Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 30 (1210) Data wydania: 28.07.15
Czytaj e-gazetę

3 pytania do Odyseusza Olbińskiego

3 pytania do Odyseusza Olbińskiego

– Szykujesz się do II edycji Intro Festiwalu. Co ciebie i przyjaciół, organizatorów, przekonało do kontynuacji imprezy?

– Zamek Piastowski.  To obiekt, który nas przekonał do festiwalu. Pamiętajmy, że Intro Festival jako święto muzyki  nowoczesnej, dopiero w połączeniu z historyczną budowlą może zaintrygować i dać namiastkę wyjątkowości. Gra świateł, bitów, klimat murów i duch Zamku. Kontrast.  Przecież festiwale na hali czy stadionie są świetne, ale czym się różnią? Kolorem trawy? Zamkiem możemy się wyróżnić, na mapie tego typu festiwali. Rok temu podjęliśmy eksperyment, pt. „Racibórz jest na to gotowy”. Mimo braku funduszy na reklamę, wirusowo rozeszła się wieść w internecie o festiwalu. Okazało się, że raciborzanie łakną czegoś nowego,  odważnego, czegoś co nosi inną nazwę niż Bajm i są w stanie za to zapłacić. Przyszło 550 osób. Więc, pytałeś czy pierwsza edycja była tak dobra że robimy drugą? Nie, ona jeszcze nie była tak dobra – dlatego robimy drugą..

– Dla kogo jest ta impreza?

– Reklamy w internecie kierujemy w przedział 17–45 lat. Rok temu na dziedzińcu tańczyli i 20-latkowie i 50-latkowie.   W dużych miastach taką muzykę grają głównie prestiżowe kluby, gdzie studenci, hipstersi, managerowie i dojrzali ludzie przychodzą się pobawić, bo unikają klasycznych dyskotek jak ognia. Wszystkim się kojarzą z kiczem i dziecinadą. Idą więc tam gdzie muzyka dj’ska ma wyższy poziom artystyczny, a ludzie wokół to klasa średnia. Intro Festival, to coś jeszcze więcej –  ogromny obraz malowany w trakcie imprezy przez Ritchie Modano, strefa mody, strefa tatuażu, świetne jedzenie i trunki. W godz. 14.00–18.00 odbywa się darmowy event dla dzieciaków. Od 18.00 rozpoczynamy wielkie święto muzyki i tańca. Zapraszamy każdy przedział wiekowy jak widać.

– The Prodigy, Morcheba, itp. kogo chcielibyście zaprosić, żeby nawiązać do wielkich koncertów miejskich w Rybniku (Sting, G’nR, 30 second to Mars, Linkin Park) tak żeby ściągnąć do nas pół Polski?

– Zespołów grających za milion zł i ściągających do Raciborza pół Polski jest więcej. Nie tylko Sting, Prodigy, Morcheba, Moby, Fatboy Slim, czy  Faithless. Myślę, że nie chodzi tu o to, kogo byśmy zaprosili, tylko, by wypracować markę festiwalu, aby gwiazda zechciała tu w ogóle przyjechać. Nie zapominajmy że gwiazdy nie grają na dożynkach, a sztaby agentów wybierają tyko najlepsze oferty (z historią).  Chodzi o konsekwentną pracę nad czymś wyjątkowym. Rybnik jest kilka lat dalej w świadomości.  Prezydent Rybnika dofinansowuje koncerty agencji Prestige MJM ogromną dotacją pół milionową, bo wartość dodaną marketingowo–promocyjną dla miasta szacuje się na 5 mln zł. Nikt już nie dyskutuje, czy to plus, czy minus dla Rybnika. Sprawa jasna – działają. Wodzisław Śl. od lat inwestuje w dwudniowy festiwal rege, gromadzący 10 tys. ludzi z całej Polski, uwaga – w samym centrum Wodzisławia obok Rynku, dwie noce! Zaczynali od 400 osób. Festiwal Colours of Ostrava zaczynał na trawniku dla 500 osób, tydzień temu grała tam  Bjork. Widzimy wszędzie wokół procesy wieloletnie. Może i na Racibórz przyjdzie kolej. Trzymajmy wszyscy kciuki, póki co – widzimy się 1 sierpnia na Zamku.

Rozmawiał OQL