Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Trzecia kadencja urzędującej burmistrz czy pierwsza któregoś z pretendentów?

Kornelia Newy, Marek Wystyrk, Arkadiusz Skowron - rywale o fotel burmistrza Rydułtów

Trzecia kadencja urzędującej burmistrz czy pierwsza któregoś z pretendentów?

Tym razem przedstawiamy nieoficjalnych póki co kandydatów do stanowiska burmistrza Rydułtów na najbliższą kadencję. Nieformalnych, bo komisarz wyborczy przyjmuje zgłoszenia do 17 października i potem opublikuje oficjalną listę.

Kornelia Newy

Urzędująca pani burmistrz, Kornelia Newy, będzie starać się o reelekcję. Kolejna kadencja oznaczałaby kontynuację rozpoczętych działań, ale też wdrażanie nowych pomysłów i projektów.

- Przez trzy pierwsze lata obecnej kadencji zapierałam się, że jest to ostatnia. Ale pewne okoliczności sprawiły, że zdecydowałam się kandydować. Piastowanie funkcji burmistrza jest zadaniem odpowiedzialnym, trudnym, absorbującym, często stresującym, ale jak każda praca ma swoje piękne barwy i odcienie. O czym myślę? O tym, że mam dobry kontakt z dużą częścią mieszkańców Rydułtów. Ci mieszkańcy chętnie ze mną rozmawiają. Mówią o swoich potrzebach, o tym co w Rydułtowach mogłoby powstać - podkreśla burmistrz Kornelia Newy. Dodaje, że rozmowy te przekładają się na działanie. - Cieszę się, że mogę realizować pomysły rydułtowików. Dom kultury, kino czy RAFA to tylko niektóre tego przykłady. Zawsze lubiłam dokonywać zmian. Jako nauczyciel, dyrektor szkoły, teraz jako burmistrz. Myślę, że to nasze wspólne działanie będzie nadal przekładać się na coraz lepszy obraz Rydułtów - zaznacza.

Kornelia Newy dodaje, że Rydułtowy są przygotowane do pozyskiwania kolejnych środków unijnych i realizowania nowych pomysłów. - Pracujemy nad nimi albo już ogłosiliśmy przetargi projektowe. Chciałabym kontynuować te działania. Żeby, jak dzieci, rosły na moich oczach - puentuje.

Marek Wystyrk

Niespodzianką nie jest start Marka Wystyrka, który cztery lata temu rywalizował o urząd burmistrz z Kornelią Newy. Marek Wystyrk jest rydułtowskim radnym, prezesem stowarzyszenia Moje Miasto. Hasło wyborcze Marka Wystyrka to „Zrównoważony rozwój dla Rydułtów”. - Czyli taki, który bierze pod uwagę wszystkie aspekty życia społecznego, gospodarczego i ekologicznego. W swoich dotychczasowych działaniach pokazałem, że potrafię łączyć interesy różnych grup społecznych. Doskonale rozumiem potrzeby wszystkich mieszkańców, starszych i młodszych. Nadchodząca kadencja może decydować o rozwoju Rydułtów na kolejne dziesięciolecia. Przede wszystkim trzeba zabiegać o zachowanie dotychczasowego rynku pracy, jak i stwarzać warunki do rozwoju przedsiębiorczości. Należy zapobiec dalszemu odpływowi z Rydułtów ludzi młodych. Konieczna jest promocja naszego miasta, jako otwartego na rozwój nie tylko handlu i przemysłu, ale także na nowe technologie - wylicza kandydat.

Jak podkreśla, jeżeli wygra w wyborach, w planach ma nadrobienie zaległości w infrastrukturze, głównie w kanalizacji sanitarnej. - Która niestety nie była priorytetem dla obecnych władz. W dalszym ciągu konieczne jest udoskonalenie systemu gospodarki odpadami tak, aby odpowiadał on oczekiwaniom i potrzebom mieszkańców. Wiele do życzenia pozostawia jakość lokalnych dróg, w tym również powiatowych, których w Rydułtowach mamy bardzo dużo. Dlatego zamierzam poprawić relacje z władzami powiatu wodzisławskiego celem uzyskania większych, niż dotychczas, korzyści dla naszego miasta. Bardzo ważnym elementem mojej działalności będzie troska o wychowanie najmłodszego pokolenia. Z pewnością należy zadbać o wysoką jakość kształcenia, nakierowaną na dobro rozwoju dziecka - zaznacza. Dodaje, że do realizacji tych celów potrzebne są oczywiście pieniądze. - Których w obecnym zadłużonym budżecie nie jest za wiele. Dlatego należy wykorzystać pieniądze ze źródeł zewnętrznych. Pełniąc funkcję prezesa stowarzyszenia Moje Miasto mogę wskazać naszą organizację jako dobry przykład pozyskania środków zewnętrznych, które niejednokrotnie pozwalają młodym ludziom na stawianie swoich pierwszych kroków zawodowych. Myślę, że dla tych mieszkańców, którzy chcą swoją przyszłość związać z Rydułtowami, chcą w naszym mieście mieszkać, pracować i wypoczywać, stanowię odpowiednią alternatywę dla obecnych władz - puentuje.

Arkadiusz Skowron

O urząd burmistrza będzie ubiegał się również Arkadiusz Skowron, mieszkaniec Rydułtów, dyrektor Ośrodka Rekreacji i Rehabilitacji Bushido w Rybniku, wiceprzewodniczący PO w powiecie wodzisławskim. Wystartuje z komitetu „Zdrowe Rydułtowy”. Jeżeli wygra, swoją kadencję chce oprzeć na kilku filarach. Po pierwsze, dbałości o czyste powietrze. - Problem zanieczyszczenia powietrza w Rydułtowach i w gminach sąsiednich jest coraz większy. Jestem zdeterminowany, by temu przeciwdziałać - podkreśla. Drugi filar kadencji to sieć kanalizacji sanitarnej, czyli odpowiednia gospodarka wodno-ściekowa. - Kanalizacja obejmująca całe Rydułtowy powinna być wybudowana już dawno. Rozumiem, że jesteśmy związani z PWiK i dlatego powinniśmy wspólnie z innymi gminami budować sieć kanalizacji sanitarnej. Nie przyłączyliśmy się do realizowanej inwestycji międzygminnej, której liderem jest Wodzisław Śl. Szkoda. Teraz jesteśmy jakby osamotnieni w powiecie wodzisławskim i skazani na budowę kanalizacji samodzielnie. Wiele nauczyłem się w Rybniku, i jestem pewny, że potrafię moje doświadczenie przenieść na grunt Rydułtów - mówi Arkadiusz Skowron.

Zapewnia, że jeśli zwycięży, chce skupić się na pozyskaniu dla miasta jak najwięcej środków unijnych. - Od ponad 20 lat jestem pracownikiem rybnickiego urzędu. Mam doświadczenie. Wiem, jak skutecznie starać się o unijne pieniądze - podkreśla.

Arkadiusz Skowron planuje też skupić się na polityce społecznej. Zamierza ułatwić działalność stowarzyszeniom. - Mieszkańcy Rydułtów są bardzo aktywni. Ale stowarzyszeniom brakuje np. stałych siedzib. Chcę temu zaradzić. Mam plan, aby wykorzystać aktywność stowarzyszeń, a to wiąże się ze zwiększeniem puli środków na dotacje. Znam budżet miasta Rydułtowy za ubiegły rok i według mnie wystarczy zmienić akcenty polityki budżetowej i środki znajdą się, bez dodatkowych obciążeń finansowych miasta - dodaje kandydat.

- Moja kampania nie jest skierowana przeciwko kontrkandytom, chciałbym aby była alternatywą. Rydułtowy wypiękniały i chcę ten standard podtrzymać. Mam świadomość ograniczeń finansowych miasta, dlatego będę realizował większość działań w oparciu o środki unijne i zaangażowanie mieszkańców. Mam własne pomysły i rozwiązania, które ujawnię w trakcie kampanii wyborczej. Dla mnie polityka nie jest wojną. To miejsce na rozmowę i wypracowanie kompromisów - puentuje.

(mak)

167 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
zgrzyz 05.11.2014 21:07
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

Przed chwilą się dowiedziałem, że podlinkował nas niejaki Grzsiu z Kluki24. No to panowie do dzieła - pisać głupoty. Jego przecież podlinkował Marek. Grzsiu wykiwał Machnika a teraz płacze, że ten się na niego obraził. A w tej Kluce24 piszą takie pierdy że zgroza. Już się nie chwalą za bardzo tym swoim sondażem radnych, bo pomysł nie wypalił. Ludziska się pokapowali że to lipa. Powtórzę - sami toto założyli i dali sobie laurki z kokardką. Aż obrzydzenie bierze. Obiektywny i gynuś znowu mnie teraz oplują a potem pójdą do spowiedzi.

Objektywny 05.11.2014 18:43
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

@zgrzyz...A ile ty mu się dołożyłeś do tej kampanii, bo jak czytam takich buców jak ty zaglądających do czyjegoś portfela i zadających pytania jakby te pieniądze oni wyłożyli, to po prostu dostaję odruchu wymiotnego ,liczydło się znalazło, a może tak wszystkich zapytasz skąd biorą pieniądze na kampanie zacznij od prezydenta Komorowskiego ?

zgrzyz 05.11.2014 15:01
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

A ile Marka kosztowała kampania ? Kto mu ją sfinansował ? Jak długo będzie zwracał ?

gyniuś 05.11.2014 08:48
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

"Biorąc pod uwagę zarobki, niekwestionowanym liderem wśród lokalnych samorządowców jest Kornelia Newy, burmistrz Rydułtów. Ze złożonego oświadczenia majątkowego wynika, że rządząca pierwszą kadencję, emerytowana nauczycielka zarabia w urzędzie średnio 13,8 tysiąca złotych miesięcznie (brutto). Dwa lata temu radni podnieśli pani burmistrz stawkę o tysiąc złotych. Jednak według Kornelii Newy, ma ona raczej symboliczny wymiar. - "Na rękę" wciąż dostaję tyle samo, bo weszłam w wyższy próg podatkowy - tłumaczy. "- Sami oceńcie ,obłuda ,chamstwo ,arogancja ,mnie się cisną na usta wyrazy których publicznie nie wypada wypowiadać . Jakie zdanie musi mieć babia o swoich wyborach składając swoją kandydaturę na następną kadencję ( osły ,debile, półgłówki hmmm.).

gyniuś 05.11.2014 08:35
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

A może warto sobie przypomnieć i to z arsenału "grzeszków " babci Neli : http://www.nowiny.pl/86809-szefowie-miast-i-gmin-nieslusznie-biora-pieniadze-zapadl-wyrok-w-sadzie.html . Tak kroczek po kroczku i uzbiera się tych "grzeszków " cała masa . A o czym wybory jeszcze nie wiedzą to na pewno wyjdzie po wyborach .

zgrzyz 04.11.2014 22:26
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

A ten Marek to nie mącił na kopalni ? Kpisz czy o drogę pytasz ? kotuś nie mąć bo ci się będzie odbijać.

kotuś 04.11.2014 19:38
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

do zgryz Co z tym Skowronem? Chyba nie zamierzasz na człowieka babci głosować! On już namącił z swoją żonką w szkole w Radoszowach. Takich się trzeba bać, a nie głosować na nich.

makabra123 03.11.2014 14:39
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

zgrzyz w PRL to tyś sie wychowała i Twoja Babcia - Lider dobrego wychowania i właściwego gospodarowania środkami Miasta jest ta sama osoba co dała się poznać jako Najlepsza Babcia - Zapraszam do materiału - jak i na co przeznacza się unijne pieniądze http://www.nowiny.pl/88362-dwaj-wnukowie-pani-burmistrz-dostali-mieszkanie-z-miasta.html Urzędnicza prywata, a mówiąc wprost mieszkaniowy skandal w Rydułtowach na Śląsku. Pani burmistrz przyznała bowiem dwóm swoim wnukom mieszkanie komunalne w nowym, dopiero co oddanym do użytku, bloku. Sprawa bulwersuje tym bardziej, że w kolejce po taki komunalny lokal czeka tam kilkadziesiąt rodzin z dziećmi. Wiele z nich jest w naprawdę ciężkiej sytuacji materialnej, nie tak jak wnuki pani burmistrz - kawalerowie bez zobowiązań, mający całe życie przed sobą. O tej sprawie mówiliśmy na początku roku. Teraz do niej wracamy bo sprawą zajęła się Rada Miasta i wytknęła burmistrzowi błędy. Gorzej z konsekwencjami ... o czym Tomasz Pupiec. http://ttv.pl/aktualnosci,926,n/burmistrz-rozdala-wnukom-mieszkania-komunalne,84516.html

zgrzyz 03.11.2014 13:11
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

Ale do rzeczy - Arek Skowron

zgrzyz 03.11.2014 10:53
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

Zajrzał ktoś do Radlina i Gaszowic. Tam też mają "wspaniale" zarządzane urzędy. Ty makabra już się nie zmienisz. Twoje postępowanie podobne jest do postępowania pewnych funkcjonariuszy z PRL. Gdzie wtedy pracowałeś ?

gyniuś 31.10.2014 20:46
oceniono 13 razy
-3
Zgłoś

@Obiektywny - a kto Babci wręczo te kupowane nagrody ? tu mosz odpowiedź na twoi pytania.

Objektywny 31.10.2014 18:33
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

@makabra .....czy tu> w Urzędzie Miasta Rydułtowy jest ktoś odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku????? i co znaczy wpis pokontrolny - że trzeba wzmocnić nadzór nad pracownikami- to kto to niby ma nadzorować następna kontrola ????i gdzie się można dowiedzieć czy był jakiś wzmocniony nadzór i co z niego wynikło????.

makabra123 30.10.2014 22:54
oceniono 12 razy
12
Zgłoś

Kto się choć trochę na tym zna to sobie odpowie na pytanie nt jak funkcjonuje "wspaniale" zarządzany urzęd miasta w Rydułtowach http://www.rio.katowice.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=1372&bar_id=2212

Objektywny 28.10.2014 12:45
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Przepraszam .....obwód nr 5....szkoła podstawowa nr 3 w Radoszowach!!!!.

Objektywny 27.10.2014 19:24
oceniono 17 razy
17
Zgłoś

Ja chciałbym się dowiedzieć czy w komisji wyborczej w Rydułtowach może zasiadać osoba zamieszkała w Czerwionce Leszczynach wybrana jako osoba....wskazana przez burmistrz miasta typowana do komisji szkoła nr3 w Radoszowach okręg 8 ???????????????????? , i po drugie jeżeli było losowanie do komisji ???? to pani burmistrz miała niesamowite szczęście bo osoby przez nią wskazane są we wszystkich komisjach nic tylko pogratulować..... niektóre kluby takiego szczęścia nie miały!!!!!.

makabra123 27.10.2014 10:18
oceniono 13 razy
13
Zgłoś

Liderem dobrego wychowania i właściwego gospodarowania środkami Miasta jest ta sama osoba co dała się poznać jako Najlepsza Babcia - Zapraszam do materiału - jak i na co przeznacza się unijne pieniądze http://www.nowiny.pl/88362-dwaj-wnukowie-pani-burmistrz-dostali-mieszkanie-z-miasta.html Urzędnicza prywata, a mówiąc wprost mieszkaniowy skandal w Rydułtowach na Śląsku. Pani burmistrz przyznała bowiem dwóm swoim wnukom mieszkanie komunalne w nowym, dopiero co oddanym do użytku, bloku. Sprawa bulwersuje tym bardziej, że w kolejce po taki komunalny lokal czeka tam kilkadziesiąt rodzin z dziećmi. Wiele z nich jest w naprawdę ciężkiej sytuacji materialnej, nie tak jak wnuki pani burmistrz - kawalerowie bez zobowiązań, mający całe życie przed sobą. O tej sprawie mówiliśmy na początku roku. Teraz do niej wracamy bo sprawą zajęła się Rada Miasta i wytknęła burmistrzowi błędy. Gorzej z konsekwencjami ... o czym Tomasz Pupiec. http://ttv.pl/aktualnosci,926,n/burmistrz-rozdala-wnukom-mieszkania-komunalne,84516.html

zgrzyz 27.10.2014 07:45
oceniono 9 razy
-9
Zgłoś

Jasne makabra. Ty jesteś liderem dobrego wychowania. Co do starej baby, to mnie nie interesuje. Trzeba głosować na Arka i tyle. makabra - kotku - wyluzuj, bo jeszcze ci mózg urośnie

makabra123 26.10.2014 20:40
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

zgrzyz to zwykły osioł który potrafi w internecie pluć jadem i klepać po tyłku starą babę. Zapraszam do materiału - jak i na co przeznacza się unijne pieniądze http://www.nowiny.pl/88362-dwaj-wnukowie-pani-burmistrz-dostali-mieszkanie-z-miasta.html
Urzędnicza prywata, a mówiąc wprost mieszkaniowy skandal w Rydułtowach na Śląsku. Pani burmistrz przyznała bowiem dwóm swoim wnukom mieszkanie komunalne w nowym, dopiero co oddanym do użytku, bloku. Sprawa bulwersuje tym bardziej, że w kolejce po taki komunalny lokal czeka tam kilkadziesiąt rodzin z dziećmi. Wiele z nich jest w naprawdę ciężkiej sytuacji materialnej, nie tak jak wnuki pani burmistrz - kawalerowie bez zobowiązań, mający całe życie przed sobą. O tej sprawie mówiliśmy na początku roku. Teraz do niej wracamy bo sprawą zajęła się Rada Miasta i wytknęła burmistrzowi błędy. Gorzej z konsekwencjami ... o czym Tomasz Pupiec. http://ttv.pl/aktualnosci,926,n/burmistrz-rozdala-wnukom-mieszkania-komunalne,84516.html

gyniuś 26.10.2014 14:04
oceniono 20 razy
-6
Zgłoś

No i choćby ci do tej pustej łepy rozum fanszipa ciepoł to i tak nic nie zrozumiesz -zresztą jak zawsze . Poczuł żeś powiew sekty Rydzykowsko -Kaczorskiej i już do reszty ci rozum odebrało . Tyś w swoim zakichanym żywocie był w urzędzie yno po to aby pobrać jakiś kwitek i tela wiysz co tam sie robi .A może ani po tyn kwitek nie chodzisz bo nie wiysz do kierych drzwi trza wlyś . Musza tu zastosować powiedzenie mojego Opy : Nigdy wnuku nie woć sie z idiotą bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu ,a następnie pokona większym doświadczeniem . Więc zastosuję się do tej mądrej maksymy i pozwolę sobie z tobą zakończyć ten nierówny dyskurs . Amyn

Objektywny 26.10.2014 12:49
oceniono 11 razy
-1
Zgłoś

Nie znam jakie to jest drzewko.... a za takich radnych którymi burmistrz manipuluje to dziękuję bardzo ......rozumując włodarzy miasta zawsze myślałem że głównym członem czyli nr.1 jest rada miasta po niej jest burmistrz na miejscu drugim itd.ale mnie zaskoczyłeś ten nr 1 czyli radni są podwładnymi nr 2 czyli burmistrz od kiedy ?????.

gyniuś 26.10.2014 11:53
oceniono 22 razy
-6
Zgłoś

@Obiektywny - ty nie widzisz że to 26-letnie drzewko jest już tak nagięte że koronę ma w tym miejscu gdzie znajdują się korzenie ! Pomyśl sam czy w takiej pozycji można myśleć prawidłowo .Piszesz że rada ma coś tam ustalać ,jakby to miało tak wyglądać to gwarantuję ci że nigdy by do niczego nie doszli bo co jeden radny to inne zdanie . Od zarządzania ( pomysłów ) jest burmistrz on przedstawia to radzie a rada albo to "klepnie " albo i nie i po to ich wybieramy . Między innymi mądry burmistrz buduje sobie większość aby jego pomysły mogły być przez radę "klepnięte " i za to rozliczamy go także my wyborcy ! Amyn

Objektywny 26.10.2014 11:19
oceniono 13 razy
-1
Zgłoś

@gyniuś..... zgadzam się..... by z obecnych radnych nieporadnych nikt nie został wybrany,ale takie samo zdanie mam co do burmistrza, na stanowisku burmistrza widział bym raczej młode drzewko które można naginać niż stare zakorzenione ,prawda jest taka że burmistrz to nie król ani cysorz który klawe życie stwarza dla siebie swojej rodziny bliskich i znajomych a nam mieszkańcom zostawia tylko rzetelne płacenie podatków ,burmistrz jest przedstawicielem rady miasta który ich reprezentuje i ich decyzje ustalane przez głosowanie i z radą miasta powinien współpracować a nie narzucać swoich niby najlepszych inwestycji które w przyszłości mieszkańcom będą się niestrawnością odbijać ,ja nie wiem czy 26 letni szczawik może być dobrym menadżerem ale też nie wiem czy 69 letni może nim być ,tak zgadza się nie można popadać z skrajności w skrajność, ale zgadza się też że nie wolno przekreślać czegoś z powodu wieku ,wybór należy do nas mieszkańców tylko trzeba iść na wybory ,i zabierać głos nie tylko przed wyborami ale wytykać niezadowolenie z rządów rady i burmistrza przez cały okres kadencji włodarzy zażądać by głosowania na sesjach były w internecie i były jawne jaki radny za jaką ustawą głosował to gwarantuje nam konstytucja a przede wszystkim co jest w planach do wykonania przez miasto !!!!

gyniuś 26.10.2014 09:37
oceniono 22 razy
-6
Zgłoś

@ Objektywny - sam piszesz że burmistrz powinien być dobrym menadżerem i tu zgoda ! Tylko że Menedżer to osoba, której podstawowym zadaniem jest realizacja procesu zarządzania – planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie - motywowanie i kontrolowanie ,a takie umiejętności zdobywa się w procesie edukacji i przede wszystkim praktyki . Taka osoba najlepiej jak jest niezależna od nacisków partyjnych czy towarzyskich ( wtedy rodzą się układy ) . Rada nadzorcza jak sama nazwa mówi jest od NADZOROWANIA i koordynowania pomysłów owego menedżera w nasze sytuacji burmistrza - koniec kropka . A teraz sobie odpowiedz jakie menedżerskie umiejętności czy doświadczenie w zarządzaniu może mieć 26-letni szczawik któremu program wyborczy piszą politycy jedynie słusznej partii Pokrzyczeć i Skłócić ( zresztą jaka by to nie była partia w moich oczach już to go dyskwalifikuje ) Nie wiem czy masz dzieci ,ja mam i to nieźle wykształconych i wiem ile ich trzeba jeszcze korygować i uczyć poruszać się po tej dżungli zwanej życiem ! W życiu musi być jakaś równowaga nie można popadać z jednej skrajności w drugą i eksperymentować na żywym organizmie ! Na początek moim zdaniem trzeba rozpierdo..ć ten obecny układ radnych którzy tworzą większość przy każdym głosowaniu .

Objektywny 26.10.2014 07:31
oceniono 13 razy
-1
Zgłoś

Burmistrz moim zdaniem powinien być jako burmistrz menadżerem tego miasta,a rządzić i ustalać co jest dobre dla tego miasta powinna rada miasta od tego ich tylu jest,burmistrz wtedy wie w czym rzecz i jest debata i głosowanie czy dany projekt jest realny i czy nie narazi miasta na niepotrzebne koszty ,a obecnie tak to wygląda burmistrz sobie coś ustali i z góry jest przyjęte i żadne głosowania praktycznie za czy przeciw nie mają żadnego znaczenia ,i moje myślenie idzie tokiem że burmistrz nie musi być władczy czy wszystko potrafiący i najważniejszy ....Ja burmistrz ....po prostu powinien potrafić słuchać porozumiewać i liczyć się z innymi a zwłaszcza> radą miasta która reprezentuje nas mieszkańców ,nie z góry zakładać że tylko ja tu rządzę jak jest obecnie i dlatego takie mamy efekty jakie mamy ,uważam @ kotuś ...lepiej słabszy burmistrz a mocniejsza rada , bo większe przebicie ma 21 radnych niż 1 burmistrz w decyzjach projektów czy inwestycji potrzebnych w danym mieście.....takie jest moje zdanie!!!!.

kotuś 25.10.2014 20:45
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Błagam oliverr nie bełkocz Jak tego synka- kandydata dopadną w krzyżowy ogień pytań to leż. I co z tego ,że coś ściągnął i uważa za program, powołuje się na posłów, profesorów , jak sam nic nie umie i nic sobą nie prezentuje. To wielka kompromitacja tego ugrupowania!!!!! Szkoda tej partii w Rydułtpwch. Tacy ludzie , jak Mateusz są tylko do rozwieszania plakatów , a nie kandydowania do rad powiatu , a już na pewno nie na burmistrza! Czy w tym ugrupowaniu nie ma mądrych ludzi, żeby zapanować nad takimi borokami Co z wami w tym PiS? To właśnie przez takich ludzi jak Góral PiS traci w oczach wyborców.

oliverr 25.10.2014 18:18
oceniono 13 razy
-1
Zgłoś

jest dobry program, będzie konwencja wyborcza to wszystko się wyjaśni, tylko Mateusz i PiS !

gyniuś 25.10.2014 16:17
oceniono 17 razy
5
Zgłoś

@zgrzyz - nie jestem zwolennikiem Marka W. ale tobie także przydał by sie kubeł zimnej wody na ochłodę . Myślę że jeżeli piszesz o środkach unijnych to musisz także wiedzieć że aby ich uzyskać trzeba posiadać wkład własny . Niestety utrzymanie wszystkich tych bubli inwestycyjnych kosztuje nasze miasto praktycznie cały budżet miasta więc środków własnych miasto Rydułtowy jako tako nie posiada . Więc co robią nasi "spece" od gospodarki ,ano występują o pożyczki z banków i totalnie zadłużają miasto Rydułtowy w myśl zasady po na to choćby potop ! Pytasz kto z was by nie wziął takiej kasy ? takiej kasy nie wziął by człowiek rozumny który zdaje sobie sprawę że utrzymanie tych niepotrzebnych dupereli z czasem przewyższy budżet tego miasta i żeby spłacać te wszystkie zadłużenia trzeba będzie obciążyć tym jego mieszkańców ( podatki itp itd ) . To tak jakby zwykły obywatel zaciągnął kredyt z banku na TV- z najwyższej półki ( no bo bank daje ) ale nie skalkulował sobie tego że po opłaceniu raty i innych wydatków nie starczy mu na zapłacenie rachunku za prąd . Pojedzie na krechę ale z biegiem czasu ten prąd mu wyłączą i naślą komornika i rozbiorą co tylko ma wartościowego . Tak wygląda w skrócie nieprzemyślane korzystanie ze środków unijnych ( jak dadzą to bierzemy byle tylko brać ).

gyniuś 25.10.2014 15:53
oceniono 19 razy
-7
Zgłoś

@ oliverr - i ty ten bełkot uważasz za program Przecież z tego nic nie wynika zwykła pisowska propaganda tylko że na szczeblu lokalnym . Gdzie tam są jakieś chociażby minimalne konkrety ? skąd na co pieniądze - tylko na co ? jest tam tylko zwyczajny bełkot pisowskiego aparatu w stylu Jarusia Polskę zbaw ,WIEM ALE NIE POWIEM . Ogólniki ,Ogólniki i jeszcze raz ogólniki ! Zresztą co może wiedzieć o ekonomi i o życiu w ogóle, szczawik którego dotychczasowe życie polegało na czerpaniu z finansów swoich rodziców ,to cała wiedza ekonomiczna tego małolata .A jeżeli ci profesorowie są na takim samym poziomie co profesory u Antka Policmajstra ,a lepszych sobie nie wyobrażam po przeglądzie jego profilu to można tylko powiedzieć STRACH SIĘ BAĆ ! Młody człowieku oprzytomnij i nie daj sobą manipulować !

oliverr 25.10.2014 15:29
oceniono 12 razy
-2
Zgłoś

Mateusz o swoim programie: " Program mój był konsultowany z Przedsiebiorcami. z Czyżowickiej Strefy Przemysłowej która działa już 15 lat. Z przedsiębiorcami z Rydułtów, z właścicielami najwiekszych firm transoptowych. Z byłymi Dyrektorami szpitali. Nauczycielami metodycznymi psychologami. Profesorem od odnawialnych zródeł energi. Solidarnością przy Kopalniach" i to "Zapraszam Na Moją Konwencje Wyborczą z Udziałem Europosłów, Senatorów, Posłów i Radnych Sejmiku Śląskiego, Radnych Powiatowych Radnych Miejskich i ludzi którzy przyczynili się do powstania tego programu. 9 listopada o godz 18:30 w Rydułtowskim Centrum Kultury oczywiście jak mnie PO i postkomunistyczna władza nie zablokuje"

zgrzyz 25.10.2014 14:22
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

Zastanawiam się dlaczego zwolennicy pana Marka tak tu tryskają jadem. Zresztą nie tylko tu. Na wszelakich spotkaniach i debatach też. Czyżby to byli tego rodzaju ludzie? Chyba to jest ta zasada, że podobni ludzie się przyciągają. A przecież pan Marek deklaruje "potrafię łączyć interesy różnych grup społecznych". Posłuchajcie swojego mistrza i postępujcie tak samo. Wtedy może zamienię Arka na mArka.

zgrzyz 25.10.2014 13:09
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

Szanowny makabro. Rozumiem, że nie ukończyłeś podstawówki. A szkoda. Bo tam już w czwartej klasie uczą o tym, co to są środki unijne. Więc proszę nie gadaj głupot. Nic nie kosztowało w Rydułtowach tyle, co piszesz. Mam nadzieję, że rozumiesz co to jest "wkład własny". Ciekawe kto z was by nie wziął tej kasy unijnej. Aż strach żeby taki nie dostał się na ten burmistrzowy stołek. Rozumiem, że kumplujesz się z panem W. I nie bronie ci tego. Może obiecał ci robotę. Ale nie pisz kłamstw, bo to nie przystoi.

gyniuś 25.10.2014 08:46
oceniono 15 razy
-3
Zgłoś

http://www.radiomaryja.pl/informacje/karzecie-nas-za-oczywistosc/ to z profilu szczawika .Czy tego chcą Rydułtowy ? Strach się bać ! To program wyborczy twojego Mateuszka "oliverr'.

Objektywny 25.10.2014 08:40
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

@Arteks.....jesteś żałosny.....to że twoja babcia wciąga kolejne pieniądze podatników na utrzymania bubli ,ty uważasz za dobrze prosperujące miasteczko, nie powiem że wszystkie otrzymywane nagrody czy certyfikaty są za wielkie pieniądze ,ale większość, to odpowiedz> ta nagroda jest płatna czy niepłatna ???? ile kosztowała i dlaczego tak drogo ????????????.

gyniuś 25.10.2014 08:35
oceniono 14 razy
-4
Zgłoś

@oliverr - dla jednych sensowny dla innych zwykłe obiecanki pod publikę .

oliverr 25.10.2014 02:25
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

wasz szczawik Mateusz dał bardzo sensowny program gospodarczy dla Rydułtów, do poczytania na profilu fecebook'owym, jakieś komentarze?

makabra123 24.10.2014 23:10
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Arteks - czapki z głów za mieszkania dla wnuków (8 mln zł z budżetu miasta), park sensoryczny (4,5 mln zł) mały skrawek ziemi zagospodarowanej za TAKIE pieniądze ?! Gościu weź przestań pierdo..ć pierdoły i lizać dupę. Dostałeś mieszkanie komunalne ? To siedź cicho i całuj fotkę babci Nely w swoim "domowym" komunalnym pieleszu

Arteks 24.10.2014 22:44
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

Właśnie się dowiedziałem, że rydułtowski park sensoryczny dostał nagrodę Związku Urbanistów Polskich... No naprawdę gratuluję bo tak dużego wyróżnienia w naszym regionie od czasu powstania kampusu w Rybniku nie było. I znowu czapki z głów przed panią Newy i jej ekipy! Wspaniale mieć koło siebie tak dobrze zarządzane miasteczko w którym rodzą się tak dobre pomysły. Gratulacje dla Rydułtów!!!

makabra123 24.10.2014 22:29
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

gyniuś 24.10.2014 21:49
oceniono 11 razy
-5
Zgłoś

http://moto.onet.pl/aktualnosci/straz-miejska-straci-mozliwosc-kontroli-fotoradarowej/h861r Takich właśnie decyzji chciałbym od obecnych kandydatów na burmistrza . O swoją drogą to jeżeli ta ustawa przejdzie to ile miast będzie jeszcze utrzymywać tych nieudaczników życiowych .No chyba że nadal będzie to przechowalnia dla swoich kolesi . Obecnie babcia Neli zrobiła sobie z tej formacji brygadę do podreperowania budżetu na potrzeby urzędasów. Na co nam strażnik miejski wynajmowany do okolicznych wiosek . Konia z rzędem temu kto mi pokarze naszego strażnika miejskiego patrolującego nasze miasto z tzw,buta . Nie po to podatnik zapewnia im wikt i opierunek aby sobie swoje cztery litery w samochodach wozili .

kotuś 24.10.2014 20:54
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do papasmerf Chyba masz rację ten ranking jest ogólnopolski . Chociaż nieco inne wyniki są jak się na googlach wystuka - www.dobrzy politycy rydułtowy