Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 17 (1041) Data wydania: 24.04.12

Pierwsze pieniądze nie są szokujące

Leon Fiołka radzi ścinać drzewa w Oborze pod obwodnicę.

Radni powiatu dyskutowali o budowie drogi regionalnej Racibórz – Pszczyna. Na odcinek od Rudnika do Rybnika potrzeba pół miliarda zł.

Projekt trasy, która ma szansę na unijne dofinansowanie, ma być gotowy w 2014 roku. Miasto Racibórz przygotowało projekt porozumienia z samorządem województwa, które aktualnie „go obrabia”, jak przekazała radnym Urszula Sobocińska, naczelnik wydziału dróg w magistracie. – Najpóźniej w maju dopracujemy to porozumienie i podpiszemy je – przewiduje urzędniczka.

Na finansowanie zadania magistrat może liczyć dopiero w roku 2013. – Pierwsze pieniądze nie są szokująco duże, co widać po wydatkach na opracowanie decyzji środowiskowej – zauważyła Sobocińska.

Trasa od Rudnika do Rybnika  o długości 28 km ma kosztować ok. 450 – 500 mln zł. Na same prace projektowe trzeba będzie wydać ok 6 mln zł. Unijne dofinansowanie, o które będzie starać się województwo śląskie nie będzie uwględniać m.in. kosztów VAT i wydatków na wykup gruntów pod drogę.

Z radnych w tym punkcie obrad wypowiedział się Leon Fiołka (NaM), którego zdaniem drogi regionalnej nie można budować po starym śladzie ul. Rybnickiej, co można wyczytać z planu zagospodarowania przestrzennego Raciborza. Mieszkańcy Brzezia i Dębicza zebrali 380 podpisów pod apelem by nową drogę puścić za Oborę, prawą stroną kanału Ulga w kierunku Rudnika. – Lepiej ściąć trochę drzew i mieć z tym spokój, zrobić rzeczywistą obwodnicę miasta – podkreślał radny. Urszula Sobocińska zastrzegła, że przy opracowaniu decyzji środowiskowej potrzebne są trzy warianty przebiegu nowej trasy. – Czy nasza propozycja będzie uzwględniona? – dopytywał Fiołka. – Trudno powiedzieć – podsumowała naczelnik wydziału dróg.

(ma.w)