Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Marketing automation – uratuj porzucone koszyki i zwiększ wartość transakcji klientów

Klient długo przeglądał produkty w Twoim sklepie internetowym i włożył je do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji? Zastanawiasz się, jak przekonać go do powrotu do sklepu i złożenia zamówienia? Poznaj marketing automation – umożliwia wysyłanie spersonalizowanych komunikatów, które ratują porzucone koszyki.

Marketing automation – uratuj porzucone koszyki i zwiększ wartość transakcji klientów

Jak działa marketing automation?

Marketing automation polega na zautomatyzowaniu działań marketingowych za pośrednictwem wielofunkcyjnego narzędzia, które zbiera informacje o użytkownikach sklepu internetowego. Następnie odbiorcy są segmentowani według określonych założeń. Kolejnym krokiem jest tworzenie spersonalizowanych komunikatów – zarówno e-mailowych, jak i wyświetlanych na stronie internetowej – które mają o wiele wyższą skuteczność w porównaniu do masowej reklamy. W efekcie nakłonienie użytkownika strony do powrotu do porzuconego koszyka czy przekonanie go do zakupu komplementarnego lub droższego produktu jest łatwiejsze i zautomatyzowane.

Marketing automation pozwala nie tylko zwiększyć przychody, ale także zredukować wydatki. Automatyzacja działań marketingowych sprawia, że pracownicy firmy nie muszą wykonywać wielu żmudnych i powtarzalnych czynności, np. wysyłać wiadomości klientom na określonym etapie transakcji.

Aby poznać aż 8 powodów za wdrożeniem marketing automation w Twojej firmie, przeczytaj ten artykuł: https://adcookie.pl/nie-rob-wszystkiego-sam-czyli-dlaczego-warto-wdrozyc-rmarketing-automation-w-swojej-firmie/.

Marketing automation a porzucone koszyki

Wyobraź sobie, że klient w sklepie stacjonarnym nagle zostawia koszyk wypełniony zakupami i wychodzi. Nie wiesz, co było powodem jego zachowania i nie masz pojęcia, jak zachęcić go do powrotu i skończenia zakupów. Narzędzia marketing automation w sklepie internetowym umożliwia przeanalizowanie zachowania klienta i stworzenie spersonalizowanego komunikatu, który może skłonić tę osobę do sfinalizowania transakcji.

Popularne przyczyny porzuceń koszyków to:

  • zbyt wysokie koszty wysyłki,
  • brak preferowanej formy płatności,
  • obowiązek założenia konta,
  • długi czas oczekiwania na dostawę,
  • za wolne ładowanie strony,
  • porównanie finalnego kosztu zakupu z ofertą konkurencji,
  • brak możliwości zapisania koszyka lub wysłania listy na e-mail,
  • wstrzymanie się z zakupem, aby go jeszcze przemyśleć.

Marketing automation pozwala na automatyczne wysyłanie komunikatów zarówno zarejestrowanym, jak i anonimowym użytkownikom sklepu.

Pierwsza grupa może otrzymać wiadomość e-mail z porzuconymi produktami i kodem uprawniającym do 10% zniżki lub darmowej wysyłki. Jeśli produkt jest jednym z ostatnich w magazynie, e-mail może zawierać informację o zbliżającym się wyczerpaniu zapasów. Analogiczne komunikaty mogą być wyświetlane na stronie internetowej, aczkolwiek w formie komunikatów web push. Jedynym warunkiem jest uzyskanie zgody użytkownika, który nie chce zakładać konta, na ich wyświetlanie.

Wiadomości zachęcające do powrotu do porzuconego koszyka mogą wykorzystywać również cross-selling i up-selling. Cross-selling polega na rekomendowaniu produktów komplementarnych. Jeżeli w sklepie internetowym z armaturą łazienkową klient pozostawił w koszyku umywalkę, e-mail może przypomnieć o tym produkcie i zasugerować skorzystanie z promocji – zakupienie również baterii umywalkowej w niższej cenie. Z kolei up-selling polega na rekomendowaniu produktu o klasę wyższego, który można zdobyć za niewiele wyższą kwotę.

Marketing automation umożliwia maksymalizację zysku dzięki zredukowaniu liczby porzuconych koszyków poprzez oferowanie klientom okazyjnych ofert i spersonalizowane komunikaty. Warto połączyć trafne przypomnienia z cross-sellingiem lub up-sellingiem, aby osiągnąć jeszcze lepszy efekt.

Materiał zewnętrzny