Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 13 (572) Data wydania: 26.03.03

Poznaj swoje prawa

Swoje sprawozdanie z ubiegłorocznej działalności przedstawił Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Niewłaściwe postępowanie sprzedawców, usługodawców i producentów legło u podstaw 65 skarg i zażaleń, które w minionym roku mieszkańcy powiatu raciborskiego skierowali do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Zdecydowana większość dotyczy samego Raciborza. Rzecznik udzielił codziennie od kilku do kilkunastu porad i informacji z zakresu ochrony konsumentów. Najczęściej reklamowano złą jakość wyrobów i części zamiennych, niewłaściwe i nieterminowe wykonanie usług, szczególnie remontowo-budowlanych i opłat za media. Wśród reklamowanych towarów budowlanych najczęściej znalazły się okna PCV i pokrycia dachowe. Tradycyjnie konsumenci żalili się na złą jakość butów, sprzętu rtv i AGD.

Pozytywnie udało się załatwić niecałe 40 proc. spraw. Więcej zakończyło się nie po myśli klientów, na których niekorzyść orzekali rzeczoznawcy lub też skargi wpływały po ustawowym terminie, nie były poparte paragonami, rachunkami i zgłoszeniami reklamacyjnymi albo też okazywało się, że kupujący podpisali niekorzystne dla nich umowy.

Rzecznik w swoim sprawozdaniu wskazał też na najczęstsze nieprawidłowości występujących w działaniach sprzedawców i usługodawców. Jak się okazuje, nie reagują należycie na reklamacje, nie przejmują się zbytnio interwencjami rzecznika, klienci nie otrzymują kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i konserwacji w języku polskim, zdarza się, że sprzedawcy nie sporządzają zgłoszeń reklamacyjnych.

Jest też lista grzechów konsumentów. Najczęściej nie zapoznają się z gwarancjami i umowami. Często nie żądają od sprzedawców dowodów kupna.

Przypomnijmy, że Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje  w budynku Starostwa przy ul. Klasztornej 6. Telefon 415 44 08. Informacje o jego działalności można również znaleźć na stronie:
www.powiatraciborski.pl.

(waw)