Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 10 (591) Data wydania: 06.03.12

Kto będzie lał piwo na rynku?

WODZISŁAW – Nie ma zgody na obniżenie stawek za ogródek letni  

Prezydent ogłosił przetarg na dzierżawę ogródków letnich i kawiarenki znajdującej się na terenie rynku. Cena wywoławcza dzierżawy w przypadku każdego z dwóch ogródków letnich wynosi 5 tys. zł miesięcznie (50 zł za m2), natomiast w przypadku kawiarenki (tzw. grzybek) jest to 8650 zł miesięcznie. Kwota ta obowiązuje od maja do września. W pozostałych miesiącach stawka to 2/5 tej kwoty. Przetarg zostanie rozstrzygnięty 27 marca. W przypadku kawiarenki umowa będzie obowiązywać do końca września. Niewykluczone, że po tym terminie budynek zniknie.

Przy kawiarence taniej

W przypadku ogródka letniego znajdującego się przy restauracji „7 dni” właściciel musi płacić 35 zł za m2. Stawka za ten przy „Wiejskiej Chacie” wynosi 20 zł od metra. – Prezydent zaproponował obu przedsiębiorcom obniżenie stawki od metra o połowę pod warunkiem powiększenia ogródków. W pierwszym przypadku zainteresowania nie było, w drugim już tak. Stąd niższa kwota – wyjaśnia Barbara Chrobok, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu. Dodaje, że w przypadku dzierżawy przykawiarnianych ogródków nie zachodzi konieczność ogłaszania przetargu. Kwoty są negocjowane.   

Jak browar pomoże

Od 10 lat ogródki letnie dzierżawi firma BMT. Jest także właścicielem kawiarenki znajdującej się na płycie rynku. Do przetargu nikt inny się nie zgłaszał. – Nie ma się co dziwić, że jesteśmy ciągle sami. Kwoty dzierżawy są bardzo wysokie. Znacznie taniej jest na przykład w Rybniku, gdzie za metr płaci się 35 zł. Wnioskowaliśmy do prezydenta o obniżenie stawek, jednak zgody nie było. Dlatego też zastanawiamy się ciągle, czy jest sens startować w przetargu ponownie. Wszystko zależy od decyzji współpracującego z nami browaru, który wspierał nas finansowo. Sami nie jesteśmy w stanie tego udźwignąć. Ubiegły rok pokazał, że zarobić na tym jest bardzo trudno. Kryzys jest w tej branży bardzo widoczny – mówi Bartosz Sobel z firmy BMT.

 (raj)