Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 38, (450) Data wydania: 16.09.08

Fachowiec nie musi otrzymać zapłaty

Reklama może być zgubna, a wieloletnia gwarancja fikcyjna. Co należy wiedzieć, by nie wpakować się w finansowe tarapaty?

Coraz częściej do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu zgłaszają się osoby budujące dom lub remontujące mieszkanie. Odwiedzający biuro przy ul. Pszowskiej borykają się z fikcyjnymi gwarancjami na materiały budowlane lub z niesolidnymi wykonawcami. Tutaj dowiadują się jak walczyć o swoje.

Zapytaj o kartę
 Gwarancja nie jest obowiązkiem producenta, dlatego warto zwrócić uwagę na dokumenty otrzymywane przez nas przy zakupie konkretnego towaru. Bardzo często okazuje się, że informacja o wieloletniej gwarancji podana w reklamie towaru jest fikcją.
 – Sprawy mi znane dotyczą dachówek, paneli czy glazury. W reklamie pada hasło wieloletniej gwarancji. Odbiorca uważa, że wystarczy kupić dany towar i gwarancja automatycznie obowiązuje, a to nieprawda  – mówi Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu. – W wielu przypadkach klienci nie mogą wyegzekwować gwarancji, o której słyszeli podczas zakupu. Okazuje się, że otrzymana faktura im tego nie gwarantuje. Niestety nie zapytali przed zakupem o kartę gwarancyjną, która jest niezbędna do tego, by gwarancja była ważna – wyjaśnia rzecznik.

Kiepscy fachowcy
 Kolejnym drażliwym tematem są usługi wykonywane przez firmy remontowo–budowlane. Niestety bardzo często na ich mizerną jakość ma wpływ ogromny popyt, a co za tym idzie wzrost zamówień. Firmy nie nadążają z wykonaniem prac, zlecają je podwykonawcom, zatrudniają niesprawdzonych pracowników. Efekt? Remont na przykład domu pozostawia wiele do życzenia. – Jeśli zobaczymy nieprawidłowości, powinniśmy reagować natychmiast – mówi Dariusz Kalemba. – W sytuacji gdy mamy do czynienia z wadami nieistotnymi, powinniśmy domagać się usunięcia usterki. Gorzej jest, gdy usterki nie da się już naprawić. Pozostaje nam rozstać się z wykonawcą nie płacąc za usługę, albo w drastycznych przypadkach sprawę skierować do sądu i domagać się zwrotu zapłaconej ceny i ewentualnie odszkodowania – wyjaśnia Powiatowy Rzecznik Konsumentów, który przypomina o zasadzie ograniczonego zaufania.
 – Jak najmniej ustnych ustaleń. Wszystko powinno się znaleźć na piśmie – kończy Dariusz Kalemba.
(raj)