Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 5 (720) Data wydania: 31.01.06

Buszujący w sklepie

Sezon wyprzedaży w pełni. Handlowcy kuszą klientów promocjami oraz sięgającymi nawet kilkadziesiąt procent obniżkami cen. I choć dawniej z pewnym zawstydzeniem kupujący sięgali po przeceniony towar, obecnie chętnych na skorzystanie z okazji nie brakuje.
Jeszcze kilka lat temu obniżona cena oznaczała produkty wadliwe, uszkodzone lub też przeterminowane. Sięgający po nie klienci robili to z pewnym zakłopotaniem. Znaczyło to, że nie stać ich na towar pełnej jakości. W ciągu kilku lat się to zmieniło. Takich nabywców, którym kojarzy się to z wadą jest coraz mniej, podobnie jak zadających pytanie o powód przeceny – mówi Aniela Chęcińska, właścicielka sklepu obuwniczego.
 
Przeceny i wszelkiego rodzaju rabaty stały się sposobem na przyciągnięcie klienta, nawet najbardziej wybrednego. Ton obniżkom nadają duże centra handlowe, oferujące bogaty asortyment. Racibórz stara się je naśladować. Przynajmniej w skali obniżek. Raz w roku urządzam sobie prawdziwe polowanie na okazje. Ale wybieram się wtedy do Wrocławia czy Zabrza, bo w Raciborzu wybór jest niewielki. Duże są tylko napisy informujące o promocji – przyznaje Zuzanna Szczerbińska, napotkana w jednym z raciborskich sklepów odzieżowych. Innej z klientek od razu wpadł w oko niebieski sweter, przeceniony o prawie 40 proc. Mam szczęście do promocji – zapewnia Katarzyna Morgaś. 
 
U nas obniżki z tygodnia na tydzień są atrakcyjniejsze. Markowe ubrania można kupić już za połowę ceny. Są to rzeczy pełnowartościowe, tyle, że z kończących się kolekcji. Nie opłaca się ich magazynować – przyznaje Sylwia Migacz, sprzedawczyni z jednego z raciborskich sklepów z odzieżowych. Skala obniżek zależy też od producenta. W grudniu dostaliśmy od firmy 50 proc. obniżki na wszystko. Klientów było tak wielu, że były momenty, gdy musiałyśmy zamykać drzwi, ponieważ ludzie nie mieścili się w sklepie. Kolejki były tak duże, że nie byli w stanie oglądać towaru – wspomina sprzedawczyni.  Zdarza się, że klient sobie coś upatrzy i czeka na obniżki. Istnieje jednak  ryzyko, że towar zostanie wyprzedany, zanim obejmie go promocja – dodaje. W trakcie promocji całkiem łatwiej wydaje się pieniądze. Niejeden klient przeznacza na to ich w tym czasie znacznie więcej, niż zrobiłby to bez magicznego napisu na metce: „przecena”, choć często jest ona symboliczna.
 
(Adk)