Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Nauczyciele, jak nisko chcecie upaść?

- Są wśród nauczycieli tacy, którzy wykazali się moralnym bohaterstwem. Jednak to nie ustrzeże zawodu przed spadkiem zaufania. Strajkujący sprawili, że nauczyciel będzie teraz kojarzył się z tymi, którzy udawali bydło - pisze Czytelnik Nowin w liście do redakcji.

Nauczyciele, jak nisko chcecie upaść?

Ankieta

Czy popierasz strajk nauczycieli?
Zobacz więcej

Prawo Talionu jest prawem karnym. Jednak można pokusić się o stwierdzenie, że powinno ono dotyczyć również zapłaty za pracę. Każdy z nas za swoją pracę powinien otrzymać sprawiedliwą zapłatę. Jaka ta płaca powinna być w przypadku nauczycieli? W tym liście, nie ma to najmniejszego znaczenia. To kwestia negocjacji przedstawicieli nauczycieli oraz rządu. Patrząc na wypowiedzi ludzi reprezentujących tą szczególną grupę zawodową, można dojść do wniosku że ich godność zależy od kwot na pasku wypłat. Co jest bzdurą! Godność, w dużej mierze zależy od samych nauczycieli. Decyduje o niej szacunek do własnej osoby oraz autorytet jaki pedagog ma wśród uczniów i rodziców. Niewiele ma to wspólnego z pensją.

Pytanie tylko, jaki szacunek do siebie mają nauczyciele przebierający się za krowy i śpiewający mało udane piosenki? Jestem świadom, że nie wszyscy nauczyciele to robią. Jednak swoją postawą legitymizują oni właśnie tych, którzy narażają całą grupę zawodową na pośmiewisko. Tym bardziej, że w większości szkół widzi się jakieś maskotki krów, czy podobne gadżety. Co jest niezwykle smutne, pokazuje że nikt z nauczycieli nie pofatygował się aby zdobyć chociaż odrobinę informacji na temat wyśmiewanych dopłat. Zaczyna mnie zastanawiać, co nauczyciele próbują osiągnąć przez taką duża ilość filmików prezentujących występy artystyczne nauczycieli z kolejnych szkół? Na pewno nie przysparza to autorytetu samym nauczycielom. Na pewno nie zwiększa poziomu sympatii. Z jednej strony uczniowie nie wiedzą czy będą mieli promocje, maturzyści mają wątpliwości czy będą mogli zdawać egzamin dojrzałości. Natomiast nauczyciele sobie śpiewają. Gdzie tu chociaż próbka przyzwoitości?! W moim mniemaniu brakuje jej. Rozumiem, że strajkującym może się nudzić, ale to właśnie oni mówią o godności zawodu. Tymczasem mamy przebieranki i średnio udane występy artystyczne. Wstyd.

Gdzie jest nauczycielskie poczucie obowiązku? W końcu od swych uczniów wymagają sumienności oraz poważnego podejścia do zadań im stawianych. Jednak to właśnie ludziom, którzy postanowili umożliwienie przeprowadzenia egzaminów robiło się szpalery. To ich nazywano łamistrajkami. Skąd ta agresja? Czy to zapewni poparcie społeczne strajkującym? Czy nauczyciele nie mają już za grosz przyzwoitości? Jak nisko jeszcze mogą upaść? Ktoś mi powie, że takie zachowanie nie dotyczy wszystkich nauczycieli. To prawda. Jednak, nie słyszałem aby jakikolwiek strajkujący próbował, swoim kolegom, wyperswadować te pomysły. Za to widziałem tłumne uczestnictwo w tym koncercie pogardy. Komu nauczyciele próbują zaszkodzić? Jak mogą oczekiwać szacunku od rodziców i uczniów, skoro sami nie szanują swojego zawodu? Nie potrafię tego zrozumieć.

Nauczyciel jest zawodem szczególnym. W zasadzie wszyscy zgadzają się z tym, że z finansowego punktu widzenia jest on mocno niedoceniony. Pytanie tylko, czy w związku z tym postepowanie strajkujących jest usprawiedliwione? Jak, po strajku, śpiewający nauczyciele spojrzą w oczy rodzicowi niesfornego dziecka? Ten sam nauczyciel, który najpierw postawił pod znakiem zapytania egzaminy swoich uczniów. Ten sam, który zagroził brakiem możliwości podjęcia studiów, maturzystom. Natomiast na plakatach strajku, robionych przez ZNP, mają oni czelność pisać że to dla dobra uczniów. Czy należy wyłączyć tych, których przyszłość jest na szali? Ktoś mi powie, że nie można wszystkich wsadzać do jednego worka. Jak najbardziej, można. Są wśród nauczycieli tacy, którzy wykazali się moralnym bohaterstwem. Jednak to nie ustrzeże zawodu przed spadkiem zaufania. Strajkujący sprawili, że nauczyciel będzie teraz kojarzył się z tymi, którzy udawali bydło. Gratuluję.

(imię i nazwisko do wiadomości redakcji)


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

215 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~BobMarley (31.0. * .152) 17.04.2019 20:29
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Jedna bardzo inteligentna pani z KODu miała napisane na kartce: "rzondamy podwyrzek dla naóczycieli i rzondamy tesz zmiany żondu" . Ot całe wykształcone KODziarstwo.

~Adam_dobrze_wkładam (31.0. * .219) 17.04.2019 18:48
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

Nauczyciele po tych żenujących i prostackich zewystąpieniach z piosenkami, to za niedługo będą postrzegani, jak tępe KODomuły z jednocyfrowym IQ.

~Takaprawda (83.238. * .188) 17.04.2019 18:48
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

@aqwert Pisz otwartym tekstem. Chodzi o tzw Koalicję Europejska? Bo tam właśnie tacy są.

mhl999 17.04.2019 17:40
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Zezem największą traumę to chyba ty masz albo vzytc nie potrafisz. Niech sobie strajkują ile chcą kasa za to im nie przysługuje, ale strajk będzie uciążliwy dla rodziców na pewnym etapie i wtedy zacznie się jazdą. Przedłuża rok szkolny? Ci jeśli ktoś miał wykupione w tym czasie wakacje? Ma podać znowu do sądu? ** ~Thebeściak masz poczucie humoru ;-)

~aqwert (185.129. * .63) 17.04.2019 17:30
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Do @Lisek Jeśli to jest ostatni bastion komunizmu to aż strach pomyśleć kim jest ugrupowanie które na ma swoim pokładzie między innymi prokuratora stanu wojennego i całą bande TW

~Lisek (156.67. * .59) 17.04.2019 17:21
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Zezol oni mają być zwolnieni i prosić o pracę na nowych warunkach, to ostatni bastion komuchowi ten ZNP

zezem 17.04.2019 16:57
oceniono 10 razy
-6
Zgłoś

mhl999 , dalej trauma po przegranej w wyborach ?, to niby co, mają skończyć strajk, przeprosić wszystkich wszem i wobec, zwolnic się i pójść na kasę do biedronki a kasjerki z biedronki zatrudnić jako nauczycieli ?

a to by się katoPISiorki ucieszyli na zakończenie strajku, mieli by jazdę i ujadanie na nauczycieli.

przerywając strajk nauczyciele zgnoili by się sami.

zezem 17.04.2019 16:52
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

~japier (89.66. * .166) , a ty za michę ryżu od morawieckiego pracujesz ?

~Thebeściak (31.0. * .174) 17.04.2019 16:51
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Mhl, to wspaniale, że im to uświadomiłeś. A w ogóle jak na to wpadłeś?

mhl999 17.04.2019 16:04
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

Nauczyciele nie rozumieją jednego im dłużej strajkują tym więcej osób będzie przeciwko nim

~japier (89.66. * .166) 17.04.2019 15:35
oceniono 12 razy
6
Zgłoś

Nie ma już takiego zawodu - nauczyciel. Są najemnicy za kasę, którzy udają nauczycieli.

~wpierający (78.31. * .162) 17.04.2019 14:34
oceniono 14 razy
-6
Zgłoś

Popieram nauczycieli. Niestety wcześniejsze protesty przechodziły bez echa. Najżarliwiej krytykujący czy nawet hejtujący, prawdopodobnie nawet nie zdają sobie sprawy ile tych niezauważonych protestów już było. Nauczyciele zostali doprowadzeni do desperacji. Władza najbardziej ceni tę grupę społeczną, która daje najwięcej głosów i te głosy "kupuje" kolejnymi programami rozdawnictwa publicznych pieniędzy. Jak łatwo się domyślić... przedstawiciele oświaty do tej grupy nie należą.
Popieram i wspieram!

~LordNelson (31.0. * .90) 17.04.2019 12:24
oceniono 12 razy
4
Zgłoś

Żadne dziecko strajkującego nauczyciela-komunisty, nie powinno być dopuszczone do żadnego egzaminu.

~Tim (91.225. * .128) 17.04.2019 12:14
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Popieram artykuł / list w 100%. A większość komentarzy jak zwykle. MOJA RACJA JEST TĄ PRAWIDŁOWĄ. NIE! Dobrze to zostało ujęte w tym liście. Śpiewki przebieranki w czasie protestu to robienie z siebie pośmiewiska. Dziękujemy TVN na tablicy to jakaś porażka. Zarówno TVP jak i TVN nie ma nic wspólnego z mediami. Większość ludzi z którymi rozmawiam jest PRZECIWKO strajkowi. Powinniście walczyć o zmianę tego komunistycznego systemu szkolnictwa a nie o kasę.

Objektywny 17.04.2019 11:48
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

@marekp. .....to kim ty jesteś? Pod twoim komentarzem też nie widzę podpisu,Kogo w swoim komentarzu bez podpisu własnego wymieniasz jako uprzywilejowaną grupę wyborców którym jest udzielana lepsza pomoc, i lepsze zarobki ?A kim twoim zdaniem są ci co za korzyści sprzedali by własną matkę?proponuję najpierw myśl a potem pisz i podpisuj swoje- Przekonania które wypisujesz pod loginem !

marekp 17.04.2019 10:36
oceniono 12 razy
-4
Zgłoś

Ta osoba która napisała ten list jest pospolitym TROLEM.Dlaczego swoich przekonań nie publikuje jawnie?Każdemu obywatelowi należy się szacunek jak i godne wynagrodzenie za pracę oraz pomoc w szczególnych przypadkach takich jak pomoc niepełnosprawnym.Od kilku lat przywilej lepszych zarobków i lepszej pomocy oferowany jest uprzywilejowanej grupie wyborców lub tym którzy za korzyści sprzedaliby właną matkę.

~pasażerkanostromo (195.176. * .23) 17.04.2019 10:23
oceniono 8 razy
-8
Zgłoś

nowiny to chyba najbardziej lubią publikować anonimowe obelżywe obelgi wobec innych. czy to bożydar nosacz czy anonimowy czytelnik. nie pozostaje nic innego, jak odwdzięczać wam się tym samym

Redakcja redakcja 17.04.2019 10:22
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

do ~fredro: Nowiny nie sięgnęły po żadną broń, ale realizuję misję mediów, do której należy m.in. pokazywanie różnych stanowisk w ważnych sprawach i to akurat stanowisko uznaliśmy za istotne w tej debacie. List do redakcji jest formą wypowiedzi powszechnie stosowaną w mediach i wyszczególnioną w prawie prasowym, a dziennikarz, zgodnie z art. 15 ustawy prawo prasowe, ma OBOWIĄZEK zagwarantować anonimowość autora jeśli ten sobie to zastrzegł. A na marginesie, w czasach komuny dziennikarze Nowin chodzili do podstawówki, przedszkola, albo ich jeszcze na świecie nie było, więc zarzut o sięganie do narzędzi komuny świadczy co najwyżej o doświadczeniach osobistych autora tego wpisu. Redakcja

Objektywny 17.04.2019 10:07
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

@maxiu .....A kto im broni zostać górnikami ? Mieć wtedy to co mają górnicy w ciągu 8 godzinnego dnia pracy , 40godzin w tygodniu kto im broni pracować głęboko pod ziemią bez widoków przez okna , w świetle lampek ? Kto im broni pracować na niskich ścianach obsługując ciężki sprzęt ?zawsze mogą zrezygnować z 2miesięcznych płatnych wakacji z1 płatnego roku podreperowania zdrowia czy z płatnych ferii zimowych , wypadów z dziećmi do teatrów ,kina ,wycieczek zbzabaw na wolnym powietrzu i z całej karty nauczyciela na kartę górnika....

ergo 17.04.2019 09:31
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

@maxiu poczytaj komentarze. Słowo nieroby coś Ci mówi ?
Nauczyciele mało pracują mają porządne wypłaty tylko żądania z kosmosu i wielkie mniemanie o sobie. Te mniemanie to wynika ze zboczenia zawodowego tak się nauczyli do wszystkich odnosić jak do głupszych od siebie.
Nie porównuj nawet pracy lekarza czy pielęgniarki( 7 dni w tygodniu, 24h dyżury nocki) do lenistwa i wygody grona pedagogicznego.

maxiu 17.04.2019 09:04
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

Zawiść ludzka nie ma granic. Jak strajkują górnicy to źle bo w szkołach, szpitalach zimno dzieci marzną. Czemu strajkują górnicy w zimie a nie w czasie wakacji jak jest ciepło. Mają górnicy Barbórki, czternastki ołówkowe wysokie wypłaty a ciągle im mało. Jak strajkują nauczyciele to samo źle bo dzieci cierpią, rodzice cierpią. Czemu nauczyciele nie strajkują przez wakacje. Pracują po 18. godzin zarabiają miedzy 6 a 8 tysięcy mają super pracę dużo wolnego i na 'wczasy" np zieloną szkole jadą za pieniądze rodziców. Strajkują niepełnosprawni dlaczego przecież maja się super masę dofinansowań, renty rodzinne czego jeszcze chcą. Na strajkujących lekarzy czy pielęgniarki też coś się znajdzie. Komentarze Wasze są pełne jadu, widzisz jeden z drugim tylko to co chcesz widzieć. Nie każdy nauczyciel, górnik może odejść od swojego zawodu i iść do sklepu na kasę czy pracować na budowie. Jeżeli te zawody są solą w Twoim oku to poślij dzieci do prywatnej szkoły, lecz się prywatnie, załóż ogrzewanie gazowe lub elektryczne lub kupuj sprzęt rehabilitacyjny za swoje pieniądze. Nie stać Cię? Idź do pracy!!!

~Jurus (87.101. * .55) 17.04.2019 09:00
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

pozostawili dzieci w najważniejszym okresie ich nauki, i jeszcze dalej knują jak im bardziej zaszkodzić? dno, totalne dno!

~Jurus (87.101. * .55) 17.04.2019 08:58
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

takiego poniżenia uczniów i rodziców nie da się NICZYM wytłumaczyć, utraconego szacunku dla pedagogów nie da się już odrobić, ich autorytet spada na DNO!! i tyle w temacie......

Objektywny 17.04.2019 08:35
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Czy przypadkiem nie zostaliście wpuszczeni w kampanię broniarza któremu chodziło tylko o dalszą kadencję i oczywiście utrzymanie 12 tysięcy pensji dla siebie ? ????na dodatek szczęśliwie mamy okres wyborów pewnie ,przypadek ? Dwie pieczenie na jednym ogniu? Czy nie zdarza się coraz więcej nieporozumienia między ( Nauczycielami i nauczycielami? ) niektórzy jednak odkryli że zostali wykorzystani w innym celu jak o podwyżki płac ? A kim są ludzie którym bliżej jest do obory niż do szkół i edukacji? , którzy kwiczą, buczą, męczą, czy takie osoby mogą być wykształcone i to wykształcenie mogą przekazywać naszym dzieciom ??? Moim zdaniem by nauczyciel na powrót odzyskał szacunek i poważanie nie tylko w oczach swoich uczniów, ale w całym społeczeństwie, musi teraz posprzątać w swoim środowisku nauczycielskim , by w przyszłości na swoich przedstawicieli nie wybierać ludzi stronniczych którym do polityki jest bliżej niż samym politykom. ......

~tu689 (5.184. * .199) 17.04.2019 08:22
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Podwyżka tak ale dla tych, których dzieci mają dobre i wybitne wyniki na egzaminach. Nauczyciel renomowanej szkoły nie może zarabiać tyle co nauczyciel bez wyników dzieci na egzaminach. Sami nauczyciele tak mówią. Bo to jest niemotywujące. Byliśmy uczniami jesteśmy rodzicami i wiemy że są różni nauczyciele. Natomiast termin strajku był świadomie wybrany i było jasne że to dzieci które będą mieć egzaminy bedą najbardziej poszkodowane. Gdyby nie odpowiedzialni nauczyciele i inni to byłby dramat tych dzieci. Dla mnie to jest nieakceptowalne ta forma strajku. A fakt ze 18 godz. lekcyjnych czyli 18 po 45 minut czyli 3.6 po 45 minut na dzien pracy przy tablicy to nie jest dużo. Jest 4.4 godz. zegarowej na przygotowanie sprawdzianów i inne czynności to dużo czasu. Po co brać do domu. Dokształcanie każdy z nas robi po godzinach pracy w weekendy za własne pieniądze. Trzynastka, świadczenie urlopowe, wczasy pod gruszą i inne świadczenia socjalne. Wynagrodzenia za zastępstwa na koniec miesiąca. Wolne przed świętami i po świetach. Nawet bez strajku dzieci nie miały miec zajęć dwa tygodnie tylko świetlica bo dwa egzaminy w szkole a nie musi tak być. W czerwcu często lekcje nie przy tablicy tylko luźne lekcje a nauczyciel robi papierologię. Korepetycje też temat do dyskusji. A ile nauczycieli ma wiecej niż jeden etat? Można tak wyliczać. Sensowne podwyżki dla wybranych tak ale forma strajku jest niedopuszczalna.

~MilutkaA (37.109. * .211) 17.04.2019 08:22
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Nauczyciel jak sędzia, nadzwyczajna kaseta, nierobów, kodowców i komuchów.! Najwyższy czas zacząć zwalniać tych nieudaczników!

zezem 17.04.2019 08:22
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

za komentarz niech posłuży fraszka Tuwima ( mam nadzieję że redakcja nie usunie komentarza na obelgi autora powyższego tekstu )

"Na pewnego człowieka, co na nauczycieli szczeka

Próżnoś repliki się spodziewał
Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
Nie powiem nawet "Pies cię je*ał",
bo to mezalians byłby dla psa."

~KoniecTematu (78.31. * .123) 17.04.2019 07:51
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

Żaden obrońca protestu belfrów nie odnosi się do zagrożenia egzaminów i matur - ten temat jakby nie został wcześniej przemyślany... Tłumaczenia, że nie mogli dłużej czekać itp. są bardzo naiwne. Celowo wybrali termin strajku, żeby użyć szantażu. Teraz mają czkawkę i słusznie. Ten strajk wam dopiero zaszkodzi nawet jak dostaniecie podwyżkę. Bo poza pieniędzmi nie będziecie mieć już żadnego autorytetu!

~borok (85.14. * .114) 17.04.2019 07:50
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

do tych co mówią że mają mało na stronie urzedu miasta są oświadczenia majątkowe nauczycieli zobaczcie ile zarabiają aż włos się na głowie jezy od tak wysokich zarobków a za co za 18 g na tydzień bez sprawdzianów, kartkówek i przygotowania się do lekcji to jest ewidentne pół etatu

~fredro (79.189. * .231) 17.04.2019 07:32
oceniono 12 razy
-6
Zgłoś

Nowiny sięgnęły po broń znaną z głębokiej komuny.wtedy też ,jak były protesty -to zawsze znajdywały się robotnicze mendy ,które występowały z jedynie słuszna krytyką.co prawda menda też stworzenie boże..które w jaja czasem utnie..ale żeby to promować na łamach ?Nauczyciele trzymajcie się!!!to wygracie ..

ergo 17.04.2019 07:06
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

Jeszcze jedna uwaga do belfrów . Strajkujcie jeszcze dłużej, bardziej walczcie z rządem, bardziej działajcie na szkodę dzieci a ludzie was znienawidzą do końca. PIS się z wami za bardzo certoli i każdy to widzi.

ergo 17.04.2019 06:41
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

@tixx bardzo słuszna uwaga, czemu nauczyciele nie pokazują PIT. Odp; bo zarobki są na bardzo przyzwoitym poziomie.
Nikomu się krzywda nie dzieje zwłaszcza, że to praca na mniej niż 1/2 etatu. Ludzie żeby tyle zrobić muszą się naprawdę napracować.

Tej bandzie nierobów ubzdurało się, że są wyjątkowi, naznaczeni przez Boga i należą im się nieziemskie przywileje.
Problem w tym, że w obecnych czasach wiedza jest dostępna jak bułki w markecie.
Każdy sobie może włączyć tablet i praktycznie ze wszystkiego SAM się douczyć, nie potrzebuje żadnej łaski od nauczycieli. Wiele osób posiada pięć razy większa wiedzę od przeciętnego nauczyciela i się tak nie wywyższa.
Ludzie maja ukończone studia inżynierskie, znają świetnie języki obce i pracują po 8h codziennie a urlopu maja tylko 26 za takie same pieniądze.
Banda nauczycieli pracuje po 4h codziennie i ma 56 dni urlopu w roku !!! Do tego płacz i wiecznie i MAŁO.

~Dyzma (188.147. * .87) 17.04.2019 06:29
oceniono 10 razy
2
Zgłoś

Bardzo mi się podoba, gdy osoba z tytułem co najwyżej magistra mowi, ze jest dobrze wykształcona i poleca mówić do siebie per "profesor". Otóż kochani nauczyciele, nie jesteście ani tak dobrze wykształceni, ani też nie macie za duzo szacunku w społeczeństwie.

~Do_don_c (5.173. * .135) 17.04.2019 06:03
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Wiem za to,że nie trzeba mieć żadnych klas,żeby oglądać tvp i w to głęboko wierzyć!

Don_C 17.04.2019 01:02
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

@erwin i inni-napiszcie ile trzeba mieć klas skończonych żeby przebrać się za krowę i muczec? Ile trzeba mieć szkół żeby nie być na egzaminach a jednocześnie twierdzić że jest to dla dobra dzieci?

erwin 16.04.2019 23:30
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

chyba są bardziej wykształceni. Co oczywiście nie umniejsza innym zawodom. Każda praca powinna być godnie opłacana. Każda praca ma swoją specyfikę. Każda ma jakieś przywileje. Szczucie jednych na drugich do niczego nie prowadzi. Jak się ma wroga, to można zjednoczyć wielu przeciwko Nim. Taka jest polityka.

~Objektywny_ (5.173. * .135) 16.04.2019 23:06
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

czemu nauczyciele nie palą opon i nie rzucają muterkami jak my na grubie?
wtedy by na pewno więcej wywalczyli

~Objektywny_ (5.173. * .135) 16.04.2019 23:05
oceniono 11 razy
-3
Zgłoś

Przecież za pis-u miało być tak dobrze a jest TRAGICZNIE!!!

tixx 16.04.2019 22:52
oceniono 12 razy
6
Zgłoś

1. Dlaczego dotychczas żaden nauczyciel nie pokazał swojego PITu? Albo przynajmniej paska z "trzynastki"? Dla niewtajemniczonych - we wielu szkołach wynagrodzenie zasadnicze wykazywane jest na pasku podstawowym, a wszystkie składniki zmienne oraz dopłaty są na drugim pasku. Tylko "trzynastka", będąca średnią wszystkich składników wynagrodzenia (zasadnicze+dodatki+premie itp) mamy na jednym pasku.
2. Dlaczego nauczyciele nie dają rachunków/paragonów za udzielane korepetycje? Szara strefa w 100%.
3. Kompromis zakłada ustępstwa każdej ze stron konfliktu. Rząd (można być za nim albo przeciw, ale trzeba dać zadość prawdzie) dokonał pewnych ustępstw. P. Broniarz niestety twardo stoi przy swoim i nie ma zamiaru ustąpić ani na krok.
4. Ostracyzm, albo wręcz wyśmiewanie i publiczne poniżanie pedagogów, którzy byli na egzaminach świadczy o poziomie kultury osobistej.

~CiekawskiCzesiu (89.64. * .90) 16.04.2019 22:52
oceniono 9 razy
-7
Zgłoś

Kochani Redaktorzy. Artykuł niestety uszyty jak na zamówienie Ministerstwa Edukacji. Tanie emocje jak z reklamy: Lekarze zszokowani! kobieta z Napierstkowa wynalazła lek na porost włosów, wyrastają nowe, nie tylko na głowie ale i na klacie. Pierwszy raz środowisko edukacyjne skonsolidowało się w 21 wieku, wiecie Państwo że następni będą pracownicy socjalni, oraz rodziny osób niepełnosprawnych. Też zamieścicie list do redakcji że się nie należy bo kupią za kasę alufelgi do wózków inwalidzkich?