Wtorek, 20 sierpnia 2019

imieniny: Bernarda, Sobiesława, Samuela

RSS

Przedsiębiorstwa, dla których integracja VoIP z CRM jest niezbędna w 2019 roku

22.07.2019 09:00 | 3 komentarze | (s)

Prowadzenie firmy nieodłącznie wiąże się z kontaktami z klientem.

Przedsiębiorstwa, dla których integracja VoIP z CRM jest niezbędna w 2019 roku
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Większość przedsiębiorstw wykorzystuje w tym celu połączenia telefoniczne. To efektywne i wygodne rozwiązanie, szczególnie gdy zdecydujemy się na wykorzystanie technologii VoIP a więc połączeń wykonywanych przez internet.

Aby jednak technologia ta zapewniała nam maksymalną efektywność pracy warto zadbać o organizację infolinii lub call center naszej firmy. Jedną z kwestii, o które warto zadbać jest integracja VoIP z CRM.

Czym jest CRM?

CRM to nic innego jak system zarządzania relacji z klientami. To nowoczesne oprogramowanie, które daje nam wiele możliwości systematyzowania pracy przedsiębiorstwa. Za pomocą systemów CRM możemy prowadzić konwersacje różnymi drogami (połączenia telefoniczne, emaile, czaty itd.), monitorować je, usystematyzować oraz archiwizować. Wdrożenie CRM pozwala szybciej odpowiadać potrzebom klientów. Pomaga również pracownikom. Dzięki temu systemowi możliwe jest bowiem szybkie sprawdzenie dotychczasowych kontaktów a tym samym uniknięcie konieczności zadawania klientowi tych samych pytań czy kolejnego poszukiwania tych samych informacji. Słowem, w czasach dużej konkurencji, kiedy klienci zwracają baczną uwagę na każdy aspekt obsługi klienta system CRM może okazać się bardzo pomocny.

Jak działa CRM?

CRM to nic innego jak specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, które najczęściej składa się z kilku modułów, do których dostęp mają poszczególni pracownicy. Wśród nich możemy wymienić możemy między innymi moduł dla zarządu, handlowców oraz pracowników obsługi klienta. W zależności od wielkości przedsiębiorstwa może być ich znacznie więcej. Całe działanie systemów CRM opiera się na gromadzeniu i usystematyzowaniu danych o klientach. System umożliwia nie tylko ich wprowadzanie, ale również późniejsze korzystanie ze zgromadzonych informacji. Jakie są to informacje? Dane osobowe, umowy, faktury, numery telefonów oraz dane na temat innych kontaktów, informacje na temat zapytań klienta, wcześniejsza korespondencja oraz nagrania rozmów telefonicznych. Możemy dodawać je, edytować, łączyć lub archiwizować. Wszystko po to, by kontakt z klientem przebiegał sprawniej.

Liczne korzyści płynące z integracji

Integracja telefonii VoIP z systemem CRM ma wiele zalet. Wśród nich wymienić należy z całą pewnością szybsze wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych. Dzięki systemowi CRM wystarczy kliknięcie by uruchomić połączenie z klientem. To jednak nie wszystko. System ten pozwala nam również na szybkie przekierowanie rozmowy na inny numer. Możemy bowiem posiadać numery wewnętrzne. Klient zyskuje więc możliwość połączenia się z kompetentną osobą, która może mu pomóc w jego sprawie.

Na uwagę zasługuje również nagrywanie rozmów, które może okazać się niezastąpioną pomocą w przypadku kwestii spornych lub zastrzeżeń klienta co do poziomu obsługi. Ponadto system CRM pozwoli nam usystematyzować kontakty, robić notatki lub prowadzić kartę klienta, która wyświetli się od razu po nawiązaniu połączenia z klientem. Dzięki temu pracownik oszczędza czas, który musiałby wykorzystać na poszukiwanie informacji oraz jest w stanie zachować ciągłość prowadzenia danej sprawy.

Integracja z CRM może pomóc ci również w ustawianiu godzin pracy z automatyczną sekretarką oraz uruchomienie wybierania tonowego.

Podsumowując, jeśli prowadzisz własną firmę i zależy ci na tym, by zoptymalizować telefoniczne kontakty z klientem warto zastanowić się nad wykorzystywaniem telefonii VoIP. To prosty sposób na znaczne oszczędności. Telefonia internetowa i dostawcy VoIP są bowiem znacznie tańsze niż tradycyjne umowy telekomunikacyjne.

Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie tego rozwiązania koniecznie skonfigurujemy go jednak z systemem CRM. Tylko wtedy będzie ono w pełni efektywne i pomoże twojej firmie w skuteczniejszej i sprawniejszej obsłudze klienta.

Materiał zewnętrzny