Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 7 (484) Data wydania: 16.02.10

Lepiej podaj stan licznika

Od 1 lutego dostawca energii (firma Vattenfall) podniósł opłaty za prąd. W jaki sposób należności zostaną obliczone, skoro nikt nie spisał dotychczasowego stanu liczników?
Tak samo w całym kraju
 
Do lutego obowiązywała niższa stawka za energię elektryczną. Od tego czasu już należy płacić więcej. Teoretycznie pracownicy firmy Vattenfall na przełomie tych miesięcy powinni spisać stan liczników, by wiedzieć od jakiej wartości należy naliczać więcej. Nikt tego jednak nie robi. – Wielu naszych klientów podaje stan licznika. W przypadku pozostałych jest to oczywiście szacowane. Obliczanie od lat oparte jest na metodach statystycznych i funkcjonuje na terenie całego kraju, w przypadku wszystkich dostawców energii. Nikt nie jest w stanie wykonać 15 mln odczytów na terenie całej Polski w tak krótkim czasie  – wyjaśnia Grzegorz Lot z firmy Vattenfall.
 
Zimą zużywamy więcej
 
Być może warto jednak podać stan swojego licznika jak najprędzej. Wiadomo nie od dziś, że do lutego, a więc w miesiącach zimowych zużywa się znacznie więcej energii niż w kwietniu czy maju, kiedy to żarówki zaświecamy kilka godzin później.
 
Kolejki są, ale przejściowe
 
Przypominamy, że punkt obsługi klientów Vattenfall przeniesiono z Wodzisławia do Galerii Handlowej Plaza w Rybniku. Niestety często należy się liczyć ze sporymi kolejkami. Obsługę prowadzą najczęściej tylko dwie osoby.  W Wodzisławiu było ich kilkakrotnie więcej. – Podstawowe kanały kontaktu z klientami to telefon i Internet. Mimo to staramy się utrzymać kilka punktów obsługi bezpośredniej – mówi Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Vattenfall. – Nie ma większych problemów. Na bieżąco prowadzimy analizę. Do tej pory biura były czynne trzy razy w tygodniu od 8.00 do 14.00 i dwa razy od 10.00 do 17.00. Teraz czynne są codziennie od 11.00 do 21.00. Największy ruch jest w godz. od 11.00 do 12.30. Potem jest znacznie lepiej – dodaje rzecznik.
 
(raj)