Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 41 (570) Data wydania: 11.10.11

Przegrana bitwa o linię autobusową

RADLIN, WODZISŁAW 1 listopada z rozkładu MZK wypadnie linia 217, a trasy linii 203 i 211 zostaną skrócone. Międzygminny Związek Komunikacyjny podjął decyzję mimo sprzeciwu władz Radlina. O likwidację połączeń zabiegał od miesięcy Wodzisław, chcący zaoszczędzić na finansowaniu połączeń.

Linia 203 po zmianach obejmie Wodzisław od dworca kolejowego do autobusowego. Z kolei trasa linii 211 będzie wiodła od przystanku Wodzisław Łużycka do dworca autobusowego z wyłączeniem przystanków przy ul. 26 Marca, Matuszczyka i Pszowskiej. W Radlinie obydwie trasy zostaną bez zmian.

Wyliczenia

Korespondencja MZK z Radlinem trwała od lutego. Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura Związku tłumaczy, że linia 217 pokrywa się z linią 201, więc jej likwidacja nie powinna budzić sprzeciwu pasażerów. „Jak wynika z przeprowadzonych napełnień, linią tą średnio przewozimy około 0,7 pasażera na jeden kilometr” pisze Lanuszny w piśmie z 7 marca. Tłumaczy, że likwidacja linii spowoduje ograniczenie liczby wozokilometrów w Radlinie o 81,2 km w dzień roboczy, 63,9 km w sobotę i 23,2 km w niedzielę. Miesięcznie ograniczyłoby to wozokilometry w Radlinie o około 2077 km, co zmniejszyłoby dotację tego miasta do MZK o 5816 zł.

MZK bezlitosny

Władze Radlina poproszone o opinię odparły krótko – nie dla zmian. MZK zaproponował więc rozwiązanie pośrednie. Jeśli Radlin nie zgadza się na całkowitą likwidację 217, można zostawić jej część w granicach tego miasta. Linia 217 mogłaby też zostać bez zmian. Daniel Wawrzyczek, przewodniczący zarządu MZK napisał burmistrzowi Radlina, że miasto musiałoby wtedy finansować całą linię, czyli również odcinek wodzisławski. Linia w Wodzisławiu kosztowałaby Radlin miesięcznie 7358 zł. Propozycje związku nie zachwyciły burmistrza, ani radnych Radlina. Ze względów ekonomicznych odmówiły finansowania. Zbigniew Podleśny, zastępca burmistrza Radlina napisał, że utrzymanie linii w całości leży w interesie mieszkańców. Ułatwia dojazd do szkół, zakładów pracy czy szpitala, jak również do dzielnicy Wodzisławia Radlin II. Ostatecznie lepsze byłoby zostawienie radlińskiego odcinka linii 217 niż likwidacja w całości o ile, jak informuje Zbigniew Podleśny, nie zwiększyłoby kosztów ponoszonych przez Radlin. Po tak postawionej sprawie MZK podjął decyzję o całkowitym zlikwidowaniu linii 217 i skróceniu tras 203 i 211 w Wodzisławiu.

(tora)