Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 7 (171) Data wydania: 16.02.10

Młodzi uczniowie chcą do disneylandu

Aż 26 klas z 6 rybnickich szkół podstawowych przygotowuje plakaty ilustrujące hasło Bezpieczna droga do szkoły. To część ogólnopolskiego konkursu plastycznego „Bezpieczeństwo dla wszystkich”. Nagrodą główną dla całej klasy jest kilkudniowa wycieczka do Parku EuroDisneyland pod Paryżem.
Jak przyznają organizatorzy, zaangażowanie dzieci i nauczycieli z Rybnika zasługuje na uwagę, bowiem z żadnego innego miasta w Polsce do konkursu nie zgłosiło się aż tak dużo szkół!
 
W konkursie biorą udział szkoły podstawowe nr 12, 13, 16, 24, 28 oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2. Wśród nich, po raz kolejny, nauczycielka Teresa Zielonka ze Szkoły Podstawowej nr 12 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, która w ubiegłym roku zakwalifikowała się ze swoją klasą do wielkiego finału w Warszawie. – Przygotowując pracę, dzieci nie tylko świetnie się bawiły, ale jednocześnie uczyły prawidłowych i bezpiecznych zachowań – mówi Teresa Zielonka. – W tym roku, cała klasa nie daje za wygraną. Chcemy zdobyć główną nagrodę, dlatego do konkursu zgłosiliśmy się ponownie – dodaje. Termin nadsyłania prac upływa 1 marca 2010 roku. Prace oceni jury, w którego skład wchodzą eksperci z m.in. Komendy Głównej Policji, Instytutu Transportu Samochodowego, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Ministerstwie Transportu, a także doradcy metodyczni, przedstawiciele patronów medialnych oraz Renault Polska. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wejść na stronę http://bezpieczenstwo.renault.pl. Nagrodą główną dla całej klasy jest kilkudniowa wycieczka do Parku EuroDisneyland pod Paryżem, a także udział w międzynarodowym spotkaniu laureatów ze wszystkich krajów uczestniczących w konkursie. Dodatkowo, zwycięska praca zostanie umieszczona na billboardach Clear Channel, patrona konkursu, w całej Polsce.
 
(oprac. luk)