Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 5 (824) Data wydania: 29.01.08

Bez fajerwerków

W środowy poranek tłumów pod nową Castoramą nie było, ale pierwsza klientka pokonała 50 km, by zrobić tu zakupy.

Dzięki nowemu marketowi budowlanemu więcej klientów remontujących i urządzających mieszkania przyjedzie do Raciborza na zakupy. Branża liczy więc, że zyska, a nie straci na konkurencji z Castoramą.

Market przy Auchan otwarto o godz. 7.00. Pod drzwiami ustawiło się wcześniej kilkadziesiąt osób. Klientów z godziny na godzinę przybywało, a wieczorem Castorama była już najpopularniejszym miejscem w mieście. Pierwszym kupującym podarowano bułki na śniadanie oraz gadżety z logo Castoramy (m.in. koszulkę polo i czapeczkę). Żaneta Malota przyjechała do raciborskiego sklepu z gminy Branice i była jego klientką nr 1. – Pokonałam te 50 km, bo remontuję dom i chcę kupić jak najtaniej materiały budowlane. Liczę, że przy otwarciu sklep ma atrakcyjne ceny. Dotąd robiłam zakupy w Castoramie w Opolu, ale do Raciborza będę miała bliżej. W waszym Auchan jestem stałą klientką – powiedziała nam kobieta. Na zakupy zabrała syna, 13-letniego Briana. Grzegorz Korzeniewski (25 lat) też przyszedł do sklepu z samego rana, jeszcze przed pracą. – Dotąd jeździłem do opolskiej Castoramy. Jestem raciborzaninem i cieszę się, że ten sklep mamy już na miejscu. Szukałem dużych maszyn budowlanych i je tu znalazłem. Mają ciekawą ofertę, jadę po kolegów i wrócimy tu, by je kupić – stwierdził, wychodząc ze sklepu.

– Nie koncentrujemy się szczególnie na konkretnym dziale, bo przy remontach potrzebnych jest wiele różnorodnych materiałów, które klient znajdzie u nas. Asortyment sklepu nie odbiega od naszych innych marketów, choć to prawda, że czasem zdarzają się regionalne odstępstwa – mówi dyrektor handlowy Adam Piwko. Od 5 lat pracuje w Castoramie, do Raciborza przysłano go by pomógł w uruchomieniu nowego sklepu.

W Castoramie podkreślają, że ceny tutaj są najniższe w okolicy, a jeśli klient znajdzie ten sam towar gdzie indziej w niższej cenie, castorama zwróci mu różnicę. – Wystarczy wtedy zgłosić się do Kasy Zwrotów – informuje Adam Piwko. To już 39 Castorama w Polsce. Każdą z nich otwierano w środę. Podobnie będzie 30 stycznia – wtedy rusza market w Kędzierzynie-Koźlu.

Dyrektorem raciborskiego sklepu jest 32-letni Jędrzej Sobański. Pracę w sklepach francuskiej sieci zaczął w styczniu 2001 roku od stanowiska doradcy handlowego w Dziale Pokryć Podłogowych. – Taka jest u nas ścieżka kariery, że sprzedawca może zostać po paru latach dyrektorem – mówi pochodzący z Bydgoszczy J. Sobański. Czy sądzi, że w jego sklepie któryś z 10 działów będzie cieszył się większym zainteresowaniem od pozostałych? – Na razie trudno powiedzieć, musimy rozeznać potrzeby klientów. Czekamy na ich sugestie. To, czego nie znajdą od razu, sprowadzimy – deklaruje dyrektor.

Co myśli o nowym sklepie konkurencja?

Henryk Marcinek prezes zarządu Oman sp. z o.o.
My się cieszymy z otwarcia Castoramy. To nasz klient, kupuje od nas składane schody drewniane, produkowane przez zakład w Pawłowie. Im więcej Castorama ma sklepów, tym więcej naszych schodów potrzebuje. Co do naszego marketu budowlanego, to konkurencja dobrze nam zrobi, bo staniemy się dzięki niej jeszcze lepsi. Kiedy otwierano Mrówkę, wróżono nam spadek obrotów, a stało się na odwrót. W innych miastach, gdzie są sklepy Castoramy, z powodzeniem funkcjonują markety Obi i Praktikera, choć Castorama zapewnia, że u nich ceny są najniższe.

Wiesław Jacheć właściciel sklepu PSB-Mrówka
Castorama to na pewno bardzo duży konkurent. Trzeba nauczyć się działać w nowych warunkach, bo ekspansji sklepów wielkopowierzchniowych nie da się powstrzymać. Mrówki powstawały z myślą o Polsce powiatowej, w miastach do 100 tys. mieszkańców. Konkurencja mojej Mrówki z Castoramą będzie niejako sprawdzianem dla Polskich Składów Budowlanych w konkurowaniu ze sklepem dużej, zagranicznej sieci. Wierzę, że każdy z działających na terenie Raciborza sklepów branży budowlanej znajdzie swoich klientów, których liczba powinna wzrosnąć.

Mariusz Weidner