Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 21 (840) Data wydania: 20.05.08

Silny miks mocnych brandów

Młyńska – śródmiejska galeria dla lubiących spacerować na zakupy. Zatrudnienie znalazło tu ponad 150 osób.

– Jesteśmy przekonani, że w tym miejscu będzie się odtąd koncentrować handel w śródmieściu – twierdzi Neill O’Higgins, dyrektor w zarządzie Caelum Development, inwestora, który wybudował galerię. Tuż przed oficjalnym otwarciem, w sobotę o godz. 9.00, przed wejściem było parę osób, z czasem klientów jednak przybyło. Popularnością wśród  najmłodszych cieszyły się stoiska z koralikami i malowaniem twarzy. – Przyszłam tu z synkiem, bo wiedziałam, że będą zabawy dla dzieci – przyznała pani Dorota, mama 3,5-letniego Kordiana, który jako pierwszy zdecydował się na twarzowe wzorki.

Cały dzień trwał piknik z występami i konkursami, na scenie ustawionej przed obiektem. Na otwarcie przyszedł prezydent Mirosław Lenk, a obiekt poświęcił ksiądz Wojciech Wąchała. Później pojawiły się gwiazdy telewizji – kucharz Karol Okrasa z TVP i tancerka Ewa Szabatin znana z „Tańca z gwiazdami”. – Takich wydarzeń będzie więcej. To powszechna praktyka we wszystkich naszych galeriach – zapewniał Mirosław Cechowski odpowiedzialny za marketing centrum handlowego. Najbliższa okazja to czerwcowe losowanie samochodu.

– Nie obawiacie się, że Waszym klientom będzie brakować parkingu? – zapytaliśmy na konferencji prasowej w Hotelu Polonia.
– Taki był zamysł od początku budowy obiektu. Skorzystamy z dobrodziejstwa publicznych miejsc postojowych. Nasz obiekt jest dla innego klienta niż centra handlowe położone na obrzeżach miast. Do nas można łatwo dojść, nie trzeba jeździć – przekonywał Andrzej Lasocki, szef działu rozwoju w Caelum Development.

Spytaliśmy też o brak w galerii sklepów z markami nieobecnymi dotąd w Raciborzu (np. H&M czy C&A). – Gdybyśmy chcieli jedną z tych firm mieć u nas, to galeria musiałaby się nazywać nie Młyńska, ale np. H&M. Oni potrzebują wielkich powierzchni, jakie u nas zajmuje kilku najemców. Stworzyliśmy tu silny miks mocnych brandów. Zróżnicowanie posłuży klientom  – odpowiedział Tomasz Tymiński z działu najmu. Umowy z obecnymi najemcami podpisano na okres od 5 do 10 lat.

Mariusz Weidner