może skutkować grzywną za tzw. samowolę budowlaną. Aby czerpać korzyści z tej formy nośnika reklamowego zgodnie z prawem, warto zawsze korzystać z usług doświadczonych w branży firm (więcej na temat reklam o wielkim formacie - www.znajdzreklame.pl/wielki-format).

Reklama w parku, ogrodzie w miejscach publicznych

Czasami nośnik reklamowy umieszczony w parku lub innym, publicznym terenie zielonym może być uznany, nie tylko jako reklama, ale również jako obiekt małej architektury! Ma to miejsce wyłącznie w wtedy, gdy ogólna funkcja nośnika wykracza poza sam marketing, czyli jednym słowem – ma również inne zastosowania (np. ławka do wypoczynku z banerem). Jeśli zatem reklama ma niecodzienną, użytkową formę i jest umieszczona w konkretnej lokalizacji – przed jej umieszczeniem należy to zgłosić. Zdecydowanie łatwiejsze zadanie mają osoby, które decydują się na umieszczenie reklam za pośrednictwem agencji reklamowych, które dysponują szeroka ofertą wielorakich nośników reklamowych, które funkcjonują już w przestrzeni miejskiej i zostały zainstalowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Każdy nośnik reklamowy umieszczony poza obszarem zabudowanym nie wymaga natomiast wcześniejszego przeprowadzenia procedur związanych z otrzymanie zgody na jego zamieszczenie. Wyjątek stanowi reklama umieszczona na obiekcie zabytkowym i reklam świetlnych. Warto również pamiętać, że niegdyś praktykowane zawieszanie reklam na budynkach mieszkalnych, które ograniczały dopływ światła dziennego do lokalu, są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zakazane. Na takie postanowienie nie ma wpływu nawet zgoda mieszkańców, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Reklama wielkoformatowa może być umieszczana na blokach i innych budynkach mieszkalnych wyłącznie na ścianie pozbawionej okien.

Z drugiej strony – mnogość reklam, które można napotkać na przestrzeni publicznej wynika z tego, że w Polsce nie obowiązuje tzw. ład reklamowy – dzięki temu reklama wielkoformatowa stała się integralną częścią przestrzeni miejskiej, bez której ulice miast z pewnością nie byłyby tak kolorowe i atrakcyjne dla oka. Każdy nośnik reklamowy i umieszczona na nim reklama wielkopowierzchniowa doskonale wpisują się w definicje metropolii.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].