Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 44 (1539) Data wydania: 03.11.21
Czytaj e-gazetę

Co z wiatami na przystankach kolejowych w Nędzy i Górkach Śląskich?

Mimo zapowiedzi ze strony PKP, wiat nadal brakuje. Wracamy do tematu przystanków kolejowych Nędza-Wieś i Górki Śląskie.

To temat, który na łamach naszych mediów poruszaliśmy w połowie 2019 roku. Wówczas o braku wiat na przystankach kolejowych w Nędzy i Górkach Śląskich mówił Henryk Postawka, radny z tej drugiej wsi. Bo, mimo że otoczenie pięknie odmieniono w ramach ogromnej inwestycji*, to zabrakło tam wiat, które stoją m.in. w sąsiednich Szymocicach.

Języka w tej sprawie zasięgnęliśmy wtedy w PKP PLK SA Katarzyna Głowacka z biura prasowego, mówiła nam, że w planach zarządcy jest ich budowa w III kwartale 2020 roku. Szkopuł w tym, że nie nastąpiło to do teraz.

Ponownie skontaktowaliśmy się z PKP, pytając o ten niepozorny, acz bardzo ważki temat szczególnie teraz, kiedy nadchodzą gorsze warunki atmosferyczne. Przesłaliśmy dwa pytania: co spowodowało, że wiat ciągle brakuje? A także czy wiaty faktycznie staną na przystankach kolejowych? Katarzyna Głowacka odpowiedziała krótko: Dwie wiaty na przystanku Nędza Wieś i jedna wiata w Górkach Śląskich zostaną zamontowane jeszcze w tym roku. Planowane jest wykonanie prac do końca listopada 2021.

(mad)


*To zadanie, które PKP Polskie Linie Kolejowych SA realizowało od Chybia przez Żory, Rybnik do Nędzy/Turza. W ramach inwestycji perony zostały podwyższone, aby podróżni mogli łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu. Obiekty dostosowano także do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Powierzchnia peronów jest antypoślizgowa i wyposażona w ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na peronach zamontowano nowe oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne. Kosz to 370 mln złotych.